Stránka 2 z 2
Napsal: pon 07.02.2011 22:03
od Fx
Jiná jednotka EWS ti nepomůže, protože má jiný kód pro komunikaci s DME. Musel bys na zkoušku prohodit za jinou jednotku EWS, DME (ECU) a čipy v klíčích, přičemž vše by muselo pocházet ze stejného auta. Synchronizace EWS DME je taky v takovém případě bezcenná, jen resetuje plovoucí kód v obou jednotkách do továrního nastavení v případě, že by někdo zkoušel startovat a nefungovala komunikace mezi EWS a ECU.
Jak jsem psal výše, EWS3 již T/R modul obsahuje v sobě, jako samostatný modul ho tedy v autě nenajdeš. Jako první je třeba rozchodit tu diagnostiku, bez toho se asi moc nepohneš.
EDIT pozdě večer: Jo a teď už možná ale bude ta synchronizace přes diagnostiku nutná, protože jsi otočil klíčem v zapalování bez správné jednotky EWS3... Kostru na motoru jsi kontroloval?
Napsal: úte 08.02.2011 10:52
od chrompacket
tak to je pecka...

neni nekdo z okolí kdo by to umel napichnout na neco cim by se dalo zjistit v cem je problem???
Napsal: úte 08.02.2011 15:38
od Fx
Startovací sekvence systému EWS3:
Vložíš klíč do zámku spínací skříňky a otočíš do polohy "ON". EWS je napájeno KL R a vyšle 125kHz AM signál do antény. Tento signál indukuje napětí v cívce v čipu, čímž ho napájí. "Zapnutý" čip imobilizéru vyšle signál o svém pevném identifikačním kódu do jednotky EWS3. Jednotka ověří, zda kód sedí a klíč není v jednotce deaktivovaný. Pokud je klíč správný a aktivní, zašle se přes anténu další signál, tentokrát s heslem pro odemčení čipu pro čtení a zápis další části paměti. Z této paměti se po přijetí správného hesla zašle do EWS plovoucí kód získaný při minulém startu. Jednotka EWS porovná plovoucí kód s tím, který má zaznamenaný v paměti. Pokud se kód shoduje, proces může pokračovat.
V další fázi jednotka ověřuje další signály: Zakódování přes BC, automat v poloze P nebo N, spojka stlačená (asi pro US verze), otáčky motoru pod určitou hranicí apod.) a v případě jejich souhlasu se statusem, který mají mít, dá napětí na interní relé, které spouští startér.
Tudíž mě tak ještě napadlo, jestli náhodou není v čudu to relé (ale věnuj pozornost tomu celému, co jsem popsal - udává to totiž, co vše se kontroluje před povolením otočení startéru).
Napsal: úte 08.02.2011 20:35
od Snejk
ale jeste si zapomel na kontrolu isn v dme.. protoze i kdyz zmenis dme tudiz jeji isn tak ti imobilizer stejne povoli startstarterem ale auto nenaskoci... protoze nebude aktivovana dme... ale to se pak poyna ve vypisu diag dme (isn synchronisation error)...
Napsal: úte 08.02.2011 21:02
od Fx
Mrkni o post vejš, tam jsem mu psal, že synchronizace bude asi nutná, protože otočil klíčem, když tam měl jinou jednotku EWS. Dále psal v prvním postu, že startér neotočí - to, co je v nadpisu tématu je nesmysl - startér točí, ale mimo auto nebo sepnutý natvrdo, tj. ne po otočení klíčem

Napsal: stř 09.02.2011 02:09
od Snejk
jo taak.to je jina....
ale ja bych nelaboroval a rovnou mazal pro nove ewsIII a nahral to. to stoji nejmin a nejmin prace...
Napsal: stř 09.02.2011 03:42
od Fx
A co když je DME v háji? Třeba pod vodou? EWS u E39 nemá jak se potopit, pokud to někdo nepolil vodou. Já bych to neviděl tak jednoznačně. Takže podle toho, co řekne diagnostika, bych postupoval dál. Ale nesmí to být nic uni.
Napsal: stř 09.02.2011 09:28
od chrompacket
Fx píše:A co když je DME v háji? Třeba pod vodou? EWS u E39 nemá jak se potopit, pokud to někdo nepolil vodou. Já bych to neviděl tak jednoznačně. Takže podle toho, co řekne diagnostika, bych postupoval dál. Ale nesmí to být nic uni.
do ESW nejde vůbec žádne trvalé napětí ani na jednom z těch drátů, DME nemá zase kostru, plus na ni je, ale kostra se musí vzít odjinud a i kdyz se spoji okruh stejne nanastartuju.. na diagnosticke zasuvce neni vubec ani na jednom pinu + .. přitom všechna ukostření atd se kontrolovali..
doufám, že není někde uklepaný nejaky drát ve svazku či něco podobného..
je to cele nejake divne..
uz jsem kontaktoval JaraXe.. pár jednotek, modulů atd při jednom špatném zapojení baterie už mi na tom dělal, takže věřím, že to dá dokupy
jinak to fakt nekam odvezu a pujdu do té sedmy což jsem měl udělat už dávno
Napsal: stř 09.02.2011 09:31
od chrompacket
jinak co se týče té vody a DME tak to snad ne... mel jsem vodu v kapse u ridice u brzd válce, procistil jsem to a hned checknul i druhou stranu ale to bylo ciste a krasne pruchozi a sucho.. az do ted
Napsal: pon 14.03.2011 16:01
od chrompacket
zdar pánové, zapomněl jsem napsat, že problém je již vyřešen...
základem všeho byla spínací skřínka, kontakty v ní nějak nedoléhaly, dle elektrikáře, který měl auto v opravě díky tomu došlo k nějakému poklesu napětí... to mělo prý za následek podělání EWS.. to se vyměnilo (nějaký procesor) mám jej doma i ze starým EWS a + nějaké čipy v klíčích, nakódování a problém pořád stejný... další byla nějaká pojistka v nějaké rozvodové krabici...velká keramická jak jsou v kufru.. tahle byla někde prý pod sedadlem.. výměna té spínačky a oddělání kabelů ze spínačky, které tam byly přidělány jako spouštěcí napájení pro subwoofer atd..
nevím, možná jsem to nějak popelt, ale důležité je že je to hotové
rád bych poděkoval Fx-ovi za rady a fotky a samo Jarax-ovi za pomoc na telefonu.. jinak Jardo písni mi když tak, kdy budeš mít čas na to denní svícení popř vyladění toho LPG..
zdarec
Napsal: pon 14.03.2011 16:46
od Fx
Takovéhle kombinace jsou nejhorší, když je auto zasažené kutilem. Taky jsme s kamarádem u jeho E36 laborovali, proč mu nejde centrál. Kompletně jsme rozebrali dveře, koumali, měřili, pak jsme to zkoušeli s rozebranýma dveřma a chodil.
Po složení zase ne.
Nakonec jsme zjistili, že nějaké prasa sundavalo tapec, zlámaly se mu dva čudle, na kterých tapec drží, tak vzal vrtačku a samořezy místo investice 10 Kč do nových čudlů a šup skrz plech do dveří, aby to jako fakt fest drželo. Jeden samořez šel přesně skrz motorek centrálu. Trklo nás to až po dvou hodinách hodně intenzivního zkoumání...
Jinak pokud ti měnili jednotku EWS a musel jsi měnit i čipy v klíčích, tak je to celkem prasečina a už si asi nikdy neobjednáš nový klíč v BMW... Nebo teda objednáš, ale nebude startovat.