Stránka 2 z 3

Napsal: ned 29.05.2011 07:31
od Brátn
jo to jde dost blbě, protože aby jsi rozebral jednotku topení kde je výparník, tak musíš rozebrat celou palubku a komplet vše okolo ní až po koberec, jednodužší je použít další sprey, udělej to přes vyvrtanou díru na straně výparníků jak je popsáno výše a hodně to pomůže, potom sprey pod oba filtry a snad se to zlepší, pak mě ještě napadá zkusit ozónové vyčištění, kde ti do auta dají mašinku na 30 minut, která ti při uzavřeném okruhu prohání O3 přes ventilaci, jdu na to během týdne, tak pak dám vědět jak to dopadlo

Napsal: ned 29.05.2011 08:31
od Hansen
Kromě postříkání výparníku pěnou jednou ročně celým systémem větrání proženu dezinfekční mlhu a potom mlhu odstraňující smrad, kterou vyrobí uktrazvukový vyvíječ. Dezinfekce celého potrubí je dobrá pro alegiky. Ultrazvukový vyvíječ jsem koupil v Elitu.

Napsal: ned 29.05.2011 10:10
od Frosty
Já to zákazníkům čistím desinfekčním přípravkem, který se stříká do všech výdechů vzduchotechniky a pak na to mám přístroj, který desinfikuje celý interier vozu. Pustí se vnitřní okruh, otevřeou se všechny výdechy, klimatizace se nastaví na maximální výkon, uvede se čistič do chodu a za 15 minut se auto vyvětrá a je klid. To je taková větší akce, jinak stačí tak jednou za měsíc vystříkat ty výdechy sprejem s nástavcem.
Samotná manipulace s chladícím médiem, nemá s desinfekcí a čistěním nic společného. Když doma čistíte ledničku, tak médium taky nevypouštíte, že ? :P Desinfekce klimatizace je nutná z důvodů vyhubení plísní a hub, které se drží ve vzduchotenice a také v polstrování a kobercích, rovněž také doporučuji pravidelnou výměnu kabinového filtru. Já ho měním u svých aut minimálně 2x ročně, jinak zákazníkům automaticky při servisní prohlídce. :P

Napsal: úte 31.05.2011 18:01
od dafa
ta kostka je expanzní ventil,který vytváří právě tu schopnost chlazení nebot kapalinu,která je natlačena kompresorem pod tlakem cca 10baru expanduje na plyn cca 2,5baru a to vytváří přávě tu zimu.
Expanzní ventily bývají co nejblíže k výparníku,který je v kabině za větrákem.
Pod nádržkou odstřikovačů je výstup z chladiče,tečou ventilky,nebo sušička.

Napsal: sob 02.07.2011 22:11
od jumbo
Ahoj,takže pokud dobře rozumím,stříkáte sprej do nasávacího otvoru větráku. Malej dotaz: máte všechny výdechy otevřené, větrák naplno a zapnutou klimatizaci. Je tomu tak? Nebo jinak? Dík

Napsal: ned 03.07.2011 00:51
od Filozof
tohle je ta veká desinfekce pokud se nepletu ...
http://www.youtube.com/watch?v=m441VVRpDSk



a tohle si muže každej zase udělat sám.
Má to nějakej efekt ?

http://www.youtube.com/watch?v=xE6R13gb ... re=related

Taky mě to čeká.

Napsal: ned 03.07.2011 12:02
od Dettektorr
wyrec píše:ahoj, mám problém - u své 528i jsem před 2 týdny nechal doplnit náplň klimatizace, vyměnil jsem filtry a nechal vydezinfikovat výparníky. Nechal jsem to dělat hlavně proto, že při puštěném ventilátoru šel do auta hrozný smrad, ale až nesnesitelný - jakoby zatuchlina, se smradem z motoru a nevím čím. A občas se mi stalo, že když jsem zapl klimu, tak se okamžitě zamlžilo přední okno a začalo to foukat ještě větší smrad, než jsem popisoval výše. Navíc ten zápach byl vlhký. Dezinfekce, vyčištění a výměna filtrů nepomohla - co s tím? Víte někdo? Jo a víc to smrdí, když není zaplá klimatizace. Díky za pomoc!

Úplně hloupá otázka možná. Nemohl ti do ventilace zalézt nějaký živočich který tam chcíp? Jednou mi takhle chcípla myš u ústí klimatizace a myslel jsem že se pobliju jakej to byl puch. Jo a přišel jsem na ní po dlouhý době. PS: kde je vůbec na FL 530d E39 kabinový filtr?

Napsal: pon 22.02.2016 19:16
od ScanX
Bratn píše:jo to jde dost blbě, protože aby jsi rozebral jednotku topení kde je výparník, tak musíš rozebrat celou palubku a komplet vše okolo ní až po koberec, jednodužší je použít další sprey, udělej to přes vyvrtanou díru na straně výparníků jak je popsáno výše a hodně to pomůže, potom sprey pod oba filtry a snad se to zlepší, pak mě ještě napadá zkusit ozónové vyčištění, kde ti do auta dají mašinku na 30 minut, která ti při uzavřeném okruhu prohání O3 přes ventilaci, jdu na to během týdne, tak pak dám vědět jak to dopadlo
Kudy se dá dostat k tomu výparníku? Nějak to nikde nevidím... Díky (E61)

Napsal: pon 22.02.2016 19:33
od mi00wa
když vyndáš filtr a odstrojíš pár krytu na kterých drží pylový filtr tak se pořádně mrkni a uvidíš výparník.

Napsal: pon 22.02.2016 19:36
od sonyk02
Dej dolu oba kabinový filtry u předního sklad pod kapotou a hned uvidíš tou dírou dovnitř na něj.
Ještě sem kdysi našel nějaky návod na čištění nějaký odtokový trubičky pod autem, kudy vytéká kondensat..

Napsal: pon 22.02.2016 21:55
od Michal-E39
Výměník na E39 a jeho čištění https://www.youtube.com/watch?v=duey0y-GrfU

Napsal: stř 01.06.2016 22:09
od Kubajz93
Jak to tu pročítám, tak mám obdobnej problém. větrání mi smrdí zatuchlinou kdykoli kdy je venku mokro nebo vlkho, když dám vnitřní okruh tak se to znatelně zlepší. a klasika po vypnutí klimy jako u každýho auta, ale tady mně spíše zaráží, že při jakýkoli atmosferický vlhkosti. Máte nikdo zkušenosti s čištění ozonem? spreje i pěny jsem zkoušel vždy na starších autech, tam to vyloženě poznat nebylo, nicméně tady na e60 to fakt hnusně zapáchá.
Ještě se zeptám, kudy se dostanu na ten odvoďnovací kanálek výparníku??
p.s. filtry jsou samozřejmě vyměněný.

Napsal: stř 01.06.2016 22:35
od Teddy
Já jsem čistil ozónem už 3 auta. V kabriu už to nešlo vydržet ani při stažený střeše ten smrad. Musel jsem to vyčistit 2x. Po prvý to bylo dobrý, ale asi po měsíci se smrad vrátil. Po druhý jsem to nechal běžet 3 hodiny. Pak to konečně definitivně zmizelo.
Čistim s tim pravidelně i lodě. Jsem s tim spokojenej.
Jedinej problém jsem měl v superbu, kde pak ten ozón byl ještě minimálně měsíc cítit. Jinak se to vždycky do druhýho dne v pohodě vyvětrá.

Napsal: stř 01.06.2016 23:19
od Jaris330D
Někde jsem slyšel názor, že radiátor vyčistit pěnou. Prý se s tím vypere, spláchne prach atd. a ozon zničí bakterie v průduchách atd.. Prý není od věci to kombinovat. Je pravda, že se mně několikrát po aplikaci pěny na výparník stalo, že se vyčistil a zprůchodnil kanálek od kondenzátu. Základ je, ale pořádně vystříkat radiátor. Do průduchu v kabině bych to nestříkal, pěna se změní na kapalinu a kdo ví, kam by to zateklo .

Napsal: čtv 02.06.2016 11:17
od Vlasta
Teddy píše:Já jsem čistil ozónem už 3 auta...
Máš ten od Magneti Marelli? Přemýšlím, že ho asi koupím.
http://autokelly.cz/Product/DG-MMOM01/9349929

Napsal: čtv 02.06.2016 11:34
od Hanz
Přijde mi to nereálný, možná trochu provoní kabinu, ale netuším jak by to mohlo vyřešit vodu pod kobercem, jak píšou...
Můžeš vzít parní čistič a profouknout jím ten výparník... jen bych to pak ještě vzal fénem, aby nezůstala zkondenzovaná voda někde v motoru ventilátoru...

Napsal: čtv 02.06.2016 11:52
od Vlasta
Vodu pod kobercem nevyřeší ani mokrý čištění. Právě naopak, ještě něco někam přiteče

Napsal: čtv 02.06.2016 14:56
od Zdenda530d
Jen k tomu smradu z klimy... dodržuji jedno jednoduché pravidlo a v žádném ze svých aut se zápachem nemám problém.

Pravidlo zní: Vypněte klimu cca 2-3 minuty před dojezdem a nechte okruh vyfoukat klasicky (tedy bez klimy) na větrák. Vlhkost se dostane z ventilace a nemá co by tam pak "kvetlo" a smrdělo. prosté jednoduché nic to nestojí... jen si na to vzpomenout.

Napsal: čtv 02.06.2016 15:00
od Teddy
Taky mi přijde, že tam dost kecaji. Pochybuju, že by ozon něco vysušil. Resp. vlhkost v lodích mi to nikdy nevysušilo. :) Ozon je jen prudce jedovatej plyn. Nic víc. Likviduje všechno živý. Je mnohonásobně jedovatější, než chlor. Když to v lodi necham půl dne, tak to zabije i mouchy a pavouky. Pak jí otevřu a rychle se vyvětrá.

Já jsem si koupil jen střeva ozonizéru z číny. Vyšlo to na 30 USD. Akorát že ten muj je výkonem na cca 80m2 místnost. :) Má to kapacitu 10g/h. Ten z odkazu dává 0,25g/h. To je spíš tak hračka. Jen bacha, kdyby to někdo stavěl, tak je to vysokonapěťový zařízení!!! Na keramické desce hoří elektrický oblouk a na jeho koróně se vytváří ozón.

Mám otevřené garážové stání, ale když to v autě pustím, tak v okolí několika metrů venku cítím ozón. :) V provozovně máme na dezinfekci pokojů 15g/h profi. Ten má i generátor kyslíku Je znát, že je o dost silnější. Ten muj má reálně tak poloviční kapacitu oproti tomu, co píše číňan. I tak je ale v pohodě předimenzovanej.

Kupoval jsem tento:
http://www.ebay.com/itm/-/181692737989? ... AQ:US:1123

Napsal: čtv 02.06.2016 15:25
od Vlasta
Tak jsem objednal tenhle http://www.ebay.com/itm/221951445695 , pro začátek na experimentování to bude stačit. To by se asi dalo postavit do krabky od starýho AT zdroje a využít ventilátor z něj