Stránka 2 z 2
Napsal: pon 14.08.2006 06:21
od Marwin
Maxiczech píše:Jezdím na výměnu jednou za rok nebo po 50ti tis. km.

A to ti ještě svítí některá z ledek

, anebo je máš už dlouho zhasnutý?
U mne, když se rozsvítí oranžová, tak mám kolem 12000-14000km a většinou do max. 18000 olej měním (Castrol Formula RS 0W-40). Mezi výměnami nedolévám nic. Při výměně vyteče o maličko míň (tak o decku) než jsem nalil.
Napsal: pon 14.08.2006 10:08
od RuDoSh
u TDS jsem menil kazdych 10k km a u 528i po cca 15k km..... po 50k km jsem jeste neslysel...... teda krom kamionu

Napsal: pon 14.08.2006 10:21
od momento
možná by to chtělo nechat udělat nějakou kontrolu, jestli ti diody ukazujou správně....třeba je nějaká konina tam

Napsal: pon 14.08.2006 12:18
od delawega
pre maxiczecha
urcite by som na tvojom mieste riesil ten olej..pretoze 50 tisic si myslim ze je naozaj dost. zatial co su loglife oleje, menia sa okolo 30 000.
aj to si myslim ze je urcity kompromis protoze olej casom degraduje.
nieje to dane len pouzivanim. kazdy olej si udrzuje svoje vlastnosti nejaku dobu. ak by si auto pouzival minimalne a povedzme najazdil len 8000km za 2 roky, mal by ten olej ist von ci si na nom jazdil alebo nie..
no tych 50000km by mohlo byt realne podla mna az pri novych motoroch ale hlavne novej generacii olejov ...takze aj ked navstivis autirzovany servis, este si nevyhral.
/na ukor autorizovaneho servisu ti poviem realitu ktorej bolo svedkom niekolko ludi a bohuzial nie len v bmw ale aj mercedes a koncern vw ani nehovorim...
pri vypustani vedia urcit cca podla tlaku prudu vypusteneho oleja kolko ho tam este ostalo. nechaju naspodu cca 2L stareho a doleju novym
a zakaznik sa tesi ze ma pokoj na xxx km./
ked dokazu taketo kusky postvarat myslis ze ti naleju do auta zazrak ktory je urceny na 50 000km?...hmm
samozrejme nechcem tym povedat ze sa to deje v kazdom servise no pokial nevidim na vlastne oci co tam leju a kolko toho naleju ani tam nejdem..
Napsal: pon 14.08.2006 15:05
od major
Maxiczech píše: 
"Voe", jen mě straš!

Koukám do faktur a servisky (tam je pouze olej Castrol, žádné bližší označení). Do 200 tis. km tam dávali Castrol SLX 0W-30 full syntetic "longlife" to jsem měl na štítku v motoru a dolíval jsem do výměny tak cca 2,5 litrů oleje. Dle servisky to auto jezdilo na výměnu opravdu kolem 50 tis. km. Já jsem nalítal dalších nějakých 100 tis. a dávám to měnit taktéž po 50 tis. km, abych zachoval servisku. Zatím to nikoho nepřekvapilo, že jezdím po 50 tis.km. Až tady koukám, že jste z toho tak nějak mimoni.

Naposled mi doporučili v BMW údajně "novinku" Castrol TXT Softec Plus SAE 5W-30, že je to nejideálnější řešení pro motor, když má naběháno 200 tis. km. Na otázku, jak často měnit tento druh oleje, mi technik sdělil, že se mám řídit ukazatelem diod na palubce. Tento olej jsem zatím ještě nedolíval. Najel jsem na to zatím max. 8 tis.km. Dolívám, až když se ozve min. olej "žlutá olejnička na palubce". Moc se v tom nevyznám a zatím jsem neměl potřebu to řešit.

Nechávám vše na servisu. Tak předpokládám, že se na ně mohu spolehnout.

Jinak to, že mě nemáš rád si psát nemusel, v tom tady nejsi nijak vyjímečný

Ale, že máš snahu mi poradit, za to Ti děkuji. Tak do toho hochu..

Co je to ta "vyčerpanost" motorového oleje?

Vyčerpanost oleje lze charakterizovat jako totální ztrátu jeho vlastností v důsledku chemického, tepelného a mechanického namáhání. Toto se projevuje zvýšenou spotřebou motorového oleje, většinou ke konci servisního intervalu.
Pro výměnné lhůty do 50tis.km u osobních vozů jsou určeny pouze oleje třídy SAE 0W-30 se sníženou HSTS pod 3,5. Ovšem lze je použít pouze v motorech k tomu určených. Všeobecně oleje třídy SAE 30 jsou méně odolné vůči vyšším provozním teplotám, je tedy nutné aby vozidlo používající tyto lehkoběžné oleje mělo dobře vyřešené chlazení olejové náplně.
Do tvého vozu jsou doporučeny oleje řady Longlife SAE 5W-30.
Nespoléhej se na comp v autě, ten nedokáže kvalitu oleje změřit. Pouze vyhodnocuje různá data z motoru a dle určitého matematického algoritmu následně upravuje kilometrový proběh na danou olejovou náplň. Rozhodně ale nepozná, jaký olej je v motoru aplikován.
Doporučuji tedy sledovat občas vytažením měrky jak to se spotřebou oleje vypadá. Pokud začne ubývat třeba po ujetí 20tis. km. Doporučuji výměnu.
Napsal: pon 14.08.2006 17:24
od Maxiczech
Děkuji za všechny názory. Volal jsem do servisu BMW (byl jsem poněkud nervózní

) a díky bohu mne technik ujistil, že můj motor je opravdu řady "nové generace", a že všechny výměny byly naprosto v pořádku, dle výrobce. Ověřovali i v BMW ve Švýcarech, zda-li bylo opravdu servisováno tam, kde je udáno v servisce a nic nenapovídá tomu, že by měl být někde sebemenší problém. Uvidím, kolik nalítám na novém oleji. Autíčko se jeví v pohodě. Zatím žádný problém. I přesto díky za zkušenosti a rady.

S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit.

Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost. V servisech pracují "pouze" lidé a jak je známo.., málo co se i v nejloajálnějším týmu utají před veřejností.

Někdy bohužel, mnohokrát bohudík.

Je pravdou, že pokud u toho člověk nestojí, tak není nic 100%. Ale pokud bychom všude měli vidět podvod, tak bychom nemohli ani do sámošky nebo do masny. Myslím, že podvody tohoto druhu se určitě dějí (i co se výměny dalších náhr. dílů týče), ale to se týká právě těch malých servisů, kde si člověk myslí, že ušetří a většinou to bývá naopak. Proto volím aut. servis BMW a mám klid na duši, že je auto O.K. Nejen proto, že chci mít mazlika prostě vymazleného, ale hlavně proto, že v něm vozím rodinku. Zatím mne servis BMW nikdy nezklamal a doufám, že nikdy nezklame.

Napsal: úte 15.08.2006 01:06
od major
Maxiczech píše:S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit.

Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost.
Nerad ti beru iluze, ale ve značkových servisech je to naprosto běžné. Majitel servisu to samozřejmě nemá zapotřebí, ale jak píšeš dělají tam lidé a ti jsou placení jako zaměstnanci a asi jim přijde, že málo. Já si nejraději měním sám, nebo stryktně vyžaduji že chci být přítomen u výměny. Pokud mi to nechtějí umožnit, jedu jinam.
Napsal: úte 15.08.2006 01:28
od matal
major píše:Maxiczech píše:S tím podvodným vyměňováním olejů se mi to nechce moc věřit.

Myslím, že by žádný solidní autor. servis nevytrhly 2 litry oleje, za solidní průšvih a mám pocit, že by se to brzy doneslo na veřejnost.
Nerad ti beru iluze, ale ve značkových servisech je to naprosto běžné. Majitel servisu to samozřejmě nemá zapotřebí, ale jak píšeš dělají tam lidé a ti jsou placení jako zaměstnanci a asi jim přijde, že málo. Já si nejraději měním sám, nebo stryktně vyžaduji že chci být přítomen u výměny. Pokud mi to nechtějí umožnit, jedu jinam.
Ani bych se těm podvůdkům nedivil, když si účtují za 1L oleje longlife cca 650kč..

Taková malá domů..

Napsal: čtv 31.08.2006 20:18
od paces
Tak jak to tady čtu,mám asi problém

V neznačkovým servisu výměna,po cca osm tisíc se mě rozsvítil na palubovce červená olejnička a diody zbejvali cca 2-3. Sem borcovi volal a řekl,že to nic,že to chce jen vyměnit. Vyměnil,rozsvítil diody,jako vždy kromě první a olejnička nesvítila. Kua,kde je problém??? Nevím,co tam nalil. Je to normální neznačkovej servis. Jo a při prohlídce v BMW koukali a olej nikde neteče ani neprosakuje. Tak nevím teda. Inspekci jsem nikdy nedelal,dyť se mě ani nestihli nikdy pozhasínat diody.
Napsal: čtv 31.08.2006 21:49
od skautik
to je takovej problem po vymene oleje vytahnout merku a hladinu zkontrolovat?
Napsal: čtv 31.08.2006 22:02
od paces
Sakra,jsem debil! To jsem taky mohl. Ale možná to může být oljem ne? Vím jen,že to je nějaká polos.
Změním servis a uvidíme. Mě se zdá,že tady neudělá vše co řekne a platím

Napsal: pát 01.09.2006 07:43
od Maca
paces píše:Tak jak to tady čtu,mám asi problém

V neznačkovým servisu výměna,po cca osm tisíc se mě rozsvítil na palubovce červená olejnička a diody zbejvali cca 2-3. Sem borcovi volal a řekl,že to nic,že to chce jen vyměnit. Vyměnil,rozsvítil diody,jako vždy kromě první a olejnička nesvítila. Kua,kde je problém??? Nevím,co tam nalil. Je to normální neznačkovej servis. Jo a při prohlídce v BMW koukali a olej nikde neteče ani neprosakuje. Tak nevím teda. Inspekci jsem nikdy nedelal,dyť se mě ani nestihli nikdy pozhasínat diody.
Možná jsem hloupej, ale jestli myslíš červenou olejničku, tak to je kontrolka množství / tlaku oleje. Ta když se rozsvítí tak se olej nemění, ale většinou pouze dolévá. Mění se fakt až při oranžový diodě.
Napsal: pát 01.09.2006 09:15
od skautik
paces píše:Sakra,jsem debil! To jsem taky mohl. Ale možná to může být oljem ne? Vím jen,že to je nějaká polos.
Změním servis a uvidíme. Mě se zdá,že tady neudělá vše co řekne a platím

nene to znamena ze je tam toho oleje malo, ne ze je spatny... pokud ho menili tak staci jen dolit po horni rysku
Napsal: úte 12.09.2006 19:13
od Maxiczech
U mého modelu e-39 žlutá olejnička alarmuje nízký stav oleje. Jak píše Skautik. Pokud se rozsvítí červená, tak motor už nemaže a neměl by jsi ujet ani kilometr navíc! Pokud ti diody nestačí pozhasínat do výměny oleje, tak jsou dvě možnosti. Leješ tam "shit" olej a motor ho žere ve značném množství nebo máš "death" motor a potom je to na generálku. Nevím, co máš za model. Ale vždy by jsi měl používat olej předepsaný výrobcem a adekvátní k ujetých km. Nemůžeš do motoru lejt 0-W30, když má naběháno 300 tis. km. Vyměň za hustší a bude to O.K.

Napsal: úte 12.09.2006 19:50
od Pivson
No já měním olej po 10 - 12 tisicích
A v autě co jezdí každej den po Praze klidně po 7 - 8 tisicich
Motoru to neuškodí
Napsal: sob 23.09.2006 12:03
od katana
Doporučuju podívat se na
http://www.oleje.cz,je to docela zajímavý čtení.Hlavně ať nepřijdete o iluze (longlife atd................)