Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Olej do převodovky
Že se mu do toho nechce bych pochopil, kdyby jsi měl automat, ale jestli máš manuální převodovku, tak je to práce tak na půl hodiny. Jsou to dva šrouby. Jeden vypouštěcí, který je dole na převodové skříni a jeden pro nalévání nového oleje. Ten je z boku myslím vlevo. Pokud najdu nějaký obrázek, tak ho sem dám.
Spíš bych ti doporučil nechat si olej v automatu vyměnit v servisu kde tomu rozumí. Není to zase tak jednoduché jako u manuálu. Když si tady na fóru daš vyhledat "Výměna oleje v automatu", tak najdeš hodně užitečných informací a pak si to stejně necháš vyměnit v servisu.marcocz78 píše:A jaký a kolik oleje se leje do AUTOMATu?

Fotku nemám, ale tady je ilustrační obrázek z ETK: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ing_parts/ , je to pozice 5. Je tam dvakrát, jednou jako zátka vypouštěcího otvoru a jednou jako zaslepovací zátka otvoru pro nalévání. Myslím si, že když vlezeš pod auto, tak ti to bude hned jasné.DDT píše:Jeho lenost nahradí moje pracovitost
Hoď sem fotku kam to mám nalít
- Perunwit
- Registrovaný
- Příspěvky: 1846
- Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
- Bydliště: Pilsen city
- Klubové ID: 2962
Ahojte, mám souhrnný dotaz.
Chtěl bych vyměnit náplně v převodovce i diferenciálu.
Vypouštěcí a napouštěcí zátku pro převodovku jsem už asi našel, diferenciál ji má kde? Taky jde o dva špunty? Nemáte někdo nákres/plánek/foto, kde to najít?
Můžu toto:
PREVODOVKA - CASTROL TRANSMAX DEX II MV
DIFERAK - MOBIL MOBILUBE 1 SHC 75W90, nebo CASTROL SYNTRAX 75W140 ?
Množství jednoduše lít do té doby, dokud se to tam vejde? Mám si sehnat nějaká těsnění pod ty zátky?
Děkuju za odpovědi. Je tu toho hrozně moc a čert aby se v tom vyznal...
E34 525i bez vanosu 1990, manuál.
Chtěl bych vyměnit náplně v převodovce i diferenciálu.
Vypouštěcí a napouštěcí zátku pro převodovku jsem už asi našel, diferenciál ji má kde? Taky jde o dva špunty? Nemáte někdo nákres/plánek/foto, kde to najít?
Můžu toto:
PREVODOVKA - CASTROL TRANSMAX DEX II MV
DIFERAK - MOBIL MOBILUBE 1 SHC 75W90, nebo CASTROL SYNTRAX 75W140 ?
Množství jednoduše lít do té doby, dokud se to tam vejde? Mám si sehnat nějaká těsnění pod ty zátky?
Děkuju za odpovědi. Je tu toho hrozně moc a čert aby se v tom vyznal...
E34 525i bez vanosu 1990, manuál.
do dif je to jednoduchy jak facka.
1) povolit vypustak, vypustit, utahnout ( dobra vec je pred timhle krokem zkusit jestli jde povolit napousteci sroub ! )
2) z boku pres napousteci sroub plnit plnit plnit dokud nebude pretekat ven, az poleti ven pekne zavrit a hotobo.
Ja daval Mobil 75W90 http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 33751.html
1) povolit vypustak, vypustit, utahnout ( dobra vec je pred timhle krokem zkusit jestli jde povolit napousteci sroub ! )
2) z boku pres napousteci sroub plnit plnit plnit dokud nebude pretekat ven, az poleti ven pekne zavrit a hotobo.
Ja daval Mobil 75W90 http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 33751.html
tady jsem našel přímou náhradu pro manual převodovku tedy pro olej-žlutý štítek MTF-LT-1 co je to ale za olej to netuším...
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... Experya-1l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... Experya-1l
- Perunwit
- Registrovaný
- Příspěvky: 1846
- Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
- Bydliště: Pilsen city
- Klubové ID: 2962
jinak na to plnění je dobrý si vyrobit předem nějakej přípravek, protože se to tam nedá "nalejt", není tam žádný místo... ideální nějaká lahvička s pumpičkou, jeko třeba od mejdla... 10x ji doplníš a máš to tam... a mezitim se upumpuješ
a jinak určitě jak píše kolega vejš... kontrola plnicí zátky by měla bejt na prvním místě.

Nebo gravitací — stačí plastová hadička, kterou vyvedeš do větší výšky, než je napoušťák, a přes trychtýř to tam naleješ.
Tady jsou kdyžtak obrázky z postupu: http://bimmerboard.com/forums/posts/189240
Tady jsou kdyžtak obrázky z postupu: http://bimmerboard.com/forums/posts/189240