Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zachazeni s automatem v kolonach

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#21 Příspěvek od chip »

Neříkám, že se lepím. Jen mi přijde prostě pohodlnější na světle nic nedělat a mít volné obě nohy. Dělám to tak i s manuálem, pokud stojím do kopce nebo z kopce a na neutrál hrozí rozjetí.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#22 Příspěvek od thundercat »

jak jsem psal, každý má na to jiný názor :huh:
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#23 Příspěvek od sonyk02 »

http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 11268.html
Zde ta samá diskuze a celkem dobré vysvětlení co a jak.
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#24 Příspěvek od kornout »

thundercat píše:na automat a chování k němu má každý nějaký názor

když jsem byl na podzim měnit olej v Brně, tak jsem se na to ptal
radil mi na křižovatce na červené házet do N-ka
když stojíš na brzdě, tak je automat neustále v tahu

já teda vyřazuju, pokud vím, že budu stát dlouho
pokud vím, že za moment pojedu, tak na brzdě stojím

Hmm, to je právě špatně, automatický převodovce kupodivu nejvíc ze všeho vadí právě řazení, tzn. čím míň bude řadit N a pak zpět 1 tím lépe, hydroměnič je sice v tahu, ale lopatky na něj usměrňují málo oleje a prokluz mu nevadí.
Dobrý je i po startu rychle řadit D a na R se pokud možno nezastavit vůbec, aby právě zbytečně neředila špajzka.
Z D na N vyřazovat vždy když je auto uplně v klidu a bez mačkání čudlu, je tam doraz a spadne to tam samo. Ty dorazy tam jsou , tak si je zkuste, kdo to doma máte, taky jsem dřív mačkal čudl pořád.
Tohle platí pro automaty všeobecně.
Odpovědět