Stránka 2 z 4

Napsal: čtv 25.05.2006 13:31
od Bambim
Tak tomu rikam odpoved, pekne pomalu na me a do detailu, abych to pochopil... Dekuju... :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv 25.05.2006 16:23
od delawega
major píše:Prostě ten olej normálně dojeď do výměny a pak aplikuj na zimu SAE 10W-40 či 5W-40. Proplach nutný není, ale já osobně ho doporučuji. K tomu můžeš použít buď nějaký přípravek k tomuto účelu určený či tam prostě dej nějaký levnější motorový olej.
Proplachuj takto: vypus? starý olej a aplikuj proplachovací, natoč motor a nech ho tak 10-15min běžet popřípadě udělej krátkou svižnou jízdu aby se olej zahřál na provozní teplotu. Posléze ho vypus? a teprve potom vyměň olejový filtr a dej tam nový olej. To? vše :wink: .
tak tak a je pokoj 8)

inu v jednom servise som videl ako preplachuju motor dost zvlastnym sposobom...
jednalo sa o auto s ktorym si neboli isty aky olej tam bol, no motor bol v dobrom stave tak tomu chceli dat 5-40.
vyhodili filter, vypustili stary olej, v bandaske mali naftu ktoru napojili na male cerpadlo a vystriekali s tym cele vnutro motora.
nechali to den stat, supli do toho novy olej a dovi.
hmm.. co vsetko nevymyslia 8O :lol:

Napsal: čtv 25.05.2006 19:31
od Maxiczech
delawega píše:
major píše:Prostě ten olej normálně dojeď do výměny a pak aplikuj na zimu SAE 10W-40 či 5W-40. Proplach nutný není, ale já osobně ho doporučuji. K tomu můžeš použít buď nějaký přípravek k tomuto účelu určený či tam prostě dej nějaký levnější motorový olej.
Proplachuj takto: vypus? starý olej a aplikuj proplachovací, natoč motor a nech ho tak 10-15min běžet popřípadě udělej krátkou svižnou jízdu aby se olej zahřál na provozní teplotu. Posléze ho vypus? a teprve potom vyměň olejový filtr a dej tam nový olej. To? vše :wink: .
tak tak a je pokoj 8)

inu v jednom servise som videl ako preplachuju motor dost zvlastnym sposobom...
jednalo sa o auto s ktorym si neboli isty aky olej tam bol, no motor bol v dobrom stave tak tomu chceli dat 5-40.
vyhodili filter, vypustili stary olej, v bandaske mali naftu ktoru napojili na male cerpadlo a vystriekali s tym cele vnutro motora.
nechali to den stat, supli do toho novy olej a dovi.
hmm.. co vsetko nevymyslia 8O :lol:
Panebože to snad ne :!: 8O
To se dělalo u starých Tater, které jezdily pod bagrem.. :lol:

Napsal: čtv 25.05.2006 19:43
od Maxiczech
Bambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach... :roll:
Tak pozor :!: Pokud jak zmiňuješ, máš v motoru minerální olej, tak ho radši okamžitě vypust, pokud si nejsi jistý, co jsi tam měl před tím. Mám takový neblahý pocit, že pokud by jsi tam měl polosyn?ák nebo nedejbože full synt. a nahradil ho minerálem, tak to docela jednoduše zadřít můžeš :!: Když měníš minerál za syntetiku, tak nic ani proplachovat nemusíš. Jinak já osobně doporučuji Castrol SLX 0W-30. 8) Je sice podstatně dražší, než ostatní oleje, ale mění se po 50 tis. kilometrech a z mé zkušenosti, jak ho tam naleješ, tak ho při výměně najdeš. :) Samozřejmě mám namysli množství oleje. :?
Když si spočítáš, kolik dáš za oil filter a náplň za těch 50 tis.km, tak to zase tak drahé není. :wink: Jen to naráz v jeden den vytopit, no.. :(

Napsal: čtv 25.05.2006 19:50
od Fugo
no je to přesně opačně, tzn. pokud jezdíš na minerál a poté dáš syntetiku tak by mohl nastat problém, ale to jen v případě že na ten minerál jezdíš dlouho a udělaj se ti v motoru úsady..

Napsal: čtv 25.05.2006 20:10
od Maxiczech
Fugo píše:no je to přesně opačně, tzn. pokud jezdíš na minerál a poté dáš syntetiku tak by mohl nastat problém, ale to jen v případě že na ten minerál jezdíš dlouho a udělaj se ti v motoru úsady..
A já myslel, že je to naopak? :oops:
Když jdeš z horšího na lepší, tak je pohoda. Měl jsem pocit, že s těmi "úsady" je problém právě opačně :oops:
Tak to sry.. :oops: :oops:
Nenapadlo by mě, nalít po full synt. minerál.. 8O

atd atd...jsem proste blb co nic nevi a mam jen potrebu to vsem sdelit za kazdou cenu

Napsal: čtv 25.05.2006 22:07
od Pivson
Maxiczech píše:
Bambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach... :roll:
ůžeš :!: Jinak já osobně doporučuji Castrol SLX 0W-30. 8) Je sice podstatně dražší, než ostatní oleje, ale mění se po 50 tis. kilometrech a z mé zkušenosti, jak ho tam naleješ, tak ho při výměně najdeš. :) Samozřejmě mám namysli množství oleje. :?
Když si spočítáš, kolik dáš za oil filter a náplň za těch 50 tis.km, tak to zase tak drahé není. :wink: Jen to naráz v jeden den vytopit, no.. :(
To rači koupím mírně obyčejnější olej a budu měnit za tu dobu pětkrát či víckrát.
Vem v úvahu že je to motor co má něco za sebou, pak olej stárne a pokud nejezdíš hodně tak pro mě 50 tis km znamena cca 3 roky ježdění.

Prostě blbost najet 50 tis km, to je u tohodle motoru o průser a o zadření.

A s množstvím oleje je to taky blbost, za 50 tisíc si každej motor trochu veme :-) nemusí to být moc, ale taky může

Napsal: čtv 25.05.2006 22:24
od Strosek
Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.

Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně :D ) - ten je na minerální bázi.

Napsal: čtv 25.05.2006 22:32
od Pivson
Strosek píše:Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.

Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně :D ) - ten je na minerální bázi.
Asi tak, nebál bych se toho

Napsal: čtv 25.05.2006 22:44
od Strosek
Pivson píše:
Strosek píše:Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.

Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně :D ) - ten je na minerální bázi.
Asi tak, nebál bych se toho
Tak doslova jsem to Milane nemyslel. :D Já bych ten olej vylil co nejdříve. Tak jsem to myslel. Ale nebal bych se toho, že to napáchalo nějaký škody. Přirovnal bych to k živočišnýmu uhlí. :twisted: 5w - 40 ten motor víc čistí a 15w - 40 jakoby absorbuje - vezme s sebou do filtru některý nežádoucí fragmenty - písky, nějaký ty kyselý píčoviny, ... :roll: :D

Napsal: čtv 25.05.2006 22:54
od Pivson
Strosek píše:
Pivson píše:
Strosek píše:Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.

Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně :D ) - ten je na minerální bázi.
Asi tak, nebál bych se toho
Tak doslova jsem to Milane nemyslel. :D Já bych ten olej vylil co nejdříve. Tak jsem to myslel. Ale nebal bych se toho, že to napáchalo nějaký škody. Přirovnal bych to k živočišnýmu uhlí. :twisted: 5w - 40 ten motor víc čistí a 15w - 40 jakoby absorbuje - vezme s sebou do filtru některý nežádoucí fragmenty - písky, nějaký ty kyselý píčoviny, ... :roll: :D
Ano taky bych to hnedka vypustil a dal tam tu 10W-40

živočišný uhlí - parádní přirovnání 8)

Napsal: pát 26.05.2006 01:40
od major
Maxiczech píše:
Bambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach... :roll:
Tak pozor :!: Pokud jak zmiňuješ, máš v motoru minerální olej, tak ho radši okamžitě vypust, pokud si nejsi jistý, co jsi tam měl před tím. Mám takový neblahý pocit, že pokud by jsi tam měl polosyn?ák nebo nedejbože full synt. a nahradil ho minerálem, tak to docela jednoduše zadřít můžeš :!: Když měníš minerál za syntetiku, tak nic ani proplachovat nemusíš. Jinak já osobně doporučuji Castrol SLX 0W-30. 8) Je sice podstatně dražší, než ostatní oleje, ale mění se po 50 tis. kilometrech a z mé zkušenosti, jak ho tam naleješ, tak ho při výměně najdeš. :) Samozřejmě mám namysli množství oleje. :?
Když si spočítáš, kolik dáš za oil filter a náplň za těch 50 tis.km, tak to zase tak drahé není. :wink: Jen to naráz v jeden den vytopit, no.. :(
Člověče to snad ani nemyslíš vážně. Já se tedy považuji za celkem tolerantního člověka, ale kuwa tohle je na mě moc. Ty nejen že jsi blbej, ty jsi ve své blbosti ještě druhejm nebezpečnej.
PRO VŠECHNY: :!: PROSÍM IGNORUJTE VŠECHNY TYTO RÁDOBY POMOCNÉ RADY TOHOTO INDIVIDUA. :!: Mám poslední dobou pocit že tyto voloviny vypouští naprosto cíleně za účelem někomu zde uškodit.

Olej třídy SAE 0W-30 patří do kategorie olejů s prodlouženou výměnnou lhůtou, ale pouze u motorů, které jsou na použití těchto alejů již konstrukčně připravené. Oleje tohoto typu mají nižší hodnoty HTHS viskozity a tedy tvoří podstatně tenčí vrstvu mazacího filmu jehož "pevnost" je také oproti běžným SAE třídám nižší. Tudíž do starších motorů v žádném případě a už vůbec ne prodlužovat výměnné lhůty na extrémních 50tis. km.
K ostatnímu se nemám sil vyjadřovat.
:!: DODRŽUJTE VÝMĚNNÉ LHUTY DLE VAŠEHO COMPU A SVÉVOLNĚ JE SAMI NEPRODLU?UJTE :!: .

A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....

Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky :roll: .

Napsal: pát 26.05.2006 07:07
od Strosek
major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....

Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky :roll: .
Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.

Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?

Jinak se neomlouvej, je to v pohodě.

Napsal: pát 26.05.2006 09:01
od Pivson
Strosek píše:
major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....

Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky :roll: .
Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.

Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?

Jinak se neomlouvej, je to v pohodě.
Nejsem žádnej odborník přes oleje, od toho jsi tady ty 8)
Vždy? mu taky nikdo neříká a? to vyleje. Napsal jsi mu to dost jasně.
Psal jsem za sebe, že já bych to prostě vyměnil za tu 10W40 a mě by bylo jedno zda má ten olej co tam je tedka třeba jen 500 km.
Tak na to koukám já :-)

Upřímě si myslím že motor bude sloužit s obouma olejeme. Ale vzhledem k tomu že je ta 15W hustejší tak bude trvat déle promazání po startu a déle než se prostě olej všude dostane. Tím se samozřejmě zvětšuje opotřebení motoru - normálně to člověk nepozná to by se musel rozebrat a měřit a měřit.
Mejlit se mužu, ale rád se nechám poučit. Jsem jen člověk :-)

Napsal: pát 26.05.2006 09:08
od Lukas H.
Strosek píše: Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
A proc by nemel bejt do M50 v pohode, vzdyt je to konstrukcne 20 let starej motor, copak asi v ty dobe bylo za oleje? :)

Napsal: pát 26.05.2006 09:32
od Bambim
Lukas H. píše:
Strosek píše: Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
A proc by nemel bejt do M50 v pohode, vzdyt je to konstrukcne 20 let starej motor, copak asi v ty dobe bylo za oleje? :)
Neprehanej jen 15... :lol:

Napsal: pát 26.05.2006 09:33
od Bambim
Asi to rovnou objednam a vymenim, budu mit aspon i lepsi pocit...

Napsal: pát 26.05.2006 10:01
od major
Pivson píše:
Strosek píše:
major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....

Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky :roll: .
Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.

Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?

Jinak se neomlouvej, je to v pohodě.
Nejsem žádnej odborník přes oleje, od toho jsi tady ty 8)
Vždy? mu taky nikdo neříká a? to vyleje. Napsal jsi mu to dost jasně.
Psal jsem za sebe, že já bych to prostě vyměnil za tu 10W40 a mě by bylo jedno zda má ten olej co tam je tedka třeba jen 500 km.
Tak na to koukám já :-)

Upřímě si myslím že motor bude sloužit s obouma olejeme. Ale vzhledem k tomu že je ta 15W hustejší tak bude trvat déle promazání po startu a déle než se prostě olej všude dostane. Tím se samozřejmě zvětšuje opotřebení motoru - normálně to člověk nepozná to by se musel rozebrat a měřit a měřit.
Mejlit se mužu, ale rád se nechám poučit. Jsem jen člověk :-)
Á potrefená husa... :lol:
Hele sorry, včera jsem byl torchu ostřejší jak jsem byl nasranej z toho Maxe.
Jinak je to tak jak říká Lukáš, ten motor vznikl na přelomu 80tých a devadesátých let min století a v té době prostě byli k dispozici pouze určité SAE viskozity. Tudíž SAE 15W-40 je pro tento motor naprosto v pořádku :wink: .
Rozdíl mezi 15W a 10W-40 je u současných moderních olejů už většinou pouze v rychlejším zaolejování motoru, které se však výrazněji projeví až s nižšími venkovními teplotami.
Jinak tou "škodou" za 1000Kč jsem myslel pochopitelně cenu za ten zbytečně odstraněný olej 15W-40 když ho může obvzláště v létě naprosto v pohodě dojezdit. Tou větší škodou jsem myslel např. rady Maxiho typu.

Napsal: pát 26.05.2006 10:02
od Strosek
Já mám zkušenost z e30 318iS, nebo 1.8 M40 - taky tam nedoporučujou lejt minerál 15w -40, ale 10w-40 a to je teoreticky ještě starší motor.
Tady byly před 20 lety ( v roce 86 ) oleje na recept - pod pultem :D :twisted: , takže to je jasný, ale v Německu to bylo čecko trošku jinak. Tam byly, jsou furt o nějakejch minimálně 10 let furt napřed :D .

Napsal: pát 26.05.2006 10:19
od major
Strosek píše:Já mám zkušenost z e30 318iS, nebo 1.8 M40 - taky tam nedoporučujou lejt minerál 15w -40, ale 10w-40 a to je teoreticky ještě starší motor.
Tady byly před 20 lety ( v roce 86 ) oleje na recept - pod pultem :D :twisted: , takže to je jasný, ale v Německu to bylo čecko trošku jinak. Tam byly, jsou furt o nějakejch minimálně 10 let furt napřed :D .
Promiň, ale M40 rozhodně starší motor není a hlavně řešení jeho mazací soustavy a hlavně domazávání vačky sprchou není právě nejlepší, což ukázala léta provozu. Tyto olejové sprchy se rády zanášely při používání méně aditivovaných olejů té doby. Tyto oleje ještě nedisponovali tak vysokým stupněm aditivace proti tvorbě úsad jako současné moderní produkty. Dnes jsou tyto obavy již prakticky neopodstatněné. Tedy pokud člověk nekupuje nějaké no-name produkty s pochybným původem.