Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: úte 26.03.2013 20:19
				od texxx
				řešil bych to...zkontrolovat hladinu oleje a pokud je ho dost tak změřit tlak oleje při řazení....
			 
			
					
				
				Napsal: úte 26.03.2013 22:39
				od antik
				OK, raději to řešit včas než pak hledat novou převodovku 
 
zeptám se tedy, jestli někdo neznáte dobrý servis na Chomutovsku (+/- 50 km)?
 
			 
			
					
				
				Napsal: úte 26.03.2013 23:19
				od Zachs
				Hele a nehoupnou ti ty otáčky jen když ubereš plyn? To dělá totiž mě... A jen za určitejch okolností.. Řekněme, že jedu do mírného kopce a lehoulince akceleruju, když uberu plyn abych jen držel rychlost tak se tak na vteřinku zhoupnou otáčky nahoru. Spíš než převodovka mi to příjde jako by se to trošku dusilo a jak se ubere plyn tak se změní poměr vzduchu a paliva na a vyskočej otáčky o cca 100 - 150 nahoru - což by ukazovalo na lambda sondu???
			 
			
					
				
				Napsal: úte 26.03.2013 23:27
				od antik
				no, mám pocit, že mně se to děje při zrychlování (ne nějak drastickém), ale ještě to zítra zkouknu..
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 28.03.2013 22:50
				od antik
				tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových). 
Děje se tohle: 
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100. 
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750. 
Jindy se to neděje. 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 09:41
				od bartpt
				Použiju tohle živé téma.
Jaké specifikace musí mít olej pro E39 2002 530d.
A podle čeho přesně poznám jakou mám převodovku? Diagnostika to napíše nebo jen podle označení na ní a kde ho najdu?
Děkuji za radu.
Potřebuju zjistit jaký tam mám filtr abych to mohl objednat.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 14:02
				od Srandik32
				antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových). 
Děje se tohle: 
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100. 
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750. 
Jindy se to neděje. 

 
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 17:31
				od Honzek525
				To popisované houpání otáček, bych spíš tipoval na uzamknutí měniče, zámek měniče funguje na 4. a 5. stupeň, a právě v případě ustálené jízdy.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 21:00
				od antik
				Srandik32 píše:
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
tak tam problém nevidím, tankuju od plna do plna a sem tam to "propláchnu" V-powerem...
 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 21:01
				od antik
				Honzek525 píše:To popisované houpání otáček, bych spíš tipoval na uzamknutí měniče, zámek měniče funguje na 4. a 5. stupeň, a právě v případě ustálené jízdy.
díky za info - takže je to normální? Je to tedy jakési opatření pro ekonomičtější jízdu?
 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 22:08
				od Honzek525
				Podle toho co jsi popsal, je to normální jev. Převodovka samozřejmě nesmí nijak znatelně škubat autem, při těch poklesech, pokud chceš mít jistotu, nech v tom svézt někoho, kdo ví jak se automat má chovat, a nebo to zkus natočit, a hodit na youtube a potom sem.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 29.03.2013 23:32
				od antik
				ok, díky moc za radu. S autem to neškube, když budu mít čas, tak to natočím a hodim to sem 

 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 31.03.2013 17:31
				od Whizour
				Srandik32 píše:antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových). 
Děje se tohle: 
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100. 
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750. 
Jindy se to neděje. 

 
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
 
Pokud to houpe na lehkou nohu kolem 1800-1900 otáček, tak to je na 90% hydroměnič. dí se s tím jezdit i třeba rok, ale postupně to bude horší a horší a taky se uvolňujé do oleje v automatu hoblinky který pak můžou celej automat vysrat. Jsem před nějakou dobou taky měnil hydroměnič v 
http://www.KAPSH.cy a super, te´d to vůbec nedělá a řadí krásně. Tak to zvaž, jo a platil jsem 19500 bez dph, hydroměnič oleje a filtry,.
 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 31.03.2013 21:41
				od Srandik32
				Ten odkaz nejde ani s cz 

 Jinak u mně to určitě nebyla převodovka ale motor,s řazením problém nemám a olej jsem v lednu měnil.