Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

náhradní klíče

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#21 Příspěvek od zverbo »

mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#22 Příspěvek od mcconrad »

janbrasna píše:
mcconrad píše:chápu to tak, že každý klíč má nějaký kód a tyto kódy budou spojeny s VIN auta, tzn. že když budu mít dva klíče od vozu a třetí budu potřebovat zablokovat (v tomto případě ten plastový černý), tak zajdu do BMW a oni mi to zablokují?


Zjednodušeně… Auto si drží seznam klíčů, které k němu patří. Jednak pro odemykání dálkou, ale především taky pro nastartování tj. imobilizér. BMW ti může vyrobit nové a přidat je do toho seznamu, nebo taky staré z toho seznamu odmazat.

Nepoužívané klíče ti může zablokovat i někdo tady z klubáků co umí kódovat.

mcconrad píše:Tzn., že pokud by ho někdo měl, tak stále otevře vůz, ale nenastartuje right?


Ano, otevře ručně klíčem dveře nebo kufr, ale nenastartuje s ním.

(Tady jen moment varování: U nových aut s comfort accesem je dost problém, z klíče vytáhneš vložku kterou si otevřeš, a pak existují OBD2 tooly, které dokážou naprogramovat blank klíč, aby ho auto přijalo jako OK. Už jsem viděl lidi, co si na novějších BMW nechali zaslepit nebo nějak zamknout OBD2 konektor.)


nemáš nějaký info nebo kontakt na někoho, kdo to umí uzamknout nebo vyřešit, aby se nestalo to, co popisuješ? Já mám ten komfort acces, nechám si ten plastový klíč zablokovat. Dík všem za info!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#23 Příspěvek od zverbo »

matal píše:Buď rád,že stojí jen 4.500, na Renaulty stojí cca 6-7k :wink: :)


na pežota 12000, kolega platil viem to na beton!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#24 Příspěvek od zverbo »

Ked smu uz pritom tak sem skusim napisat okrajovo.
Mam na business jednu 528i ma celkom dobru vybavu a mam knej uz spominane kluce spolu 4 ale ani jeden nema DO je mozne ze e39 nema DO len obyc central? Kluce maju len svetielko.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#25 Příspěvek od janbrasna »

mcconrad píše:nemáš nějaký info nebo kontakt na někoho, kdo to umí uzamknout nebo vyřešit, aby se nestalo to, co popisuješ? Já mám ten komfort acces


Týká se to modelů tuším 2007-11, viz http://www.autoevolution.com/news/bmw-o ... 49641.html

Popis o co jde je třeba tady http://www.extremetech.com/extreme/1325 ... -3-minutes

Teď zaboha nemůžu najít odkazy, ale viděl jsem na to někde v UK takový zamykací kryt, a nebo byl někde návod jak přepinovat konektor, aby nebyl živý bez zapalování.

Ale asi bude jistější se zeptat v BMW, jestli už pro tvoje auto mají nový SW, viz ten první link.
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#26 Příspěvek od mcconrad »

hodne husté info...no checknu to hned v bmw, doufejme, ze ten problem momentalne zustava pouze v UK EDIT: no nejenom UK, cetl jsem pouze prvni clanek :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

SW není samospasný, už jsem viděl i zařízení, která si klíč vytvoří i na upgradovaném softu (napřed udělá downgrade a pak klíč). Přepinování není špatný nápad (a mít redukci na normální OBD2 pro mechanika). Na druhou stranu, když bude mechanik vědět o přepinování, může to být taky riskantní.
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#28 Příspěvek od janbrasna »

Ona tam neni potřeba redukce, jen tam jsou nějak proházený piny, že bez terminalu 15 nemáš signál na +12V pinu OBD2, tže jinými slovy potřebuješ aspoň jeden origo klíč v zapalování, aby se ti OBD2 oživila. To by mělo minimálně nějaký hi-tech zmrdy odstrašit, aby neztráceli čas hledáním zakopanýho psa a šli do prdele…
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dost lidí to právě řeší absolutně nestandardním zapojením a pak výrobou koncovky - "redkuce" pro servis.
Ler0
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 03.08.2012 00:00

#30 Příspěvek od Ler0 »

Ahoj, byla mě ukradena bunda i s klíčem od auta. Do BMW si pojedu objednat nový, ale chci se zeptat. Jestli jsem to dobře pochopil, jde nějak ten ztracený klič odhlásit z auta? Parkuji venku a navíc v okolí ztráty klíče, tak mám strach, aby nepřišel nějaký dobrák a auto neukradl. Jsem z Brna
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jdou zablokovat, nech si to udělat.
Ler0
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 03.08.2012 00:00

#32 Příspěvek od Ler0 »

Fx píše:Jdou zablokovat, nech si to udělat.


Nebude vadit v BMW, že si to bloknu před jejich zásahem při kódování nového.

Je tady někdo z Brna, kdo to umí nebo kolik tento zákrok stojí v BMW nebo jestli to třeba nedělají zadarmo, když jsi tam budu objednávat nový klíč.
Ler0
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: pát 03.08.2012 00:00

#33 Příspěvek od Ler0 »

Zablokování klíčů v Renocaru stojí 1200,- bez DPH. Nový klíč 4050,- s DPH + nakódování 1452,-
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#34 Příspěvek od Fentanyl »

Chtěl bych se zeptat kdybych chtěl komplet nové kliče, co všechno je potřeba vyměnit?
zámek dveří
zámek kufru
spínací skřínku
řídící jednotku motoru
jednotku EWS
i jednotku automatu?

Tyto věci jsou kompatibilní mezi všemi E39 (motor - rok výroby)

Děkuji za rady
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Moc nerozumím smyslu dotazu. Když chceš nový klíč, tak si v BMW objednáš nebo např. necháš udělat u mě nový klíč. Proč bys kvůli tomu měnil jednotku motoru, automatu..? Co přesně řešíš za problém?

Jakmile vyměníš jednotky a zámky za jiné z jiného auta, automaticky se připravuješ o možnost objednat si v případě ztráty jiný klíč v BMW.

Záměnnost zámků - ano
Záměnnost jednotek - v rámci typu jednotky (EWS2 - EWS2; EWS3 - EWS3) ano, ale pouze jedntoky spolu spárované z jednoho vozu. U EWS2 je párování jednodušší, u EWS3 dost složité.
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#36 Příspěvek od Fentanyl »

Moc děkuji za odpověď.
Mám jenom 1 ato třetí klíč, jak se psalo i z vlastní zkušenosti vím, že lze udělat pouze u BMW nebo u tebe :cool2:
Cena jak jsem vyzjistil se pohybuje cca kolem 3000,- - 4500,-
Da se pořídit 4ks klíču s jednotkama za cca 5000,- to mi přijde výhodnější ale možná se pletu (asi pak nebude sedět VIN s číslama jednotek?) , teprve zjištuji informace.
Za kolik by jsi dokázal udělat náhradní bez dalkového ovládání.
A je potřeba tedy i jednotky automatu pro kompletní výměnu?
Díky Fx
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Fentanyl píše:Moc děkuji za odpověď.
Mám jenom 1 ato třetí klíč, jak se psalo i z vlastní zkušenosti vím, že lze udělat pouze u BMW nebo u tebe :cool2:
Cena jak jsem vyzjistil se pohybuje cca kolem 3000,- - 4500,-
Da se pořídit 4ks klíču s jednotkama za cca 5000,- to mi přijde výhodnější ale možná se pletu (asi pak nebude sedět VIN s číslama jednotek?) , teprve zjištuji informace.
Za kolik by jsi dokázal udělat náhradní bez dalkového ovládání.
A je potřeba tedy i jednotky automatu pro kompletní výměnu?
Díky Fx
Náhradní klíč bez DO = 1200 Kč, s DO = 2700 Kč. Pokud se dělá více klíčů, jsou ceny individuální, protože v ceně jednotlivého klíče mám započítanou cenu práce, která se při více klíčích už dělat nemusí.

Pokud koupíš jednotky nebo zámky z jiného auta, tak:
a) v případě poruchy např. jednotky EWS musíš opět vyměnit i jednotku motoru a klíče (čipy).
b) už si nikdy neobjednáš nový klíč v BMW

Osobně tohle řešení nedoporučuju, problém přichází vždy v nejnevhodnější chvíli.

O jakém ročníku výroby se bavíme?
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#38 Příspěvek od Fentanyl »

Supr, díky za vysvětlení.
Asi dám na tvoje rady, a pokud to bude možný nechal bych si u tebe udělat klíč (nebo možná dva, ale až po vánocích - finance)
je to dědek - 1996 - to bude asi EWS2?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To je EWS2, tj. jednotka motoru a imobilizéru s klíči by musela být z E39 do 2/97, nebo z E36 od 1/95.

Každopádně já zas u EWS2 nedokážu garantovat úspěšné načipování, protože u cca 5-10% jednotek je už nějaký problém, který mi zabrání vyčíst správně data. Tím ale nechci strašit, zkusit to můžeme. Jen vyndat tu jednotku je docela drbačka, oproti EWS3 je tam docela upastěná (za kastlíkem, za plechem) a dost blbě se vyndavá.
Fentanyl
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: pát 19.12.2014 01:00

#40 Příspěvek od Fentanyl »

No každopádně jsem v obraze co a jak, dost si mi pomohl.
Nějak to vymyslím, po novým roce bych písnul a zkusili bychom to...
Díky a klidný svátky
Odpovědět