
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
zahřát auto na volnoběh nebo hned vyject?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...
prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...
eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař?
jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu
prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...
eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař?

jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Meda píše:Rudosch: presne tak, proto vidim, co je potreba najet nez to radne ohrejes..
tak taky takový tele pod kapotou kde je minimalne 7litru oleje , 12 litru vody trva dyl nez 2.5 kde je 4L oleje a vody jak z petflašky

ja to delam trebas jeste tak kdyz jedu z garaze ulici nahoru , tak si tam kadlam 1cku , 2000ot aby se pekne rozmotala prevodovka aji , da se jet taky tak ze olej nezahrejes poradne ani po 15ti kilometrech , ale taky se da jet tak ze to prohrejes po 7km (olej v motoru) ale pritom nemusis vytacet nad 3000ot

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jakdojinej píše:odhadem, jak dlouho muze teda trvat aspon jakez takez ohrati benzinaka jizdou, rekneme 3 litry objem motoru? Nemyslim co se vody tyce, to je na budiku, ale olej a tak...
prepokladejme, ze jedete mestem, otacky max ca 2800, provoz plynulej...
eMka maj na budikach teplotu oleje, nejakej Emkař?![]()
jinak se priklanim k tomu, co rika Sweden, start - ometame/zavirame vrata - pomalu jedeme... to mi prijde takove nic proti nicemu
Hele, nejsem si jistý teďko, ale není ve skrytém menu kromě teploty vody i teplota oleje? Že by se nastavil test a vyjedeš, ale teď si nemůžu vybavit...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: pát 14.08.2009 00:00
- Bydliště: Usti nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem![]()
tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil![]()
Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka) jen voda tak je to stejne pasé
Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.
MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brblenejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru
motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.
pragdejf píše:na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.
dej si tam flowheater z E46, otázka 2 litrů a komfort bude jak kráva

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:MattyX píše:u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brblenejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru
motor který běží na volnoběh studenej se tím celkem dost kurví, sice běží na volnoběh, ale když třeba vemu 3.0D tak po 5min volnoběhu je motor furt v modrým poli, po 2minutach jizdy na 1500ot je motor zahřátej za čtvrtkou, resp voda, z toho plyne že i když budu mít 2x takovy otáčky než na volnoběh, motor bude 4x dřív zahřátej, tzn 2x měnší dráhu ujedou písty studeným motorem než při běhu na volnoběh, na druhou stranu jsem se u bmw motoru nesetkal s tím že by někdo zkurvil motor tím že běžel na volnoběh.
píšu u benzínu , tak nemusíš dávat příklad naftu


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
Axel píše:jakdojinej píše:jj, maly BC je to s tim autickem![]()
tam si myslim, ze fakt zadyn skryty menu nebude, leda ze by me nekdo opravil a mile prekvapil![]()
Ale jestli je i ve velkem BC (bez auticka) jen voda tak je to stejne pasé
Male BC obsahuje submenu, ve kterem se da zjistit par uzitecnych informaci. Do submenu se dostanes dlouhym stisknutim tlacitka na vynulovani najetych km. Dalsi postup sem pak muzu hodit.
By bylo fajn... at tam pak netapu, nejak si to neumim predstavit ze by takova mala vec mela nejaky submenu

dik
V zimně si nejprve vše připravim na jízdu a pak nastartuji a jedu. Tím zamezim nepříjemnému vniknutí splodin do interiéru, kterému se při stojícím vozidle a navíc bohatou směsí a s ventilátorem na max neubránim. I když je většina převodů v olejové lázni ponořena, ložiska na hlavní hřídeli při v zimně zatuhlém oleji nejsou ideálně promazána. Nejlepší promazání převodů včetně těsnění nastane až po rozjetí vozidla díky rozstřiku oleje. A pokud jsou mrazy tak silné a dlouhodobé doporučuje se výmněna oleje s jinou viskozitou.