Stránka 2 z 2
Napsal: ned 20.07.2008 23:27
od Maxiczech
Tak jsem úspěšně vyjel nádrž plnou V-Power Racing (100 koktanů).
Nevím, do jaké míry má spojitost palivo s olejem v motoru, ale asi podstatnou. Poznatek z jízdy: Praha-Wien a zpět. Spotřeba paliva 8,1 l/100 km kombin. Jízda dle předpisů. Ale co mě překvapilo, hrozná spotřeba oleje. V Praze vypnu motor a ulalá.. žlutá olejnička. Dolil jsem 3/4 litru oleje asi po 800 km. Jinak běžně dolívám kolem 8 tis. odjetých km. A musím uznat, že se mi toto potvrdilo již opakovaně. Palivo V-Power má znatený vliv na spotřebu motorového oleje. Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo poznatek, čím by toto mohlo být zapříčiněno? Olej Castrol Professional 5W-30 full syntetic. Není long life..
Díky..

Napsal: pon 21.07.2008 12:12
od fafejta
To mi přijde divný,že by antidetonační odolnost benzínu měla souvislost se spotřebou oleje v motoru.Tam bych souvislost nehledal,spíš jestli zvýšenou teplotou motoru příliš nezřídl a pak se snáze dostane přes vůle v kroužcích či simerinky na dříkách,nebo jsi třeba brzdil motorem při vyšších otáčkách a menším kvaltu,ten podtlak v sání je značný a dokáže prosát přes volnější simerinky na sacích ventilech více oleje než normálně Nebo ti tam v motoru něco probíhá,myslím nějaký destrukční děj.
Napsal: úte 22.07.2008 07:58
od Maxiczech
Já bych to viděl na ty čistící aditiva Shell. Destrukční děj vylučuji, protože jsem tohle už řešil. Po natankování 98 naturalu u Jetky olej dolívám cca po 8 tis. km. Teď natankuji normální 95 u Benziny a uvidím. Já bych to viděl na to vysoké okt číslo.. Ale nejsem odborníkem přes motory, takže se nechám překvapit. Proto to dávám na web, zda-li s tím nemá někdo zkušenost. 5W-30 je docela řídkej. Psal mi jeden kolega tady z klubu, že vyměnil olej Castrol 5W-30 za tuším Suneco 5W-40 a olej se mu neztrácí. Řešil před časem to samé..
Jinak díky za reakce.

Napsal: úte 22.07.2008 10:36
od fafejta
Na ty aditiva jsem si nevzpomněl,i to by mohlo mít logiku v tom,že by dekarbonizovaly části s kterými přijdou do styku(pístní kroužky,dříky ventilů),zkrátka ,že by odstranovali tzv. pozitivní karbon.Ale množství MTBE (antidetonátoru na eko bázi) myslím,že s tím nemá nic společného.Tydle motory mají čidla klepání motoru,takže stejně v okamžiku nějaké anomálie hned dají pokyn k regulaci a optimalizaci spalovacího procesu.Více oktanové benzíny jsou čistě pro závodní využití zvlášt u turbomotorů,kde jsou jiné kompresní a spalovací tlaky.
Napsal: úte 22.07.2008 11:18
od Francis
Maxiczech píše:Nechci se dohadovat. Nedělám v oboru automechanika.

V servise mi řekli, že jsou podpálené ventily. A jako první: co tankuji za benzin. Tak jsem řekl SUPER a on na mě, že je to tím palivem. Vysvětlil mi to tím, že vyžší okt. číslo - větší hoření - tím větší teplota a vyžší tlak výbušnosti. A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena a pokud se chci vyvarovat dalšímu podpálení, tak tankovat výhradně speciál. Toť vše.

Je to trochu jinak, i když výsledek je stejný: vyšší oktanové číslo = delší doba hoření = je třeba nastavit větší předstih. Pokud zůstane nastavení předstihu na nižší oktanové číslo, dohořívá směs ještě při otevření výfukového ventilu a kolem ventilu protékají spaliny o vyšší teplotě a proto se opalují ventilová sedla.
Napsal: úte 22.07.2008 20:51
od Maxiczech
TO FRANCIS: To zní rozumně.
100 oktan: proč se tedy prodává? Je mi docela záhadou..
Pokud budu mít soutěžní speciál s Turbem, tak nemusim tankovat přec u benzínové pumpy na silnici..
Mám obavu, že pokud se nelije V-Power od narození motoru do nádrže, tak ty aditiva od Shellu jsou na levačku. Né, že by to nečistilo motor, to určitě ano, ale odstraňuje to v motoru právě přirozený karbon, který v poho může vést k enormní spotřebě oleje..
Tedááá..., řekl bych..

Napsal: pon 28.07.2008 08:44
od Maxiczech
Tak jsem vzal u Shellky obyčejný Natural 95. Vyjel jsem kompletně nádrž a musím konstatovat, že na výkonu jsem naprosto nic nepoznal. Pětka do kopce tahala úplně stejně jako při 100 oktan. palivu. Je pravdou, že před tím jsem jel plně naložen a tenhle veekend pouze s manželkou. Ale i tak. Spotřeba 8,3 kombi a to jsem nejel vyloženě na spotřebu.
Resume: 100 oktan se nevyplatí. Výkon srovnatelný s 95 okt. benzinem a cena nesrovnatelná. Na olej jsem nekoukal, ale po návratu mi palubka nic nehlásila. Takže si nechám přirozeně zakarbonit motor a budu jezdit na 95 nebo 98 oktan. palivo. Rozhodně nebudu brát V-Power. Ty čistící aditiva nedělaj mému motoru moc dobře.

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: pon 28.08.2017 18:41
od Totic
Celkem polopatistické vysvětlení ohledně oktanů od kolegů z ČMN:
http://www.cmn.cz/clanek-118/benzin-stooktanove-benziny
Re:
Napsal: úte 29.08.2017 12:31
od evilzone
Maxiczech píše:Tak jsem úspěšně vyjel nádrž plnou V-Power Racing (100 koktanů).
Nevím, do jaké míry má spojitost palivo s olejem v motoru, ale asi podstatnou. Poznatek z jízdy: Praha-Wien a zpět. Spotřeba paliva 8,1 l/100 km kombin. Jízda dle předpisů. Ale co mě překvapilo, hrozná spotřeba oleje. V Praze vypnu motor a ulalá.. žlutá olejnička. Dolil jsem 3/4 litru oleje asi po 800 km. Jinak běžně dolívám kolem 8 tis. odjetých km. A musím uznat, že se mi toto potvrdilo již opakovaně. Palivo V-Power má znatený vliv na spotřebu motorového oleje. Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo poznatek, čím by toto mohlo být zapříčiněno? Olej Castrol Professional 5W-30 full syntetic. Není long life..
Díky..

Já jsem teď s e39 530i vyjel za sebou dvě nádrže Verva100.
A potvrzuju vyšší spotřebu oleje.
Normálně mi to žere tak cca 0.5L na 1000km, teď to vychází za těch ujetých 1600km s ,,lepším" benzínem tak někde 0.8L až možná skoro litr na 1000km. Asi se to vyčistilo moc. Uplně mě to vylekalo co se s tim motorem děje a tohle vysvětlení mě nenapadlo, ale bohužel to dává celkem smysl.
Ale trochu mě uklidňuje, že nejsem sám, kdo to pozoroval. Doufejme, že se ta spotřeba vrátí zase zpátky, nebo budu muset brát nějakej hodně shitovej benzín, aby se tam zase ty sajrajty rychle usadily a utěsnily to

(

teoreticky by se to ještě dalo částečně odůvodnit tim, že když to líp jede, tak na to člověk víc šlape.. ale to těžko říct)
Na víčku mám taky 91-98, ale předpokládám že motoru se vstřikováním ani 100 oktanů uškodit nemůže (navíc ten benzín je ofiko 98-100, takže se ani nedá říct, že by to byla jednoznačně stovka).
PS: Dával jsem to tam hlavně, aby se to trochu pročistilo. Vyšší výkon jsem moc neočekával. I když mi přijde, že ke konci první nádrže to už jelo tak nějak pocitově líp a teď co jsem tam dal zase obyč 95 mi zas přijde že to netáhne tak vocpoda jak předtim.
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 09:44
od mykovec
Tak jestli norma ČNS nezná 100 oktanovej benzín (dřív tomu tak určitě bylo), tak co tedy potom znamená SUPER BA 100 podle normy ČNS?
na základě tohodle nedává premisa, že Verva může mít pouze 98+ vůbec smysl. Nevím, co víc bych k tomu řekl, jen to, co jsem popsal už ve vláknu výše.
Vpravo dole pro srovnání 95tka.
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 13:59
od Vlasta
BA 100, Verva 100, MaxxMotion 100plus jsou pouze obchodní názvy produktů jednotlivých řetězců
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 14:14
od pavproch
Už sem to tu psal, ale nevím, kde tak zopakuju:
Do obou svých aut (e91 N53B30 + e89 N52B30) liju VÝHRADNĚ Vervu 100 nebo Maxx100 (vyjímečně i BA98NA od MOLu či 99+ od Slovnaftu, když není Benzina či OMV v dohledu a v nádrži je sahara), protože jsem dlouhodobým "výzkumem" (6+ let, asitak 300tis km) přišel na to, že (speciálně N53) je EXTRÉMNĚ citlivý na kvalitu benzínu (resp. na aditiva v něm) a na cokoli jiného jede "hranatě", nechce se mu do otáček, nemá 100% výkon atd. Aditiva (VIF, Millers) to neumí plně nahradit, navíc se s s nima člověk skoro vždy při nalívání "zbabrá". Takže prostě proto.
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 14:31
od Joshuax
Porad nejak nechapu, proc to lidi resi

Kdyz je psano, motor pro BA95, leju 95, kdyz je pro BA98, leju 98

To ze tam naleju Vervu 100 je sice super, ale uplne z jineho duvodu, nez jsou oktany... Motor, ktery byl staven na BA95 ma odpovidajici kompresni pomer prave pro toto palivo a vice oktanu neprinasi zadny uzitek... Verva 100 je alespon prozatim palivem, bez podilu bioslozky, coz je duvod, proc ma smysl to tam nalit, ale ne kvuli oktanum...
Jinak, to ze palivo u nas stoji za prd je bohuzel fakt, ale dokud splnuje normy, je to bohuzel v poradku. Porad jsou zde taci, kteri do svych motoru s predepsanym palivem BA98 cpou 95tku, protoze to je proste levnejsi a to je daleko vetsi kravina

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 19:23
od Francis
Motory M50 a novější sežerou cokoli od 91 oktanů výše, mají čidlo (nebo víc čidel) klepání = víc oktanů smysl má.
Mimochodem, dnes jsem do motorky z roku 1993, BMW R1100 RS (bez čidla klepání, kompresní poměr 10,7:1) po mnoha nádržích jakéhokoli BA95 nalil do skoro prázdné nádrže Vervu100. Rozdíl by poznala i moje babička, měkčí chod a lepší zátah z nízkých otáček.
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 20:51
od Vlasta
Já mám na víčku u E46 M3 taky napsaný 95-98, ale když jsem tam natankoval 95, tak to při otáčkách přes 7000 padalo do nouzáku
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 22:53
od Joshuax
To ze nase palivo je jenom predrazeny kybl hnoje, je vseobecny fakt. Kdo kdy natankoval treba v Rakousku vi, jaky je rozdil v chodu motoru na jejich a nasi 95tku... Na masinach je to poznat dvojnasob

Ale treba to byl jenom ten placebo efekt, jak se nam tu snazi namluvit, protoze my mame prece vsechno stejne kvalitni, jako viditelne vyspelejsi zeme

Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: stř 30.08.2017 23:31
od Vlasta
No, a právě proto je u nás pumpa ONO u Chlumce témě pořád obsazená dederóny z Pirny nebo Drážďan
Re: Palivo 100 - 98 - 95 oktanů do BMW?
Napsal: čtv 31.08.2017 19:25
od Totic
Hehe no já to třeba řeším, poňadž u šedyny má 530i napsaný rovnou Natural 98 jen. Samo, že na 95ku to jezdí taky fajn (naco na cukačku po Štadtlu pálit prémii), ale i proto že BA98 je furt podýl cest na míň pumpách, než by jste čekali.
Nicméně aditivované 95ky jsou prakticky všude. Optimal, Natural+, V-power, Maxx, MOL má standartně, u Makra, u Tesca atd. je k mání všude. Tak proto beru aspoň tyhle se zvýšenou mazivostí když nemaj k nabídnutí vyšší Oktany.
