Napsal: pát 14.11.2008 15:13
Tak kabeláž, dle zaslaného návodu za který touto cestou děkuji, je už téměř celá venku, nic mi nechybí spíš přebejvá a nevim si s tim rady.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
No jo, kukal som EBA a ako retrofit je tam len MK3 16:9 a potom upgrade MK2 to MK3. Myslim ze ta MK3 by mohla pomoct, vsak to kablovacka by mala by byt ta ista (jestli se nymylim pane).Vlasta píše:Na to zapomeň, že je to zapáskovaný. Potřebný dráty jsou ve svazku krásně zapletený, směrem dopředu se to krásně větví. Já dával do E39 MK4 16:9 a raděj jsem za desítku koupil kabeláž pro dodatečnou montáž, než se s tím srát. To ale nebude řešení pro tebe, protože pro MK2 je ta kabeláž úplně jiná a nejsem si jistej, že to půjde ještě sehnat (ani si nejsem jistej, že se to dělalo jako kit pro dodatečnou montáž pro MK2).
Jinak řečeno kdybych se na ty pitomý tři dráty vy*ral tak to bude fungovat i bez toho, a za tunelem si to stejně zase signál chytí. Tak to je dobrá zpráva dík.Vlasta píše:Co já měl ten origo svazek, tak ten byl kromě licht modulu zapojenej pouze do jednotky ABS. V podstatě je to tam zapojený jen kvůli tomu, že když vjedeš do tunelu a ztratíš signál GPS, tak jede šipka na navigaci podle informace ze snímačů ABS. Na levý a pravý kolo je to zapojený proto, že to mají německý soudruzi vymakaný tak, že kdyby byl tunel do zatáčky, tak by se jedno kolo otáčelo míň a druhý víc a informace by byla nepřesná.
Jo ten jedinej z nich se mi povedlo najít a i ho opatrně bez poškození vytáhnout ze štekru. Teď už tedy jen samotná instalace, to už by ale měla bejt hračka. S tim rozebíráním už mám docela zkušenosti.Vlasta píše:Do toho lichtmodulu by to zapojený mělo bejt.
Když jsem si já montoval navi a nenapojil jsem ty drátky,tak navi se spustila,ale byla totalně mimo.Nedalo se podle ni vůbec navigovat,takže byla jen jako na ozdobu. Pro pocit,že tam je. Když sem je dopojil,hned začala makat jak měla.Kamil328i píše:Jinak řečeno kdybych se na ty pitomý tři dráty vy*ral tak to bude fungovat i bez toho, a za tunelem si to stejně zase signál chytí. Tak to je dobrá zpráva dík.Vlasta píše:Co já měl ten origo svazek, tak ten byl kromě licht modulu zapojenej pouze do jednotky ABS. V podstatě je to tam zapojený jen kvůli tomu, že když vjedeš do tunelu a ztratíš signál GPS, tak jede šipka na navigaci podle informace ze snímačů ABS. Na levý a pravý kolo je to zapojený proto, že to mají německý soudruzi vymakaný tak, že kdyby byl tunel do zatáčky, tak by se jedno kolo otáčelo míň a druhý víc a informace by byla nepřesná.
Uvidim, v nejhorším je tam budu muset dodat. Zkusim to nejdřív zapojit jen zvenku jestli to bude chodit a pak uvidim. Podle toho co píšeš, že navi bez drátků zapojených do snímačů kol je k ničemu, k čemu tam teda potom je přijímač signálu GPS a anténa GPS? Ty by přece měly udávat polohu na mapě, a stejně tak i rychlost, tak jako je to u navigace kterou si koupíš normálně v obchodě a připíchneš jí na sklo. Teď už sem teda z toho zase pěknej jelen.dexter píše:Když jsem si já montoval navi a nenapojil jsem ty drátky,tak navi se spustila,ale byla totalně mimo.Nedalo se podle ni vůbec navigovat,takže byla jen jako na ozdobu. Pro pocit,že tam je. Když sem je dopojil,hned začala makat jak měla.Kamil328i píše:Jinak řečeno kdybych se na ty pitomý tři dráty vy*ral tak to bude fungovat i bez toho, a za tunelem si to stejně zase signál chytí. Tak to je dobrá zpráva dík.Vlasta píše:Co já měl ten origo svazek, tak ten byl kromě licht modulu zapojenej pouze do jednotky ABS. V podstatě je to tam zapojený jen kvůli tomu, že když vjedeš do tunelu a ztratíš signál GPS, tak jede šipka na navigaci podle informace ze snímačů ABS. Na levý a pravý kolo je to zapojený proto, že to mají německý soudruzi vymakaný tak, že kdyby byl tunel do zatáčky, tak by se jedno kolo otáčelo míň a druhý víc a informace by byla nepřesná.
Ano děkuju, stejnej na toura mi poslal už i dexter, tak to podle toho dávám dohromady. Snad to bude choditairbone píše:Kamil, tak nakoniec som nasiel EBA retrofit aj pre 4:3 obrazovku, pre e39 touring. Tam budu mozno nanajvys nejake male odlisnosti v montazi komponentov vzadu v kufri, elektrika a kablovacka to iste co pre sedan samozrejme. Mas to na emaile spolu s EBA pre MK2 na MK3 upgrade. Tak potom daj vediet ako zastavba dopadla.
Teď sme se neporozuměli, já myslim ten velkej co je uvnitř v kabině, a je zapojen do mýho rádia BMW Professional. V kufru bych do modulurádia měl zapojit stejný konektor, v té kabeláži co k tomu mám je připravený, je součástí toho hlavního svazku co budu dopojovat. Proto se ptám, co s tím původním. Nějak nikde nevvidím že by se něco muselo někde připojovat k reprákům.Vlasta píše:Ten zapojíš do externího rádia, co je v LZ blatníku.
Taky mi teď navi bláznila, když nejelo ABS. Myslím, že jsem si všiml, že se vzpamatuje tak jednou za deset vteřin, což přisuzuju tomu, že se řídí spíš signály z kol a jednou za čas si jen dorovná skutečnou polohu... (MK2).Kamil328i píše:Uvidim, v nejhorším je tam budu muset dodat. Zkusim to nejdřív zapojit jen zvenku jestli to bude chodit a pak uvidim. Podle toho co píšeš, že navi bez drátků zapojených do snímačů kol je k ničemu, k čemu tam teda potom je přijímač signálu GPS a anténa GPS? Ty by přece měly udávat polohu na mapě, a stejně tak i rychlost, tak jako je to u navigace kterou si koupíš normálně v obchodě a připíchneš jí na sklo. Teď už sem teda z toho zase pěknej jelen.dexter píše:Když jsem si já montoval navi a nenapojil jsem ty drátky,tak navi se spustila,ale byla totalně mimo.Nedalo se podle ni vůbec navigovat,takže byla jen jako na ozdobu. Pro pocit,že tam je. Když sem je dopojil,hned začala makat jak měla.Kamil328i píše: Jinak řečeno kdybych se na ty pitomý tři dráty vy*ral tak to bude fungovat i bez toho, a za tunelem si to stejně zase signál chytí. Tak to je dobrá zpráva dík.