Stránka 2 z 3

Napsal: stř 03.11.2010 13:11
od Hyena
Ve vytapene garazi se ti to vsechno z auta roztece i se soli...velka vlhkost atd. :wink: Pro motor aspol. je ale samozrejme lepsi vytapena.

Napsal: stř 03.11.2010 14:03
od jakdojinej
odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...

prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...

eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař? :wink:

jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu :D

Napsal: stř 03.11.2010 14:03
od Meda
Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes.. :)

Napsal: stř 03.11.2010 14:05
od jakdojinej
a hele nez jsem to dopsal, jedno Mko... :D

Napsal: stř 03.11.2010 14:07
od MattyX
Meda píše:Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes.. :)


tak taky takový tele pod kapotou kde je minimalne 7litru oleje , 12 litru vody trva dyl nez 2.5 kde je 4L oleje a vody jak z petflašky :lol:

ja to delam trebas jeste tak kdyz jedu z garaze ulici nahoru , tak si tam kadlam 1cku , 2000ot aby se pekne rozmotala prevodovka aji , da se jet taky tak ze olej nezahrejes poradne ani po 15ti kilometrech , ale taky se da jet tak ze to prohrejes po 7km (olej v motoru) ale pritom nemusis vytacet nad 3000ot ;)

Napsal: čtv 04.11.2010 17:44
od Meda
Tak ja to zmerim pristi tyden az pojedu do prace, jak dlouho mi bude trvat voda a pak olej, jo :)

Napsal: čtv 04.11.2010 20:25
od Hyena
Zalezi hlavne na stylu zahrivani a okolni teplote...kdyz je to fakt studeny cekam vzdycky aspon 15km...M3

Napsal: pát 05.11.2010 08:06
od JaneCk
jakdojinej píše:odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...

prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...

eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař? :wink:

jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu :D


Hele, nejsem si jistý teďko, ale není ve skrytém menu kromě teploty vody i teplota oleje? Že by se nastavil test a vyjedeš, ale teď si nemůžu vybavit...

Napsal: pát 05.11.2010 08:49
od jakdojinej
Male BC me znacne limituje v jakychkoliv testech :D

Napsal: pát 05.11.2010 09:24
od JaneCk
Ale já mám tuším taky malý BC. Jestli se říká malý BC tomu, co má ten malý displej s autíčkem. Ale to je jedno. Pohledal jsem, co obsahuje skryté menu a teplota tam je stejně jenom od vody. Od oleje ne, takže nic.

___________________
E39 523iA Touring 1998

Napsal: pát 05.11.2010 09:27
od jakdojinej
jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé

Napsal: pát 05.11.2010 19:58
od Axel
jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé


Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.

Napsal: sob 06.11.2010 22:34
od JaraX
MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble ;) nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru ;)


motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.

Napsal: sob 06.11.2010 22:35
od JaraX
pragdejf píše:na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.


dej si tam flowheater z E46, otázka 2 litrů a komfort bude jak kráva :)

Napsal: ned 07.11.2010 08:44
od MattyX
JaraX píše:
MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble ;) nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru ;)


motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.


píšu u benzínu , tak nemusíš dávat příklad naftu :lol: ;)

Napsal: ned 07.11.2010 09:22
od JaraX
to funguje u každýho motoru, prostě tepelný výkon motoru pří volnoběhu a při 2x takových otáčkách je více než dvojnásobný, přitom dráha pístu je dvoujnásobná, takže se nevyplatí to nechat klapat na volnoběh, radši dodělat webasto nebo prutokovej přihřivač.

Napsal: ned 07.11.2010 10:17
od MattyX
okey , až potkám zase šenkýře tak mu řeknu ať si nekurví motor :lol:

Napsal: pon 08.11.2010 10:02
od jakdojinej
Axel píše:
jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé


Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.



By bylo fajn... at tam pak netapu, nejak si to neumim predstavit ze by takova mala vec mela nejaky submenu :D

dik

Napsal: stř 10.11.2010 22:39
od jardapek
V zimně si nejprve vše připravim na jízdu a pak nastartuji a jedu. Tím zamezim nepříjemnému vniknutí splodin do interiéru, kterému se při stojícím vozidle a navíc bohatou směsí a s ventilátorem na max neubránim. I když je většina převodů v olejové lázni ponořena, ložiska na hlavní hřídeli při v zimně zatuhlém oleji nejsou ideálně promazána. Nejlepší promazání převodů včetně těsnění nastane až po rozjetí vozidla díky rozstřiku oleje. A pokud jsou mrazy tak silné a dlouhodobé doporučuje se výmněna oleje s jinou viskozitou.

Napsal: čtv 11.11.2010 17:47
od Zdenal
a mě to voní ..... :D

a stejně si myslim, že je chvilka nutnost a nemyslim si že motor trpí ba naopak...