Stránka 2 z 3
Napsal: úte 23.10.2007 23:09
od milo
Turbo9 píše:Nevěděl by někdo co může být s mojí převodovkou? Mám E39 523i s automatem, když šlápnu víc na plyn nebo dám kickdown, tak převodovka zařadí příliš rychle, že trhne s diferenciálem a auto dostane kopanec, jako by ho někdo zezadu naboural. Jinač řadí řadí dobře.
oleje mas dost? ona ta prevodovka musi zaradit rychle

ale trhani se konat nesmi.
Napsal: stř 24.10.2007 08:21
od Turbo9
milo píše:Turbo9 píše:Nevěděl by někdo co může být s mojí převodovkou? Mám E39 523i s automatem, když šlápnu víc na plyn nebo dám kickdown, tak převodovka zařadí příliš rychle, že trhne s diferenciálem a auto dostane kopanec, jako by ho někdo zezadu naboural. Jinač řadí řadí dobře.
oleje mas dost? ona ta prevodovka musi zaradit rychle

ale trhani se konat nesmi.
Oleje je ta asi malo, pac ta prevodovka je silene mastna, coz by nemela byt. Tudiz ji budu muset nejspis pretesnit.

Napsal: stř 24.10.2007 09:11
od Birkoff
Jestli ti mizí olej, tak bych to udělal ale hodně rychle. Chceš snad spálit lamelové sady nebo co? Tahle hra by mohla být ve finále dost drahá.

Napsal: stř 24.10.2007 09:44
od Turbo9
Birkoff píše:Jestli ti mizí olej, tak bych to udělal ale hodně rychle. Chceš snad spálit lamelové sady nebo co? Tahle hra by mohla být ve finále dost drahá.

Spalit je nechci, proto hledam kde koupit ten olej, ale zadnou prodejnu jsem nenasel, kde by ho meli. Nevis o nejake?
Napsal: stř 24.10.2007 12:00
od Birkoff
Turbo9 píše:Birkoff píše:Jestli ti mizí olej, tak bych to udělal ale hodně rychle. Chceš snad spálit lamelové sady nebo co? Tahle hra by mohla být ve finále dost drahá.

Spalit je nechci, proto hledam kde koupit ten olej, ale zadnou prodejnu jsem nenasel, kde by ho meli. Nevis o nejake?
A co je to vlastně za almaru? Koukni na typový štítek. ZF,GM ...
Napsal: stř 24.10.2007 19:14
od Turbo9
Tak stitek uz mam a je to 5HP18.

Napsal: stř 24.10.2007 21:06
od Mirahejny
Turbo9 píše:Tak stitek uz mam a je to 5HP18.

http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf
Napsal: čtv 25.10.2007 07:30
od Birkoff
Turbo9 píše:Tak stitek uz mam a je to 5HP18.

No a co je v tom pdf-ku napsáno?
Černý štítek - Dexron III
Zelený štítek - ESSO LT 71141
Myslím že teď je to naprosto jasný.

Napsal: čtv 25.10.2007 08:26
od Turbo9
tak ale kde ho mam koupit? Nikde ho nemaj. Mam tam zeleny stitek.

Napsal: pát 26.10.2007 07:25
od Birkoff
Turbo9 píše:tak ale kde ho mam koupit? Nikde ho nemaj. Mam tam zeleny stitek.

Tak to ses špatně díval. Já jsem ho kupoval v létě. Sice 20L kanystr, ale nebyl problém. Já měl nejblíž Mobes Oil Plzeň. Zavolej od
http://www.esmoil.cz/ a zeptej se na nejbližší pobočku.
http://www.esmoil.cz/index.php?code=cPr ... l&pid=7804
Našel jsem ho i levněji, ale Esmoil mě přesvědčil jednáním a vstřícností.
Napsal: ned 28.10.2007 16:37
od Turbo9
Tak jsem ten olej taky sehnal. Je to tedy 20l kanistr a stal me 4046 u firmy Lubstar. Dokonce jsem ohledne toho oleje volal do originalnich servisu BMW. Zacal jsem u A.M.T, kde vubec nevedeli co mam za prevodovku a natoz co tam nalit, pak jsem zkusil AuTec, kde kupodivu vedeli vsechno, ale zminovany olej mi nabizeli za 9300. Na to jsem rekl ze ani nahodou, tak jsem jeste zkusil Bychla, neco vedeli, ale ne to jakej mi maj dat olej. Rekl jsem jim ze by tam mel byt Esso LT 71141 a na to mi odpovedeli: Tento olej nezname, mame sve originalni. Tak jsem se nad tim vsim zasmal

, jakej v tom maj bordel.
V sobotu jsem se pustil do te prevodovky(5HP18). Po vypusteni oleje jsem se zdesil, jak ten stary olej vypadal, byl cernej jak noc a hlavne stracel mazivost. Auto ma najeto 210 000km a byla to jeho prvni vymena. Vsem doporucuju vymenit. Dal jsem nove tesneni a filt. S filtrem jsem se taky zasmal: u BMW maji na nej dvoji cenu, u rady 3 stoji 638 a u rady 5 1038. Jedna se pritom o stejny dil.
Napsal: ned 28.10.2007 16:47
od bas2
Turbo9 píše:Tak jsem ten olej taky sehnal. Je to tedy 20l kanistr a stal me 4046 u firmy Lubstar. Dokonce jsem ohledne toho oleje volal do originalnich servisu BMW. Zacal jsem u A.M.T, kde vubec nevedeli co mam za prevodovku a natoz co tam nalit, pak jsem zkusil AuTec, kde kupodivu vedeli vsechno, ale zminovany olej mi nabizeli za 9300. Na to jsem rekl ze ani nahodou, tak jsem jeste zkusil Bychla, neco vedeli, ale ne to jakej mi maj dat olej. Rekl jsem jim ze by tam mel byt Esso LT 71141 a na to mi odpovedeli: Tento olej nezname, mame sve originalni. Tak jsem se nad tim vsim zasmal

, jakej v tom maj bordel.
V sobotu jsem se pustil do te prevodovky(5HP18). Po vypusteni oleje jsem se zdesil, jak ten stary olej vypadal, byl cernej jak noc a hlavne stracel mazivost. Auto ma najeto 210 000km a byla to jeho prvni vymena. Vsem doporucuju vymenit. Dal jsem nove tesneni a filt. S filtrem jsem se taky zasmal: u BMW maji na nej dvoji cenu, u rady 3 stoji 638 a u rady 5 1038. Jedna se pritom o stejny dil.
Co nato rekla prevodovka, kdys si vymenil ten olej? Zlepsilo se neco?
Napsal: ned 28.10.2007 18:09
od Turbo9
Skubani pri kickdownu se zlepsilo a pri normalni jizde je to plynulejsi.
Napsal: úte 30.10.2007 08:19
od Birkoff
Turbo9 píše:Skubani pri kickdownu se zlepsilo a pri normalni jizde je to plynulejsi.
Jestli byl až tak hrozný, tak bych ti doporučil zkrátit výměnu a celé to opakovat ještě jednou. Vzhledem k faktu, že v měniči zůstane asi polovina oleje (hnusného) a jízdou se to pak naředí. Jo když BMW nemá vypouštěcí šroub v měniči tak se holt nedá nic jiného dělat (kromě totálního rozebrání a vyndání z auta).
Napsal: úte 30.10.2007 09:37
od Turbo9
Birkoff píše:Turbo9 píše:Skubani pri kickdownu se zlepsilo a pri normalni jizde je to plynulejsi.
Jestli byl až tak hrozný, tak bych ti doporučil zkrátit výměnu a celé to opakovat ještě jednou. Vzhledem k faktu, že v měniči zůstane asi polovina oleje (hnusného) a jízdou se to pak naředí. Jo když BMW nemá vypouštěcí šroub v měniči tak se holt nedá nic jiného dělat (kromě totálního rozebrání a vyndání z auta).
Prevodovku jsem dvakrat proplachnul olejem.
Napsal: úte 30.10.2007 15:38
od Birkoff
Turbo9 píše:Birkoff píše:Turbo9 píše:Skubani pri kickdownu se zlepsilo a pri normalni jizde je to plynulejsi.
Jestli byl až tak hrozný, tak bych ti doporučil zkrátit výměnu a celé to opakovat ještě jednou. Vzhledem k faktu, že v měniči zůstane asi polovina oleje (hnusného) a jízdou se to pak naředí. Jo když BMW nemá vypouštěcí šroub v měniči tak se holt nedá nic jiného dělat (kromě totálního rozebrání a vyndání z auta).
Prevodovku jsem dvakrat proplachnul olejem.
To znamená že jsi nalil nový olej, nastartoval, prořadil kvalty , vypustil a znovu nalil nový? Jestli ano tak je to OK. Přeji hodně najetých Km bez problémů.
Napsal: čtv 06.01.2011 22:38
od rzich
Tak to me se dnes nedarilo: Auto(e34TDS 95 278000km) stalo asi mesic,po 14 dennim jezdeni se rosvitil nouzak a bylo po prdeli.Je fakt ze jsem na prevodovku( A5S310Z) 3 roky nesahnul(co se stavu ATF tyce.Tak me napadlo vymenit ten prevodak s filtrem.No,vypustil jsem jsem ten stary hnus-z pocatku takovy nejaky do cervena ale pak celkem hnedy,nepruhledny a samo pilinky byly taky.Zbytek co zustal zrejme v menici bude zrejme asi taky pekny bordel.Doplnil jsem zhruba 6,5l Dexronu III.Bohuzel nouzak zhasl jen na chvily....Auto kope hlavne u zpatecky, delalo to i predtim ale ne tak moc a nouzak sviti dal.Ted resim jestli koupit dalsich par litru nebo jestli to budou vyhozene prachy.Bud je tam neco ucpane nebo odeslo neco jineho.Odpojil jsem baterku na noc, treba se to resetne.....a pujdou protahnout rychlosti - pac to jede jenom na 3ku...
Napsal: čtv 06.01.2011 22:50
od Dan td
rzich píše:Je fakt ze jsem na prevodovku( A5S310Z) 3 roky nesahnul(co se stavu ATF tyce.
Myslím, že sis v podstatě odpověděl sám. Vzhledem k těm kilometrům to asi chtělo na to aspoň sáhnout. Podle mě když to propláchneš a vyměníš komplet máš cca 10% šanci, že to ještě chvíli bude jezdit, ale spíš tě čeká repas nebo výměna automatu.
Víš, v kolika kilometrech v té převodovce někdo ten olej měnil ?
Napsal: čtv 06.01.2011 23:38
od rzich
Tak to teda nevim bohuzel, kupoval jsem to asi s 240 000km v Praze v bazaru.Pak jsem s tim jezdil do UK.No a pred rokem jsem to nechal mlademu na jezdeni...
Napsal: pát 07.01.2011 01:27
od Dan td
No vzhledem k tomu, že při těchto km by se to mělo měnit po 40 tis., tak je jasné, že se to míň (nebo spíš víc) přejíždělo.