


tak tak a je pokojmajor píše:Prostě ten olej normálně dojeď do výměny a pak aplikuj na zimu SAE 10W-40 či 5W-40. Proplach nutný není, ale já osobně ho doporučuji. K tomu můžeš použít buď nějaký přípravek k tomuto účelu určený či tam prostě dej nějaký levnější motorový olej.
Proplachuj takto: vypus? starý olej a aplikuj proplachovací, natoč motor a nech ho tak 10-15min běžet popřípadě udělej krátkou svižnou jízdu aby se olej zahřál na provozní teplotu. Posléze ho vypus? a teprve potom vyměň olejový filtr a dej tam nový olej. To? vše.
Panebože to snad nedelawega píše:tak tak a je pokojmajor píše:Prostě ten olej normálně dojeď do výměny a pak aplikuj na zimu SAE 10W-40 či 5W-40. Proplach nutný není, ale já osobně ho doporučuji. K tomu můžeš použít buď nějaký přípravek k tomuto účelu určený či tam prostě dej nějaký levnější motorový olej.
Proplachuj takto: vypus? starý olej a aplikuj proplachovací, natoč motor a nech ho tak 10-15min běžet popřípadě udělej krátkou svižnou jízdu aby se olej zahřál na provozní teplotu. Posléze ho vypus? a teprve potom vyměň olejový filtr a dej tam nový olej. To? vše.
![]()
inu v jednom servise som videl ako preplachuju motor dost zvlastnym sposobom...
jednalo sa o auto s ktorym si neboli isty aky olej tam bol, no motor bol v dobrom stave tak tomu chceli dat 5-40.
vyhodili filter, vypustili stary olej, v bandaske mali naftu ktoru napojili na male cerpadlo a vystriekali s tym cele vnutro motora.
nechali to den stat, supli do toho novy olej a dovi.
hmm.. co vsetko nevymyslia![]()
Tak pozorBambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach...
A já myslel, že je to naopak?Fugo píše:no je to přesně opačně, tzn. pokud jezdíš na minerál a poté dáš syntetiku tak by mohl nastat problém, ale to jen v případě že na ten minerál jezdíš dlouho a udělaj se ti v motoru úsady..
To rači koupím mírně obyčejnější olej a budu měnit za tu dobu pětkrát či víckrát.Maxiczech píše:ůžešBambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach...Jinak já osobně doporučuji Castrol SLX 0W-30.
Je sice podstatně dražší, než ostatní oleje, ale mění se po 50 tis. kilometrech a z mé zkušenosti, jak ho tam naleješ, tak ho při výměně najdeš.
Samozřejmě mám namysli množství oleje.
![]()
Když si spočítáš, kolik dáš za oil filter a náplň za těch 50 tis.km, tak to zase tak drahé není.Jen to naráz v jeden den vytopit, no..
Tak doslova jsem to Milane nemyslel.Pivson píše:Asi tak, nebál bych se tohoStrosek píše:Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.
Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně) - ten je na minerální bázi.
Ano taky bych to hnedka vypustil a dal tam tu 10W-40Strosek píše:Tak doslova jsem to Milane nemyslel.Pivson píše:Asi tak, nebál bych se tohoStrosek píše:Já bych tu 15w - 40 vylil a dal minimálně 10w - 40. Sám mám v M50 5w - 40.
Jsou tam hydroštely - 15w - je za studena hustší.
Vylil bych ho a bral to tak, že jsem použil výplacháč (poztivně) - ten je na minerální bázi.
Já bych ten olej vylil co nejdříve. Tak jsem to myslel. Ale nebal bych se toho, že to napáchalo nějaký škody. Přirovnal bych to k živočišnýmu uhlí.
5w - 40 ten motor víc čistí a 15w - 40 jakoby absorbuje - vezme s sebou do filtru některý nežádoucí fragmenty - písky, nějaký ty kyselý píčoviny, ...
![]()
Člověče to snad ani nemyslíš vážně. Já se tedy považuji za celkem tolerantního člověka, ale kuwa tohle je na mě moc. Ty nejen že jsi blbej, ty jsi ve své blbosti ještě druhejm nebezpečnej.Maxiczech píše:Tak pozorBambim píše:Co mam ted udelat, mam ho teda vymenit a co mam u ty vymeny udelat, asi nemuzu vylit olej mineral a hned tam dat polosyn. Existuje nejaky vyplach...Pokud jak zmiňuješ, máš v motoru minerální olej, tak ho radši okamžitě vypust, pokud si nejsi jistý, co jsi tam měl před tím. Mám takový neblahý pocit, že pokud by jsi tam měl polosyn?ák nebo nedejbože full synt. a nahradil ho minerálem, tak to docela jednoduše zadřít můžeš
Když měníš minerál za syntetiku, tak nic ani proplachovat nemusíš. Jinak já osobně doporučuji Castrol SLX 0W-30.
Je sice podstatně dražší, než ostatní oleje, ale mění se po 50 tis. kilometrech a z mé zkušenosti, jak ho tam naleješ, tak ho při výměně najdeš.
Samozřejmě mám namysli množství oleje.
![]()
Když si spočítáš, kolik dáš za oil filter a náplň za těch 50 tis.km, tak to zase tak drahé není.Jen to naráz v jeden den vytopit, no..
Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....
Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky.
Nejsem žádnej odborník přes oleje, od toho jsi tady tyStrosek píše:Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....
Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky.
Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
Jinak se neomlouvej, je to v pohodě.
A proc by nemel bejt do M50 v pohode, vzdyt je to konstrukcne 20 let starej motor, copak asi v ty dobe bylo za oleje?Strosek píše: Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
Neprehanej jen 15...Lukas H. píše:A proc by nemel bejt do M50 v pohode, vzdyt je to konstrukcne 20 let starej motor, copak asi v ty dobe bylo za oleje?Strosek píše: Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
Á potrefená husa...Pivson píše:Nejsem žádnej odborník přes oleje, od toho jsi tady tyStrosek píše:Počkej, tak olej jaký specifikace je doporučen pro motor M50 - minerální 15w-40 ? Jinak mluvíš o tisícovce - já teda za 1000,- olej do M50 nepořídím. Já prostě dávám 5w-40. A psal jsem to jako, že já bych to tak udělal - nemyslel jsem to jako nějaký dogma.major píše: A pro ty další co tu hlásaj nesmysli o nutnosti okamžitého vylití oleje SAE 15W-40 atd.:
Kuwa chlapi, když něčemu nerozumíte tak se do toho prostě neserte a hlavně nesnažte se ty kydy pouštět dál jako zasvěcené rady ostatním. Věřím, že to neděláte schválně tak buďte trochu soudní. Uvědomte si, že se tu nebavíme o hračkách za pár korun, ale o kárách za statisíce a milióny. Tudíž každá blbá rada, by? dobře míněná může někoho stát v lepším případě zbytečně vyhozenou tisícovku a v horším si ani neodvažuji pomyslet....
Sry, ale fakt už jsem z některých lidí zde na prášky.
Prosím tě, vysvětli to teda nějak. Minerální 15w-40 je podle tebe do M50 v pohodě. A o jakejch škodách to prosím tě mluvíš ? Když olej vypustí a dá novej, tak nemůže být nic lepšího. Myslíš jako škoda peněžní ?
Jinak se neomlouvej, je to v pohodě.![]()
Vždy? mu taky nikdo neříká a? to vyleje. Napsal jsi mu to dost jasně.
Psal jsem za sebe, že já bych to prostě vyměnil za tu 10W40 a mě by bylo jedno zda má ten olej co tam je tedka třeba jen 500 km.
Tak na to koukám já
Upřímě si myslím že motor bude sloužit s obouma olejeme. Ale vzhledem k tomu že je ta 15W hustejší tak bude trvat déle promazání po startu a déle než se prostě olej všude dostane. Tím se samozřejmě zvětšuje opotřebení motoru - normálně to člověk nepozná to by se musel rozebrat a měřit a měřit.
Mejlit se mužu, ale rád se nechám poučit. Jsem jen člověk
Promiň, ale M40 rozhodně starší motor není a hlavně řešení jeho mazací soustavy a hlavně domazávání vačky sprchou není právě nejlepší, což ukázala léta provozu. Tyto olejové sprchy se rády zanášely při používání méně aditivovaných olejů té doby. Tyto oleje ještě nedisponovali tak vysokým stupněm aditivace proti tvorbě úsad jako současné moderní produkty. Dnes jsou tyto obavy již prakticky neopodstatněné. Tedy pokud člověk nekupuje nějaké no-name produkty s pochybným původem.Strosek píše:Já mám zkušenost z e30 318iS, nebo 1.8 M40 - taky tam nedoporučujou lejt minerál 15w -40, ale 10w-40 a to je teoreticky ještě starší motor.
Tady byly před 20 lety ( v roce 86 ) oleje na recept - pod pultem![]()
, takže to je jasný, ale v Německu to bylo čecko trošku jinak. Tam byly, jsou furt o nějakejch minimálně 10 let furt napřed
.