Tahle debata mně hodně zaujala. Na konci března se mi podařilo koupit velkou náhodou extrémně zachovalé e39 523i ročníku 97. (motor M52 single vanos) Je to vůz po 'skutečném důchodci' a za celý život najel jen 58 000Km. (ted už má se mnou chudák 61 000) Automobil nenese žádné známky opoptřebení, dokonce má původní Pneu Pirelli P6000. V 528i jsem nejel, ale papírově by neměl být dramatický rozdíl. 523i bych řekl je takové minimum aby vás auto bavilo a pripadlo relativně silné. V zásadě chci říct že nezáleží na typu (možná 520i bych doopravdy nechtěl) ale na stavu auta. Tady jsem vyměnil olej (magnatec 5W40) a dal novou baterku . Ještě nechám vyměnit tyčky stabilizátoru což mi doporučil servis Pupík a brzdovku a hotovo. Takže jestli mohu poradit, nebál bych se doporučit auto za klidně 5-6 tisíc Euro které bude extrémně zachovalé (stále ještě existují) a je jedno který motor. přiznám že bych v tomto stavu nejraději koupil 540i 6kvalt Moje 523i ale zase jezdí (převážně mimo město za 8L/100 a za 3000km zatím nespotřebovala ani deci oleje, a to dokládá jak dokonalý stroj ta e39 vlastně je)
PetrMGB píše:Tahle debata mně hodně zaujala. Na konci března se mi podařilo koupit velkou náhodou extrémně zachovalé e39 523i ročníku 97. (motor M52 single vanos) Je to vůz po 'skutečném důchodci' a za celý život najel jen 58 000Km. (ted už má se mnou chudák 61 000) Automobil nenese žádné známky opoptřebení, dokonce má původní Pneu Pirelli P6000. V 528i jsem nejel, ale papírově by neměl být dramatický rozdíl. 523i bych řekl je takové minimum aby vás auto bavilo a pripadlo relativně silné. V zásadě chci říct že nezáleží na typu (možná 520i bych doopravdy nechtěl) ale na stavu auta. Tady jsem vyměnil olej (magnatec 5W40) a dal novou baterku . Ještě nechám vyměnit tyčky stabilizátoru což mi doporučil servis Pupík a brzdovku a hotovo. Takže jestli mohu poradit, nebál bych se doporučit auto za klidně 5-6 tisíc Euro které bude extrémně zachovalé (stále ještě existují) a je jedno který motor. přiznám že bych v tomto stavu nejraději koupil 540i 6kvalt Moje 523i ale zase jezdí (převážně mimo město za 8L/100 a za 3000km zatím nespotřebovala ani deci oleje, a to dokládá jak dokonalý stroj ta e39 vlastně je)
Asi mas extremni kliku, protoze podle toho co pises najel ten clovek 12km denne:-), ale v pohode, nicmene puvodni pneu 13 let stary to je taky posusnanicko, doufam, ze jsi to prezul ... Docela me desi, ze existuji lidi co se na nich bezne prohani a neprijde jim to divny ...
Pánovi bylo 71 když to prodával, že už s tim nikam jezdit nebude . Bylo to štěstí. Dokonce to nejspíš nikdy nejezdilo v zimě (já to taky v zimě trápit nebudu a nechám jako youngtimera ) Jo, Pirelky jsem ještě nepřezul ale udělám to co nevidět. Sice mají dobrý vzorek a rovnoměrné sjetí , ale 13 let je 13 let.....Akorát přemejšlim jaký kola a pneu koupit, jsou tam původní 15" plecháče z origo poklicema. Takže bud jenom pneu 205/65/R15 V jako tam jsou (asi zase P6000) a nebo jsem přemýšlel kdyby někdo měl alu 15" 7J (jakykoli styling na e39) a dát tam 225/60/R15V - to si totiž myslim že bude na naše děravý silnice ideální.
Skoro 4 roky jezdím v 523i single vanos a je to skutečně minimum motor pro e39, ale nespokojen určitě nejsem, špatně to rozhodně nejede! Jen po městě a z nižších otáček je línější. Jezdím ještě v e46 328i tedy double vanos, a zas o tolik lépe nejede, podstatný rozdíl je jen ve větším krouťáku v nižších otáčkách, např. na 4ku z 80ti zrychlí znatelně lépe než 523i,které se moc nechce. Ikdyž e46 je o něco lehčí,což je také výhoda. Ale když v 523i správně podřazuju a držím nad 4 tis.,tak mě ta 328i nepředjede, takže tak dramatický rozdíl tam není. Ale určitě pohodlnější jízda je s tím silnějším motorem. Jinak při správném řazení, není dynamika tolik odlišná do 180km/h, což myslím většině lidí postačuje A spotřeba u 2.8 je dlouhodobě menší o 0.5l, dálky berou obě stejně. Takže kdybych se měl rozhodnout tak ani jeden motor není špatný a spíš bych volil pro e39 2.8,ale 2.5 také není chyba
PetrMGB píše:Pánovi bylo 71 když to prodával, že už s tim nikam jezdit nebude . Bylo to štěstí. Dokonce to nejspíš nikdy nejezdilo v zimě (já to taky v zimě trápit nebudu a nechám jako youngtimera ) Jo, Pirelky jsem ještě nepřezul ale udělám to co nevidět. Sice mají dobrý vzorek a rovnoměrné sjetí , ale 13 let je 13 let.....Akorát přemejšlim jaký kola a pneu koupit, jsou tam původní 15" plecháče z origo poklicema. Takže bud jenom pneu 205/65/R15 V jako tam jsou (asi zase P6000) a nebo jsem přemýšlel kdyby někdo měl alu 15" 7J (jakykoli styling na e39) a dát tam 225/60/R15V - to si totiž myslim že bude na naše děravý silnice ideální.
Dej tam alespoň 16",já mám 15"zimáky,(orig alu disky)a nevypadá to na nich bůhvíjak.Mám přesně tyto: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=78498 (ten inzerát není můj) Ty kola jsou na tak velký auto prostě malý.U těch 16" je guma taky ještě dost vysoká,ale dá se na to už koukat.Na 15" discích 225 gumy jsou už opravdu bačkory přeskáče Já chtěl na léto 16" a nakonec jsem skončil na 17".
_______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU Doppel Vanos
Mám 523i r.99 125kw, jak poznám jestli je to D-VANOS? Jako palivo je v TP předepsáno BA 98 B...Jinak co se týče pocitu z motoru, neni to samozřejmě žádnej drak (měl jsem i osmihrnek), ale když se podrží pod krkem tak jede "tak akorát" a s rozumnou spotřebou (průměr kolem 9ti). Jako rodinný auto ideal, i když mám plno a narvanej kufr tak předjede v pohodě. Spotřeba oleje nulová. Takže bych s klidem doporučil. Ale k němu ještě M3 pro zábavu
No já měl skoro 1 rok e39 528i, motor jede slušně, svižně, ale už bych slabší motor do 5er nechtěl. Zpočátku mi to stačilo, ale asi jako u ostatních sem brzy pocítil nedostatek výkonu.
Prostě když e39, tak za mě jedině 530i a nebo rovnou M60B44, něco slabšího ne. Snad jen v nouzi 2,8i, být to vůně a za směšné lowe, s menším výkonem ani omylem...
Jako rodinný vůz bych moc bral e39 4,4i, v plné polní + LPG
528i kazdopadne, je li vyber mezi 523 a 528. mam tez 528 single vanos a jede obstojne, oproti 523 uplne super ( znemej me svez ). 125kw nebo kolik to ma je na takovej kus auta uz pod limitem minima, si myslim. Jinak 540i rulez, no doubdt...
BTW: POV platim v Praze cca 6800kc/rok za tu 2.8 coz mi taky neprijde jako nejaka derda, to kdyby pri rozhododvani mela hrat roli i cena pojistky
cena pojistky u jakehokoliv auta je zanedbatelna castka pri provozu vozidla za celej rok , staci parkrat nevhodne vybrana benzinka a uz je to "strata" tech penez ktery cloveka odrazovali od koupe silnejsiho auta proste kupovat slabsi auto kvuli pojistce je kravina kor pri cene dnesnich povinnych ruceni kde se da dostat na opravdu minimum v dane kubature kazdopadne pokud vahas mezi 523 a 528 jednoznacne 528
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
netvrdim, ze cena POV je tim mejdulezitejsim kriteriem (me byla pri koupi vcelku putna uplne ) ale vsude okolo kdyz reknu, ze mam 2.8i, tak reakce je Boha to musi bejt darda za POV coz? Cili si umim zive predstavit, jak to nekoho odradi, tenhle mytus, a tak se ho snazim vyvracet, kde to jen jde
jo a propo, spotreba, co jsem jel s tou 523, tak bumbala pri normlani jizde Prahou 11.7L, ma 528 si rekne o 10.9L a navrh mame nejakych 35 koni vykonu, cili volba je jasna