Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zahřát auto na volnoběh nebo hned vyject?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Hyena »

Ve vytapene garazi se ti to vsechno z auta roztece i se soli...velka vlhkost atd. :wink: Pro motor aspol. je ale samozrejme lepsi vytapena.
KEHO rennsport
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od jakdojinej »

odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...

prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...

eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař? :wink:

jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu :D
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#23 Příspěvek od Meda »

Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes.. :)
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od jakdojinej »

a hele nez jsem to dopsal, jedno Mko... :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Meda píše:Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes.. :)


tak taky takový tele pod kapotou kde je minimalne 7litru oleje , 12 litru vody trva dyl nez 2.5 kde je 4L oleje a vody jak z petflašky :lol:

ja to delam trebas jeste tak kdyz jedu z garaze ulici nahoru , tak si tam kadlam 1cku , 2000ot aby se pekne rozmotala prevodovka aji , da se jet taky tak ze olej nezahrejes poradne ani po 15ti kilometrech , ale taky se da jet tak ze to prohrejes po 7km (olej v motoru) ale pritom nemusis vytacet nad 3000ot ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#26 Příspěvek od Meda »

Tak ja to zmerim pristi tyden az pojedu do prace, jak dlouho mi bude trvat voda a pak olej, jo :)
Uživatelský avatar
Hyena
Registrovaný
Příspěvky: 573
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Hyena »

Zalezi hlavne na stylu zahrivani a okolni teplote...kdyz je to fakt studeny cekam vzdycky aspon 15km...M3
KEHO rennsport
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#28 Příspěvek od JaneCk »

jakdojinej píše:odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...

prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...

eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař? :wink:

jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu :D


Hele, nejsem si jistý teďko, ale není ve skrytém menu kromě teploty vody i teplota oleje? Že by se nastavil test a vyjedeš, ale teď si nemůžu vybavit...
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od jakdojinej »

Male BC me znacne limituje v jakychkoliv testech :D
JaneCk
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: pon 28.04.2008 00:00
Bydliště: Český Těšín

#30 Příspěvek od JaneCk »

Ale já mám tuším taky malý BC. Jestli se říká malý BC tomu, co má ten malý displej s autíčkem. Ale to je jedno. Pohledal jsem, co obsahuje skryté menu a teplota tam je stejně jenom od vody. Od oleje ne, takže nic.

___________________
E39 523iA Touring 1998
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#31 Příspěvek od jakdojinej »

jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé
Axel
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pát 14.08.2009 00:00
Bydliště: Usti nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Axel »

jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé


Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od JaraX »

MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble ;) nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru ;)


motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

pragdejf píše:na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.


dej si tam flowheater z E46, otázka 2 litrů a komfort bude jak kráva :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od MattyX Moderátor »

JaraX píše:
MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble ;) nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru ;)


motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.


píšu u benzínu , tak nemusíš dávat příklad naftu :lol: ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

to funguje u každýho motoru, prostě tepelný výkon motoru pří volnoběhu a při 2x takových otáčkách je více než dvojnásobný, přitom dráha pístu je dvoujnásobná, takže se nevyplatí to nechat klapat na volnoběh, radši dodělat webasto nebo prutokovej přihřivač.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od MattyX Moderátor »

okey , až potkám zase šenkýře tak mu řeknu ať si nekurví motor :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#38 Příspěvek od jakdojinej »

Axel píše:
jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem :D

tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil :wink:

Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka :P ) jen voda tak je to stejne pasé


Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.



By bylo fajn... at tam pak netapu, nejak si to neumim predstavit ze by takova mala vec mela nejaky submenu :D

dik
jardapek
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 20.04.2010 00:00
Bydliště: autoupravna.com

#39 Příspěvek od jardapek »

V zimně si nejprve vše připravim na jízdu a pak nastartuji a jedu. Tím zamezim nepříjemnému vniknutí splodin do interiéru, kterému se při stojícím vozidle a navíc bohatou směsí a s ventilátorem na max neubránim. I když je většina převodů v olejové lázni ponořena, ložiska na hlavní hřídeli při v zimně zatuhlém oleji nejsou ideálně promazána. Nejlepší promazání převodů včetně těsnění nastane až po rozjetí vozidla díky rozstřiku oleje. A pokud jsou mrazy tak silné a dlouhodobé doporučuje se výmněna oleje s jinou viskozitou.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#40 Příspěvek od Zdenal »

a mě to voní ..... :D

a stejně si myslim, že je chvilka nutnost a nemyslim si že motor trpí ba naopak...
Odpovědět