Stránka 2 z 3
Napsal: pon 24.05.2010 21:54
od fimima
Jawak píše:Kdo neřídil nikdy 750iL V12, neví co to je radost z jízdy v každém okamžiku..
nemůžeš tvrdit že 750 je nejlepší BMW co vyrobili,každému sedne něco jiné
ja chtěl původně 528nebo530 a vyšlo nečekaně 540
Napsal: úte 25.05.2010 09:37
od Pavelkac
Za ty prachy vypadá velmi dobře,chce to pořádně prohlídnout.
____________________
E39 523i r.v.1999
Napsal: úte 25.05.2010 09:45
od mario42
cena je teda velice pěkná, možná až podezřele nízká, ale ty kola vypadají jak ze žebřiňáku

Napsal: úte 25.05.2010 11:59
od Ywes
uvidíme jak to bude vypadat na živo. Každopádně kola a zrcátka by šla do pryč.
Napsal: úte 25.05.2010 14:04
od PetrMGB
Tahle debata mně hodně zaujala. Na konci března se mi podařilo koupit velkou náhodou extrémně zachovalé e39 523i ročníku 97. (motor M52 single vanos) Je to vůz po 'skutečném důchodci' a za celý život najel jen 58 000Km. (ted už má se mnou chudák 61 000) Automobil nenese žádné známky opoptřebení, dokonce má původní Pneu Pirelli P6000. V 528i jsem nejel, ale papírově by neměl být dramatický rozdíl. 523i bych řekl je takové minimum aby vás auto bavilo a pripadlo relativně silné. V zásadě chci říct že nezáleží na typu (možná 520i bych doopravdy nechtěl) ale na stavu auta. Tady jsem vyměnil olej (magnatec 5W40) a dal novou baterku . Ještě nechám vyměnit tyčky stabilizátoru což mi doporučil servis Pupík a brzdovku a hotovo. Takže jestli mohu poradit, nebál bych se doporučit auto za klidně 5-6 tisíc Euro které bude extrémně zachovalé (stále ještě existují) a je jedno který motor. přiznám že bych v tomto stavu nejraději koupil 540i 6kvalt

Moje 523i ale zase jezdí (převážně mimo město za 8L/100 a za 3000km zatím nespotřebovala ani deci oleje, a to dokládá jak dokonalý stroj ta e39 vlastně je)
Napsal: úte 25.05.2010 15:11
od Dragonny530d
PetrMGB píše:Tahle debata mně hodně zaujala. Na konci března se mi podařilo koupit velkou náhodou extrémně zachovalé e39 523i ročníku 97. (motor M52 single vanos) Je to vůz po 'skutečném důchodci' a za celý život najel jen 58 000Km. (ted už má se mnou chudák 61 000) Automobil nenese žádné známky opoptřebení, dokonce má původní Pneu Pirelli P6000. V 528i jsem nejel, ale papírově by neměl být dramatický rozdíl. 523i bych řekl je takové minimum aby vás auto bavilo a pripadlo relativně silné. V zásadě chci říct že nezáleží na typu (možná 520i bych doopravdy nechtěl) ale na stavu auta. Tady jsem vyměnil olej (magnatec 5W40) a dal novou baterku . Ještě nechám vyměnit tyčky stabilizátoru což mi doporučil servis Pupík a brzdovku a hotovo. Takže jestli mohu poradit, nebál bych se doporučit auto za klidně 5-6 tisíc Euro které bude extrémně zachovalé (stále ještě existují) a je jedno který motor. přiznám že bych v tomto stavu nejraději koupil 540i 6kvalt

Moje 523i ale zase jezdí (převážně mimo město za 8L/100 a za 3000km zatím nespotřebovala ani deci oleje, a to dokládá jak dokonalý stroj ta e39 vlastně je)
Asi mas extremni kliku, protoze podle toho co pises najel ten clovek 12km denne:-), ale v pohode, nicmene puvodni pneu 13 let stary to je taky posusnanicko, doufam, ze jsi to prezul ... Docela me desi, ze existuji lidi co se na nich bezne prohani a neprijde jim to divny ...
Napsal: úte 25.05.2010 16:28
od PetrMGB
Pánovi bylo 71 když to prodával, že už s tim nikam jezdit nebude . Bylo to štěstí. Dokonce to nejspíš nikdy nejezdilo v zimě (já to taky v zimě trápit nebudu a nechám jako youngtimera

) Jo, Pirelky jsem ještě nepřezul ale udělám to co nevidět. Sice mají dobrý vzorek a rovnoměrné sjetí , ale 13 let je 13 let.....Akorát přemejšlim jaký kola a pneu koupit, jsou tam původní 15" plecháče z origo poklicema. Takže bud jenom pneu 205/65/R15 V jako tam jsou (asi zase P6000) a nebo jsem přemýšlel kdyby někdo měl alu 15" 7J (jakykoli styling na e39) a dát tam 225/60/R15V - to si totiž myslim že bude na naše děravý silnice ideální.
Napsal: stř 26.05.2010 00:27
od Mafa
Skoro 4 roky jezdím v 523i single vanos a je to skutečně minimum motor pro e39, ale nespokojen určitě nejsem, špatně to rozhodně nejede! Jen po městě a z nižších otáček je línější. Jezdím ještě v e46 328i tedy double vanos, a zas o tolik lépe nejede, podstatný rozdíl je jen ve větším krouťáku v nižších otáčkách, např. na 4ku z 80ti zrychlí znatelně lépe než 523i,které se moc nechce. Ikdyž e46 je o něco lehčí,což je také výhoda. Ale když v 523i správně podřazuju a držím nad 4 tis.,tak mě ta 328i nepředjede, takže tak dramatický rozdíl tam není. Ale určitě pohodlnější jízda je s tím silnějším motorem. Jinak při správném řazení, není dynamika tolik odlišná do 180km/h, což myslím většině lidí postačuje

A spotřeba u 2.8 je dlouhodobě menší o 0.5l, dálky berou obě stejně. Takže kdybych se měl rozhodnout tak ani jeden motor není špatný a spíš bych volil pro e39 2.8,ale 2.5 také není chyba

Napsal: stř 26.05.2010 15:58
od Pavelkac
PetrMGB píše:Pánovi bylo 71 když to prodával, že už s tim nikam jezdit nebude . Bylo to štěstí. Dokonce to nejspíš nikdy nejezdilo v zimě (já to taky v zimě trápit nebudu a nechám jako youngtimera

) Jo, Pirelky jsem ještě nepřezul ale udělám to co nevidět. Sice mají dobrý vzorek a rovnoměrné sjetí , ale 13 let je 13 let.....Akorát přemejšlim jaký kola a pneu koupit, jsou tam původní 15" plecháče z origo poklicema. Takže bud jenom pneu 205/65/R15 V jako tam jsou (asi zase P6000) a nebo jsem přemýšlel kdyby někdo měl alu 15" 7J (jakykoli styling na e39) a dát tam 225/60/R15V - to si totiž myslim že bude na naše děravý silnice ideální.
Dej tam alespoň 16",já mám 15"zimáky,(orig alu disky)a nevypadá to na nich bůhvíjak.Mám přesně tyto:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=78498
(ten inzerát není můj) Ty kola jsou na tak velký auto prostě malý.U těch 16" je guma taky ještě dost vysoká,ale dá se na to už koukat.Na 15" discích 225 gumy jsou už opravdu bačkory přeskáče
Já chtěl na léto 16" a nakonec jsem skončil na 17".
_______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU Doppel Vanos
Napsal: čtv 27.05.2010 11:43
od SvenCZ
Mám 523i r.99 125kw, jak poznám jestli je to D-VANOS? Jako palivo je v TP předepsáno BA 98 B...Jinak co se týče pocitu z motoru, neni to samozřejmě žádnej drak (měl jsem i osmihrnek), ale když se podrží pod krkem tak jede "tak akorát" a s rozumnou spotřebou (průměr kolem 9ti). Jako rodinný auto ideal, i když mám plno a narvanej kufr tak předjede v pohodě. Spotřeba oleje nulová. Takže bych s klidem doporučil. Ale k němu ještě M3 pro zábavu

Napsal: čtv 27.05.2010 13:40
od Pavelkac
Když máš r.v.99 tak budeš mít Doppel Vanos,do výroby šel prý v září 98,viz:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=#862124
Jinak rozdíly mezi motory si najdi podle názvu zde:
http://devlop.ic.cz/bmwklub/Engines.pdf
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: čtv 27.05.2010 16:35
od Jawak
Produkce, ne prvni registrace, produkce vozidla od 09/98 uz byly M52BxxTU - TU se u M52 oznacuje DoubleVanos
Napsal: pát 28.05.2010 13:18
od patriot
No já měl skoro 1 rok e39 528i, motor jede slušně, svižně, ale už bych slabší motor do 5er nechtěl. Zpočátku mi to stačilo, ale asi jako u ostatních sem brzy pocítil nedostatek výkonu.
Prostě když e39, tak za mě jedině 530i a nebo rovnou M60B44, něco slabšího ne. Snad jen v nouzi 2,8i, být to vůně a za směšné lowe, s menším výkonem ani omylem...
Jako rodinný vůz bych moc bral e39 4,4i, v plné polní + LPG

Napsal: stř 02.06.2010 13:34
od jakdojinej
528i kazdopadne, je li vyber mezi 523 a 528. mam tez 528 single vanos a jede obstojne, oproti 523 uplne super ( znemej me svez ). 125kw nebo kolik to ma je na takovej kus auta uz pod limitem minima, si myslim. Jinak 540i rulez, no doubdt...
BTW: POV platim v Praze cca 6800kc/rok za tu 2.8 coz mi taky neprijde jako nejaka derda, to kdyby pri rozhododvani mela hrat roli i cena pojistky

Napsal: stř 02.06.2010 13:38
od MattyX
cena pojistky u jakehokoliv auta je zanedbatelna castka pri provozu vozidla za celej rok , staci parkrat nevhodne vybrana benzinka a uz je to "strata" tech penez ktery cloveka odrazovali od koupe silnejsiho auta

proste kupovat slabsi auto kvuli pojistce je kravina kor pri cene dnesnich povinnych ruceni kde se da dostat na opravdu minimum v dane kubature

kazdopadne pokud vahas mezi 523 a 528 jednoznacne 528

Napsal: čtv 03.06.2010 13:48
od jakdojinej
netvrdim, ze cena POV je tim mejdulezitejsim kriteriem (me byla pri koupi vcelku putna uplne ) ale vsude okolo kdyz reknu, ze mam 2.8i, tak reakce je Boha to musi bejt darda za POV coz? Cili si umim zive predstavit, jak to nekoho odradi, tenhle mytus, a tak se ho snazim vyvracet, kde to jen jde

Napsal: čtv 03.06.2010 13:51
od Jawak
Ja kdyz reknu za nejnizsi obsah mam 2.8, pak 3.5, jeste 5.0 a 5.0 iL tak se malem pos..

Napsal: čtv 03.06.2010 13:59
od patriot
Jawak píše:Ja kdyz reknu za nejnizsi obsah mam 2.8, pak 3.5, jeste 5.0 a 5.0 iL tak se malem pos..


:palec: No tady je názorně vidět, že když kupuješ auto, tak kladeš velký důraz na pojistku, obsah a hlavně na spotřebu
Ale paráda, takhle to má vypadat, nebát se toho ..a když do pekla tak na pořádnym koni
edit... taky nekupuji ty maloobsahové maloválce

Napsal: čtv 03.06.2010 13:59
od jakdojinej
a zacnou se ohanet tim jak jim ta 1.3 HTP staci, jak to moc nezere a taky jede a POV maj za hubicku

Napsal: čtv 03.06.2010 14:04
od jakdojinej
jo a propo, spotreba, co jsem jel s tou 523, tak bumbala pri normlani jizde Prahou 11.7L, ma 528 si rekne o 10.9L a navrh mame nejakych 35 koni vykonu, cili volba je jasna
