Zatím díky, dám vědět jak to probíhá...
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
demontáž vstřikovacího čerpadla E39 525Tds
Tak je to rozebrané, a teď ten postup, zda rozumím správně.ThatsMe píše:Rámus to dělá, má to úplně jiné časování a motor jde natvrdo. Ale kdyby se potkal, ztratil by kompresi a to by o sobě asi dalo znát...
Tak se vyprdni na páté dveře, bez těch to pojede, a pusť se do motoru.
1) máme vyrobené přípravky
- zaaretujeme klikovou hřídel trnem do setrvačníku
- povolíme ozubené kolo nahoře na vačce
- čerpadlem přeskáčem tak, že ho budem znovu utahovat proti smeru otáčení a budem skákat zub po zubu kolem dokola
-až doskáčem kam patří, tak srovnáme nahoře přípravkem vačku
Problém mám s tím, že nevím o kolik to přeskákat. Nevím kde skontrolovat správnou polohu spodního řetězu. :/

tak přemejšlím, kdyžtak mě opravte
spodní kolo bude mít správnou polohu díky trnu, kterej vložím do setrvačníku, tím pádem budou písty také správně
horní kolo je mě jedno, protože s tím jediným můžu štelovat a srovnat vačku.
takže problém je na kole prostředním u čerpadla. Jedniná možnost je orientovat se dle drážky a klínku, kterej tam je. A jeho polohu můžu srovnat jen od oka, má bejt kolmo s čerpadlem ? Tím je myšleno, že když bych čerpadlo narovnal, tak klínek bude přímo nahoru ? (a jelikož je čerpadlo asi 30´ do prava, tak i klínek budu směřovat nahoru a 30´ do prava).... ?
díky[/img]
Na tom kole vstřikovacího čerpadla máš dvě značky č.4 a č.6... na kole klikový hřídele je tečka,zaaretuješ klikovou hřídel a od tečky ke značce na kole vstřikovacího čerpadla (u 2,5TDS je to č.6 u 1,8TDS je to č.4) má bejt tuším 12 článků řetězu! u nového řetězu jsou ty články označený.. u starýho už je těžko najdeš. Pak si nastavíš vačku přípravkem a je hotovo...
No zvažovali jsme to rozdělat celé a dát i nové rozvody.
Každopádně dle vašich rad se zadařilo, povolil jsem horní kolo, pak utahoval matku na střefovém kole, tedy u čerpadla a přeskakoval zub po zubu kolem dokola. (tedy naopak než se otáčí motor) Klínek je kolmo s čerpadlem a čerpadlo jsem dotáhnul tak, že s ním půjde točit na obě strany (časování předvstřiku). Přípravkem je srovnanej vršek, tedy vačky. Docela se dařilo.
Jinak řetěz byl přeskočenej opravdu o 2 zuby, a byl to spodní řetěz...
Zítra budem startovat
Každopádně dle vašich rad se zadařilo, povolil jsem horní kolo, pak utahoval matku na střefovém kole, tedy u čerpadla a přeskakoval zub po zubu kolem dokola. (tedy naopak než se otáčí motor) Klínek je kolmo s čerpadlem a čerpadlo jsem dotáhnul tak, že s ním půjde točit na obě strany (časování předvstřiku). Přípravkem je srovnanej vršek, tedy vačky. Docela se dařilo.
Jinak řetěz byl přeskočenej opravdu o 2 zuby, a byl to spodní řetěz...
Zítra budem startovat
Jasně že to byl spodní, tak držím pěsti při prvním startu, ať to vrčí, jak má. Protoč ho ještě předtím 2x dokola, ať víš, že nic nedrhne. Ale to's už určitě udělal. 
Pokud jsi nechal původní rozvody, přípravek na vačku se z jedné strany podkládá kvůli vytahanému řetězu, hodnotu si najdi v TISu nebo ji sem někdo napíše, já už si to nepamatuju, ale tuším, že ideální bylo 4,6 mm (info od Oldafa, kdyžtak mě snad opraví). Jinak motor bude dole horší než normálně.
A ještě jedna technická
: Čerpadlem jsi točil právě ve smyslu otáčení motoru. Ale na tom nesejde, hlavně že je to složené. 
Pokud jsi nechal původní rozvody, přípravek na vačku se z jedné strany podkládá kvůli vytahanému řetězu, hodnotu si najdi v TISu nebo ji sem někdo napíše, já už si to nepamatuju, ale tuším, že ideální bylo 4,6 mm (info od Oldafa, kdyžtak mě snad opraví). Jinak motor bude dole horší než normálně.
A ještě jedna technická
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Tak to není uplně dobrý, pač ani nenastartuju
Zatím mě dobrá nálada ale nepřešla 
1) byla kaput baterka, takže je to na nabíječce. (příjde mě, že jí něco vybíjí...)
2) měli jsme vypuštěnou vodu (chladící kapalinu)
no, zasunu klíčky, pootočím, rosvítí se uplně všechno a něco pravidelně cvaká u motoru. Když pootočím klíčkem a chci nastartovat, ozve se odněkuť "gong"
asi mě auto žíká že je něco špatně a nastartovat mě vůbec nenechá. Už do toho motoru čumím hodinu a nic mě nenapadá 
1) byla kaput baterka, takže je to na nabíječce. (příjde mě, že jí něco vybíjí...)
2) měli jsme vypuštěnou vodu (chladící kapalinu)
no, zasunu klíčky, pootočím, rosvítí se uplně všechno a něco pravidelně cvaká u motoru. Když pootočím klíčkem a chci nastartovat, ozve se odněkuť "gong"
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
tak to dej podle ucha,protože pak budeš potřebovat ještě redukci na ten závit a je to celkem vopruz to nastavit, ale podle ucha to máš hned, osobně jsem totálně nahluchlej, ale tohle jinak než podle ucha nedělám.
Ohřej to a nesmí to mít ani tvrdej ani moc měkej chod až to bude pěkně šešvelet tak to jen utáhni a je to hotovo. zatím jsem se vždycky trefil do tolerance.
Ohřej to a nesmí to mít ani tvrdej ani moc měkej chod až to bude pěkně šešvelet tak to jen utáhni a je to hotovo. zatím jsem se vždycky trefil do tolerance.
