Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej do převodovky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#21 Příspěvek od 524td »

Že se mu do toho nechce bych pochopil, kdyby jsi měl automat, ale jestli máš manuální převodovku, tak je to práce tak na půl hodiny. Jsou to dva šrouby. Jeden vypouštěcí, který je dole na převodové skříni a jeden pro nalévání nového oleje. Ten je z boku myslím vlevo. Pokud najdu nějaký obrázek, tak ho sem dám.
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#22 Příspěvek od DDT »

tak to by jsi byl hodný, ten otvor na vylití je jasný, spíše se mi jedná o místo kudy se to leje.

V nejhorším to provedu sám. Bylo mi řečeno že se to dělá jen při výměně převodovky, což považuji, i jako laik, za nesmysl.
Manas
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pon 19.05.2008 00:00
Bydliště: Choceň

#23 Příspěvek od Manas »

omlouvám se za otečko ale nechci kvůli tomu zakládat nové téma
prosím o radu jaký olej do motoru E39 535i V8 děkuju
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#24 Příspěvek od Birkoff »

Já tam leju předepsanej 5W-40 a měním podle LEDek - tedy cca 15000Km
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#25 Příspěvek od 524td »

Birkoff píše:Já tam leju předepsanej 5W-40 a měním podle LEDek - tedy cca 15000Km
Ty máš asi na mysli výměnu oleje v motoru, to potom sedí.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#26 Příspěvek od 524td »

DDT píše:tak to by jsi byl hodný, ten otvor na vylití je jasný, spíše se mi jedná o místo kudy se to leje.

V nejhorším to provedu sám. Bylo mi řečeno že se to dělá jen při výměně převodovky, což považuji, i jako laik, za nesmysl.
Tak to jedině že by jsi měnil převodovku každých 50000 km. :lol:
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#27 Příspěvek od DDT »

Jeho lenost nahradí moje pracovitost :)
Hoď sem fotku kam to mám nalít :D
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#28 Příspěvek od marcocz78 »

A jaký a kolik oleje se leje do AUTOMATu?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#29 Příspěvek od Birkoff »

@ marcocz78: Strašně záleží na tom do jakýho - výrobce a štítek na skříni.

@ 524td: Ano oleje v motoru, reagoval jsem na otázku Manase.
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#30 Příspěvek od 524td »

marcocz78 píše:A jaký a kolik oleje se leje do AUTOMATu?
Spíš bych ti doporučil nechat si olej v automatu vyměnit v servisu kde tomu rozumí. Není to zase tak jednoduché jako u manuálu. Když si tady na fóru daš vyhledat "Výměna oleje v automatu", tak najdeš hodně užitečných informací a pak si to stejně necháš vyměnit v servisu. :lol:
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#31 Příspěvek od 524td »

DDT píše:Jeho lenost nahradí moje pracovitost :)
Hoď sem fotku kam to mám nalít :D
Fotku nemám, ale tady je ilustrační obrázek z ETK: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ing_parts/ , je to pozice 5. Je tam dvakrát, jednou jako zátka vypouštěcího otvoru a jednou jako zaslepovací zátka otvoru pro nalévání. Myslím si, že když vlezeš pod auto, tak ti to bude hned jasné.
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#32 Příspěvek od DDT »

Super, díky. Tedy ATF Dextron II a cca 1litr pokud si vybavuji správně diskusi zde.
Nějaký speciální postup? Vytáhnout špunt výpustě, nechat do nádobky vytéct všechno řekněme po dobu 10-15 minut? Pak zašpuntovat a zboku dolít nový.
Je tak?
caknakis
Registrovaný
Příspěvky: 868
Registrován: ned 13.01.2008 01:00
Bydliště: Praha - západ
Klubové ID: 3068

#33 Příspěvek od caknakis »

Já jsem tam teď nalil Dextron 6 a paráda, řadí to znatelně tišeji a klidněji.
marcocz78
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: ITALY

#34 Příspěvek od marcocz78 »

E39,530D,02,AUTOMAT,
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#35 Příspěvek od Perunwit »

Ahojte, mám souhrnný dotaz.
Chtěl bych vyměnit náplně v převodovce i diferenciálu.

Vypouštěcí a napouštěcí zátku pro převodovku jsem už asi našel, diferenciál ji má kde? Taky jde o dva špunty? Nemáte někdo nákres/plánek/foto, kde to najít?

Můžu toto:
PREVODOVKA - CASTROL TRANSMAX DEX II MV
DIFERAK - MOBIL MOBILUBE 1 SHC 75W90, nebo CASTROL SYNTRAX 75W140 ?

Množství jednoduše lít do té doby, dokud se to tam vejde? Mám si sehnat nějaká těsnění pod ty zátky?

Děkuju za odpovědi. Je tu toho hrozně moc a čert aby se v tom vyznal...

E34 525i bez vanosu 1990, manuál.
Lokva
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 22.01.2010 01:00

#36 Příspěvek od Lokva »

Taky by sem potřeboval radu jak vyměnit olej v diferáku. Moh by sem někdo napsat jak to udělat,popř. i foto. předem dík
king
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: sob 22.02.2003 01:00

#37 Příspěvek od king »

do dif je to jednoduchy jak facka.
1) povolit vypustak, vypustit, utahnout ( dobra vec je pred timhle krokem zkusit jestli jde povolit napousteci sroub ! )

2) z boku pres napousteci sroub plnit plnit plnit dokud nebude pretekat ven, az poleti ven pekne zavrit a hotobo.

Ja daval Mobil 75W90 http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 33751.html
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#38 Příspěvek od bibikuba »

tady jsem našel přímou náhradu pro manual převodovku tedy pro olej-žlutý štítek MTF-LT-1 co je to ale za olej to netuším...
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... Experya-1l
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#39 Příspěvek od Perunwit »

jinak na to plnění je dobrý si vyrobit předem nějakej přípravek, protože se to tam nedá "nalejt", není tam žádný místo... ideální nějaká lahvička s pumpičkou, jeko třeba od mejdla... 10x ji doplníš a máš to tam... a mezitim se upumpuješ :Kapela: a jinak určitě jak píše kolega vejš... kontrola plnicí zátky by měla bejt na prvním místě.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#40 Příspěvek od janbrasna »

Nebo gravitací — stačí plastová hadička, kterou vyvedeš do větší výšky, než je napoušťák, a přes trychtýř to tam naleješ.

Tady jsou kdyžtak obrázky z postupu: http://bimmerboard.com/forums/posts/189240
Odpovědět