530d
-
fenix
- Registrovaný
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv 31.12.2009 01:00
- Bydliště: Ostrava
-
jiriik
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
-
jaradaf
- Registrovaný
- Příspěvky: 125
- Registrován: sob 19.07.2008 00:00
- Bydliště: zlinsko
Pekna praceEks píše:Ahoj, nedávno jsem ty klapky dělal, ale z jiného důvodu. Začal mi prolínat olej kolem třech hřídelek těch zmiňovaných klapek. Myslel jsem, že koupím jen domečky s klapkami, ale ony jsou součástí celého sání. Takže jsem je rozebral, zjistil, že tam jsou simerinky 4x11x6. Šest kusů mě vyšlo na 350Kč a ještě 12x šroubky M2x3mm na přišroubování klapek (nerez plíšků) na hřídelku. Ty původní šroubky jsem musel pilníkem zezadu upilovat, protože jsou rozklepnuté a při povolování bych hřídelku o průměru 4mm zničil. Takže, když to nasaje klapku tak to není tím, že se povolí šroubek. Tipnul bych si, že. klapky a sací kanál je zakarbonovaný tak, že se klapka zasekne, podtlak to neví a otvírá a zavírá tak dlouho až se hřídelka ukroutí. Bude to asi v místě co je šroubek ve vyfrézování hřídelky pro klapku, protože tam je to hodně slabé a po ukroucení ten šroubek spadne až do válce. Klapka se zbytkem hřídelky se do válce nedostane, ale ventil asi zničí. Pro představu M2 v půlkulatém profilu šíře 4mm a tloušťky 2mm. To znamená od šroubku na každou stranu 1mm. Musím konstatovat, že moje klapky byly, proti tomu co je vidět na obrázku, skoro čisté. Mám najeto 160kkm. S citem jsem je očistil šábrem a jemným dráťákem a sací kanály v místě klapek také. Vše jsem odmastil, šroubky a i vyfrézování hřídelky pro klapky jsem zalepil Loctitem, co jde povolit jen po ohřátí a zezadu jsem šroubky lehce rozklepnul. Vše s citem jak u hodináře. Klapky nesmí nikde škrtat, vše musí jít volně a pak se asi nemůže stát, že upadnou.
Zdeněk
-
radekresl
- Registrovaný
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv 22.10.2009 00:00
- Bydliště: Brno
-
jiriik
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
http://sway-la.de/files/Ansaugbruecken-umbau530D.pdf A když to udělám tady podle toho návodu, tak by to mělo být OK?Nezvedne mi to emise?fenix píše:No bud,vyměnit to celé sání..a myslím že novší modely jsou skutečně bez klapek(mají filtr pevných částic),nebo je jen znehybnit přes podtlakovou hadici(je tuším u 6válce),ale to doporučuji stejně to sání sundat a zjistit stav,a to by pak už nemělo udělat nic,praskají protože se přidírají,a když je znehybníš,nebudou mít důvod k prasknutí...jiriik píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat má s tím někdo zkušenosti u 530d E60? Jak to udělat s těma klapkama jak je dát do řiti?Předem díky za rady.
no a 3možnost,vyjmout je celé ven,ale v tom případě musíš nějakým způsobem zaslepit díry po klapách..což asi tak jednoduché nebude..
Taky by mě zajímalo jestli je hodně težké se k tomu saní dostat a jestli toho je hodně na sundání. Plánuji aji ERG ventil odstranit, tak by se mi hodil nějaký návod jak na to :-)Tak kdyby někdo věděl rád se podivám a počtu si.
-
m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
-
cabatomas
- Registrovaný
- Příspěvky: 536
- Registrován: pon 01.02.2010 01:00
- Bydliště: Plzen
-
ruza2
- Registrovaný
- Příspěvky: 167
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Chrudimsko
-
Artax
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř 17.06.2009 00:00
- Bydliště: Zábřeh
-
ruza2
- Registrovaný
- Příspěvky: 167
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Chrudimsko
-
Artax
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř 17.06.2009 00:00
- Bydliště: Zábřeh
-
jiriik
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
Taky by mě zajímalo co se stane, když odpojím ten potlak...Stačí jen odpojit ?ruza2 píše:Mám.Jsem Strašně rád.Jen takovej návrh.Co to táhlo co otvírá ty klapky,jen zajistit v poloze otevřeno,a podtlak vyřadit?Potom kvůli emisím to zase dát spátky,a po emisích to zase zajistit.Že by se nemuseli hned demontovat.
-
Artax
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř 17.06.2009 00:00
- Bydliště: Zábřeh
-
jiriik
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli býtArtax píše:Mělo by stačit podtlak odpoji. Ty klapky jsou ovládány právě podtlake, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.
-
Artax
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř 17.06.2009 00:00
- Bydliště: Zábřeh
Abys měl přece v autě další pičárnu, o kterou se musíš starat, aby ti nevylágrovala motor, to je jasný, ne?jiriik píše:Až bude pěkně, tak ty klapky mám v plánu úplně odstranit.Doufám, že do té doby vydrží:-)Tady už někdo psal, že s emisema to je ok i po odstranění, tak nevidím důvod, proč by tam měli býtArtax píše:Mělo by stačit podtlak odpojit. Ty klapky jsou ovládány právě podtlakem, když ho odpojíš, tak je de facto znehybníš.
-
m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
-
micko525
- Registrovaný
- Příspěvky: 242
- Registrován: ned 04.03.2007 01:00
-
Artax
- Registrovaný
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř 17.06.2009 00:00
- Bydliště: Zábřeh
-
micko525
- Registrovaný
- Příspěvky: 242
- Registrován: ned 04.03.2007 01:00
-
m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
