Stránka 2 z 10

Napsal: stř 14.01.2009 21:41
od PetacekBE
kucííí - ještě dotaz - máte někdo zkušenost s tím že by Vám motor nasál olej který turbo propoušťí do sání a tím by se ten motor zrušil přetočením ???
Slyšel jsem o tom už ale nevím jak se proti tomu bránit....
A ještě když se vrátím k těm diodám --- ony se rozsvítí všechny při tom otočení klíčku - mne se právě rozsvítí jen jedna :(

Napsal: stř 14.01.2009 23:58
od Holly
Ad první otázka: netuším 8)
Ad druhá: rozsvítí se všechny pouze tehdy když máš na olej najeto minimálně. Postupně zhasínaj znamená že když najedeš plácnu 2000km po výměně oleje tak ti při otočení klíčem nesvítí 5 ale už jen 4, po nastartování zhasnou. Po dalších 2tis. svítí už jen tři atd atd.. po odjetí intervalu ráno nasedneš, otočíš klíčkem, naskočí ti oranžová a nápis oilservice, zakleješ, protože to bude stát peníze( jo a doporučuje se vyměnit i palivovej filtr, ne tam mít 10let starej :wink: ) a čas a hurá vyměňovat, jak řekl Plechuš pokud možno dřív než ti jednoho krásnýho dne naskočí červená. Jo a pokud by se ti rozsvítil zároveň s oranžovou kontrolkou i nápis checkcontrol a hodiny :?: (těma si nejsem jistej) tak se nelekej, je čas na výměnu všech provozních kapalin(brzdovka, olej, servo, chladící směs, voda do ostřikovačů 8) ) a prohlídku votuzidla :wink:

Napsal: čtv 15.01.2009 01:09
od Pietro
Holly píše:Tak to už brzo přijde výměna oleje. Na vynulování je buď přístroj s názvem oil reseter (by BMW, ale i v ostatních servisech ho občas mívaj, nebo napiš nějakýmu klubákovi z okolí jestli ho nemá a nebo si ho kup) nebo se spojují nějaký piny v diagnostické zásuvce, ale to ti teda nepovím jaký, zkus pohledat, někde na netu nebo tady na fóru na to bude návod :wink:


7 + 19, potazmo 7 + kostra

Napsal: čtv 15.01.2009 01:30
od Holly
A není tam ještě nějakej rozdíl v tom na jak dlouho to spojíš? že třeba plácnu 7 sec je na vymazání oilservice a 12 na checkcontrol??

Napsal: čtv 15.01.2009 01:50
od Pietro
jj je, ale uplne jiste si to ted nevybavuju..
Kratsi je inspekce a delsi oilservis.
Jinak postup asi znas: Vicko dolu, propojit, zapnout klic na kontrolky, pockat.. a nebo ja propojuju s rovnou zaplym klickem...
A pry je to idealni pres odpor (400ohm?), nebo kovovou autozkousecku :-)

Napsal: čtv 15.01.2009 14:53
od PetacekBE
Holly píše:Ad druhá: rozsvítí se všechny pouze tehdy když máš na olej najeto minimálně. Postupně zhasínaj znamená že když najedeš plácnu 2000km po výměně oleje tak ti při otočení klíčem nesvítí 5 ale už jen 4, po nastartování zhasnou. Po dalších 2tis. svítí už jen tři atd atd.. po odjetí intervalu ráno nasedneš, otočíš klíčkem, naskočí ti oranžová a nápis oilservice, zakleješ, protože to bude stát peníze( jo a doporučuje se vyměnit i palivovej filtr, ne tam mít 10let starej Wink ) a čas a hurá vyměňovat, jak řekl Plechuš pokud možno dřív než ti jednoho krásnýho dne naskočí červená. Jo a pokud by se ti rozsvítil zároveň s oranžovou kontrolkou i nápis checkcontrol a hodiny Question (těma si nejsem jistej) tak se nelekej, je čas na výměnu všech provozních kapalin(brzdovka, olej, servo, chladící směs, voda do ostřikovačů Cool ) a prohlídku votuzidla Wink


Díky Holly za rady - dost mi to pomáhá... Stejně mám strach že ten motor jde pryč protože se mi tlakujou hadice chlazení,mizí mi voda - za měsíc dolévám tak půl litra... Uvidíme no. A dost mi za studena klepe.Za tepla též ale méně...

Napsal: čtv 15.01.2009 15:39
od tds
Takže:
Je to trošku spleť nedorozumění které ti tady objesním.
1.Při nulování je inspekce (hodinky) delší -12s a servis kratší 7s
2.že by se při´´hodinkách měli měnit všechny náplně to je blbost, servoolej a voda do ostřikovačů se určitě měnit nemá.
3.nerad ti to říkám,ale nejspíš máš špatné těsnění pod hlavou, v horším připadě hlava prasklá,jelikož to ti tlakuje chladící systém,tím pádem se ti i nejspíš znehodnocuje olej nemrznoucí kapalinou, tudíž v tuhle chvíli už nejspíš olej ani není olejem,takže ti vřele doporučuji s tím něco udělat, jinak totálně odkouříš motor,je možné že to turbo dostalo naprdel hlavně kvůli tomu že je chladící kapalina v oleji.
Vím že to nejsou moc dobréí zprávy, ale bohužel to asi tak bude.
Takže palicu dolu, nechat natlakovat, vyměnit těsnění.
Jo a asi jso měl pravdu, že ten původní majitel byl hovado,protože předpokládám že už jsi to s vadou motoru koupil a nevím jak to auto máš dlouho,jestli chvíly tak mu to omlať o palici a at ti zacvaká opravu, pokud vada nebyla známa při prodeji vozu.

Napsal: čtv 15.01.2009 15:56
od PetacekBE
díkes - původní majitel je můj kamarád - myslím si že on o té závadě nevěděl - jen jak píši - ty studené starty jsou problematické no. trhavý běh a vysoká kouřivost trvající asi minutu po studeném startu :evil:

Napsal: čtv 15.01.2009 16:30
od tds
hmm JEN jen to nebude.dolívat 0,5 vody každou chvíli není jen tak. já jsem na tdesu dolil 0,5l asi po ujetých 40.000km

Napsal: čtv 15.01.2009 19:29
od PetacekBE
co když je v prdeli vodní pumpa a tlakuje se to s ní i když o tom velice pochybuji... Když sem jel tím autem poprvé tak se přehřálo a původní majitel tam dolíval prej asi 5 ltr destilky. Já dolévám pravidelně asi jednou měsícně toho necelýho půl litra... Auto jinak topí super a od té doby se ani jednou nepřehřálo. Jinak auto mám asi 3 měsíce

Napsal: pát 16.01.2009 09:16
od tds
PetacekBE píše:co když je v prdeli vodní pumpa a tlakuje se to s ní i když o tom velice pochybuji... Když sem jel tím autem poprvé tak se přehřálo a původní majitel tam dolíval prej asi 5 ltr destilky. Já dolévám pravidelně asi jednou měsícně toho necelýho půl litra... Auto jinak topí super a od té doby se ani jednou nepřehřálo. Jinak auto mám asi 3 měsíce
No tak to ani náhodou.a kam by se ti ztrácela voda potom?kdyby byla pumpa k.o., tak to nechladí.jo jo přehřálo a on tam hrkl do teplého motoru tu vodu (nejspíš)takže tak = smrt hlavy.
hele ještě mrkni na nějaké věci a dej vědět.
1. jakou barvu má chladící směs v nádobce?zápach?skvrny od oleje?
2.oddělej nálevací víčko od oleje je na něm z vnitřní strany emulze nebo je úplně čisté pouze s olejovým filmem?
3.držel jsi to auto někde na dálnici víc jak 180?co dělala teplota?
kolik najedeš za ten ,měsíc km?kolik má to auto podle budíku natočený?

Napsal: pát 16.01.2009 11:26
od PetacekBE
tds píše:No tak to ani náhodou.a kam by se ti ztrácela voda potom?kdyby byla pumpa k.o., tak to nechladí.jo jo přehřálo a on tam hrkl do teplého motoru tu vodu (nejspíš)takže tak = smrt hlavy.
hele ještě mrkni na nějaké věci a dej vědět.
1. jakou barvu má chladící směs v nádobce?zápach?skvrny od oleje?
2.oddělej nálevací víčko od oleje je na něm z vnitřní strany emulze nebo je úplně čisté pouze s olejovým filmem?
3.držel jsi to auto někde na dálnici víc jak 180?co dělala teplota?
kolik najedeš za ten ,měsíc km?kolik má to auto podle budíku natočený?

mno v chladící směsi žádné stopy po oleji nejsou - sahal jsem do ní prstem a stopy mazu se mi tam neobjevili jak při studeném tak při teplém motoru.Co se týče toho víčka oleje tak tam za celou dobu co to auto máme se tam emulze neobjevila - víčko je potaženo olejovým filmem.Mno jel jsem s ním okolo 140 km/h po normální okrsce a asi tak deset minut a teplota naprosto v poho. Ale taky to může bejt ovlivněné tím,že mám v prdeli viskospojku vrtule chladiče a ta vrtule se otáčí pořád - děsnej zvuk jako vysavač... Takže to stíhá asi uchladit... Dobré by to chtělo zkusit v létě v pařáku ze zapnutou klimou protože onehdá jak se mi to auto přehřálo bylo právě že léto a zaplá klima..ty kilometry za měsíc ti dám vědět a celkově mám nalítáno ba tom autě 228 000 km.

Napsal: pát 16.01.2009 11:53
od tds
ne nemusíš mi to psát nějak přesně chtěl mít trošku obraz. jestli 200km nebo 2000 za měsíc.zatím to vypadá dobře. jak moc jsou natlakované ty hadice?rukou je nezmáčneš vůbec?neteče ta voda pouze někde?když prohlídneš motor jestli někde nejsou stopy od nemrzky (zelené) kolem termostatu,pumpy,hadic, chladič atd.

Napsal: pát 16.01.2009 12:44
od PetacekBE
zatím jsem si ničeho takového nevšim - myslím ty zelený skvrny... co se týče té nemrzky. nyní jsem si zjistil že jak se ta tehdá přehřálo tak voda se tam pak dolévala asi tak čtyři dny po tom přehřátí - to auto stálo čtyři dny takže bylo studené... Hadice zmáčknu bez problému. Kladou odpor to ano ale nejsou natlakované fest. Ani né málo ani moc. Víš nad čím jsem přemýšlel - jestli není odešlé nějaké "zařízení" na odvzdušnění chladicího systému. Protože TDs se odvzdušnuje samo ne ? Za měsíc nalítám tak 1000 kilometrů...

Napsal: pát 16.01.2009 12:56
od Brilantis
Mě se TDSo v léte přehřívalo protože jsem měl úplně zanesenej chladič bordelem. Stačilo ho přočistit a bylo to ok.

Napsal: pát 16.01.2009 13:02
od PetacekBE
mno já mám klimu takže před vlastním chladičem motoru je chladič klimy,že by tam byl bordel. stačí projet wabkou ne ??? ale problém je to že já nevím,jak oddělat kryt chladiče - zrovnavych spravil i saharu klimy plus vrtuli chladiče

Napsal: pát 16.01.2009 13:09
od Brilantis
Já tam mam taky klimu a myslel jsem že bude čistej. ale bylo to jako když na něj nasypeš hlínu a jěšte to uplácáš. Já ho vyndal a na půl hodiny položil do sudu s vodou, pak to šlo vypláchnout zahradní hadicí

myslíš ten plast kolem vrtule? Na chladiči by měl držet nahoře na 2 plastovejch špuntech.

K vrtulce na chladiči klimy je lepší přístup když sundáš přední nárazník.

Napsal: pát 16.01.2009 14:02
od tds
aajo tak to je v pohodě ty jsi to psal jokoby byly natlakované jak balony. tak zo je v pořádku nejspíš.voda se musí tedy nejspíš někde ztrácet,je třeba aby jsi to vysondoval kde a budeš mít klid.takže ta teplota mohla vyletět taky kvůli tomu že tam nebyla voda.
možnosti přehřívání můžou být následující:
1.zanesené chladiče (čistit se doporučuji po demontáži jinak to bude o ničem)
2.vadná viscospojka(ale psal jsi že se ti točí pořád tudíž to vylučuji)
3.nefunkční elektrický ventilátor před chladiči
4.možná načnutá vodní pumpa

Napsal: pát 16.01.2009 14:07
od PetacekBE
ano ale je to jeden kus asi - takže nevím jak jej vyndat přes tu vrtuli. Jinak před chvíli jsem zkoušel projet auto z kamarádem - je profil řidič a projel jej tím stylem že tomu motoru dával tak půl plynu - motor max 3000 ot a dojeli jsme na parkoviště,já otevřel motor a při běžícím motoru - protože jsem schlazoval turbínu - jsem zmáčkl hadice. promáčknout šly ale tvrdý byli moooc. Tak jsem při běžícím motoru povoloval víčko od nádržky pomalinku a voda vytíkala ven. Motor jsem po dvou minutách zastavil a nádržka byla plná vody. Tak jsme jeli z5 poklidnou jízdou z otáčkami do 2000 ot a zaparkoval jsem a zmáčkl hadici potom. Natlakovaná byla opravdu velice málo a voda tam byla zase na rysce. Takže trošku divný - nerozumím tomu..
To TDS : elektrickou vrtuli mám nefunkční o tom vím a vrtule z visco se točí pořád... K hadicím viz - tento příspěvěk

Napsal: pát 16.01.2009 14:18
od tds
pokud je zmáčkneš tak je to dobrý to s tím vytíkáním to je taky v pohodě důležité je aby jsi měl za studena vodu tak jak má být,ale pozor nesmí jí tam být víc.pokud jsou zanesené chladiče tak to visco neuchladí pokud máš klimu a vyprašuješ na dálnici.s tím turbem to nemusíš přehánět chladit ji stačí když motor dostává doopravdy kouř.(dálnice min.20 km plný kotel a tak.)jinak stačí třeba jen k cestě domů už zvolnit tempo a jet v klidu to je ok.co vyndat? jeden kus? nechápu?pokud myslíš chladič tak vrtule musí dolů pak sahara a samotný chladič.stejně tak nesmíš zapomenout alespoň profouknout také chladič klimy a to zevnitř ven,stačí stlačeným vzduchem.