Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dotaz na Volant

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#21 Příspěvek od Kail »

:smich2:


A co to je vlastně přesně ten Can-Bus?Na jaký bázi to funguje?
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#22 Příspěvek od belch »

Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network :wink:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#23 Příspěvek od Maxiczech »

Jak je ten multifunkční volant vlastně řešenej?
To je bezdrát, bo jsou tam klasic kabely? 8O
Nebo je to řešené "pojízdnýma" kontaktama? :)
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#24 Příspěvek od dexter »

Bude to skoro stejný jak klasika s bagem,až na to,že je tam víc kabelů v tý folií.
4ka s multifunkcí je zase iné kafé.3ku s multifukci si zas tak dobře nedokážu ani představit.
:roll:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#25 Příspěvek od Kail »

belch píše:Je to sériová sběrnice vyvinutá Boschem, používá se pro přenos informací mezi více zařízeními mj. v automobilovém průmyslu. Kromě toho volantu nese např. informace o rychlosti, stav osvětlení, zařazení zpátečky a podobné věci - prostě víceúčelová sběrnice. http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network :wink:

Mno,koukám že se v tom asi docela vyznáš,ale na mně mluvíš trochu složitě,s elektrikařinou jsem měl vždycky problémy :D .Takže se pojďme bavitat na vesnický úrovni :lol: .Představoval jsem si to asi takto - Z rádia budou koukat dráty na zesilování a zeslabování,popř. lazení stanic,mělo by jich být asi 8?To je jedno...Z volantu bude koukat stejnej počet drátů od čudlíků patřícím k ovládání rádia a prakticky jde jen o to je spojit a vyřešit přechod mezi volantem a krkem volantu.Tak a teď mi řekni jak moc jsem naivní :lol: Nevím k čemu by tam byl nějaký slučovač či co,to možná u origo rádia,ale když si koupím nějakou Sonku tak by to měla mít už zabudovaný ne :?:
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#26 Příspěvek od dexter »

No vypada to divně,ale asi by to taky šlo.Nalepíš pár tlačítek se zvonků a máš multifunkci jak vyšitou.Ale myslím,že by bylo asi jednodužší si koupit rádio s dálkou,vzít oboustrannou lepíci pásku a máš klid.Né?Myslím že ta sběrnice ma i jiné funkce.Třeba vím,že u některých multifunkcí spolupracuje i s plynem.Jako třebars,že ty pojedeš s plynem na podlaze a rádio bude taky řvát až na "podlahu".A ták.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#27 Příspěvek od Kail »

Jde o to že ten multifunkční volant je prostě hezčí,a chtěl bych aby fungovalo alespoň to rádio :wink: .Neříkám že to jdu zítra bastlit,jen tak polemizuju že by to mohlo snad takhle jednoduše jít ne?Je mi jasný že ta sběrnice má i jiný funkce,ale to nemění nic na tom že by tam teoreticky být nemusela :roll:
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#28 Příspěvek od dexter »

něak jednoduše by to taky určitě šlo.A máš ten volant?nebo nad ním ještě jen uvažuješ?Jestli máš pájku,trochu fantázie,nemůžu říct,že by to nešlo.Rozděláš rádio,napojíš přímo od spínačů a je to.Spíš bude trochu problém stím volantem,respektívne s tím páskem.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#29 Příspěvek od Kail »

Nene,píšu že zatím jen polemizuju :wink:
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#30 Příspěvek od belch »

Koukám, že jste se přes víkend rozjeli. :) Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment :wink:) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy. :wink: Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě. :)
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Legend1 »

Většina multifunkčních volantů jsou řešené pomocí odporů. Mezi jednotlivými tlačítky jsou sériově zapojené odpory různých hodnot a podle toho které tlačítko se zmáčkne tak se ukostří příslušný počet odporů, tedy při stisku různých tlačítek protéká různý proud a podle protékajícího proudu rádio vyhodnotí které tlačítko bylo stisknuté. K přenosu této informace stačí vyvést z volantu 2 vývody - kostru a signál do rádia. Vyráběl jsem si redukci mezi originál volant Opel a rádio Sony s využitím komparátorů a podobně by šel zapojit i BMW volant. Dá to dost práce, nebo se dá koupit hotová redukce za dost peněz. Podle mě bude podobně řešený volant can-bus, akorát bude navíc kódovaný nějakým procesorem, který asi je přímo ve volantu a dal by se vykuchat.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav
Klubové ID: 1612

#32 Příspěvek od Kail »

belch píše:Koukám, že jste se přes víkend rozjeli. :) Nasadili jste mi brouka do hlavy, chlapi - z mého velmi laického pohledu (tímto ti, kaile, děkuji za nezasloužený kompliment :wink:) potřebujeme sehnat multifční volant a jemu odpovídající přechodovej pásek - pak už se můžou dít divy. :wink: Víte o nějakém? Mile rád to vyzkouším na sobě. :)
Mám ovšem (zatím ničím nepodloženou) obavu, že už ve volantu je šváb, který stisky tlačítek kóduje do impulsů CAN-BUSu, protože v opačném případě by bylo nutné vést oněch osm signálů z jednotlivých tlačítek vlastními cestami, což mi nepřipadá reálné. Chtělo by to vidět.

No,těžko říct,ale snad to kódovaný z volantu nevychází :? ...A myslím že i kdyby ano,tak by se to nechalo přebastlit přímo od tlačítek - starý cesty se přerušej a natáhnou nové dráty.Ovšem jestli to vůbec bude takhle fungovat :? ,vědět alespoň jak je to s tím rádiem,jestli mu opravdu stačej jen kabely,nezakódovaný...
A jen tak orientačně,kolik stojí zhruba ten volant?
Odpovědět