Stránka 2 z 5

Napsal: ned 15.03.2009 23:18
od Karl325iX
Mám stejný problém s e34 TDS, ale klepání mi jde od motoru, usoudil sem že by to mohli být šály, ale pár lidí mi to vyvrací.. Prosím o radu!?
Při studeném motoru až do ohřátí to nedělá a pak to dělá jen v tahu, a po dlouhé jízdě i na volnoběh, vypadá to jen na jednu šálu, nebo-li na jednom válci..
Poraďte prosím, má někdo skušenost s tímhle problémem co by to mohlo být, jestli šály, tak má někdo skušenost s vyměnou?? jsou na to nějaký fígle??

Napsal: pon 16.03.2009 09:33
od tds
Karl325iX píše:Mám stejný problém s e34 TDS, ale klepání mi jde od motoru, usoudil sem že by to mohli být šály, ale pár lidí mi to vyvrací.. Prosím o radu!?
Při studeném motoru až do ohřátí to nedělá a pak to dělá jen v tahu, a po dlouhé jízdě i na volnoběh, vypadá to jen na jednu šálu, nebo-li na jednom válci..
Poraďte prosím, má někdo skušenost s tímhle problémem co by to mohlo být, jestli šály, tak má někdo skušenost s vyměnou?? jsou na to nějaký fígle??
to šály nejsou to by dělalo hlavně na volnoběh když poklesne tlak mazání.hledej jinde.a nebo sundej vanu a zkontroluj to.fígle žádné nejsou, je to jednoduchá výměna, pokud není načatá klika.

Napsal: pon 16.03.2009 10:50
od troutny
Pakliže by to byl ojniční lágr,tak na ten fígl je.
Sundat sací potrubí(parohy) nastartit,a hadrem ucpávat jednotlivé sací kanály hlavy motoru.
V momentě jak narazíš na ten válec(pístovou skupinu) tak při ucpání se hluk rapidně stiší.
U hlavních lágrů se musí sundat vana u nazvedlého motoru,jinak ji buhužel nesundáš.

Jinak klepání může jít i z olejového čerpadla co je v prsách.

Napsal: pon 16.03.2009 12:52
od Martinéz
to Kail.. jsem na tom uplne stejne jako ty.. kdyz to nastartuju, dokud se neohreje, stydim se nekde stat na volnobeh. Naftaka mam ted na denni valceni, takze to zatim neresim, ale rad pockam k cemu dojdes a pak poresim taky..

Jinak mam novej ridici vstrik, silentbloky motoru a prevodovky, spojku.. takze to tipuju na ten setrvak, je to klasika u tds nad 250.000km (coz mela kazda uz kdyz jsem chodil na gympl :D ...)

Napsal: pon 16.03.2009 13:28
od Kail
Čau Martine,no já bych právě strašně rád kdyby se našel někdo kdo to už řešil :oops: ,ušetřilo by mi to spousty peněz :D ...

Ten setrvák možná může způsobit samotný klepání - zvuk.Ale mně jde spíš o to že se nepravidelně klepe celé auto,když to natočím studený a nechám otevřený dveře,skoro bych se bál že mi brzo upadnou :) :? .Poslední diagnóza na které se shodlo zatím nejvíc lidí je že : Je špatný nějaký vstřik,ten způsobuje rozvibrování celého auta = špatný chod motoru (ale zvuk má motor dobrý :? ) a tím jak se vibrace přenášejí do převodovky tak tam klepe ta předlohová hřídel,mechanik mi tvrdí že když se zbavím těch vibrací,zmizí i to klepání,ač tou nejspíš sou 2 rozdílné věci :( .

Chci zajet ještě do nějakýho diesel servisu co mi k tomu řeknou,jestli to může dělat vstřik a domluvit se za kolik mi ty vstřiky udělají.Teď to bohužel nějak nestíhám a ještě k tomu marodím...

Napsal: pon 16.03.2009 17:47
od Karl325iX
tds píše:
Karl325iX píše:Mám stejný problém s e34 TDS, ale klepání mi jde od motoru, usoudil sem že by to mohli být šály, ale pár lidí mi to vyvrací.. Prosím o radu!?
Při studeném motoru až do ohřátí to nedělá a pak to dělá jen v tahu, a po dlouhé jízdě i na volnoběh, vypadá to jen na jednu šálu, nebo-li na jednom válci..
Poraďte prosím, má někdo skušenost s tímhle problémem co by to mohlo být, jestli šály, tak má někdo skušenost s vyměnou?? jsou na to nějaký fígle??
to šály nejsou to by dělalo hlavně na volnoběh když poklesne tlak mazání.hledej jinde.a nebo sundej vanu a zkontroluj to.fígle žádné nejsou, je to jednoduchá výměna, pokud není načatá klika.


Mám tam 10w40, ale dával sem ho tam teď (mám auto krátce),ten olej co tam byl už byl dost hegeš.. jak to zjistim na tom čerpadle když ho skouknu??

Napsal: pát 20.03.2009 13:33
od Kail
Tak jsem byl v Bosh Diesel servisu a chlápek (kterej se v tom opravdu dost vyzná,slyšel jsem jen doporučení od všech...) mi řekl že tohle v žádným případě vstřik nedělá,že prý na vstřiky nemá cenu šahat,škoda peněz a jakýkoliv zlepšení maj ty majitelé prý spíš vsugerovaný,když už do toho dají tolik peněz :) ...

Že neví čím to je,že když to tam nechám tak na to koukne,zkusí nastavit předvstřik a uvidí se...Ale co říkal hlavně - že prý se na to mám vykašlat,že to není nic hroznýho,tomu motoru se nemůže nic stát a mám prostě jezdit dál :? ,prý do toho akorát budu cpát prachy a ani není jistý jestli se to zlepší :( .

Tak to jen kdyby někoho zajímalo jak jsem pokročil - nijak...

Napsal: pát 20.03.2009 13:45
od troutny
Nic hroznýho,jen za čas něco upadne,první asi dveře.
Mi přijde jako by to doporučení bylo od někoho z hospody.

Napsal: pát 20.03.2009 14:30
od Kail
Tak mi řekni čím to je :roll: ,to auto bylo už u všech mechaniků tady v okolí a nikdo prostě neví,tak co mám dělat?To mám jen tak pro jistotu nechat vyměnit všechno od rozvodů,přes čerpadlo,udělat vstřiky a ještě si ktomu fláknout setrvák?Vrazit do toho 50tis. a doufat že se to zlepší?Ani nevíš jak mně to sere...Jenže když to nechám v BDS tak tam sem za 20kolíků MINIMÁLNĚ a kdoví jestli s tím něco udělaj...

Napsal: pát 20.03.2009 15:01
od troutny
Já osobně kdybych to řešil,tak bych:
1. vzal náhradní funkční vstřikovač,a zkusil bych ho na všech válcích.
2.bych změřil kompresní tlaky,abych měl z čeho vycházet
3.skouknul bych nastavení rozvodů,sesadit na kolík a vačku pokud nemáš přípravek třeba na úhelník
4.skouknul bych hodnotu předvstřiku s volnoběžnýma otáčkama,popř. si nechat zvednout hodnotu volnoběžných otáček prostřednictvím diagnostiky lze až na 850 ot/min.,motoru to nevadí ba naopak akorád se zvýší spotřeba na volnoběh
Já osobně jsem se zvýšením volnoběžných otáček zbavil houpání volnoběhu bez repase vršku čerpadla.Důležitý je ,že se nelze řídit dle otáčkoměru na přístrojovce,měří někdy za volnoběhu né až zas tak přesně,to všechno by ukázala diagnostika co jde za hodnoty z řj DDE.
5.skouknul bych jestli není přicpaný kat.

Napsal: pát 20.03.2009 16:09
od Kail
No člověče,docela jsi mi nasadil brouka s tím zvednutím volnoběhu - je fakt že stačí když jen malinko přidám plyn a je to ok.Jak říkám - stačí když to má ráno za studena trošku víc otáček a už to nedělá :!:
Seženu někoho s diagnostikou :twisted: .Zatím dík :wink:

Napsal: pát 20.03.2009 19:56
od Kail
Problémek - na jaký diagnostice jdou zvednout ty otáčky?Asi jedině u BMW že?

Napsal: pát 20.03.2009 22:52
od troutny
No já to řešil přes origo diag. MoDic.
Ale domnívám se,že diag. Bosch KTS... co maj v BDS by to také měla zvládnout,ale je to jen domněnka.
Ty neorigo "Carssoft" neznám co vše dokážou,ale jako platící člen máte nějakou klubovou diag. tak ti třeba poradí.

Napsal: ned 10.10.2010 20:10
od radokrno
chybí mi tu výsledek?? :roll: za studena nepravidelný klepot ,za tepla nic ....??

Napsal: ned 10.10.2010 21:02
od Kail
Výsledek?Žádnej.
Zkušeností a poznatků spousty,ale co to způsobuje dosud nevím.
Motor má na volnoběh mírně nepravidelný chod,tím to časem odsere setrvák a samozřejmně ložiska v převodovce.Po výměně ložisek v převodovce na chvilku ustal zvuk,ale třepalo se to pořád.Po výměně setrváku se to nachvilku přestalo i třepat protože to setrvák "pochytal",ovšem jen do doby dokud zase neodešel.
Zkončilo to na tom že to zvuk žádnej nevydává,tedy jen trošku za studena (dokud se neohřeje převodovka a nevymezej se vůle),ale mírně nepravidelnej chod to má pořád.Není to nic hroznýho - 90% ostatních auto se třepe mnohem víc a je to normální,ale Báwo tohle prostě dělat nemá.Takhle to auto najelo bez problémů přes 50tis km a nikdo koho jsem potkal mi nikdy nedokázal říct čím to je a nikdy to nikdo nezažil.Dělalo to jen moje TDSo a TDSo mojeho bratrance :tutuk:

Je to prostě něco na motoru,auto jede krásně,necuká,nadměrně nekouří,nadměrně nežere,má solidní zvuk.

Bratránek má e39tds a dělá mu to to samé,ovšem s tím že klepání hlavně za studena je neúnosný.Říkal že zkusí udělat všechny vstřiky,tak potom napíšu jestli nějaká změna.

Já jsem s Baagoo vyměnil jeden vstřik kterej močil a na 3 dny to uplně přestalo,potom zase to samé - NECHÁPU.Už jsem pomalu začal věřit že si ze mně to auto dělá prdel :roll:

Napsal: ned 10.10.2010 21:16
od radokrno
vstřiky mám nový,všechno motoricky seřízeno ,,jednou už jsem se na to ptal a zdvih otáček je prej blbost vůči čerpadlu a právě vstřikům..vše udělat tak jak má být a hledat jinde....zítra měnim chladící kapalinu tak se bude poslouchat i klepot...zkusim ty sileny převodovky....

Napsal: ned 10.10.2010 21:18
od radokrno
eště mne napadla blbost...chtěl bych zkusit zatlačit ze spodu na převodovku při studeným chodu heverem-lehce..zda-li to ustane zkusim sileny ..nepřestane a sileny se budou zdát v pohodě,,vyloučit.. :?: je to blbost zkoušet?

Napsal: ned 10.10.2010 22:15
od Kail
Heleď klidně to zkus,ale pokud ti to opravdu dělá to samé co mně tak je to jak jsem psal.Převodovka je následek,ne příčina.Já už teď říkám že je to na 99.9% na motoru.Nicméně pokud máš udělaný vstřiky tak už fakt nevím,v ty jsem pořád tajně doufal...

Jetště mně napadla možná taková blbost,ale co třeba řemenice?Řemenice na klice je u TDSa docela velká a měla by do jistý míry i sloužit i jako setrvák ne?A není u TDSa uložená na gumě?Někdo tady psal že jí měl v řiti a dělala klepavý zvuk.Jen nápad...

Napsal: ned 10.10.2010 23:05
od Snicker
no mne povedal typek co robi pre tempus prevodovky, ze to vsetko sposobil zotrvacnik, ked zacal odchadzat a majitel ho nevymenil tak to nieco odchylilo v motore, neviem presne co nechcem trepat do vetra, nejaku kluku alebo co ale ze pokial sa to v motore nevymeni tak aj ked vymenis zotrvacnik tak sa ti to vrati po 40-50tis. Ja mam teraz auto u kamosa a zajtra maju menit lamelu na spojke a zotrvacnik na mojej e39 525TDS r.v 1997. Ma presne tie iste priznaky ako ty za studena trasie a stale musim na krizovatke mat vytlacenu spojku lebo inak sa to neda pocuvat. Vymenia ho a mam aspon na 50tis. pokoj a tiez doporucil vymenit hardy spojku :-) tak vymenit a mat pokoj.

Napsal: pon 11.10.2010 07:49
od radokrno
tak pak napiš jestli to pomohlo...