Stránka 2 z 9
Napsal: ned 30.10.2011 19:36
od StepanMatl
Jasně, ale prostě na tu půlku se to musí ohřát i bez příhřevu. Zkusím ještě ten druhej, až dorazí. Spíš by mě ale zajímalo, jak vyndám ten starej, protože přes jeden šroub jde hadice, kterou nevím jak oddělat, jsou na ní takový divný sponky a vede do takovýho kulatýho něčeho, kde je přechycená torxem, na kterej se ale žádným svým nářadím nedostanu

.
Napsal: ned 30.10.2011 19:52
od milo
ja uvolnil EGR ventil (3x imbus myslim), odpojil jsem ho ze sani a dalo se s nim trochu pohnout, abych golou uvolnil ten sroub pod hadici.
Napsal: ned 30.10.2011 23:58
od StepanMatl
A ještě by mě zajímalo, jestli je pravda, že diesel se ovzdušňuje sám?

Napsal: pon 31.10.2011 19:45
od milo
vzhledem k tomu, že jsem na tom 150kW 3.0d viděl 2 odvzdušňováky, můžeš si odpovědět sám

ale je pravda, že odvzdušnění byla otázka pár desítek sekund. když to porovnám s nekonečným odvzdušňováním na M20B25

Napsal: pon 31.10.2011 21:58
od StepanMatl
Já vím o jednom (termostat EGR). Kde je ten druhej?

Napsal: úte 01.11.2011 21:36
od milo
nevim jak je to u 142 kw, ale u 150 kw je jeste jeden na prave strane motoru pod plastovym krytem. i kdyz ten na tom EGR mi pripadal na nejvyssim miste v chladici soustave.
Napsal: úte 01.11.2011 21:44
od libovka
StepanMatl píše:Protože já mám teplé obě hadice, ta horní do chladiče je horká, ta spodní je vlažná, i když to provozky nedosáhne, ale je tam teplo od motoru, to se spíš ohřeje z toho... A navíc z chladiče taky přece nejde úplně chladná voda. A ta hadice u malýho termostatu na EGR je taky teplá, takže ten asi bude v hajzlu.
Co ti není jasný? Vyměn ten termostat na tom EGRu a neřeš.To že máš EGR odpojenej nemá vliv na to vodu.Ta tam teče furt.
Napsal: úte 01.11.2011 22:45
od StepanMatl
Jasný mi není to, jestli má bejt ta spodní hadice studená, dokud není rafika uprostřed, nebo ne.
Čekám až termostat přijde.
Není možný, že se ohřeje kvůli tomu, že nezavírá ten EGR termostat? Protože ta voda teče přece do stejnýho chladiče...
Napsal: stř 02.11.2011 09:39
od libovka
Ta spodní hadice musí bejt studená dokud není teplota ná půlce.Když je v háji termostat na EGR ventilu tak se motor prostě NEOHŘEJE.
POCHOPIL???
Napsal: stř 02.11.2011 10:55
od StepanMatl
Achjo, kdyby sis to radši jednou místo nasírání se a řvaní pořádně přečetl. OMG.
Napsal: stř 02.11.2011 11:18
od libovka
Já si to přečetl,ale ty tu pořád něco řešíš.
Napsal: stř 02.11.2011 12:15
od StepanMatl
Řeším to pořád to samý, a od tebe se mi dostává akorát arogantní odpověď na něco jinýho.
Samozřejmě že termostat vyměním, AŽ DORAZÍ.
Ale krom toho jsem se ptal, jestli může špatnej EGR termostat způsobovat teplou hadici u hlavního termostatu.
Nejsem automechanik, nerozumím tomu zdaleka tak jako ty, jen se snažím lamersky doptat na vyřešení problému.
Napsal: stř 02.11.2011 13:09
od libovka
Ano může.
Ono je těžký vysvětlovat někomu něco takhle přes zprávy a o to hůř když ten dotyčnej tomu nerozumí.
Napsal: stř 02.11.2011 14:12
od StepanMatl
Super, děkuji. Ozvu se až ho vyměním.
Napsal: pát 04.11.2011 01:19
od Final-man
Mám e39 530d 142kw. Měl jsem teď problém s ohříváním. Motor se nemohl ohřát na provozní teplotu jak se ochladilo. Včera jsem vyměnil termostat EGR a po 7km mám hned provozní teplotu 93° Takže problém vyřešen.

Napsal: sob 05.11.2011 22:29
od StepanMatl
Tak v pondělí dorazí termostat. Dneska mi ale uletěl odvzdušňovák na tom starým, taky dobrý...
Napsal: sob 05.11.2011 22:40
od milo
uletel sam od sebe?

nevrtej do toho radeji vic nez je potreba...
Napsal: sob 05.11.2011 22:42
od StepanMatl
Ano, sám od sebe. Najednou mi šla z pod kapoty pára, zvednu ji, všude voda, expanska prázdná a pak si všimnu toho šroubu.
// Ještě k tomu ulítlému šroubu. Šroub už musel být předtím prasklý cca v první třetině, nějakej jouda ho slepil nejspíš vteřiňákem. A jak je tam ta drážka, aby to šlo snadněji odvzdušnit, tak tou vznikl ve slepeném místě tlak a zbytek šroubu uletěl (už jsem ho našel).
Napsal: pon 07.11.2011 21:53
od StepanMatl
Tak dneska dorazil EGR termostat (podotýkán že ne novej).
Ohřívání je o hodně lepší, sice teplotě pořád trvá dlouho, než se vyškrábe na provozku, ale pak už tam jakžtakž drží. Není problém 85 stupňů při normální jízdě. Ale jen s vypnutým topením (aby nesvítil panel).
Jakmile zapnu topení, tak teplota padá dolů.
Zkusím teda ještě koupit novej termostat, tenhle bude nejspíš taky načatej, ale rozhodně zavírá líp jak ten původní. Nicméně když je rafička ještě v modrém poli, tak už se hadička u něj začíná ohřívat.
Jinak rada pro ostatní, jak sundat vrtuli, abyste se dostali k hlavnímu termostatu:
Jde to dělat i z boku, ale je to hrozná jebačka. Přitom jediné, co brání k volné manimulaci s termostatem, je ten plast za chladičem, který ale nejde vyndat, protože se přes vrtuli prostě neprotáhne. Viskospojka, nebo ještě líp ta hřídelka, která je hnaná řemenem, nejde povolit, protože se volně točí s řemenem. Je tam ještě jedna matka (v BMW na to mají speciální nástroj), kterou byste si měli druhým klíčem podržet a pak povolit tu přední. Jenže ta matka je tak úzká, že klíč zasahuje i do přední matky a tudíž je povolení nemožné, pokud se vám tedy nechce brousit klíč.
Strýček Google poradil velice svérázně. Stačí nasadit klíč na tu širší matku, tak, aby byl kolmo nahoru. Pak se vezme kladivo, nebo malá palice, a stačí do klíče několikrát fláknout. Vrtule se nárazem na cca 3. ránu do klíče povolí. A pozor, JE TAM OPAČNÝ ZÁVIT, takže pro povolení mlátit do klíče zleva! A už vůbec ne zhora, kdyby to někoho napadlo

.
Poté už normálně klíčem odšroubujete vrtuli a vyndáte ji souběžně s celým plastem. Při nasazování postupovat obráceně, a až tam budete dávat vrtule, je dobré dělat to ve dvou, jeden ji přidrží a druhý se ji snaží točit klíčem a trefit se do závitu. Opět zdůraznuji, opačný závit, takže z pohledu na předek auta utahovat doleva. A nakonec opět párkát fláknout kladivem ZPRAVA do klíče, aby se to dotáhlo. Zní to dost brutálně, ale funguje to. Hlavně bacha, abyste se trefili a nerozmlátili něco okolo

.
Napsal: pon 07.11.2011 22:16
od StepanMatl
Na dieselforum.cz jsem našel topic, kde si pisatelé stěžovali na pomalejší ohřívání po zaslepení EGRka, byly to sice nějaký podauta, ale myslím, že to by na to nemělo mít vliv, ne?