Stránka 2 z 13
Napsal: čtv 17.07.2008 18:26
od Victor
napodobne, aj mne sa to zda az prilis tvrde, v poslednom case som zbadal ze mi v kufri nieco vybruje ale len na hrbolatej ceste, este neviem co to je ale typujem na plasty-oblozenie okolo okna po bokoch.
nemal niekto podobnu skusenost ?
Napsal: ned 20.07.2008 22:32
od Maloch
zdravim, chci se zeptat jestli nivo nemá nějakou pojistku nebo něco podobného? Kontrolka s autíčkem mi svítí, ale na dálnici je auto naprosto v klidu. Musí se při rozsvícené kontrolce jednat vždy o měchy?
Napsal: ned 20.07.2008 22:46
od Jawak
Maloch píše:Kontrolka s autíčkem mi svítí
Pojistky to samozřejmě má, v kufru za "vrátkama" vpravo.
Kontrolka s autíčkem a šipky nahoru-dolu = check-control LOW, nespoléhal bych se na to, že to je bevýznamná kontrolka..
Napsal: stř 23.07.2008 22:36
od Maloch
Pojistky jsou ok. Myslím že auto má výšku normální, ale kontrolka stejně svítí.

Napsal: sob 26.07.2008 14:02
od stribrnak
Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.

Napsal: sob 26.07.2008 14:38
od Jawak
Řízení nemá s nivoregulací nic společného - přední x zadní náprava
Napsal: sob 26.07.2008 15:12
od stribrnak
Vim co je predni a zadni naprava.Jen jsem si myslela, ze kdyz je pry nadrzka na servokapalinu spolecna na kapalinu do niva jestli treba ne espolecna pmuze byt nivo zavzdusnene tudiz tam neni kapalina tudiz zasdek lezi. No stejne me to ACR auto asi nemine.

Napsal: sob 26.07.2008 16:16
od libovka
stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.

To bude zavzdušněný,protože to vypustily a při odvzdušnění řízení už to neřešili.
Jinak u E39 se dá na BMW diagnostice výška nastavit pokud má měchy.Já mám X5 a předchozí majitel to měl moc vysoko tak jsem si to nechal snížit.
Napsal: sob 26.07.2008 16:59
od Jawak
Tak to ano, pokud jde o e34, tak to je ještě hydraulika - spojenost se servořízením.
U e39 je pod kolem rezervy el. kompresor na vzduch a ten napumpuje měchy.
Napsal: ned 27.07.2008 11:52
od stribrnak
Mam e 39 a a kompresor na vzduch pod rezervou stridave zapina a vypina i kdyz auto stoji a neni nastartovane. Zadek lezi na dorazech. Porad prosim, jestli tam neni nejaky ventil nebo jakym zpusobem to nivo odvzdusnit.

Napsal: ned 27.07.2008 13:26
od P-J
stribrnak píše:Mam e 39 a a kompresor na vzduch pod rezervou stridave zapina a vypina i kdyz auto stoji a neni nastartovane. Zadek lezi na dorazech. Porad prosim, jestli tam neni nejaky ventil nebo jakym zpusobem to nivo odvzdusnit.

Odvzdušnit vzduchové NIVO!? Zajímavá hypotéza....

Co by tam potom asi místo toho vzduchu pružilo?
Nejspíš bude prasklý některý měch.
Napsal: ned 27.07.2008 17:04
od mengi
stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.

Nema to nic spolecne s hydraulikou. Kontrolka se rozsviti, jakmile zacne unikat vzduch. Dira muze byt mala, takze to kompresor staci dofukovat, ale po case stejne vypne. Jinak vymena je pomerne jednoducha, zabere asi pul hodiny a neni potreba nic nastavovat na diagnostice. Po par projetich se to srovna samo.
Napsal: ned 27.07.2008 17:12
od mengi
Maloch píše:zdravim, chci se zeptat jestli nivo nemá nějakou pojistku nebo něco podobného? Kontrolka s autíčkem mi svítí, ale na dálnici je auto naprosto v klidu. Musí se při rozsvícené kontrolce jednat vždy o měchy?
Kdyz sviti kontrolka, system nepracuje. Treba ti drzi tlak, ale nedorovnava pri zmenach zatizeni. Mne takhle svitila, zadek byl nahore, ale jizda byla nejak divna. Pak jsem zjistil, ze po zapnuti klicku kompresor tlakuje, ale od urciteho tlaku zacal vzduch uchazet malou dirkou. Pak kompresor vypnul, rozsvitila se kontrolka a pri poklesu tlaku se dirka uzavrela, takze se vyska nezmenila. Kdyz jsem ujel asi 150 km (cesta ze Slovenska), zadek byl niz (unik casti vzduchu zmenou tlaku pri poskakovani). Po vypnuti a zapnuti klicku se to opet prifouklo a cele se to opakovalo. ...vymenit...
Napsal: ned 27.07.2008 17:18
od mengi
...já si to totiž vyžral všechno na jedné sadě. Nejdřív mi jeden měch bouchnul s patřičným zvukovým doprovodem, a i když mi RuDoSh moudře radil vyměnit oba, vyměnil jsem jen jeden, a druhý odešel ani né po měsíci výšepopsaným způsobem

Napsal: pon 28.07.2008 15:52
od RuDoSh
Napsal: pon 28.07.2008 20:42
od maxmin
Pořád mi v hlavě leží tvrdost niva (E39 kombi 1998 530D s M podvozkem). Zadek je o poznání tvrdší než předek

Dnes jsem měl možnost porovnat si to s originální M5. Předek mi připadal zhruba tvrdý i stejně vysoký (66cm od země po blatník), ale zadek mám tvrdší a taky o 1cm níže než M5 (65cm)
Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?
Napsal: pon 28.07.2008 20:59
od maxmin
Pro lepší představu přikládám obrázek měchů:
Mimochodem levý měch už má trochu "bříško", myslíte, že ještě něco vydrží?

Napsal: stř 30.07.2008 14:49
od mengi
Já mám pocit, že se prodávají dvě sady měchů - standardní a sportovní.
Napsal: pát 15.08.2008 10:53
od maxmin
No, tak moc dlouho to ten měch nevydržel. Začal mi z něj utíkat vzduch, levá strana auta přes noc sedne na doraz, takže budu oba měnit.
Jo a jsou dva druhy měchů - sport a normal.
Napsal: ned 04.01.2009 09:56
od jurasis
Včera (-10 stupňů) mi po dlouhé době vypadlo NIVO. Ráno sednu do auta, odjíždím, vše v poho. Po cca 5ti km (auto už provozní teplota) hláška na BC. Vracím se pro něco domů, auto stojí 2 hodiny a na rovině. Přijdu k autu, odjíždím, po pár metrech jsem si všimnul, že mi sedí prdel na dorazech, tak se vracím domů. V poledne vše v pořádku.
Z výše uvedeného (a jiných zdrojů) dedukuji svůj názor:
Nová zkušenost pro mě: NIVO funguje (dofukuje)
hned po odemčení, ne s klíčkem v zapalování, jak jsem si myslel... Odpouštění měchů kdykoliv. Pokud je v systému chyba, elektronika vypustí měchy úplně (což je pro mě špatně, nebo spíš velmi špatně...

. Vzhledem k tomu, že tlak v systému vydrží (pokud vše funguje) třeba týden, když auto třeba dlouho stojí odstavené, tak mě napadlo, jakmile se hláška objeví, okamžitě vyhodit pojistku (touring: vzadu v kufru napravo poj. č. 49 (7,5) nebo č. 50 (20), nejlépe asi obě), abych zabránil snížení tlaku a mohl provizorně jezdit...
Budu rád za tipy či vysvětlení. Pokud mi to někdo nerozmluví (třeba tím, že ví něco, co já ne), půjdu to za čas určitě vyzkoušet...
Edit: Ještě taková perlička. Když jsem včera dopoledne volal do AuTecu, tak mi přijímací technik řekl, že to bude určitě v prdeli kompresor...
