Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
vstriky e34 525 tds
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 110
- Registrován: pát 23.02.2007 01:00
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
ja stim mam ten problem ze ten motor klepe a kdyz to posloucham prez tycku tak slysim ze ten jeden vstrik ma uplne jinej zvuk a kdyz motor bezi na volnobeh trosku dyl tak ne ze by zacal houpat ale zecne vybrovat pravidelne ale otackomel se ani nehne a kdyz ho proslapnu tak zase de a po chvilce zase vybrace ale emise sem mnel ok
jestli je to zdokumentovano fotografiema rad bych to take videl. Je mozne je nekde na netu vystavit. nebo prosim tez o zaslanifafejta píše:Možná,že to tu komurku z části odpálilo a pak to stříkalo jak u TDI až na píst přímo i když z velké vzdálenosti.Měnil si komurku v hlavě na tom válci s uchcávajícím vstřikem nebo v jakém je stavu?
Jo já už tomu začínám věřit,mistr lenoch mě přesvědčil.To ale ten co s tím jezdil před tebou tomu musel dávát ale skutečně opravdovej kotel.A propo za kolik jsi skočil do koupě tdsa s nemocnym motorem,to je dnes docela blbě prodejná záležitost.
A doháje!! S tím sem počítal že to někdo bude chtít vidět:)) Auto mám v garáži cca 10km od baráku, tak až tam pojedu a vzpomenu si, tak to nafotímfafejta píše:Tak vidiš,todle jsem nevěděl.Zní to rozumně.Tu fotku bych rád skouknul.


Nevím jak TDS, ale na TD se daly sehnat ty vstřikovací trysky buď origo - od Boshe - nebo PALácký. PALácký staly cca 300,- Bosch 800,-... rozdíl byl, že PALy právě byly hlučnější a měly menší životnost... tak jestli tam taky nemůžeš mít něco podobnýho. Rozhodně ale vstřiky to chce mít v supr stavu... jestli se ti nějak nezdá - nahradit jiným... jj a jak píšeš, takhle mi taky začne na volnoběh vybrovat motor, ale já vím, že mi teče jeden vstřik - viz moje metoda ruka pod výfuk... jenže já ty posraný vstřiky už měnil všechny a furt to dělá... on je totiž taky velký rozdíl, když měříš ty vstřiky teplý nebo studený - ve studeným stavu se mohou tvářit dobře, ale v teplém tečou a to je můj případ. Já na to už nemám nervy a tak auto nehoním. Za chvilku ho stejně rozprodám, tak to nastávajícímu majitelovi řeknu, at si to skoukne.arctic píše:ja stim mam ten problem ze ten motor klepe a kdyz to posloucham prez tycku tak slysim ze ten jeden vstrik ma uplne jinej zvuk a kdyz motor bezi na volnobeh trosku dyl tak ne ze by zacal houpat ale zecne vybrovat pravidelne ale otackomel se ani nehne a kdyz ho proslapnu tak zase de a po chvilce zase vybrace ale emise sem mnel ok
ty jsi se rozepsallenoch píše:A doháje!! S tím sem počítal že to někdo bude chtít vidět:)) Auto mám v garáži cca 10km od baráku, tak až tam pojedu a vzpomenu si, tak to nafotímfafejta píše:Tak vidiš,todle jsem nevěděl.Zní to rozumně.Tu fotku bych rád skouknul.Tu hlavu sem viděl a žádná komůrka nebyla ani prasklá, což celkem často bývaj... taky se tomu divím... (pár pístů sem už propálených viděl, ale komůrku ani jednu - vždy jen popraskané nebo vypadané), ale asi to bylo propálený dost rychle, než se stačilo posrat i něco jinýho.... ty kapky jsou z komůrky podle mě vyfouklý při vznětu a jsou jakoby vyplivlé na povrch pístu, kde už nejsou tak silný turbulence, které by je odfoukly jinam, navíc komůrka je ocelová a má daleko vyšší teplotu tavení... ale ze skutečnosti vím, že 80% starších dieselů má ty komůrky fakt dost popraskaný, takže tady sem měl asi štěstí... maník prý jel na dálnici 170km/h v kuse a při sjezdu z dálnice dal nohu z podlahy a motor hebnul (podle mě jel na plnej plyn a ke konci to jelo už jen 170...) takže ho vůbec nešetřil a rychlost 170km/h defakto na pět válců je úctihodná... navíc mu to asi i vyžralo olej - lágry na klice byly už decentně lízlý a v motorovym prostoru všude olej. Takže to vycákalo asi přes měrku nebo čert ví... Nic proti lidem v BMW - jsem jedním z nich, ale tohle byl klasickej kokot v BWM (tím ho nepomlouvám, ale je mi líto auta - choval se k němu dost nerozumně)... to auto jezdilo 11let bez chyby ve Francii (podle totálně odpraveného axiálního ložiska asi s ženskou - měla furt nohu na spojce). Pak si to koupil čech - měl ho přesně jeden rok. A stačila mu prasknout hlava, odešla klima, propálil píst a jiné... Je mi toho auta prostě líto, když vidím jak ho dokáže jeden člověk zrumplovat, ale zase díky němu sem si ho mohl koupit:). Sehnal sem ho za 35tis r.v. 1996. Myslím si, že to byl dobrej kauf - motor sem viděl rozebranej, takže sem věděl do čeho jdu. Navíc je tam i pár novejch dílů (čerpadlo po repasy, hlava po GO, nápravy OK, řemeny s kladkama new atd). Kdyby byla prdlá hlava, šel bych od toho... válec mi včera převložkovali za 3000,- a píst mám ze staršího motoru:) Jinak motor má najeto cca 300tis (podle škublé kůži na volantu - jinak na tacháči je "natočeno" 175tis...), ale je fakt nádhernej - na těch pěti válcích žádnej schod - nádhernej povrch, nádherný kroužky. Kliku dávám jinou:) Jinak tady v Plzni provádí kontrolu vstřiků zadarmo - počítaj že ty vadný si člověk u nich hned nechá opravit. Jinak sem si je nechával měřit za cca 200,- při vlastní demontáži. Kontrola 6-ti vstřiků když jsou venku je otázka 10-ti minut. A rovnou je fajn si nechat změřit i tlaky, i když člověk je pak jen nasranej, že už to není to co za mlada...
) Jo a ještě supr skouknout žhavičky, jak svítí:) Předvstřik se dá nastavit podle sluchu, ale lepší je to asi originálně s hodinkama... a kontrola čerpadla?? Jestli to startuje jak má - teplý i studený, tak se do toho radši nehrabat, každý sundáním/nandáním naftový trubička tam chca nechca zaneseš nečistotu a na to je to moc háklivý:) Na prvním místě je výměna naftového filtru - na tom se prostě nešetří...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 78
- Kontaktovat uživatele:
Já teď měnil vstřiky...
Starý byly modrý,jakoby zakalený,prý tomu někdo dával pořádnou sodu,ale já mám na tom najeto 70000km a jezdím rozumně.Měl jsem dole hlavu když jsem kroužkoval motor a komůrky ok. jinak po výměně motor běží mnohem tišeji a plynuleji,šepot květin.
Mám ale jinej problém a tím je spotřeba. Dálkovou trasu jsem běžně jezdil kolem 8l,max 8,5l/100,ted se pod deset nemůžu dostat.Před výměnou vstřiků to bylo stejný...
Starý byly modrý,jakoby zakalený,prý tomu někdo dával pořádnou sodu,ale já mám na tom najeto 70000km a jezdím rozumně.Měl jsem dole hlavu když jsem kroužkoval motor a komůrky ok. jinak po výměně motor běží mnohem tišeji a plynuleji,šepot květin.
Mám ale jinej problém a tím je spotřeba. Dálkovou trasu jsem běžně jezdil kolem 8l,max 8,5l/100,ted se pod deset nemůžu dostat.Před výměnou vstřiků to bylo stejný...

To se musí vyndat starej vstřik z motoru a maníci z dieselservisu si s tím už poradí - rozšroubují ho, vyndaj trysku a daj místo ní novou (za cca 800,-) a samo pak podložkama pod přítlačnou pružinu musí seštělovat otvírací tlak vstřiku. Tobě pak už daj seřízenej vstřik, kterej jen zase našroubuješ do hlavy. Cena výměny a seřízení jednoho vstřiku je cca do 200Kč... já osobně ale chtěl být u toho, když vstřiky zkoušeli, abych předešel podezření, že by mi zalhali a vyměnili kvůli kšeftu i dobré trysky - prostě sem se tam natlačil. Dobré ovšem je, když už zjistí, že nějaká tryska teče, nechat vyměnit všech šest. Já v praxi ale šetřím...arctic píše:no dam je radeji zainvestuju do vstiku nez do pistuto by mne zlomilo:( a jak ty nove trysky nastavim sou tam nejake podlozky?nobo neco
Proč jsi kroužkoval motor - byly blbý tlaky? Už to hůř startovalo? Kolik jsi dal za kroužky?? Kdy ti to začalo víc baštit? Když jsi překroužkoval nebo když jsi zgenerálkoval vstřiky? Podle mě buď můžeš mít blbě předvstřik - asi malej nebo se zapomělo někde něco jednoduše připojit...Doktor1 píše:Já teď měnil vstřiky...
Starý byly modrý,jakoby zakalený,prý tomu někdo dával pořádnou sodu,ale já mám na tom najeto 70000km a jezdím rozumně.Měl jsem dole hlavu když jsem kroužkoval motor a komůrky ok. jinak po výměně motor běží mnohem tišeji a plynuleji,šepot květin.
Mám ale jinej problém a tím je spotřeba. Dálkovou trasu jsem běžně jezdil kolem 8l,max 8,5l/100,ted se pod deset nemůžu dostat.Před výměnou vstřiků to bylo stejný...
Doktor1 píše:Já teď měnil vstřiky...
Starý byly modrý,jakoby zakalený,prý tomu někdo dával pořádnou sodu,ale já mám na tom najeto 70000km a jezdím rozumně.Měl jsem dole hlavu když jsem kroužkoval motor a komůrky ok. jinak po výměně motor běží mnohem tišeji a plynuleji,šepot květin.
Mám ale jinej problém a tím je spotřeba. Dálkovou trasu jsem běžně jezdil kolem 8l,max 8,5l/100,ted se pod deset nemůžu dostat.Před výměnou vstřiků to bylo stejný...
Já jsem se setkal s modrými tryskami tedy vyhřátými u motoru kde zapomněli dát podložky/pod ně/ tzv. tepelné štíty.S tou spotřebou bych zajel na origo diagnostiku/nalogovat/ aby se zjistila výše dávky v mg a hodnota předvstřiku a další veličiny v závislosti na otáčkách, jestli je to v referenčních mezích.Může třeba v určitých otáčkách třeba kecat čidlo teploty motoru a dávka se hned koriguje nahoru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 78
- Kontaktovat uživatele:
Začalo to žrat už před výměnou vstřiků... na diagnostice jsem to měl napíchlý a bylo to bez chyby,hodnoty jsem ale neměl čas zkontrolovat...lenoch píše: Kdy ti to začalo víc baštit? Když jsi překroužkoval nebo když jsi zgenerálkoval vstřiky? Podle mě buď můžeš mít blbě předvstřik - asi malej nebo se zapomělo někde něco jednoduše připojit...
Caris píše:Nemyslim si ze by tam slo vice nafty. Ceroadlo da vsem stejne a jestli rozprasuje nebo chcije. Teplota asi taky nebude vetsi protoze se nevytvori vybusna smes. take se me to moc nezda ze by se udelala dira do pistu protoze tece tryska. Rozsekany pist od ventilu jsem taky videl ale ze by byl napul? Napul utrzeny v zlabku na pistni krouzek kde je odvrtyny kuli odtoku oleje to jsem videl.fafejta píše:Jo samozřejmě,rozumim tomu,že když chčije vstřik tak tam do toho válce ve srovnání s ostatními válci jde více nafty=více tepla=píst se více roztáhne a mázne se o stěny.Ale fakt jsem se nesetkal,aby to upálilo píst.A co komurka ta se tam pak musela v tý hlavě pěkně kvrdlat,s tím jsem se setkal,že jak se to hejbalo tak to udělalo těsnění.
Já jsem se setkal na pár M51 s tím,že tam upadávaj talířky výfukových ventilů, a je to tím,že výfukový ventil má talířek a dřík svařovaný,protože jsou tam použity jiné materiály.Ten talířek dokáže,když se šikovně vzpříčí, rozseknout píst jak sekerkou špalek.
Do válce u kterého uchcává vstřik jde více nafty,tryska netěsní a otevírá se i po ukončení vstřikování ještě vícekrát po sobě tzv. dostřikuje.Jde o to,že ve vysokotlakém potrubí je zbytkový tlak a tryska,která netěsní má větší průtočnost tedy více propouští a zbytkový tlak u ní více klesá.Čerpadlo sice odměřuje všem válcům stejně,ale do toho válce toho jde více.Je to jakobys třeba u jednoho válce odpojil vysokotlak.trubku,taky to tam poblije ven více než u zapojených vstřiku přes vstřikovač a přitom čerpadlo bude dávat všem stejně.
fafejta píše:Caris píše:Nemyslim si ze by tam slo vice nafty. Ceroadlo da vsem stejne a jestli rozprasuje nebo chcije. Teplota asi taky nebude vetsi protoze se nevytvori vybusna smes. take se me to moc nezda ze by se udelala dira do pistu protoze tece tryska. Rozsekany pist od ventilu jsem taky videl ale ze by byl napul? Napul utrzeny v zlabku na pistni krouzek kde je odvrtyny kuli odtoku oleje to jsem videl.fafejta píše:Jo samozřejmě,rozumim tomu,že když chčije vstřik tak tam do toho válce ve srovnání s ostatními válci jde více nafty=více tepla=píst se více roztáhne a mázne se o stěny.Ale fakt jsem se nesetkal,aby to upálilo píst.A co komurka ta se tam pak musela v tý hlavě pěkně kvrdlat,s tím jsem se setkal,že jak se to hejbalo tak to udělalo těsnění.
Já jsem se setkal na pár M51 s tím,že tam upadávaj talířky výfukových ventilů, a je to tím,že výfukový ventil má talířek a dřík svařovaný,protože jsou tam použity jiné materiály.Ten talířek dokáže,když se šikovně vzpříčí, rozseknout píst jak sekerkou špalek.
Do válce u kterého uchcává vstřik jde více nafty,tryska netěsní a otevírá se i po ukončení vstřikování ještě vícekrát po sobě tzv. dostřikuje.Jde o to,že ve vysokotlakém potrubí je zbytkový tlak a tryska,která netěsní má větší průtočnost tedy více propouští a zbytkový tlak u ní více klesá.Čerpadlo sice odměřuje všem válcům stejně,ale do toho válce toho jde více.Je to jakobys třeba u jednoho válce odpojil vysokotlak.trubku,taky to tam poblije ven více než u zapojených vstřiku přes vstřikovač a přitom čerpadlo bude dávat všem stejně.
Nemuze tam vstriknout vice nafty. jak jsem psal a ty jsi to potvrdil cerpadlo dava pro vsechny valce stejnou davku. Beru i tu moznost ze to tam tece kdy se ji chce ale davka je stale stejna pro vsechny.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 110
- Registrován: pát 23.02.2007 01:00
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
no je to tak jak to psal ve vysokotlakem potruby je porat natlacena nafta akorat kdyz dojde na radu tak se tlak zvisi tim ze se do potruby dostane dalsi nafta a vstrik by mnel otevrit pri urcitem tlaku a kdyz tece tak otevira treba moc brzi a taky nedrzi spravny tlak a utece do valce vice naftyCaris píše:fafejta píše:Caris píše: Nemyslim si ze by tam slo vice nafty. Ceroadlo da vsem stejne a jestli rozprasuje nebo chcije. Teplota asi taky nebude vetsi protoze se nevytvori vybusna smes. take se me to moc nezda ze by se udelala dira do pistu protoze tece tryska. Rozsekany pist od ventilu jsem taky videl ale ze by byl napul? Napul utrzeny v zlabku na pistni krouzek kde je odvrtyny kuli odtoku oleje to jsem videl.
Do válce u kterého uchcává vstřik jde více nafty,tryska netěsní a otevírá se i po ukončení vstřikování ještě vícekrát po sobě tzv. dostřikuje.Jde o to,že ve vysokotlakém potrubí je zbytkový tlak a tryska,která netěsní má větší průtočnost tedy více propouští a zbytkový tlak u ní více klesá.Čerpadlo sice odměřuje všem válcům stejně,ale do toho válce toho jde více.Je to jakobys třeba u jednoho válce odpojil vysokotlak.trubku,taky to tam poblije ven více než u zapojených vstřiku přes vstřikovač a přitom čerpadlo bude dávat všem stejně.
Nemuze tam vstriknout vice nafty. jak jsem psal a ty jsi to potvrdil cerpadlo dava pro vsechny valce stejnou davku. Beru i tu moznost ze to tam tece kdy se ji chce ale davka je stale stejna pro vsechny.
Budiz. Natece tam tedy pri jedne pracovni dobe motoru vice nafty, ale dalsich nekolik pracovnich dob tam nenatece nic.arctic píše:no je to tak jak to psal ve vysokotlakem potruby je porat natlacena nafta akorat kdyz dojde na radu tak se tlak zvisi tim ze se do potruby dostane dalsi nafta a vstrik by mnel otevrit pri urcitem tlaku a kdyz tece tak otevira treba moc brzi a taky nedrzi spravny tlak a utece do valce vice naftyCaris píše:fafejta píše:
Do válce u kterého uchcává vstřik jde více nafty,tryska netěsní a otevírá se i po ukončení vstřikování ještě vícekrát po sobě tzv. dostřikuje.Jde o to,že ve vysokotlakém potrubí je zbytkový tlak a tryska,která netěsní má větší průtočnost tedy více propouští a zbytkový tlak u ní více klesá.Čerpadlo sice odměřuje všem válcům stejně,ale do toho válce toho jde více.Je to jakobys třeba u jednoho válce odpojil vysokotlak.trubku,taky to tam poblije ven více než u zapojených vstřiku přes vstřikovač a přitom čerpadlo bude dávat všem stejně.
Nemuze tam vstriknout vice nafty. jak jsem psal a ty jsi to potvrdil cerpadlo dava pro vsechny valce stejnou davku. Beru i tu moznost ze to tam tece kdy se ji chce ale davka je stale stejna pro vsechny.