Stránka 2 z 2
Napsal: úte 26.03.2013 20:19
od texxx
řešil bych to...zkontrolovat hladinu oleje a pokud je ho dost tak změřit tlak oleje při řazení....
Napsal: úte 26.03.2013 22:39
od antik
OK, raději to řešit včas než pak hledat novou převodovku
zeptám se tedy, jestli někdo neznáte dobrý servis na Chomutovsku (+/- 50 km)?
Napsal: úte 26.03.2013 23:19
od Zachs
Hele a nehoupnou ti ty otáčky jen když ubereš plyn? To dělá totiž mě... A jen za určitejch okolností.. Řekněme, že jedu do mírného kopce a lehoulince akceleruju, když uberu plyn abych jen držel rychlost tak se tak na vteřinku zhoupnou otáčky nahoru. Spíš než převodovka mi to příjde jako by se to trošku dusilo a jak se ubere plyn tak se změní poměr vzduchu a paliva na a vyskočej otáčky o cca 100 - 150 nahoru - což by ukazovalo na lambda sondu???
Napsal: úte 26.03.2013 23:27
od antik
no, mám pocit, že mně se to děje při zrychlování (ne nějak drastickém), ale ještě to zítra zkouknu..
Napsal: čtv 28.03.2013 22:50
od antik
tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jindy se to neděje.

Napsal: pát 29.03.2013 09:41
od bartpt
Použiju tohle živé téma.
Jaké specifikace musí mít olej pro E39 2002 530d.
A podle čeho přesně poznám jakou mám převodovku? Diagnostika to napíše nebo jen podle označení na ní a kde ho najdu?
Děkuji za radu.
Potřebuju zjistit jaký tam mám filtr abych to mohl objednat.
Napsal: pát 29.03.2013 14:02
od Srandik32
antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jindy se to neděje.

Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
Napsal: pát 29.03.2013 17:31
od Honzek525
To popisované houpání otáček, bych spíš tipoval na uzamknutí měniče, zámek měniče funguje na 4. a 5. stupeň, a právě v případě ustálené jízdy.
Napsal: pát 29.03.2013 21:00
od antik
Srandik32 píše:Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
tak tam problém nevidím, tankuju od plna do plna a sem tam to "propláchnu" V-powerem...
Napsal: pát 29.03.2013 21:01
od antik
Honzek525 píše:To popisované houpání otáček, bych spíš tipoval na uzamknutí měniče, zámek měniče funguje na 4. a 5. stupeň, a právě v případě ustálené jízdy.
díky za info - takže je to normální? Je to tedy jakési opatření pro ekonomičtější jízdu?
Napsal: pát 29.03.2013 22:08
od Honzek525
Podle toho co jsi popsal, je to normální jev. Převodovka samozřejmě nesmí nijak znatelně škubat autem, při těch poklesech, pokud chceš mít jistotu, nech v tom svézt někoho, kdo ví jak se automat má chovat, a nebo to zkus natočit, a hodit na youtube a potom sem.
Napsal: pát 29.03.2013 23:32
od antik
ok, díky moc za radu. S autem to neškube, když budu mít čas, tak to natočím a hodim to sem

Napsal: ned 31.03.2013 17:31
od Whizour
Srandik32 píše:antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jindy se to neděje.

Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
Pokud to houpe na lehkou nohu kolem 1800-1900 otáček, tak to je na 90% hydroměnič. dí se s tím jezdit i třeba rok, ale postupně to bude horší a horší a taky se uvolňujé do oleje v automatu hoblinky který pak můžou celej automat vysrat. Jsem před nějakou dobou taky měnil hydroměnič v
http://www.KAPSH.cy a super, te´d to vůbec nedělá a řadí krásně. Tak to zvaž, jo a platil jsem 19500 bez dph, hydroměnič oleje a filtry,.
Napsal: ned 31.03.2013 21:41
od Srandik32
Ten odkaz nejde ani s cz

Jinak u mně to určitě nebyla převodovka ale motor,s řazením problém nemám a olej jsem v lednu měnil.