Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 530d rok 2005+

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Killingman »

Tak jako Prius se mi taky řídí líp, ale kvůli tomu 5tku nevyhodím :-) S BMW je větší zábava, baví mě to řídit. Krom toho, Audi konkretně tahle je sice super, ale 14l/100 - díky, nechci :-)
M3maniac píše:v poho, já jsem měl A8 a super , ticho,pohodlí,vzduch podvozek ale bmw je prostě na cestě hravější, lépe se mi vodí...i má stařičká sedmička mě baví víc za volantem. Ale celkově mám audiny rád ,jsou to kvaliní auta. Jinak to máš jednoduché....A6 z roku 2002 koupíš levně tak to prostě vyměň :wink: ja mám pár kamarádu co na A6 z roku 2002 hodně zabrečeli ,ale pravdou je ,že to byly 2,5tdi....ale z itálie na odtahovce a podobně
:(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Jendix »

clay píše:
Jendix píše: jinak jestli je ta fotka co máš v tvym profilu, tak máme dokonce auto ze stejnýho města (mimochodem i stejnou barvu) - kupoval jsem auto na jaře v Potsdam - Postupim u Berlína.
jj, je :) Kupoval jsem v cervnu na moje narozeniny :-D Naproti byl servis ERL (nebo tak nejak), kde to melo servis lautr vsechno. Cestou jsem dostal fotku za 80 EURo z dalnice za 105km/hod na snizene 80..., nechal jsem to volne dojet bez velkeho brzdeni a byl tam radar... klika, zkouseli jsme i 220 :-D
njn.. u berlína už jsem taky platil.. sice jenom 20€, ale na takovym místě.. no prostě chtěli vydělat, sebrali skoro každýho druhýho.. ale musim říct, opravdu slušné chování.. (dokonce si přitom ten policista stěžoval, že k němu se český policajti chovali podstatně jinak)
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od jvees69 »

Nooo super 8O :D znovu me tu nahlodej A6kou kdyz uz sem byl rozhodnutej pro petkovy bawo :-))) neee muj nazor furt stejnej, ta petka se mi proste fakt libi :-) to oznacovani e34 atp. to je jak? Podle rokuuu? Motorizace nebo jak? :-O
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Killingman »

jvees69 píše:Nooo super 8O :D znovu me tu nahlodej A6kou kdyz uz sem byl rozhodnutej pro petkovy bawo :-))) neee muj nazor furt stejnej, ta petka se mi proste fakt libi :-) to oznacovani e34 atp. to je jak? Podle rokuuu? Motorizace nebo jak? :-O
Bud v klidu, ja jsem porovnaval stary vrany. Kdybych mel penize navic a mel na vyber mezi A6 3.0 a 535d sel bych zcela jiste do 535... Ale jestli jit do 530d a nebo do A6 allroud - tady bych hodne vahal. Spis jen kvuli tomu 4x4.
E34, E39, E90 - nejen podle roku, ale i typu (3kova rada, 5tkova rada...) obecne ale cim vyssi pismeno, resp. cislo, tim vyssi rok, resp. novejsi model
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od jvees69 »

Ufff :-) tak to sem rad... jinak diky za vysvetleni toho oznaceni, rikal sem si ze by to tak nejak mohlo byt :-)

Na motorizaci tohle znaceni vliv nema? Jak se oznacuje vybava? Nebo to u bmw neni obdobne jako u konkurence ??? Comfort, elegance atd. ? :-O nekde sem u inzeratu videl "futura" ¿
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od jvees69 »

E61 je tedy nejnovejsi motorizace 171kW? ;)
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#27 Příspěvek od sonyk02 »

E60 = sedan
E61 = kombi
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#28 Příspěvek od matik »

Pokud se nepletu tak u bmw nejsou žádné stupně vybavení :wink: ...
Nejsilnější sériová 530d (e60) by měla mít 173kw :wink:
K té výbavě... Pětka se dá velice dobře vybavit... Ale záleží co potřebuješ a co naopak je pro tebe zbytečný... Taže lepší by bylo si spíše říct co za výbavu scháníš.... :wink:
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od jvees69 »

j, děkuju..

Už jsem se dočetl, že se na stupně výbavy u BMW nehraje..

Obecně se teda asi dá říct, že už v základu ty auta jsou hodně vybavené a navíc co si kdo připlatil ..

S těma motorama jinak, četl jsem, respektive mi tu radili, že vybírat ty novější motory od 170kW, tedy 170 respektive 173kW, že jsou podstatně méně poruchové.. což je na jednu stranu logické, avšak i tak by to nemuselo být ..

No povím vám, je to dilema :p :roll:

NAFTA vs. BENZÍN ??? :?: :ja_nic: :ja_nic: :ja_nic: :driver:
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#30 Příspěvek od Don »

rozhodoval bych se podle rocniho najezdu a nejcastejsich vzdalenosti co jezdis
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Killingman »

Mám naftu a chtěl bych radši benzín :-) I s 530i se dá jezdit pod 10 relativně s přehledem, rozdíl mezi diesel-benzín víc než litr na sto nebude (samozřejmě, záleží na stylu jízdy, vzdálenosti a cesty) a ten požitek když to letí k 6000ot je nepopsatelný :-) Nehledě na případný problémy s čerpadlem, turbem a dalším balastem kolem...
V neposlední řadě - pokud ti jde o náklady na km, není nic lepšího, než si to hodit na plyn, pak jsi na polovině nákladů a jezdíš levněji než s dieselem!

Pokud někdo řeší u auta za 400.000 rozdíl 40Kč/100km, moc to nechápu. Když máš na koně, musíš mít i na proso, jinak to hold nejde :-)
jvees69
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 09.02.2012 01:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od jvees69 »

Jo to je jasne.. neresim spotrebu, a jak rikas plyn a byl by klid..

resim spis ze sehnat to v benzinu, je takrka nemozne a uz vubec kdybych chtel taky bybrat podle vybavy kilometru atd. tech benzinu je jako safranu.. nafty nepreberny mnozstvi.. clovek muze vybirat skoro jako.kdyby si kupoval novy a volil v konfiguratoru .. :wink:
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#33 Příspěvek od sonyk02 »

Já se zeptám, když má auto xenony(bi-xenony) mají automaticky natáčení do stran nebo je to další prvek výbavy navíc? to jsem nikde nezjistil.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Jendix »

sonyk02 píše:Já se zeptám, když má auto xenony(bi-xenony) mají automaticky natáčení do stran nebo je to další prvek výbavy navíc? to jsem nikde nezjistil.
ne ne.. co vím, jsou tři stupně xenonů.. klasika bez natáčení, s natáčením a bixenony.. pak jsou menší odlišnosti ve vzhledu světlometu (předface/face)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Jendix »

Killingman píše:Mám naftu a chtěl bych radši benzín :-) I s 530i se dá jezdit pod 10 relativně s přehledem, rozdíl mezi diesel-benzín víc než litr na sto nebude (samozřejmě, záleží na stylu jízdy, vzdálenosti a cesty) a ten požitek když to letí k 6000ot je nepopsatelný :-) Nehledě na případný problémy s čerpadlem, turbem a dalším balastem kolem...
V neposlední řadě - pokud ti jde o náklady na km, není nic lepšího, než si to hodit na plyn, pak jsi na polovině nákladů a jezdíš levněji než s dieselem!

Pokud někdo řeší u auta za 400.000 rozdíl 40Kč/100km, moc to nechápu. Když máš na koně, musíš mít i na proso, jinak to hold nejde :-)
když on ten plyn taky neni úplně bez nákladů (revize apod.).. navíc pokud chce člověk tahat rezervu, podstatně to zmenší kufr.. a bez rezervy je to taky nahovno..


jinak s 530i se dá jezdit pod 10 (dost těžko při 6000to :-D ), ale s naftou stejným stylem jízdy budeš jezdit kolem 6-7l..

ostřejší jízdou, kde se u nafty pohybuješ někde kolem 7,5-9l se u benzínu dostáváš na podstatně jiný hodnoty..


jinak bych dodal, že u auta za 400tis lidi opravdu spotřebu řeší.. nevím jestli jsi si to někdy počítal.. já si dělám docela slušnej přehled o spotřebě a najetých kilometrů.. když to tak zhruba vezmu, za posledních 20tis km jsem projel naftu za 54tis kč.. když vezmu že ročně najedu kolem 25-30tis km.. při rozdílu 30% navýšení spotřeby u benzínu to dělá ročně rozdíl skoro 25tis kč (na 100 tkm to dělá už něco kolem 80tis).. což není úplně nepodstatná suma..
momochodem za 400 je nová octavka, kdyby lidi neresili spotrebu, nekupovali by napr. 1,6cr tdi..

je to taky otázka návyku.. mě je např. příjemnější diesel, protože člověk relativně nemusí auto vytáčet a pořád vcelku slušně jede..
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#36 Příspěvek od mari »

E60 i E61 jsou bixenon všechny ne? A když jsou natáčecí tak je vedle čočky nápis DYNAMIC něco.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Jendix »

mari píše:E60 i E61 jsou bixenon všechny ne? A když jsou natáčecí tak je vedle čočky nápis DYNAMIC něco.
ne ne.. na to pozor.. je dokonce verze e60 pouze s H7 žárovkama.. osobně jsem jich několik viděl (nejlepší je že prodejce - často turek - tvrdí že je to xenon :-D )

jinak předface je to tak jak jsem psal H7 lampy a pak Xenon (klasik, s natáčením a bi-xenon)

přičemž bixenon má pravděpodobně natáčení taky..
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#38 Příspěvek od Andre2 »

Mám doma sice poněkud postarší modely, než je tady tázáno, ale zase můžu přímo srovnávat - A6 C4 2,5TDi Quattro 1997 vs E39 530dA Tour.

Začnu jízdními vlastnostmi, protože tady jsou největší rozdíly: Na suchu určitě vede BMW, je až k neuvěření s jakou lehkostí těch 1800kg zvládá zatáčky. To Audi je hodně nedotáčivá (motor má více vepředu).
Ale situace se zcela změní jakmile zaprší, nebo nedej bože nasněží, dokonce nejhůř když je na silnici břečka. Tady naopak podstatně líp funguje Audi, zcela jistě na tom má velký podíl pohon 4x4. Z BMW se stává vrtkavá ustřelující potvora, se kterou je třeba najíždět do zatáček s velkou rozvahou.
Poprvé mě to těžce překvapilo už za podzimního sychravého počasí, když jsem s manželkou a 2ma dětmi v autě projel zatáčku bokem aniž bych o to nějak usiloval. Vůbec třeba v rozježděném sněhu musím být u bawora neustále ve střehu. To s Audi je to za zhoršených podmínek jiné kafe, auto je pěkně čitelné a funguje jak po kolejích.
Ale zase mě překvapilo, že bawor na sněhu v horách vyjede docela obstojně.
Na obou autech mám stejný model gum (Nokian WR2)
Další kapitola je přejezd nerovností: U bawora je cítit každý kamínek nebo dírka(mám nové tlumiče i uložení) - to mi na tom trochu vadí. Audi, i když má 2x více najeto, toto pobírá citelně komfortněji.

Dílenské zpracování a výbava: Tady si myslím, že bude mít v obou případech mírně navrch BMW (a to u starších i novějších modelů), asi ne nějak výrazně, ale některé prvky výbavy u Audi nejsou a třeba odřené vypínače světel u BMW na 150tkm taky nelze vidět. Výbava bude záležet samozřejmě na konkrétním kusu.

Design: Je to věc názoru,ale pro mě, co se týče exteriéru, určitě vede BMW, ale zase třeba interiér konkrétně u E60, mírně řečeno, není vůbec dle mého vkusu :)

Servis a spolehlivost: Jak je obecně známo, tak čím novější model, tak tím dražší servis a menší spolehlivost a to obou značek nevyjímaje.
Hlavně třeba přechod z C4 2,5TDi na C5 2,5TDi - první spolehlivý dělník s rozumnou spotřebou, pro kterého není problém 500tkm, druhý jeden velký problém a kasička s pořádně velkou dírou.
C6 co se týče 3,0TDI na tom je lépe než C5 2,5TDi, ale dětských nemocí má také dost (napínáky rozvodů, klapky sání, regulátor alternátoru, elektrická ručka atd.)
Novější BMW nemůžu subjektivně soudit, ale dá se tu dočíst spousta zajímavých příběhů...

U ojetého auta o spokojenosti rozhoduje vždycky více faktorů, ale kdybych si měl vybrat nové auto bylo by to asi velké dilema, každé má svoje výhody, ale u Audi je pro mě velký magnet to Quattro, mám s tím jen výborné zkušenosti - je to jednoduchý, spolehlivý, bezúdržbový a hlavně dobře fungující systém.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#39 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Tak starej dobrej 5ti válec byl držák držáků, kterej jezdil za 6litrů v Quattru trochu víc. Ale srovnáváš odlišné generace ,e 39ka se dělala až do roku 2004 ale C4 jen do roku 1997. A to že quattro bude na sněhu a břečce lepší je snad víc než jasné ,ale ruku na srdce ,kolikrát do roka to oceníš? Měsíc v roce? jasně ,pokud někdo bydlí na kopci tak asi více ,ale je to jako vždy něco za něco.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#40 Příspěvek od mari »

Jendix píše:
mari píše:E60 i E61 jsou bixenon všechny ne? A když jsou natáčecí tak je vedle čočky nápis DYNAMIC něco.
ne ne.. na to pozor.. je dokonce verze e60 pouze s H7 žárovkama.. osobně jsem jich několik viděl (nejlepší je že prodejce - často turek - tvrdí že je to xenon :-D )

jinak předface je to tak jak jsem psal H7 lampy a pak Xenon (klasik, s natáčením a bi-xenon)

přičemž bixenon má pravděpodobně natáčení taky..
Jasná věc, že je i halogen, ale jakmile je to čočka, je to bixenon, jiný se tam nedávaly (alespoň u před faceliftu to tak je), pak už jde jen o to jestli jsou adaptivní (natáčecí) nebo ne. Koukni sem,máš tam 3 verze světel:
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E6 ... headlight/
Odpovědět