Napsal: stř 03.11.2010 13:11
Ve vytapene garazi se ti to vsechno z auta roztece i se soli...velka vlhkost atd.
Pro motor aspol. je ale samozrejme lepsi vytapena.

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
tak taky takový tele pod kapotou kde je minimalne 7litru oleje , 12 litru vody trva dyl nez 2.5 kde je 4L oleje a vody jak z petflaškyMeda píše:Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes..
Hele, nejsem si jistý teďko, ale není ve skrytém menu kromě teploty vody i teplota oleje? Že by se nastavil test a vyjedeš, ale teď si nemůžu vybavit...jakdojinej píše:odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...
prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...
eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař?![]()
jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu
Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem![]()
tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil![]()
Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka) jen voda tak je to stejne pasé
motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brblenejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru
dej si tam flowheater z E46, otázka 2 litrů a komfort bude jak krávapragdejf píše:na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.
píšu u benzínu , tak nemusíš dávat příklad naftuJaraX píše:motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brblenejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru
Axel píše:Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem![]()
tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil![]()
Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka) jen voda tak je to stejne pasé