Stránka 2 z 2
Napsal: ned 04.11.2012 12:46
od janbrasna
Doporucuju si k tomu najit info nekde na bimmerforu nebo m5boardu, musi se prekodovat tusim i FA v CAS, nekde jsem to videl vse popsane.
Napsal: ned 04.11.2012 13:10
od matiz
janbrasna píše:AGMku by právě neměly vadit ty kratší trasy a nárazové používání. Všem uí hned většinou doporučuju, protože pomáhá vyřešit spoustu drobných problémů v elektrice.
Muzes mi napsat ktere konkretni problemy vyresi AGM ? Obavam se totiz ze vubec zadne. AGM je nutnost pri start stop systemu, obycejna baterie by v -25°C nemusela desetkrat v prubehu jednoho kilometru nastartovat. Ma vyssi kapacitu pri stejnych rozmerech, mensi vnitrni odpor cili vyssi startovaci proud, ale ze by se problemy s elektronikou auta resily pouze vymenou aku, to jsem jeste nezral... Ale rad se necham poucit

Napsal: úte 20.11.2012 12:54
od Kejml
Já koupil letos v létě své první BMW a i když jsem původně chtěl a sháněl E46 330D, skončil jsem u E61 530D, protože pěknou E46ku v rozumném stavu jsem prostě nesehnal, a tak trošku tápu a jen pročítám tohle fórum a googluju, protože jsou mi všechny věci úplně nové a nemám žádnou předchozí zkušenost s žádným BMW...
Každopádně s tímhle problémem a spoustou dalších se potýkám takřka denně a jsem si na 1000% jistý, že je to způsobené poškozenýma drátama v kloubech 5. dveří - teda aspoň u mě. To auto mi hlásí každou chvilku něco jiného. Jednou jsou to překročené emise, pak že je vypnuté DSC, jindy že mi nesvítí osvětlení SPZ atd.
Rozdělal jsem 5. dveře a zkontroloval kabely podle návodu, na který jsem tady někde našel odkaz a objevil 1 úplně očividně porušený kabel, tak jsem ho střihnul a znovu spojil a sletoval. Veškeré problémy zmizely. Pak jsem opravil cca. týden na to otevírání okna 5. dvěří a jak jsem párkrát otevřel a zavřel okno, objevil se další - nový problém. Takže v některé další přechodce v těch dveřích bude určitě ještě další špatný kabel. Teď mi to pro změnu hlásí "Level Control System failure" a nefungují mi měchy. Do teď ale fungovaly jak mají, tak bych to viděl na nějaký ten poškozený drát než na závadu na těch měších.
Jak bude chvilka, tak to celé ještě kuchnu a vystříhám ty dráty všechny pryč a nahradím je novýma a vsadím se, že bude klid ...
Napsal: úte 20.11.2012 16:56
od rooc
Emise ani nivelace nemsj s dratama nic spolecneho to ti bud uchszi nech nebo dpstnevtlsci kompresor atd emuse = ucpanej dpf no jak te tak posloucham, musim te privitst na klubu moc ti to nepreju,ale asi si uzijes
Napsal: čtv 22.11.2012 11:26
od Kejml
rooc píše:Emise ani nivelace nemsj s dratama nic spolecneho to ti bud uchszi nech nebo dpstnevtlsci kompresor atd emuse = ucpanej dpf no jak te tak posloucham, musim te privitst na klubu moc ti to nepreju,ale asi si uzijes
Omlouvám se za OT ale jen na úvod abych to popsal, tak se musím krapet rozepsat, pak už budu hodný, slibuju

:
No, já už si náramně užívám někdy od srpna....Bral jsem to auto tady od jednoho borečka z fóra s tím, že tam bylo pár věcí špatně, které mi původně zapřel, ale já si to právě vyčetl všechno tady na fóru, jaké na tom řešil problémy a nevyřešil a počítal jsem s tím, že to bude potřebovat dost servisu ale taky mi díky tomu nakonec na ten servis něco slevil. Čím dál víc se ale ukazuje, že je tam těch věcí mnohem víc a že mi jich zřejmě asi zatajil a dobře věděl, proč se toho auta zbavuje. Nebylo to od něj úplně fér ale to už se dneska moc čekat nedá od nikoho. Nejsem malej Jarda a i když je to moje první BMW, tak rozhodně ne první ojetina. Aut jsem už měl jako máku.
Nasypal jsem do toho hned ze startu 30ku. Začal jsem klasicky výměnou oleje + všech filtrů i když mi řekl, že je to čerstvě po servise - z motoru vytekl hnůj, vzduchový filtr tam musel být tak min. 5 let...Kopalo to šíleně do volantu při brždění a nakonec mě mechanik (kámoš co dělá hodně bavorů) přesvědčil, že jsou zvlněné kotouče - takže výměna kotoučů a desek. Mezi tím jsem koupil nové kola a pneu a už to začíná po pár tisících dělat znova - na nápravě nikde není žádná znatelná vůle. Ještě musím nechat změřit tlumiče a pak už fakt nevím
Nějaký koumák při výměně oleje v automatu použil původní kryt, takže chcal olej z převodovky, takže jsem měnil olej + filtr + kryt. Už je krásně suchá jak má být

Nechal jsem vyměnit filtr motorového prostoru nebo jak se mu říká - ten evidentně taky nikdy nikdo neřešil. Prozatím jsem opravil jeden evidentně poškozený drát v 5. dveřích + ovládání otevírání toho zadního okna v 5. dveřích a chci udělat kompletně všechny ty kabely ale ještě zvažuju jestli koupit nějakou tu opravnou sadu a nebo si nakoupit kabely sám. Byla špatná ta jednotka žhavení, tak jsem ji kupoval novou + jsem rovnou vyměnil pro jistotu i všechny žhaviče.
Filtr pevných částic je odpojený a v iDrivu se tváří jak OK, takže tipuju, že je to i nějak SW upravené, cracklé nebo tak něco. Mám ale takový pocit, že ho někdo jen odpojil, ale nechal tam...Dá se nějak zjistit, jestli tam doopravdy je a nebo je venku aniž bych kvůli tomu musel rozkuchat půl auta ?
Kompresor hrčí ale po nějaké době zahlásí chybu. Když jsem vypnul a nastartoval znova a skočil dozadu a zahoupal s autem, tak už to pak dofouknul správně - možná že bude jen zasraný ten filtr, jak jsem se dočetl tady ve fóru, nebo nějaká ta prdlá hadice - to musím teprve nějak zjistit.
No, čeká mě asi ještě hodně práce, ale tak nějak ještě zatím pořád věřím, že na konci bude sladká odměna v podobě opravdové "Radosti z jízdy". Zatím je to radost z jízdy + noční múry ze servisu + Lovci duchů a ustavičných chybových hlášek ...

Napsal: čtv 22.11.2012 13:34
od rooc
já se omlouvám a slibuju, že z mobilu už odpovídat nebudu..., ani jsem to po sobě nečetl.., to je zas výtvor

Napsal: čtv 22.11.2012 13:42
od rooc
tak to je mi fakt líto, že z tebe udělal paštiku místní člen..., by mě i zajímalo, ko to byl

no..., pdf poznáš, pokud tam je(nicméně pokud tam je a někdo vypnul regeneraci, už by ti to nejelo) pokud máš černé koncovky, nemáš ho tam..., pokud si nejsi jist, zvedni auto.., je to 8 šroubů a koukni, co tam ko vymyslel.., nivelace.., tam to může být čidlo, slabej kompresor, nebo jak u mě.., že ti uchází měch. Mě se to stávalo taky, ta chyba tam svítí imrvére viď, no a mě po nějak době buchnul, takže oba nové a teď je klid. Bejt tebou řešil bych to, pokud auto stojí křivě a pod.., i když uznávám, že ta kontrolka je děsně otravná

no hodně štěstí

Napsal: čtv 22.11.2012 16:35
od papyk
PDF je vidět z motorového prostoru, je hned za turbem - jakoby takový malý katalyzátor či jak to popsat, pokud by tam nebyl bude tam jen holá trubka

Napsal: stř 05.12.2012 08:24
od janbrasna
matiz píše:Muzes mi napsat ktere konkretni problemy vyresi AGM?
Nerikal jsem zadne konkretni, jen ze to pomaha. Uz jen treba to, ze vymenou typu se prekodovava X modulu a vyhazuji se pryc ruzne adaptace a bordel s IBS, srovnava to chovani celeho el. systemu. Pravda je, ze vetsinou srovnavam starou mokrou baterku a novou AGM — to neni k nove mokre baterce uplne fer. Ale jinak obecne je ten vyssi startovaci proud znat, pomuze to prezit undervoltage errory na ruznych jednotkach, prezije vic parazitniho odberu, lip se popere s rozhasenym spankovym rezimem auta atp. — proste neco malo vymena vyresi, neco malo pomuze odstranit a jine projevy udela snesitelnejsi. Tot moje zkusenosti.
(Vsak jsou ty nase auta uplny Playstationy, haklivy jak damicky…)
Jinak co tady psal
MUF_IV bude jeste asi na dele, podpeti v systemu muze byt z milionu duvodu (videl jsem treba umirajici regulator delat podobny bordel a auto pak sype chybu jednoho modulu za druhym), dal je taky mozne, ze veci k aktivnimu rizeni a stabilizaci budou od umirajiciho krouzku pod volantem atp. — ja jen vzdycky doporucuju zacit od te baterky, dobreho nakodovani (viz poznamky nekde tady vyse, je potreba celkem presny postup), pak to nechat sednout tyden dva, a pak na dobre diag hledat problemy dal. Pokud je i pak v elektrice bordel, pricina je jinde.
Napsal: stř 05.12.2012 11:17
od matiz
Sorry, ale auto presne vi kdy se startuje a podpeti ti nezapise. Ani usinani nebo neusinani nepoleci, je to jen vyhaneni certa dablem, rozhodne ne oprava. Rekl bych to takhle, nevyresi nic, pouze to oddali neuspesny start vlivem nedostatecne kapacity. Nemyslim to nijak zle, nesnasenlive nebo tak nejak, ovsem co jsem napsal, za tim si stojim. To ze se ma auto upgradovat, o tom absolutne nepolemizuju, jenze drtiva vetsina lidi na to kasle, protoze ono to vlastne jezdi... A nebo vyrve agm a da tam obycejnou. Taky to jezdi, jenom ta baterka za chvili pujde pa pa...
Prvni vec kterou bych udelal je upgrade softweru, pokud nepomuze tak jit po hlavnich privodech na pojistkovy blok, kostry po aute. Jo, a dobre se takova zavada hleda. Jde to spatne, ale kdo vi alespon trochu jak na to, mel by to zvladnout. Jinak auto umim upgradovat i ja, otazka cca 4 hodin, nekdy o neco dyl, nekdy min, zalezi na vybave.
Napsal: pon 17.12.2012 16:15
od janbrasna
To je sice hezky, ze to vi, ale presto jsem mel logy plny podpeti. Bylo i videt, ze kolisa napeti s pohybem otacek. IMHO nejaky bordel v IBS a celkove regulaci. Novy AGMko a prekodovani a vse se zacalo chovat normalne. Pro me jednodussi, nez zkoumat, v cem konkretne byla chyba (:)
BTW by me zajimalo, jestli MUF_IV nakonec ten problem vyresil…
Napsal: úte 18.12.2012 13:14
od MUF_IV
Jo já to odstranil, koupil jsem novej IBS ( půvdoní byl dobrej, jen ho bylo třeba nakodovat na novou baterku). Zatím jsem tedy neřešil baterku, sehnal jsem jinou za " levno" 100Ah powerbull napral ji naplno a zaregistroval, od té doby klid. E60 je sice na tohle potvora ale když si dávám celou skládačku dokupy tak je to auto s hodně spotřebiči, předpokládá se že když se to natočí tak to jede 300km v kuse a ne třeba moje přejezdy přes město od rána do večera s 25 startovaními a spuštěnými spotřebiči. Už to tady psal i STARML někde že nechává auto cca 1x za měsíc na nbíječce, prostě mu pomoct. Je to tak...Ani inteligentní dobíjení těmhle krátkým přejezdům natolik nepomůže aby to bylo zcela OK. a holt je to chytlavý a v logu je toho pořád plno i když to šlape.. Když jsem vědel že týden budu pendlovat po republice, narval jsem baterku, vymazal chyby a týden jezdil, nalítal jsem 3tkm a auto jakoby ožilo.... prostě je to kára an dlouhý trasy a dobíjení není všemocné...pak to hapruje..
Napsal: úte 18.12.2012 13:16
od MUF_IV
A to jsem zapomněl dodat že to fakt nešetřím, pustím si výhřev sedadel a když je mi teplo tak k tomu odvětrávání

, muziku dle nálady naplno a prostě všechno co může svítit mi svítí....
Napsal: úte 18.12.2012 15:01
od matiz
Naboj spotrebovany pri startu je " navracen " asi do peti minut jizdy.
"Novy AGMko a prekodovani a vse se zacalo chovat normalne. " Verim, pokud je baterka natolik spatna tak ano, ale i to se da velmi lehce zmerit zatezovym merenim. Zada se kapacita baterie, teplota nebo leto zima a meri to pri vetsim odberu, ten co ma kamos konkretne pri 100A zatizeni. Podle namereneho ubytku pri tomto zatizeni a zadane kapacite baterie vyjede nejaky result zda je baterie ok, nebo zda nabit nebo zda je KO a vypise to i velikost startovaciho proudu jaky je schopna dodat. Pokud nebyla spravne nakodovana taky to muze delat neplechu. Tezko rict, ale jsem skalopevne presvedcen, ze pokud je baterie v poradku, vymena za novou neodstrani problemy s podpetim.
Mne uz neprekvapi nic, nedavno jsem byl na aute, zanovni baterka, krasna fajnova, akorat ze auto stale nakodovane na AGM, zaregistrovani zadne a taky pry nic moc nevydrzi

Tak jsem koukal jako blazen, lidi jsou proste zvykli delat si spoustu veci sami a baterka jako baterka, pritom uz ty novejsi auta sem tam vyzadujou nejaky ten zasah diagnostikou.