Stránka 2 z 2
Napsal: sob 03.01.2009 18:34
od Studna
je to 4 nebo 5, nejsem si moc jistej. Za chvilku jsem doma, tak to vyfotim a dám sem. Co jsem tak zběžně koukal, tak vyndat ten ventilátor je docela porod.
Napsal: sob 03.01.2009 20:10
od Studna
Tak fotky relátka
Napsal: sob 03.01.2009 20:48
od starML
Měl jsi pravdu, je to Pos. 5 a je to polarizované relé. Takže při zapojení, jak jsem výše napsal :
(+) na kontakt 86 a
(-) na kontakt 85,
musí cvakat a při sepnutí budou ve zkratu kontakt 30 a oba kontakty 87.
Při polaritě obrácené cvakat nesmí, protože to ty diody nepustí a mezi kontakty 30 a 87 spojení být nesmí. Pokud to bude fungovat jinak, je špatné. BMW číslo je 61361729004, cena 13 Euro.

Napsal: sob 03.01.2009 21:16
od Studna
zkusím to. Ten zkrat je možné taky změřit? Předpokládám že to cvakat bude a to je tedy 100% v pořádku? Nebo musím i zjistit zda tam ten zkrat je?
Napsal: ned 04.01.2009 08:59
od jurasis
Já kupoval odpory a pak jsem zjistil, po tom, co mi za dva dni zas odešly, že mám šluslej motor. Samo na prudko na baterku šel, jen jsem si nevšim, že jde nějak pomaleji...

Pak jsem kupoval celej motor v AuTecu kolem 5 kkč. Mimochodem, ten kit je kompletně včetně odporů...
Ještě upozorňuji, že pokud je problém s motorem, vždy shoří jen první odpor... Jsou zapojeny první rychlost první odpor a druhá rychlost oba do série.
Samotné odpory stojí v AuTecu cca 1500,-, musí se skoro celej ventilátor vytáhnout, protože dráty jsou včetně pinů do konektoru (žádné pájení) a je to tam kokotsky provlečený krytem. Dělal jsem to v létě provizorně skrz ledviny a těch ku*ev, co u toho lítalo...
Je lepší sundat nárazník, je to rychlejší a pohodlnější, navíc jsem si vyčistil pořádně chladič...
Napsal: ned 04.01.2009 17:27
od Studna
to starML: moc děkuju za mail a cenné rady, dle tvého návodu jsem hravě relátka proměřil a rovnou jsem vzal i všechny ostatní a všechny mi fungují správně. Takže teď jen ty odpory a je zase vše ok. Mnohokrát díky za pomoc a trpělivost, díky tobě zas umím víc.
