A co to je vlastně přesně ten Can-Bus?Na jaký bázi to funguje?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dotaz na Volant
Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network 
-
Kail
- Registrovaný
- Příspěvky: 3205
- Registrován: stř 07.09.2005 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 1612
belch píše:Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
Mno,koukám že se v tom asi docela vyznáš,ale na mně mluvíš trochu složitě,s elektrikařinou jsem měl vždycky problémy
No vypada to divně,ale asi by to taky šlo.Nalepíš pár tlačítek se zvonků a máš multifunkci jak vyšitou.Ale myslím,že by bylo asi jednodužší si koupit rádio s dálkou,vzít oboustrannou lepíci pásku a máš klid.Né?Myslím že ta sběrnice ma i jiné funkce.Třeba vím,že u některých multifunkcí spolupracuje i s plynem.Jako třebars,že ty pojedeš s plynem na podlaze a rádio bude taky řvát až na "podlahu".A ták.
Koukám, že jste se přes víkend rozjeli.
Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment
) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy.
Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě. 
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
-
Legend1
- Registrovaný
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned 28.05.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Většina multifunkčních volantů jsou řešené pomocí odporů. Mezi jednotlivými tlačítky jsou sériově zapojené odpory různých hodnot a podle toho které tlačítko se zmáčkne tak se ukostří příslušný počet odporů, tedy při stisku různých tlačítek protéká různý proud a podle protékajícího proudu rádio vyhodnotí které tlačítko bylo stisknuté. K přenosu této informace stačí vyvést z volantu 2 vývody - kostru a signál do rádia. Vyráběl jsem si redukci mezi originál volant Opel a rádio Sony s využitím komparátorů a podobně by šel zapojit i BMW volant. Dá to dost práce, nebo se dá koupit hotová redukce za dost peněz. Podle mě bude podobně řešený volant can-bus, akorát bude navíc kódovaný nějakým procesorem, který asi je přímo ve volantu a dal by se vykuchat.
-
Kail
- Registrovaný
- Příspěvky: 3205
- Registrován: stř 07.09.2005 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 1612
belch píše:Koukám, že jste se přes víkend rozjeli.Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment
) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy.
Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě.
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
No,těžko říct,ale snad to kódovaný z volantu nevychází
A jen tak orientačně,kolik stojí zhruba ten volant?
