Stránka 2 z 2

Napsal: sob 03.01.2009 18:34
od Studna
je to 4 nebo 5, nejsem si moc jistej. Za chvilku jsem doma, tak to vyfotim a dám sem. Co jsem tak zběžně koukal, tak vyndat ten ventilátor je docela porod.

Napsal: sob 03.01.2009 20:10
od Studna
Tak fotky relátka

Napsal: sob 03.01.2009 20:48
od starML
Měl jsi pravdu, je to Pos. 5 a je to polarizované relé. Takže při zapojení, jak jsem výše napsal :
(+) na kontakt 86 a
(-) na kontakt 85,
musí cvakat a při sepnutí budou ve zkratu kontakt 30 a oba kontakty 87.
Při polaritě obrácené cvakat nesmí, protože to ty diody nepustí a mezi kontakty 30 a 87 spojení být nesmí. Pokud to bude fungovat jinak, je špatné. BMW číslo je 61361729004, cena 13 Euro.
Obrázek

Napsal: sob 03.01.2009 21:16
od Studna
zkusím to. Ten zkrat je možné taky změřit? Předpokládám že to cvakat bude a to je tedy 100% v pořádku? Nebo musím i zjistit zda tam ten zkrat je?

Napsal: ned 04.01.2009 08:59
od jurasis
Já kupoval odpory a pak jsem zjistil, po tom, co mi za dva dni zas odešly, že mám šluslej motor. Samo na prudko na baterku šel, jen jsem si nevšim, že jde nějak pomaleji... :roll: Pak jsem kupoval celej motor v AuTecu kolem 5 kkč. Mimochodem, ten kit je kompletně včetně odporů...
Ještě upozorňuji, že pokud je problém s motorem, vždy shoří jen první odpor... Jsou zapojeny první rychlost první odpor a druhá rychlost oba do série.
Samotné odpory stojí v AuTecu cca 1500,-, musí se skoro celej ventilátor vytáhnout, protože dráty jsou včetně pinů do konektoru (žádné pájení) a je to tam kokotsky provlečený krytem. Dělal jsem to v létě provizorně skrz ledviny a těch ku*ev, co u toho lítalo... :roll:
Je lepší sundat nárazník, je to rychlejší a pohodlnější, navíc jsem si vyčistil pořádně chladič...

Napsal: ned 04.01.2009 17:27
od Studna
to starML: moc děkuju za mail a cenné rady, dle tvého návodu jsem hravě relátka proměřil a rovnou jsem vzal i všechny ostatní a všechny mi fungují správně. Takže teď jen ty odpory a je zase vše ok. Mnohokrát díky za pomoc a trpělivost, díky tobě zas umím víc. :respect: