Jestli BMW na něčem záleží tak je to na palivu.
Tak tohle rčení bych dával k novým motorům s vysokotlakym vstřikem nafty a nezáleží,jestli je to Bávo nebo zbytek světa. Bordel v naftě+hodně síry - zadírání pístu v čerpadlech,piezo vstřiků a podobně... U Tds miluju to,že je to "starej" motor a není tak choulostivej. Já věřím léty prověřenym věcem,diesely vlastním 15 let (žena také) a celou tu dobu leju v zimě tak litr naturalu na 10 l nafty,motor se mi nikdy z toho nepodělal a nafta nezamrzla. Lépe to chytá a dřív hřeje,takže pro motor spíš plus. Aditiva jsem nikdy nedával a naftu u pumpy nekupuju. Když byli zlé časy a musel jsem na stojan,bral jsem do kanystrů a míchal s 50% stolního oleje - Na Tds naježděno cca 30 tisíc,u manželky Isuzu k 50 tkm, volvo 1,9 dt pár tisíc atd... Prostě tyhle motory jsou klasický pevný dieselový držáky. Na druhou stranu jsem viděl a odtahoval dost novejch aut (některý i v záruce),živený "jen" naftou od OMW a luxusnímy aditivy s KO agregátama... Ono všechna ta doporučení,brožurky a teoretický rady jsou jedna věc,ale léta praxe zase druhá...
