Stránka 2 z 2
Napsal: sob 30.03.2013 19:11
od chip
Neříkám, že se lepím. Jen mi přijde prostě pohodlnější na světle nic nedělat a mít volné obě nohy. Dělám to tak i s manuálem, pokud stojím do kopce nebo z kopce a na neutrál hrozí rozjetí.
Napsal: sob 30.03.2013 19:13
od thundercat
jak jsem psal, každý má na to jiný názor

Napsal: sob 30.03.2013 21:31
od sonyk02
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 11268.html
Zde ta samá diskuze a celkem dobré vysvětlení co a jak.
Napsal: sob 30.03.2013 21:36
od kornout
thundercat píše:na automat a chování k němu má každý nějaký názor
když jsem byl na podzim měnit olej v Brně, tak jsem se na to ptal
radil mi na křižovatce na červené házet do N-ka
když stojíš na brzdě, tak je automat neustále v tahu
já teda vyřazuju, pokud vím, že budu stát dlouho
pokud vím, že za moment pojedu, tak na brzdě stojím
Hmm, to je právě špatně, automatický převodovce kupodivu nejvíc ze všeho vadí právě řazení, tzn. čím míň bude řadit N a pak zpět 1 tím lépe, hydroměnič je sice v tahu, ale lopatky na něj usměrňují málo oleje a prokluz mu nevadí.
Dobrý je i po startu rychle řadit D a na R se pokud možno nezastavit vůbec, aby právě zbytečně neředila špajzka.
Z D na N vyřazovat vždy když je auto uplně v klidu a bez mačkání čudlu, je tam doraz a spadne to tam samo. Ty dorazy tam jsou , tak si je zkuste, kdo to doma máte, taky jsem dřív mačkal čudl pořád.
Tohle platí pro automaty všeobecně.