Stránka 2 z 6
Napsal: ned 07.10.2012 11:46
od Filozof
prase007 píše:Mě taky vyhovovala strohost interiéru, vůbec nic proti tomu nemám. Navíc v některejch barevnejch kombinacích byl ten interiér docelai i živej a pěknej.
Co se týče spolehlivosti, 200 je pro mě meta kdy se chci auta zbavit, nicméně věřim že s poslední E60 co jsem už prodal se bude ještě dlouho jezdit.
Teď mám F11 a myslete si co chcete, ale oproti E60 to má celou řadu hloupejch chyb a věcí, co mě fakt zarazily a který jsem od toho auta opravdu nečekal. Samozřejmě srovnávám novou F11 která ještě nemá holt vychytaný mouchy

zajímalo by mě co tě zarazilo na novém modelu F11.
jaké chyby máš na mysli ? At víme co nás čeká za pár let kdo pujde do tohoto modelu ...

Napsal: ned 07.10.2012 11:48
od Haste
prase007 píše:Teď mám F11 a myslete si co chcete, ale oproti E60 to má celou řadu hloupejch chyb a věcí, co mě fakt zarazily a který jsem od toho auta opravdu nečekal. Samozřejmě srovnávám novou F11 která ještě nemá holt vychytaný mouchy

Mohl bys to vic rozepsat? Jake mouchy? Celkem by me to zajimalo.
Napsal: ned 07.10.2012 12:17
od prase007
No, kufr zhruba o 20cm kratší než E61. Palubní deska se dělá s prolisem na HUD i když HUD nemáš, ten prolis se ti pak zrcadlí celou dobu přesně před xichtem v přednim skle hned vedle středovýho repráku, kterej se taky dost fest zrcadlí.
Bouchneš dveřma a máš jistotu že vypadne minimálně jeden ozdobnej prvek z nápisu BMW nebo rovnou celá lišta

(soudruzi udělali někde chybu, asi lepidlo), už mi opadala celá výzdoba lišty.
"Nebouchej dveřma, nejsme v trabantu" ... to ovšem neplatí pro F11, všechny 4 dveře vyžadujou pořádnou ránu, aby se zavřely. Když jsem to měl nový, tak jsem se fakt kolikrát styděl že zavírám dveře na 3x.
Roletka v kufru - když otevřeš kufr, krásně vyjede nahoru, když ho zavřeš, sjede dolu. Nesmíš ale zavřít kufr než roletka vyjede úplně, protože pak se kousne a přestane fungovat až do resetu software (půl hodiny nechat stát auto). Průser je když potřebuješ nechat auto stát, nemáš půl hodiny možnost tu roletku zavřít - všichni vidí co tam máš.
Kastlík na kelímy - víko vibruje a je jedno jestli je zavřený, nebo otevřený.
Subwoofery pod sedačkama - jsou udělaný přesně tak, že furt do nich padá bordel. Je to asi i tim, že mám dvě děti který tam furt hází tyčinky a krámy, ale stejně by to mohlo bejt udělaný trochu líp, aby tam nic nepadalo.
To je asi všechno, jsou to drobnosti, ale naserou.
Napsal: ned 07.10.2012 12:57
od zverbo
Je to asi proto že doted delal design - Claus Luthe a už na e60 banda debilu bez citeni BMW! Nesmirna spokojenost z e39 už ponekolikate, jo pravda jezdil sem nejdřive v e36 vse verze krom touringa to sam e e46.
Ano vim porovnat nelze!!!
Proste e39 BOMBA ale nasledne bych chtel neco výš e60 N62B40 - 4.0 L V8 - 306 hp ma laka dost moc ale stale nic no.
Napsal: ned 07.10.2012 14:37
od Haste
prase007 píše:No, kufr zhruba...
Tak kufr urcite zamrzi. To o HUDu jsem nevedel, zase o duvod vic si ho prikoupit do vybavy no a ty dvere... To je dost divne. S tim bych mozna i zajel do servisu. Co jsem zatim zkousel nove BMW, tak to vzdy slo lehce. Rozhodne zadne mlaceni.
Napsal: ned 07.10.2012 17:48
od prase007
JJ, dveře mám v plánu hlásit a snad s tim něco udělaj, každopádně nový auto mohlo bejt v těhle směrech vyladěný.
Napsal: ned 07.10.2012 19:57
od ACDC
Všichni máte tak nějak pravdu. Já se řídím jediným. Pokud to má přední blikny otočený nahoru do blatníku (orlí pohled či jak to nazval ten bláznivý američan), je to v prdeli. Zakryjte ledvinky a nepoznáte na první pohled co je to - asi korejec. Od té doby jde bawo do hajzlu, jako všechny automobilky, jako celý svět. Takže poslední je E46...
Napsal: ned 07.10.2012 20:19
od Filozof
Přijde mi že každej model BMW je vychytanej až po faceliftu. Či továrních úpravách. První roky jsou vždy prostě o hubu a pak to třeba po 2-3letech vychytají a ty modely jsou už ok.
Škoda že to neumí hned od začátku.
Něco ale muže být problém třeba jen jednoho kusu.
Napsal: pon 08.10.2012 16:11
od Hanz
e60 ma oproti e39 citelne lepsi jizdni vlastnosti, ale jako celek je to auto "levnejsi", kamaradova 530iA e60 s mene nez kilo najeto je pocitove "vybydlenejsi" nez moje 530iA e39 s 2x tolik... jinak samo technika je nekde jinde, 6q ZF radi dle me bezchybne (i 5q ZF v e39 je dobry, ale tohle je zkratka jeste lepsi, o novem 8q ZF ani nemluve, z toho jsem byl hodne vydrenej

)...
ale kde ma e39 HUD, nocni videni, aktiv tempomat, prevod rizeni a pod vychytavky? takze pokud nekdo obetuje "jednodussi" auto a oceni hezci design, ma u e39 zelenou... navic za 2kila koupi vymazlenou e39 nebo trosku e60...
Napsal: pon 08.10.2012 18:10
od Filozof
Hanz píše:e60 ma oproti e39 citelne lepsi jizdni vlastnosti, ale jako celek je to auto "levnejsi", kamaradova 530iA e60 s mene nez kilo najeto je pocitove "vybydlenejsi" nez moje 530iA e39 s 2x tolik... jinak samo technika je nekde jinde, 6q ZF radi dle me bezchybne (i 5q ZF v e39 je dobry, ale tohle je zkratka jeste lepsi, o novem 8q ZF ani nemluve, z toho jsem byl hodne vydrenej

)...
ale kde ma e39 HUD, nocni videni, aktiv tempomat, prevod rizeni a pod vychytavky? takze pokud nekdo obetuje "jednodussi" auto a oceni hezci design, ma u e39 zelenou... navic za 2kila koupi vymazlenou e39 nebo trosku e60...
Jasně ale za 150tis máš luxusní E39
a za 350-550tis máš v plné polní lux E60/61
za 250tis kč bez výbavy holotu vybydlenou
každej má jiné požadavky na auto a jiné finance
Napsal: pon 08.10.2012 19:11
od Vlasta
Hanz píše:...i 5q ZF v e39 je dobry...
U E39 není almara od ZF, ale od GM a je to tak trochu tragédie
Napsal: pon 08.10.2012 19:33
od ada540i
A není u benzínu ZF a u dieselu GM?
Napsal: pon 08.10.2012 19:37
od e155
Doteď jsem si myslel, že u E39 mají nafty GM a benzíny ZF.
Jinak co se týče srovnání, tak pro mě E60 víťezí zvenku, E39 zevnitř. V E39 je to příjemný obývák, u E60 mám tak nějak pocit, jako když jdu s manželkou do IKEY... A jak se tady psalo, pokud máš omezený rozpočet tak prostě E39. E60 mi nebyla u prvních ročníků doporučena právě kvůli nevychytané elektronice, lepší je to od 05 výš, ale zase ty ceny jsou někde jinde.
Napsal: pon 08.10.2012 20:12
od Vlasta
ada540i píše:A není u benzínu ZF a u dieselu GM?
Ne
Napsal: pon 08.10.2012 20:41
od ada540i
No ale i do e39 se přece dávala ZF (společně s GM)
Napsal: pon 08.10.2012 21:06
od Vlasta
Mrkni do ETK
Napsal: pon 08.10.2012 21:22
od efrankie
Našel jsem toto:
http://www.autohit.cz/bazar/auto/bmw-s-americkym-automatem-gm
Vypadá to, že se do 530i dávaly obě GM i ZF, akorát se to lišilo jak pro určitý trh. Podle toho článku je tam opravdu problém s GM, že se odebíraly kusy, které jsou poddimenzované a rychleji odcházely...
Napsal: pon 08.10.2012 21:43
od Vlasta
Almary od ZF jsou značený 4HPxx, 5HPxx, 6HPxx, autor článku v tom má zřejmě hokej
Napsal: pon 08.10.2012 21:50
od efrankie
Asi blbej dotaz, ale kde konkrétně to označení najdu? Až budu mít před sebou konkrétní vozy, tak abych věděl kde kouknout a případně dát raději ruce pryč od GM převodovek.. Díky
Napsal: pon 08.10.2012 23:32
od Filozof
Slabiny převodovek:
Převodovka: GM 5L – 40E (5 st.)
Příklady osazení: BMW E39 525/530d E46 330d, Opel Omega B 2.5 DTI
Převodovka známá hlavně z prvních naftových třílitrů v BMW je z dnešního pohledu zajímavá instalací lopatkového olejového čerpadla (běžně se používá zubové). To podléhá rychlejšímu opotřebení a lamely se záhy nedostatečným přítlakem spálí na uhel. Celý řetězec událostí obvykle začíná sedřením poddimenzovaného obložení spojky mechanického přemostění měniče. Také zdejší gumokovové tlakové pístky v hydraulickém okruhu se dají (proti jiným) označit za choulostivější.
Převodovka: ZF 5HP-19 (5 st.)
Kromě mnoha vozů koncernu VW ji najdeme i u spousty benzinových BMW z přelomu tisíciletí. Zadírání kluzného pouzdra olejového čerpadla může vyústit až v netěsnost takového kalibru, že automobil za jízdy ztratí velkou část oleje a prostě zůstane stát. Typické pro tuto skříň je i „zasekání“ lamel do oboustranného hliníkového spojkového bubnu – z poškozeného může také odstřelit zajištění lamel (segerovka), nebo se celý lem bubnu klidně odlomí a z převodovky udělá šrot.[b]
Výrobce automatu se dá určit podle VIN kódu (jednoduchý test lze běžně udělat i na internetu). Jestliže se objeví typ převodovky jako A5S 360 (390)R, pak jde o pětistupňovou automatiku od GM, jakékoliv jiné trojčíslí za znakem „A5S“ značí převodovku ZF, která je spolehlivější a odolnější (pochopitelně za předpokladu, že se „celoživotní“ náplň čas od času vymění...).