Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

motorový olej e 39 523i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#21 Příspěvek od jurasis »

klabos píše:
jurasis píše:Tak když už si neberete k srdci radu Francise, tak jednoduchá poučka: LL-98 znamená specifikaci z roku 1998, LL-04 znamená specifikaci z roku 2004. Takže pro motory konstrukčně do roku 98 jen specifikaci 98. Dodržujte specifikaci výrobce. Mezi specifikacemi 98 a 04 je hodně velký rozdíl...
Jestli někdo naleje do M52 (místo LL-98 ) LL-04, má zaděláno...

Edit: přidána mezera, aby LL-98) nebyl smajl...


Takže když do E39 523i 1997 naleju jak napsal thundercat http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=1464 tak je to vážně špatně ?

Odkaz na konkrétní produkt mi nejde, háže mě to na hlavní stránku...
Polopaticky: pokud si nedokážete na netu dohledat relevantní informace, dodržujte specifikace výrobce... :!:
Mimochodem, v trojkové sekci je výživné téma o olejích, doporučuji přečíst... Howgh... :wink:

PS: http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#22 Příspěvek od thundercat »

musíš kliknout na :arrow: DOPORUČENÁ MAZIVA
otevře se ti okno s vyhledáváním a musíš se proklikat ke konkrétnímu typu auta, respektive motoru
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#23 Příspěvek od jezour »

Q8 Formula Excel 5W-40. Motor r.v.96. Leju ho tam 6let.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#24 Příspěvek od Rady523i »

pánové nevím kdo a co jak napsal ale když jsem zakladal toto téma tak mě zajimala informace o oleji original BMW a je to olej 5w30 což pišou i v příručce z bmw cp mam k autu já doma pro naše podmínky -20-+30 stupnů celsia , ale jde jen o to ze na lahvi puvodního oleje ktery se uz nedela a dela se jen nový a to je BMW Qwality Longlife 04 ale specifikace je ACEA C3 a stara norma byla ACEA A2-96, a nebo ACEA A3/B3-96,,,, tak mě zajímá vyzkozita je stejná ale jen ta specifikace je jine pismeno a jestli jde použít tento nový olej do bmw e 39 rok 1998 253i
,,,,, díky
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#25 Příspěvek od Rady523i »

tak dnes jsem byl v BMW servisu a ani tam mi neřekli pořadně jaký olej tedy specifikace oleje patří do bmw e 39 523i koukal jsem po origo oleji 5w30 long life 04 ACEA C3 a ptal jsem se na mazací plán a nic konečná ,,,, takže BMW Hašek v Čakovicích a BMW Stratos , BMW Motorrad ,,,, nikde nic neví proboha co je za problem zjistit pevně jaka norma dnes je nahrazujicí tu původní starou ACEA A2,A3/96 nebo ACEA B2,B3/96 kdo ví prosím povězte co tam nalejt at to nezničím ten motor jede fakt krasně byla by ho škoda díky klucí
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#26 Příspěvek od tanner540i »

Nikdo ti neporadi, protoze je to upne jedno.. Jestli ma konkretni olej specifikaci urciteho vyrobce nema v dnesni dobe podstatny vyznam - u motoru konstrukce 90tych let. Do tveho motoru je naprosto idealni kdejaka 5w-40 za 100kc/litr. 5w-30 je zbytecne trapeni pro benzinovy motor v lete, treba na dalnici.

http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... tek-total/

http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... 40-5l-4-1/
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#27 Příspěvek od Rady523i »

ahoj diky za se mam trochu jasno ale našel jsem tabulku kde jsou oleje a jejich viskozity pri 100 stupnich celsia a 5w30 se jeví jako nejstabilnější a jak pri startech i pri vysokých teplotach zato 5w40 jde rapidně dolu pri vysokých teplotach ,,, myslim mazací film na třecích plochach
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#28 Příspěvek od Rady523i »

http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku ..... tady sem se docela divil co vše pišou o olejích ale nikdo mi nikde neřekl co je uplně košer pro moji bmw e 39 523i 125Kw někdo mi dokonce řekl 15w40 ale to zase budou starty strašně syrové a jak koukám na naše podmínky co se tyče počasí a teplot je asi ta 5w40 nejlepší ale co ta degradace oleje při sto stupních kdy se mazací film z nějakých 14 mikro milimetrů spadne až na nějakých 10 to 5w30 ma téměř stejný jak na začátku az do konce ,, od výměny do výměny ,, pořád se při teplotě 100 stupnů drží stále stejně
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#29 Příspěvek od Rady523i »

tabulka oleju pri 100stupních od výměny do další výměny ,,,, a ted mi řekněte co si vybrat aby motor byl co nejdele v kondici
Přílohy
viskograf.jpg
viskograf.jpg (50.89 KiB) Zobrazeno 57 x
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jednoduchá rada pro všechny M52:

5w-40 (ideálně s BMW certifikací)

až začnou klepat hydroštely tak 10w-40

až začnou klepat znovu hydroštely, tak je čas udělat hlavu
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#31 Příspěvek od tanner540i »

Rady523i: ta tabulka co jsi vlozil - zjednodusene receno, cim vetsi je rozdil mezi prvnim a druhym cislem oznaceni oleje, tim vice je olej aditivovany a rychleji degraduje. Tabulku bych nebral jako urcujici pro vyber oleje, protoze podle ni se jevi 5w-30 jako idealni olej- ovsem podle realnych zkusenosti jsou benzinove motory, hlavne v lete s timto olejem velmi hlucne. Navic v tabulce nejsou zohledneny teplotni a mechanicke naroky konkretniho motoru na olej.
Konkretne pro nektere V8 byl take jeden z doporucenych oleju 5w-30, ale u motoru ktery dlouhodobe fungoval s timto olejem je vzdy velke mnozstvi karbonu - protoze se olej prepaluje - a vanosy casto velmi hlucne.
Nepochybuju o tom, ze pro moderni 4-valce je tento olej vhodny, ale pro "vicevalcove" motory se starou koncepci a velkym mnozstvim odpadniho tepla uz tolik ne.

Moc to resis, kup nejaky olej za rozumnou cenu a hlavne jej men dostatecne casto - to je pro motor to nejdulezitejsi.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#32 Příspěvek od Rady523i »

jde mi o to ze olej co mi doporuciliv jednou servisu BMW je tento 5w30 a je to original bmw long life 04 acea c3 ,,,,,,,, v dalším mi doporucili olej 15w40 a take se specifikací c3 ale i A2, A3 ,B2, B3, a tady lidi jedni říkaji cituji ja davám 5w30 Castrol edge a další zase že je to olej na houby že motor je hlučný a hromada názorů nejradši bych dal to co tam lili original v roce 98 ale kdo to určitě ví at poradí a to že v servisu bmw nevedí ani podle vinu to mě zarazilo uplně
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#33 Příspěvek od Rady523i »

a jinak oleje v dnešní době už nekarbonují tak jako kdysi M6AD a oleje pro stodvacítky a žigulíky aspon to piše pán co se zabývá kontrolou a studiemi olejů a paliv ve článku co jsem kopíroval do svého příspěvku o něco dřív
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#34 Příspěvek od beny-maser »

já používám dlouhodobě olej starline a nemá s tím jediný problém,na svém tds jsem na to(5w-40) najel už přes 100 tis.km a motor je perfektně čistý.
Tím nemyslím,aby jsi to tam lil,ale zbytečně to moc řešíš,olej který se tal lil z výroby se už nevyrábí,a tehdejší plná syntetika bude mazat asi tak jako momentální minerál,protože i oleje prošly vývojem. Pokud tomu chceš prospět tak vem castrol edge 5w-30 a pokud chceš ušetřit tak starline5w-40, když to budeš jednou ročně měnit a nebudeš jezdit okruhu tak tomu motoru nijak neublížíš.
Bejt to moje auto tak tam naleju starline 5w-40 a víc to neřeším,protože i ten starline maže líp jak origo z té doby.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#35 Příspěvek od tanner540i »

a jinak oleje v dnešní době už nekarbonují tak jako kdysi M6AD a oleje pro stodvacítky a žigulíky aspon to piše pán co se zabývá kontrolou a studiemi olejů a paliv ve článku co jsem kopíroval do svého příspěvku o něco dřív


Kazdy olej, u ktereho jdes nad jeho teplotni maximum, bude usazovat karbon, protoze se bude prepalovat (viz 5w-30 u osmivalcu). Navic tabulka kterou si uvedl zobrazuje priblizne vlastnosti oleju pri 100°C, ale co treba pri 120°C? Tam uz bude 5w-30 vyrazne ztracet na treba 10w-40.

Ja jsem osobne uz par rozdelanych motoru videl, at uz R6, nebo V8, a vzdy na tom byly nejhur auta, ktera mel dlouho prvni majitel a dostavala "nejlepsi" peci autoriz. servisu = doporuceny olej 5w-30. na druhou stranu, auta ktera uz mela nekolikaty velky technicak a vetsinou z duvodu setreni dostavala 5w-40, 10w-40, takoveto problemy s karbonem nemela.

Zapominas take na to, ze spravna volba tridy oleje zavisi take na konkretnim podnebi. Proto ma treba tvuj motor doporucene oleje 5w-30,5w-40,10w-40,15w-40 atd. Pokud budu auto provozovat v celorocnich teplotach -30 az 0, zvolim 0w-30. Pokud budu v kalifornii v teplotach 20 az 40, zvolim 15w-40. A v cesku v teplotach -20 az 30 zvolim jako kompromis 5w-40.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#36 Příspěvek od Rady523i »

huráááááá konečně názor jak asi bych měl použít a jakou vyzkozitu ale to jsem tak nejak tušil že 5w30 nebo 5w40 ale spiš mi šlo o ACEA A2 , A3nebo ACEA B2 B3 to dnes neni žádný olej a jde mi jen hlavne o to které oleje jsou přímá náhrada za oleje tehdejší doby to znamená dříve ACEA A2 B2 a dnes --------???? nerad bych aby se něco začlo uvolnovat a nebo ucpávat kanalky a podobně
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#37 Příspěvek od beny-maser »

třída mazovosti nemá nic společného s aditivy na uvolnění karbonu.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#38 Příspěvek od Rady523i »

takže když nejezdím kudlu , a jezdím normalně a da se rict na spotřebu tak když tam dam origo olej BMW longlife 04 ACEA C3 5w30 a po 8-10 tis ho vyleju nic se nestane a pro příště radši 5w40 bude to ok,,,,,,
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#39 Příspěvek od beny-maser »

jo
:wink:
Odpovědět