Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 13.01.2011 14:12
od maxmin
Chlapi, povedlo se Vám opracit tu řídící jednotku? Před pár dny mi taky začala blbnout. Za jízdy sem tam přestal fungovat tachometr a rozsvítily se kontrolky abs a esp. Teď už tachometr nejde vůbec. ŘJ jsem rozebral, ale nikde jsem žádný studený spoj, nebo uvolněný drátek nenašel, tak jsem raději nic nepájel.
Bude do e39 530D pasovat jednotka z e39 525TDS a když tak není třeba něco upravit přes diagnostiku? Vyzkoušel bych přehodit jednotku od rodičů.
Napsal: čtv 13.01.2011 21:22
od Soptiiik
Pokud jsou obě jednotky stejné dají se prohodit předpokládám že máš koncové trojčíslí 001
Napsal: čtv 13.01.2011 21:35
od Soptiiik
Ted jsem řešil tuto závadu na svém autě mám jednotku z koncovým číslem 000
tyto jednotky jsou nerozebiratelné ale nejspíš i méně poruchové.Muj problém byl P.Z. čidlo dám sem navod jak se dají čidla u těchto jednotek jednoduše a rychle proměřit.
Nejprve je třeba demontovat základní řídící jednotku ABS/ASC nachází se pod kastlíkem spolujezdce,dále z jednotky odpojit konektor a přímo v konektoru měříme odpor každého čidla:
L.P. červenomodrý+červený
P.P. žlutomodrý+žluty
L.Z. bilomodry+bily
P.Z. modrozeleny+zeleny
Odpor mezi jednotlivými vodiči musí být 2500-4500 ohmu
Napsal: sob 15.01.2011 09:32
od Victor
Soptiiik
vdaka za dobry tip, musim vyskusat,
vcera som menil uz druhy senzor, obe v predu mam nove a stale svieti abs a asc, tachometer a palivomer ide ok.
btw. mam taku istu abs jednotku ako ty.
popisem to a mozno mi bude niekto vediet poradit, vymenil som pravy senzor vpredu, sadol do auta a po par metroch to zhaslo, super ale o par sekund to zasa zasvietilo, skontroloval som lavy senzor rozpojil zapojil isiel sa prejst a znova to zhaslo ale po par sekundach znova zasvietilo,
tak sa pytam, reagovalo by auto zhasnutim kontroliek hoci aj na par sekund ak by bola abs rj vadna ? alebo sa da tym zhasnutim vylucit chyba RJ abs ?
btw. original diagnostika BMW ukaze presne kde je chyba alebo to je len skusanie pokus omyl ? ako to je vlastne ?
Napsal: sob 15.01.2011 09:49
od Soptiiik
Řídící to může dělat taky.
Napsal: ned 16.01.2011 10:07
od Victor
ukaze diagnostika v com je presne problem ? moze byt problem este niekde inde ako v cidlach a v RJ ABS ?
Napsal: ned 16.01.2011 11:11
od Soptiiik
Diagnostika může někdy napsat jiné čidlo něž je vadné proto je dobré čidla vyzkoušet ještě měřením odporu nejlíp právě u řidící jednotky. U jednotek s koncovým čislem 000 to může dělat ještě řídící jednotka abs/asc u spolujezdce,kabeláž napájení jednotky ale je to málo pravděpodobné. Důležité je vyčistit drážky v ložiskách které snímají čidla.
Napsal: ned 16.01.2011 11:46
od Victor
tie drazky ako sa da k nim dostat ? treba rozobrat a vybrat lozisko ? niekde som cital nieco ze tie drazky sa rozsypali a preto nedavali signal, daju sa samostatne vymenit ak nahodou bude treba ?
Napsal: ned 16.01.2011 14:36
od kukmak
ahoj.ja resim to same.vymenill jsem R.J 2-zadni cidla funguvalo to 7-dni a pak vznik ten samyj problem.a tet uz nevim co stim
Napsal: úte 18.01.2011 17:43
od Victor
zdravim,
v pondelok rano som nastartoval poniekolkych metroch kontrolky zhasli skusil som zabrzdit ci abs funguje, abs zaberalo okamzite aj ked to nebolo treba, pedal tak slabo kopal no po asi dalsich 500 metroch kontrolky zasa zasvietili a abs neslo,
dnes rano zasa kontrolky zhasly, abs uz slo dobre zaberalo az ked to bolo treba, no zasa po asi 1km zasa zasvietili,
poobede zasa kontrolky zhasli a vydrzali viac ako 15km nesvietit,
neviem nechapem toto spravanie, mozno casom to vydrzi aj 200 km
ak by mal niekto tip napad radu vopred diki
Napsal: úte 18.01.2011 18:35
od dexter
A co kabely k čidlům? Čidla jste dávali nové, nebo odněkud z vraku? U Bmw sem se spíš setkal s tím, že byli sežrané kabely, než s K.O jednotkou, ale to mohl být jen můj případ. Jestli se Abs vypnulo po nějakém km, možná bych vyzkoušel, jestli nejsou přece jen seklé drátky k čidlu. Možná k deaktivaci abs přispěl zrovna projetej retardér, nebo díra, kterou jste si v pohodlí sedačky ani neuvědomili . Jinak abs se automaticky vypne když je míň než 10 voltu, a do rychlosti (myslím) 15km/h ale to nebude nejspíš váš problém. Ty drážky můžou taky dělat paseku, ale to by bylo nejspíš okamžitě po rozjetí nad 15km/h a né po nějakém km. Diagnostika hodně napoví. Jestli ji však nemáte k dispozici, tak multimetr a hurá na to. Nejdřív změřit u konektoru co je u karoserie a pak u jednotky. Nejlíp ať je někdo po ruce a aby nebyl jen na koukání, tak ať pohybuje s kabelem co je při kole, jestli opravdu není jen zalomený.

Napsal: ned 06.03.2011 20:53
od cmelak
Chci se zeptat těch kteří už propájili tu ŘJ ABS mikropájkou na jakou teplotu to pájili? Díky.
Napsal: ned 06.03.2011 21:59
od maxmin
U mě byl nakonec problém jen v prodřeném kablu čidla ABS u levého zadního kola, který se asi vlivem hroudy sněhu uvolnil a pak se prodřel o kolo. Stačilo odizolovat kousek kablíku, přeletovat a dobře zaizolovat. Jednotka i tachometr pak naskočily po ujetí pár metrů.
Napsal: úte 13.09.2011 15:26
od Hanz
V patek a dneska jsem se s tim s_al, měl jsem 4 stříbrné drátky úplně odpadlé, 2 šlo po předhřátí chladiče (cca 3min vzduchem nastavenym na 165st dokud neměl alespoň 50st, bez toho to nešlo) nahradit PC drátem, pájeno při 360st, ale další 2 jdou nejspíš na tranzistor a tam je to game over, je to bodnuté a mikropájkou nic, zkoušel jsem různé kapaliny a výsledkem je leda vrstva pryč... viz obrázek
takže buď někumu šikovnějšímu poslat nebo jinou a modlit se

Napsal: stř 14.09.2011 14:28
od Hanz
da se na to napajeni/nalepeni na tranzistor pouzit tohle?
http://de.mouser.com/Search/ProductDeta ... 0-8331-14G
mate s tim nekdo zkusenosti?
Napsal: pát 24.02.2012 21:19
od xxmenn
Jeden dotaz pají se jen ty stříbrné? nebo i ty malinké zlaté? díky
Napsal: pát 24.02.2012 22:45
od bmw530i
Napsal: sob 03.03.2012 15:17
od cabatomas
Taky se mi včera rozsvítilo ABS společně s ASC a dneska to samo zhasnulo,tachometr mi přitom fungoval normálně...může to být jen nějáká vlhkost v přednim čidle(mimochodem na jaký straně je) a nebo to bude taky ta řidící jednotka?
Napsal: sob 03.03.2012 15:51
od Raadii
čidlo je na každym kole, jen čidla opotřebení jsou křížem vpravo vzadu a vlevo vepředu. Kdyby ti nešel tacháč, bylo by v prdeli levý zadní, když jen ABS a ASC, tak bych to viděl na pravý zadní.
Napsal: sob 03.03.2012 16:07
od cabatomas
Jaká je pravděpodobnost,že to bude jen čidlo?A jak poznam,že je v prdeli?Dík