Stránka 2 z 2

Napsal: pát 01.02.2013 15:42
od zverbo
fotene mobilom, odoslane taktiez mobilm a este to chcelo upravit na nejaky kokotsky rozmer tak jedine takto z mobilu

Napsal: pát 01.02.2013 16:33
od Francis
Asi mají v jinde v Evropě nebo na Zemi jiné předpisy než u nás, protože
vyhláška 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, Změna: 100/2003 Sb.Změna: 197/2006 Sb.Změna: 388/2008 Sb.Změna: 283/2009 Sb.(část) píše:§14 (7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
U X5 by se údaje ze tvého štítku a TP daly pochopit, protože je kategorie M1G. E39 528i, tak jako ostatní E39 jsou kategorie M1 a platí pro ně: největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1

Z toho vyplývá, že i když máš v TP a na štítku napsáno to co tam máš napsáno, pokud potáhneš přívěs s max povolenou hmotností 2000 kg a narazíš na znalého policistu, dostaneš flastr za porušení vyhlášky 341/2000 sb. §14 odst. 7b (viz text výše), neb tvoje 528i má max povolenou hmotnost 1975 kg, a to platí i kdyby byl přívěs prázdný a měl okamžitou hmotnost třeba i jen 500 kg.

Vice v úplném a aktualizovaném znění: vyhláška 341/2002 sb. v aktuálním znění 315/2012 sb..

Napsal: pát 01.02.2013 16:53
od zverbo
Francis píše:Asi mají v jinde v Evropě nebo na Zemi jiné předpisy než u nás, protože
vyhláška 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, Změna: 100/2003 Sb.Změna: 197/2006 Sb.Změna: 388/2008 Sb.Změna: 283/2009 Sb.(část) píše:(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.
U X5 by se údaje ze tvého štítku a TP daly pochopit, protože je kategorie M1G. E39 528i, tak jako ostatní E39 jsou kategorie M1 a platí pro ně: největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
ja som nenapisal ze nie ani ze ano len som sem UPol fotky co mam na aute ja a ze je to original tak jak je, nikto nic nerobil, nedorabal ani neprerabal a podla vin je tazne original a tie stitky su tiez original.
A preco je to tak ti nepovie nikto.

Asi preto ze to moze byt alebo preto ze to robi vyrobca a v ČR je to inak, neviem iba som chcel pomoct ako to je ked to ja originala a nie garazovka.

A len pre zvedavost kamarat ktory mi poziciava podval taha auta na fiate bravo a nikdy nemal problemi okrem toho ze par aut mu to neutiahlo.

Napsal: pát 01.02.2013 16:57
od Francis
To že neměl problém neznamená, že ho jednou nemůže mít. Jak už bylo psáno výše, zejména v DE a AT nejsou v tomto ohledu s policií možné debaty a smlouvání, je to drahé nejen za pokutu ale i za nutnost sehnat jiné auto, které papírově bude mít na to, aby přívěs odtáhlo ;-)

Napsal: pát 01.02.2013 17:03
od zverbo
Francis píše:To že neměl problém neznamená, že ho jednou nemůže mít. Jak už bylo psáno výše, zejména v DE a AT nejsou v tomto ohledu s policií možné debaty a smlouvání, je to drahé nejen za pokutu ale i za nutnost sehnat jiné auto, které papírově bude mít na to, aby přívěs odtáhlo ;-)
To verim, v D ani nie ale v A asi mozno tam su idioti, som dostal na dialnici za 143km/hod pokutu 120euro

Napsal: pát 01.02.2013 17:46
od Vlasta
zverbo píše:To verim, v D ani nie ale v A asi mozno tam su idioti, som dostal na dialnici za 143km/hod pokutu 120euro
A na kolik tam měli aktuálně sníženou rychlost značkou?

Napsal: pát 01.02.2013 17:51
od zverbo
ziadne obmedzenie nebolo a este aj vecer a na dianici nikde nikdo, videli syna ako spi a manzelku ze sa akurat prebrala aspon ze bol ochotny komunikovat po anglicky, som mu vysvetlil ze idem na dovolenku atd ale nekompromisne bum 120e na mieste.

A v Talinsku ma zastavili to som mal asi 2kila a chceli vidiet iba co vezem a kam idem to bolo vsetko nic ich nezaujimalo vobec, iba pasi a co vezeme.

Napsal: pát 01.02.2013 19:58
od chip
Naštěstí e60 je už v poho. Tam má snad každá max provozní přes 2t.

Napsal: pát 01.02.2013 20:19
od Vlasta
Mám na E60 535d origo TZ 2000 kg

Napsal: stř 19.03.2014 17:04
od Envio
Ahoj všem, malinko to tady oživím.. :onfire:

Zvažuji pořízení BMW 530d E60 (jeden z prvních modelů - 160kW) na táhání podvalu s auty a pořád se nemohu rozhodnout, zdali vzít manuál a nebo automat. Oboje má svoje pro a proti, jaký je váš názor hlavně z hlediska životnosti a praktické využitelnosti převodovky při tažení podvalu? Spotřeba bude samozřejmě u automatu vyšší, ale tento aspekt bych neřešil.

A dále bych si ještě rád ověřil, jestli má tato motorizace stejnou hmotnost brzděného přívěsu jak u sedanu, tak i u Touringu. Je to stejné (2000 kg)?


Díky za odpověď.. :wink: