Stránka 2 z 3
Napsal: sob 30.06.2012 17:28
od KarelOstrava
oldaf píše:Jediná nevýhoda je že s mechanikou nefunguje tempomat.
Aha,tak s tím tempomatem to je horší...ten používám

Napsal: sob 30.06.2012 18:05
od Ji-rka
Ekonoměr mi nejde trhavě a šlapalo to ok,takže asi chvilková indispozice.Ale úvaha o zvýšení výkonu tu je
K přestavbě na mechaniku mi chybí vše co je k tomu potřeba a nemam čas se v tom vrtat a bez auta být nemůžu.Maximálně ráno rozebrat a večer složeno a jedu.
Takže otázka je co by stála kompletní práce včetně materiálu???
Čip mi byl doporučen od diesel-technik.cz a vychází na necelý 4000kč,za těch 1500kč si tak koupim na aukru odpor co blbne čidlo.Nedávno jsem to sousedovy rval z auta,dal za 3000kč,přestalo mu to jet,začlo to žrát,velkej volnoběh,bohatá směs....teď pohoda.Ale to jsem odbočil....
Asi začnu šetřit

Napsal: sob 30.06.2012 19:05
od Lucifer
V tom je problém že oldaf to už spoustě lidem na auto namontoval a těch mechanik po světě o moc víc není, na všechny se určitě nedostane
Takže je to jasný jdu shánět mechanický čerpadlo
Ji-rka: takže už to jede jak má ?

Napsal: sob 30.06.2012 19:13
od oldaf
Lucifer píše:V tom je problém že oldaf to už spoustě lidem na auto namontoval a těch mechanik po světě o moc víc není, na všechny se určitě nedostane
Takže je to jasný jdu shánět mechanický čerpadlo
Ji-rka: takže už to jede jak má ?

Ale jsou

Třeba dawe s tou omegou 209PS má na bazoši jedno na prodej. A u něj je jistota že to čerpadlo pojede, protože to měl na autě a pak si tam dal čerpadlo s 12mm hlavou.
http://auto.bazos.cz/inzerat/16547563/V ... o-25td.php
Napsal: sob 30.06.2012 19:34
od Ji-rka
Lucifer: jj,jsem prošel všecky podtlaky,zkontroloval zda hadičky nejsou zpuchřelý atd.
teď mam v plánu dovychytat mušky,přes zimu bačkůrky na léto a mezitim se třeba bude ladit

akorát by mě zajímalo co na ten zvýšený výkon řekne spojka ....
Napsal: sob 30.06.2012 19:46
od oldaf
Takovej výkon aby ti to spojka nepobrala čipem stejně neuděláš

Jinak můžeš dát komplet spojku z E39má průměr 240mm v E34 je jen 228mm. Ale těch 180ps co ti tam čipem maximálně nacpou ti udrží 228mm s přeobloženou lamelou s HDS obložením. U mechaniky je to horší, hodně stoupne krouťák už ve spodních otáčkách a to je pro spojku docela problém.
Napsal: sob 30.06.2012 20:08
od Ji-rka
takže ať budu čipovat nebo dělat mechaniku,tak prostě udělat spojku.
Napsal: sob 30.06.2012 20:42
od Lucifer
No vidíš každej to hledáme jinak, já na bazoši zadal bmw e28 a vyplivlo to na mě pár věcí.
Ale za ty prachy se to fest vyplatí, jestli bych prodal svoje elektrický a ještě k tomu prodal snímač plynu tak mám tu mechaniku zaplacenou a ještě si za to něco na auto koupím
A jinak jaká spojka to utáhne ? Když bych nacpal mechaniku na cca +30koní ?
Napsal: sob 30.06.2012 20:52
od oldaf
Lucifer píše:No vidíš každej to hledáme jinak, já na bazoši zadal bmw e28 a vyplivlo to na mě pár věcí.
Ale za ty prachy se to fest vyplatí, jestli bych prodal svoje elektrický a ještě k tomu prodal snímač plynu tak mám tu mechaniku zaplacenou a ještě si za to něco na auto koupím
A jinak jaká spojka to utáhne ? Když bych nacpal mechaniku na cca +30koní ?
Utáhne ti to i origo spojka, když nebudeš mít 12mm hlavu a spojka bude dobrá tak to vydrží. Přeobložení lamely lepším materiálem HDS stojí 700kč.
Napsal: sob 30.06.2012 20:58
od Lucifer
Ok tak ale pro sichr jí vyměnit než jí hned spálit

Napsal: sob 30.06.2012 22:39
od starynovy
ja vám teda nevím, ale moje TDSo se rozběhne na jedničce bez problému, dokonce ani mamce to nechcípne, a to je už škouška ohňem

tam bude neco špatně. Nicméně ten nápad s mechanikou je dobrý, jsem zastánce teorie, co tam není, to se nepokazí žejo.. a u mechaniky tam toho není opravdu hodně
Jen tak na okraj, dnes jsem měřil čidlo plnícího tlaku, tak jestli bych někoho poprosil, zabere to 15 minut se vším, potřeba multimetr a klíč 10tku. Sundat to čídlo z plechu na podběhu, dát dole krycí gumu na drátech, a připojit volt metr, jsou tam tři vývody, a měří se mezi býlím ,a tím vedle něho, hodnota na volnoběhu ma být podle francouza 1,83V, já mám 1,43V, tak bych rád kdyby to někdo porovnal, zda schánet nové čidlo. díky (od toho čidla závisí doslova celý výkon) motor: M51D25 TDS
Napsal: sob 30.06.2012 23:12
od Ji-rka
Tak jsem byl ještě cestovat a .............
..............možná to je kravina,ale subjektivně mi přijde,že problém se vyskytuje při zaplé klimatizaci,a když jsem vypnul rádio,tak motor neběžel na volnoběh,tak sametově jako s vypnutou klimou,otáčkoměr se sice nehnul,ale ucho slyší.
Klimu používám pouze na vychlazení auta,pak jen větráky.Vyjímkou byl tento týden kdy běžela furt a začal jsem si všímat problému,krom tedy dnešního odpoledne kdy jsme psal,že to je ok.
EDIT 1: ale možná už vymejšlim kraviny.řešení asi bude se svézt v nějakém jiném autě a porovnat,protože v tuto chvíli jsem ztracen
EDIT 2:to čidlo zítra změřim

Napsal: sob 30.06.2012 23:32
od jezour
KarelOstrava píše:oldaf píše:Jediná nevýhoda je že s mechanikou nefunguje tempomat.
Aha,tak s tím tempomatem to je horší...ten používám

Na mechanický čerpadlo se tempomat taky dělal. Já ho na e28 měl. Ale to se bude asi už hůř shánět.
Napsal: sob 30.06.2012 23:44
od oldaf
jezour píše:KarelOstrava píše:oldaf píše:Jediná nevýhoda je že s mechanikou nefunguje tempomat.
Aha,tak s tím tempomatem to je horší...ten používám

Na mechanický čerpadlo se tempomat taky dělal. Já ho na e28 měl. Ale to se bude asi už hůř shánět.
Jasně, on se tam nemusí dát ani originál tempomat z E28, stejně po těch letech už funkční nebude ale může se tam dát takovej ten univerzální tempomat co se prodává do všech starých aut co měli plynový lanko ale stojí to asi 4000kč

Napsal: ned 01.07.2012 10:06
od Lucifer
Dneska ti to změřím kolik to dává, jinak křivka a tabulka má vypadat takhle, ještě jak si na tom s dobíjením ? Nedává ti míň jak 13,5V ? Protože pak by to vysvětlovalo pokles napětí na výstupu čidla.
Ale jestli oba koukáme na to samý tak je to tohle
http://www.darkgyver.fr/reparation-BMW- ... t-m41.html
Napsal: ned 01.07.2012 10:38
od starynovy
Jo přesne u Darkgyvera som dostal nápad to změřiť, s dobíjením to asi nic nebude, napajení čidla je stabilisováno skrze ECU, a na čidle naměříte mezi krajními 4,99V (má být 5- ok), a mezi zbylími dva pak 5- 1,xV = 3,xV, ale to nás nezajíma, Směrodatny je pak to 1,xV, já to našel mezi býlím, a tím vedle něho. Taky jsem odpojil hadičku zda to napětí nestahuje aspirace (podtlak na volnoběhu) ale nezměnilo se.
edit: taky jsem si všim že tam mám to starší čidlo, takové velké kovové BOSCH, francouz ma maličké plastové, to je zřejmě po modernizaci.
Napsal: ned 01.07.2012 11:46
od Lucifer
No počkej a tim že je starý a nový tak není rozdíl ve voltáži která z něj leze?
Já bych to čidlo zkoušel jak to zkouší ten francouz. Napojit na manometr a měřit jak tlak tak napětí a mít zdroj 5V pokud nemáš 5V tak stačí domácí trafíčko na 4.5V všechno napětí pak bude o 0.5V menší takže stačí jen k nim přidat 0.5V a máš výsledek hodit do excelu a zjistíš jak vypadá křivka

Napsal: ned 01.07.2012 11:51
od Ji-rka
Tak jsem to změřil.na volnoběh mezi tim bílym a krajnim 5,04V a hodnota na kterou se ptáš 1,72V.
Altík dobijí přes 14V
Napsal: ned 01.07.2012 13:39
od starynovy
Sakra, o 0,3V méně

se zdrojem problém není, jen s něčím co vyprodukuje 1 Bar

no nic budu muset sehnat nějaký kompresor, aby jsem si byl jistý. Dík za ochotu.
Luci> no to právě nevím zda-li tam je rozdíl, Jirko prosímtě jaké čidlo si měril? (velká kovová kostka BOSCH?)
Napsal: ned 01.07.2012 14:04
od Ji-rka
Měřil jsem stejný co frantík.A ať jsou sice dva druhy,tak obě snad musí dát stejný hodnoty.
Jinak co jsem si všiml,tak nynější TDS r.94 má o podtlak či dva míň než předchozí sociální r.92