Stránka 2 z 2

Napsal: úte 22.06.2010 13:23
od Zdenal
magorcondoria píše:Pokud někomu nevadí diesel(mě ano) tak asi jedině nový.Pokud si nějaký naivka koupí D se 200tis. na počítadle+tak min sto tis. stočeno.A říká si jak bude jezdit za levno.Tak musí počítat s tím, že vstřikování už má svojí životnost zasebou.Většinou je předpis výrobce že se musí měnit vše od nádrže přez vedení paliva až po rail, trubky a vstřikovače(potom cena opravy 5-7 letého vozu nižší třídy přesahuje cenu vozu).Protože jemné kovové částice nejdou ze systému úplně odstranit, mohou zničit nové palivové čerpadlo a vstřikovače.Naštěstí Bosch CR je určitě co se týká spolehlivosti nejlepší.
Dopručuji zážeh 6válec (řízení) OD 9/98 nahoru.Mám E39 520i spotřeba asi ok ,nějak to neřeším(snad jen manželka,asi proto v zatáčkách moc nebrzdí.Jdedeme ve městě do kopce, docela ostrou "vracečkou" zadní pneumatiky jemně pískají.Koukám na tachometr říkám"tady se dá jet přez šedesát?" ona "jo, dole je sedmdesátka" Držím se madla ve dveřích ,směju se,původně chtěla Felicii!)

Měnit celý vstřikovací a palivový systém je nesmysl, žádné jemné kovové částice tam nejsou.
Toto by se mělo udělat u Fordu Mondeo a Focus s použitým určitým druhem vstřikovacího čerpadla, které se od nového vozu neustále nadměrně opotřebovávalo a zadíralo a produkovalo kovový odpad, který zanáší vstřikovače a zamoří celý palivový systém.
U BMW e39 530d toto nehrozí a dělat se nemusí !!!

Strašně mě baví, když si někdo zarytě myslí, že diesel je dražší na údržbu a pak si koupí osmiválec 4.0l a myslí si že do motoru nic nedá :)
I šestiválec má své a taky se ti něco posere neboj.
Nafta u BMW je jako každý jiný comonrail a turbo je jako jinde to samé a vstřiky také a čidla a čerpadlo atd. jako jinej diesel.
Kdo ho nechce ať koupí benzin.

Napsal: úte 22.06.2010 20:10
od mojorisin
marcocz78 píše:čus! měl jsem 520i, 523i, 530D-194HP-jsou dvojí 180koňový a 190koňový, ale co se týče údržby JSEM JEDINĚ PRO BENÁÁÁL ANÁÁL!!!!! na těch autech se ti nemá co sk....t!!! a kdežto u 53OD, jsou to vstřiky,turbo,čerpadla,měchy,filtry a pořád něco. a co tady kolega psal něco o vstřikách za 70 tis!!!! tak je to hovadina,ANO za předpokladu že si je koupíš u BMW DEALERa, ale dají se sehnat PODSTATNĚ LEVNĚJŠ. a jinak BENÁL - DO AUTA, PLYN - DO SPORÁKU, A NAFTA - DO TRAKTORU!!! PS: čím větší obsah tím to auto je více ve své KŮŽI věř tomu. :wink: :lol: :lol:
Jax byl spokojenej s 523, ze začátku jsem poní pošilhával ale posléze jsem se rozhodl pro 528 (i díky klukům :-) DÍKY), ale zajímalo by mě jestli je to takovej rozdíl... S mím budoucím miláčkem rozhodně prasit nebudu(i když :wink: ), mam ho spíš na delší cesty Praha - Plzeň a Praha - Harrychov.

Napsal: úte 22.06.2010 20:15
od mojorisin
magorcondoria píše:Pokud někomu nevadí diesel(mě ano) tak asi jedině nový.Pokud si nějaký naivka koupí D se 200tis. na počítadle+tak min sto tis. stočeno.A říká si jak bude jezdit za levno.Tak musí počítat s tím, že vstřikování už má svojí životnost zasebou.Většinou je předpis výrobce že se musí měnit vše od nádrže přez vedení paliva až po rail, trubky a vstřikovače(potom cena opravy 5-7 letého vozu nižší třídy přesahuje cenu vozu).Protože jemné kovové částice nejdou ze systému úplně odstranit, mohou zničit nové palivové čerpadlo a vstřikovače.Naštěstí Bosch CR je určitě co se týká spolehlivosti nejlepší.
Dopručuji zážeh 6válec (řízení) OD 9/98 nahoru.Mám E39 520i spotřeba asi ok ,nějak to neřeším(snad jen manželka,asi proto v zatáčkách moc nebrzdí.Jdedeme ve městě do kopce, docela ostrou "vracečkou" zadní pneumatiky jemně pískají.Koukám na tachometr říkám"tady se dá jet přez šedesát?" ona "jo, dole je sedmdesátka" Držím se madla ve dveřích ,směju se,původně chtěla Felicii!)

:lol: :lol: :lol: Moje mláda je zásadně proti BMW a a je nasraná že nechci Oktuli v 1,9TDI. Když jsem jí řekl, že jsou to moje prachy a že si chci splnit svůj 15ti letej sen tak se nasrala a dva měsíce jsem nedostal :cry:

Napsal: úte 22.06.2010 20:41
od marcocz78
Zdarec,sorry za možná rýpnutí :wink: ,ale co to máš za mladou!Ještě jsi nikdy neviděl některé páry v AUTOBAZARU jak se rozmýšlí nad auty které vzít!?!...a stejně žádné nevyberou!!! (pokud to nenechá na tobě) BAWOR JE BAWOR,to je bez debat. mám už 6tého a nikdo ani necekl.SPOKOJENOST A HLAVNĚ VÝSADA STYLU,ukaž ji nějaké časáky, třeba BMW SCENE a uvidíš že změkne. :lol: :lol: :lol: jinak miluju IDIOTy s VW GROUP jak se cítí co maj. :roll: :roll: :roll:

Napsal: úte 22.06.2010 22:48
od PolarBear
mojorisin píše:

:lol: :lol: :lol: Moje mláda je zásadně proti BMW a a je nasraná že nechci Oktuli v 1,9TDI. Když jsem jí řekl, že jsou to moje prachy a že si chci splnit svůj 15ti letej sen tak se nasrala a dva měsíce jsem nedostal :cry:

:smich2: :smich2:

Moje mlada bawora nemela rada do te doby nez s nim najela nekolik km a pak si sedla do jejich fiata. Od te doby by nechtela ridit jine auto :potlesk:

Jinak 528 se mi zda ze jede lepe nez 523.. ale jen jsem je projel jednou a 528 kupuju.

Napsal: stř 23.06.2010 08:02
od Hurdy
Mám 528i doublevanos a spokojenost maximální,ale ve 170tis jsem musel dělat spojku komplet i se setrvákem to se prodražilo díky té dvouhmotě.Jinak spotřeba je 8.2-11l 100km podle nohy.Stačí se podívat do fóra a je jasné která 5-ka se tady řeší nejvíc teda 530d ty raily jsou prokletí dnešní doby co se týka životnosti a budoucích nákladů.

Napsal: stř 23.06.2010 12:45
od Peasy
Chlapy to co tady píšete, je blbost. Já už mám 2 roky 530d 135Kw a s motorem žádnej problém!!!Filtry, oleje, brzdy a takové blbost ..... Když sem si četl články z BMW o mojem fešákovi tak tam psali že mega namá problém najet, že to je nejlepší dieslovej motor!!! Jediný co bych bral z benzínu je tak jak klici říkaly je 528i no a nebo M5 :) bo 520i,523,525i sou líný na to kolik 5er váží!!!
Jo je pravda že vstřiky sou drahý ale když se o ně starách tak je to v cajku!!!Normálně na to šlapu a mám spotřebu 6,7L/100km a když sem s tím jel v zimě na hory směr Olomouc tak tam a zpět sem to dal za 5,2L/100km.

Napsal: stř 23.06.2010 12:58
od Pyron
Nutno si přiznat, že se bavíme o starých autech - 10 a více let stará auta. Většinou auto "po záruce" (fabrika dává životnost tušim 160.000km) a minimálně jednom majiteli (kdo tady má e39 jako prvomajitel, má u mě flašku). Tedy ve zkratce - je pochopitelné, že se na stavu auta nejvíc podepíše předchozí provoz, stejně tak na spolehlivosti a pravděpodobnosti potřeby výměny standartně odcházejících dílech. Kdo čeká bezstarostné auto s 200.000km a deseti lety v provozu, je naivní. BMW obecně patří mezi spolehlivé vozy a pokud i předchozí majitel nebyl bezpáteřní idiot, tak se auto nerozsype. Že se tady řeší více nafťák je možné, nakolik je tady převaha nafťáků a o kolik jsou starší je věc druhá. Já už taky řešil nějaké problémy a dle zdejších majitelů to byly standartky, koneckonců jezdim v dědečkovi..

Napsal: stř 23.06.2010 15:47
od PetrMGB
Souhlasím s posledním komentářem. Nicméně téma diskuze má být porovnání 530d a 528i a zda před či po facelift. (ta druhá věc bych řekl že je čistě na kupujícím a tlouštce peněženky, protože novější bude přirozeně dražší) Diesel nebo benzín je už složitější otázka : zrovna včera jsem vylezl ze své 523i a svezl se malý kousek s kolegovým 530d touring který nedávno pořídil . Diesel má znatelně lepší tah z nízkých otáček a zdá se že se k němu výborně hodí automat. Takže rada č. 1 projed se oběma, zkus automat i manuál jak u benzínu a nafty a pak vyber podle toho kolik peněz na to máš. Osobně bych se vsadil, že nakonec bude nejlepší a jednodušší najít 528i s úplnou historií a málo km za stále příznivou cenu , než 530d, které bude znatelně dražší. A myslím že za ojetý diesel se připlácet nevyplatí. (byt jde o nejlepší turbodiesel 90tých let!) Druhá věc je, že záruku už dneska nemáš ani na ojetou E60 , která se může po 4 letech/150 tisících km sypat zrovna tak jako 10 let stará e39. Ovšem ta je za mín jak půlku v nákupu. Pokud přidám nějakou BMW statistiku z mého blízkého okolí, tak známý má dlouhodobě 528iA Touring 96" a po 270tisících je auto OK a neměl větší výdaje, oproti tomu švagrová pilotuje X5 3,0d 135kw a v cca. 120tisících měnila turbo...
No abych to zkrátil, doporučil bych 528i manuál předfacelift r.v. 96-97 v co nejlepšm stavu a doloženou historii, najeto pod 200t. km a v cenové hladině okolo 120tisíc (myšleno i s přihlášením a stk) Pokud chceš/ můžeš utratit víc, doporučil bych 530i r.v. 2001 v ceně okolo 220 tisíc.

Napsal: stř 23.06.2010 20:23
od marcocz78
E39,po FACEu,je to hezčí ,novější a nemusíš nic dodělávat (LAMPY .SPIEGLY AJ) .Měl jsem 530Da,a 530Dm, a řeknu vám,že mi více seděl manuál,samozřejmě pokud se chceš spolujezdkyni hrabat pod sukní,tak jednoznačně AUTOMAT,ale záleží na chuti.a pro PYRONa opatrně s tou flaškou,poslední E39 530Da,TOLEDOBLAU METALIC, mám po prvním majiteli (dědkovi) má to 250tis. ale všechnu dokumentaci včetně SERVISKY :lol: :D :D

Napsal: stř 23.06.2010 21:18
od Vasek70
Také přiložím své polínko pod kotlík... :wink:

Koupil jsem 530d od druhého majitele (jezdil s autem 6let), kterého léta znám a vím, jak s autem jezdil a jak se o něj staral. Také jsem od něj dostal kompletní dokumentaci, vč. servisky, a na A4 kompletní soupis všech oprav a výměn co se na autě prováděly (vč. kdy a při kolika km).
Co se týče vztahu nafta vs. benzín, osobně mám raději benzín, avšak kvůli spotřebě volím naftu.
Problémy s naftou? No, zase záleží na tom, jak se s tím jezdí. Pokud někdo jezdí jako dobytek, tak dok..ví jakýkoli motor. U nafty se to jednání v rukavičkách musí praktikovat o trochu více. Obecně platí, že studený motor zbytečně nehonit a po dojetí zas nechat motor chvilku vydechnout. Sice to vypadá jak buzerace, ale třebas já jedu prvních 5km pře obec, takže se mi při padesátce motor hezky ohřeje a za obcí mu do krpálu klidně naložím. Při dojezdu zas zacouvávám domů samospádem, takže si motor dobublá při couvání a nechám mu ještě cca 10s před domem. Co se vstřiků týče, tak platí, že se nesmí kupovat nafta ze žádných pochybných zdrojů (ať už od kamaráda bagristy, či pumpy s netradičním názvem). Já tankuju jen u pump, které berou PHM u Čepra (Shell, Benzina, OMV?, EuroOil - Čepro, ...), přidávám aditivum a při najetých 300k vše OK. A ona výměna vstřiků není žádných 70k (to snad inteligentní majitel staršího BMW ani nemůže dát, ne?). Dost často stačí vstřiky vyndat, rozebrat, vyčistit a vše je OK - kamarád takhle ušetřil 9tis za ks a jezdí dál na původních (už má najeto 450kkm).
No a co se týče oprav, tak jsem teďka po výměně ramen na předku (3400,-), repasi altíku (2500,-) a krom výměny oleje snad už zmíním jen výměny žárovek... :) Čeká mne ještě olej v převodovce (2500,-) a visco spojka (1000,-). Prostě žádná tragédie se nekoná a jsem maximálně spokojený. Jezdím mimo město i pod 6 (většinou kolem 6,5). Ve městě pak za 8,5-9. Dlouhodobý průměr 7,5.
No a co závěrem?
Je asi jedno co koupíš, záleží hlavně na tom, v jakém je to výchozím stavu. Určitě bych doporučil koupi v Německu od prvního majitele s prověřenou historií. Sice lehce připlatíš, ale máš jistotu, že km odpovídají a auto mělo servis co mu náležel. Inzeráty u nás na báwo 98 se 130kkm je pakna 99% jen klasická česká "stáčírna"... Mě se osvědčilo kupovat auta v "bohaté" oblasti Essen, Dortmund. Co bylo odtamtud a přímo od majitele, tak bylo naprosto bez problémů.

Napsal: stř 23.06.2010 21:28
od Vasek70
Jo a automat je automat. Kdo někdy zkusil, nechce jinak... :)
Výhoda automatu je rovněž v tom, že nedovolí kur.it motor (podtáčet, přetáčet). Když se s AT projedeš a nebude kopat při řazení či vibrovat páka, tak bych se toho nebál. Pokud by majitel povolil delší zkušebku (já měl bez omezení km), tak je to tak známka toho, že se nebojí nějaké odhalené závady a auto bude nejspíš OK.
Ideální je nechat si před koupí napíchnout auto na diagnostiku,která vykecá úplně všechno - ale to už odbíhám a určitě to víš... :)

Napsal: stř 23.06.2010 21:58
od magorcondoria
S těmi D jsem to myslel všeobecně.Nejčastěji v servisu máme "štastné majitele" REN. a FO. s "zázračným" vstřikováním Delphi. Pokud BMW ,tak je to většinou jen špatná nafta, zanesené filtry zanedbaná udržba. Kolega "ty bavoráky se ser.." ptám se ho a co se na nich s.. ? (Nedokázal odpovědět) já "děláme většinou nejvíc servisky" On "hmmm máš pravdu" Snad v poslední době ,jedna z mála věcí, docela často měním u E46 D trubku/hadici/trubku AC z kompresoru do kondenzátoru.Novější provedení nemá ohyb,neudělá se na něm únavový lom.