Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mám koupit BMW 520D r.v. 2001 , poraďte

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od 3nge »

Lukáš píše:
Martinéz píše:
Lukáš píše:[quote="Martinéz"]V predposledni annonci to tak nekdo uvadi..to teda nechapu. Je to motor z e46? ten uz byl ale od 1. verze common-rail, ne?

jinak ta 520d se 136k pojede dle myho o neco lip a za trochu min nez TDs..




ach jo...............lidi věděj houby z voctem, zvláš? v annonci........

520d byl relativně okrajovy model, a ten měl do konce vyroby pouze 136k a nebyl common-rail.

v 320d mel 136k do faceliftu a nebyl!!! common-rail( jen compact E46 dostal common-rail od uvedeni do vyroby).
a od faceliftu sedanu/kombi mel 150k a byl common-rail


dik za zaplneni mezery ve vzdelani..:)


neni za co[/quote]

A ses si jistej , ze do e46 320D nedavali od pocatku vyroby common-rail prvni generace a po faceliftu novou generaci CR2 ? Mas nekde ke shlednuti nejakej zdroj kde uvadi ze ty prvni verze jsou PD a ne CR ?
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#22 Příspěvek od Martinéz »

Lukas je jeden z mala, komu bych si nedovolil v tehle vecech oponovat..vse od nej prijimam jako pravdu:)
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Lukáš »

3nge píše:
Lukáš píše:
Martinéz píše:[quote="Lukáš"][quote="Martinéz"]V predposledni annonci to tak nekdo uvadi..to teda nechapu. Je to motor z e46? ten uz byl ale od 1. verze common-rail, ne?

jinak ta 520d se 136k pojede dle myho o neco lip a za trochu min nez TDs..




ach jo...............lidi věděj houby z voctem, zvláš? v annonci........

520d byl relativně okrajovy model, a ten měl do konce vyroby pouze 136k a nebyl common-rail.

v 320d mel 136k do faceliftu a nebyl!!! common-rail( jen compact E46 dostal common-rail od uvedeni do vyroby).
a od faceliftu sedanu/kombi mel 150k a byl common-rail


dik za zaplneni mezery ve vzdelani..:)


neni za co[/quote]

A ses si jistej , ze do e46 320D nedavali od pocatku vyroby common-rail prvni generace a po faceliftu novou generaci CR2 ? Mas nekde ke shlednuti nejakej zdroj kde uvadi ze ty prvni verze jsou PD a ne CR ?[/quote]

ne zdroj je muj mozek, delal sem pres rok v BMW, takže sem byl nucen vše nastudovat:D

ne kouni se na mobile.de a tam uvidiš že nejdřive byly 100kw.

Bylo to dáno tím, že FIAT vlastnil patent na common-rail na 4V motory, a BMW jim nechtělo zaplatit, tak postavili nejdřive klasicky TDI....a až po vypršení patentu postavili common-rail. jinak 6valec byl od začatku common-rail(330d). jinak dodnes mam v hlavě članek z Automobil-revue, kde uvaděli prohlašeni někoho z BMW, že dokáží i bez common-railu postavit stejně silný a pružný motor.jako konkurence s common-rail
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Lukáš »

jinak BMW nedělalo PD - to je zkratka pumpe duse(čerpadlo tryska- a dělají ji v koncernu VW).


a common-rail druhé generace je v novém BMW 1 a 3.

třetí generace je ted v sedmičce po faceliftu

jestli cheš ještě naky info tak přes SZ
pryfish
Registrovaný
Příspěvky: 744
Registrován: stř 02.02.2005 01:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od pryfish »

8O
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od 3nge »

Ja taky nezpochybnuju co Lukas rika , ptam se , protoze me to zajima. Vim ze prvni generace 320d mela 100kW a druha 110kW , ja myslel ze je to vylepsenim technologie , ne takovou zmenou. Zkousel jsem hledat v ETK rozdil v dilech u obou motoru a nic sem nenasel :oops:
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Lukáš »

3nge píše:Ja taky nezpochybnuju co Lukas rika , ptam se , protoze me to zajima. Vim ze prvni generace 320d mela 100kW a druha 110kW , ja myslel ze je to vylepsenim technologie , ne takovou zmenou. Zkousel jsem hledat v ETK rozdil v dilech u obou motoru a nic sem nenasel :oops:


ne je to tak....prostě jen aplikovali common-rail a motor se jmenuje M47N

předtim jen M47.


rozdil je ve vstřikovacim čerpadle......., vyfuku a v dalšich drobnostech....

jinak pod kapotou ten motor poznáš ihned a na prvni pohled.
michal
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: stř 26.02.2003 01:00
Bydliště: u Znojma

#28 Příspěvek od michal »

prvni 2.0D 136PS
nekdy okolo roku 01 s comonreill 150PS
a ted posledni druha comonreill generace 167PS
je to tak :?:
takze by v teto 5ce melo obejt tech 150 jak jsem rikal a to neni vubec spatny :!:
me tech 136PS staci bohate :)
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#29 Příspěvek od Toydolls »

2 michal: 150ps neni spatny(tak do 3ky),ale porad si myslim, ze na kombajna a petkovyho je to jak kdyz prdne, je to fakt tezky auto a ne za 20k,tak by bylo rozumne si dobre promyslet jaky motor do toho

Pokud teda ne 530D tak trebas aspon 525d (120kW)
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Lukáš »

michal píše:prvni 2.0D 136PS
nekdy okolo roku 01 s comonreill 150PS
a ted posledni druha comonreill generace 167PS
je to tak :?:
takze by v teto 5ce melo obejt tech 150 jak jsem rikal a to neni vubec spatny :!:
me tech 136PS staci bohate :)


po kolikaty tu mam psaát, že 520d měla vždy jen 136k->100kw

a druha generace ma 163k->120kw


ste jak maly děti.
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Lukáš »

Toydolls píše:2 michal: 150ps neni spatny(tak do 3ky),ale porad si myslim, ze na kombajna a petkovyho je to jak kdyz prdne, je to fakt tezky auto a ne za 20k,tak by bylo rozumne si dobre promyslet jaky motor do toho

Pokud teda ne 530D tak trebas aspon 525d (120kW)


520d je to minimum aby to jakž takž jelo.......bohužel jel sem s ni jen jednou, a to měla ještě v haji vahu vzduchu.......to nejela teměř vubec:-(

kompromis je 525d - to stačí, ale spiš v manualu

good 530d - 135kw -> před faceliftem

ideal 530d - se 142kw(po faceliftu) - přijemny jak v manualu tak automatu
Kora
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 18.05.2005 00:00

#32 Příspěvek od Kora »

Děkuji Vám všem za Vaše názory , takže ho určitě nekoupím. Počkám si na jiné .
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od matal Moderátor »

Kora píše:Děkuji Vám všem za Vaše názory , takže ho určitě nekoupím. Počkám si na jiné .


To bude rozumné... :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
mpacket
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: ned 04.07.2004 00:00
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od mpacket »

Lukáš píše:
Martinéz píše:V predposledni annonci to tak nekdo uvadi..to teda nechapu. Je to motor z e46? ten uz byl ale od 1. verze common-rail, ne?

jinak ta 520d se 136k pojede dle myho o neco lip a za trochu min nez TDs..




ach jo...............lidi věděj houby z voctem, zvláš? v annonci........

520d byl relativně okrajovy model, a ten měl do konce vyroby pouze 136k a nebyl common-rail.

v 320d mel 136k do faceliftu a nebyl!!! common-rail( jen compact E46 dostal common-rail od uvedeni do vyroby).
a od faceliftu sedanu/kombi mel 150k a byl common-rail




Ted jsem z toho jelen 8O Jak to tedy je? byl, nebo nebyl common-rail ?
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=21587
http://www.szakalmetal.hu/szakal/katalog/bmw.html
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Lukáš »

v E39 nebyl nikdy. věř mi.

a ted sem si to ověřil i v ETK motor ktery se daval do E39 byl M47. nikoliv M47 N(ten je common-rail)
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#36 Příspěvek od Mirw »

Lukáš píše:
3nge píše:Ja taky nezpochybnuju co Lukas rika , ptam se , protoze me to zajima. Vim ze prvni generace 320d mela 100kW a druha 110kW , ja myslel ze je to vylepsenim technologie , ne takovou zmenou. Zkousel jsem hledat v ETK rozdil v dilech u obou motoru a nic sem nenasel :oops:


ne je to tak....prostě jen aplikovali common-rail a motor se jmenuje M47N

předtim jen M47.


rozdil je ve vstřikovacim čerpadle......., vyfuku a v dalšich drobnostech....

jinak pod kapotou ten motor poznáš ihned a na prvni pohled.








A co e34 TDS dělalo se jich víc? Ja mám třeba dost jinej vejfuk než většina TDS-ek, ma drobet jinej tvar a na konci 2 zahnutý koncovky..... :?:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#37 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Lukáš píše:kompromis je 525d - to stačí, ale spiš v manualu

pri presednuti z Mka do te 525d mi to neprijde jako pomaly, nemluve o tech divnejch hodnotach spotreby, jako 5,9 a pod :-) v pri nasem systemu pov. ruceni idealni volba...
“Ability is what you're capable of doing.”
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#38 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Mirw píše:
Lukáš píše:
3nge píše:Ja taky nezpochybnuju co Lukas rika , ptam se , protoze me to zajima. Vim ze prvni generace 320d mela 100kW a druha 110kW , ja myslel ze je to vylepsenim technologie , ne takovou zmenou. Zkousel jsem hledat v ETK rozdil v dilech u obou motoru a nic sem nenasel :oops:


ne je to tak....prostě jen aplikovali common-rail a motor se jmenuje M47N

předtim jen M47.


rozdil je ve vstřikovacim čerpadle......., vyfuku a v dalšich drobnostech....

jinak pod kapotou ten motor poznáš ihned a na prvni pohled.








A co e34 TDS dělalo se jich víc? Ja mám třeba dost jinej vejfuk než většina TDS-ek, ma drobet jinej tvar a na konci 2 zahnutý koncovky..... :?:


tak to neni origo vyfuk :)
Mirw
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: úte 22.03.2005 01:00

#39 Příspěvek od Mirw »

skautik píše:
Mirw píše:
Lukáš píše:[quote="3nge"]Ja taky nezpochybnuju co Lukas rika , ptam se , protoze me to zajima. Vim ze prvni generace 320d mela 100kW a druha 110kW , ja myslel ze je to vylepsenim technologie , ne takovou zmenou. Zkousel jsem hledat v ETK rozdil v dilech u obou motoru a nic sem nenasel :oops:


ne je to tak....prostě jen aplikovali common-rail a motor se jmenuje M47N

předtim jen M47.


rozdil je ve vstřikovacim čerpadle......., vyfuku a v dalšich drobnostech....

jinak pod kapotou ten motor poznáš ihned a na prvni pohled.








A co e34 TDS dělalo se jich víc? Ja mám třeba dost jinej vejfuk než většina TDS-ek, ma drobet jinej tvar a na konci 2 zahnutý koncovky..... :?:


tak to neni origo vyfuk :)[/quote]


Kundy!!!! Na výkonu ani spotřebě to znát neni....jen zvuk má ten muj oněco lepší :-)
Dolphin
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 07.08.2004 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od Dolphin »

BMW 520d E39 bylo pouze s M47 - čtyřválcový dvoulitr diesel s přímým vstřikem paliva, turbem, mezichladičem. Výkon 100kW, což je 136k. Já jsem měl 320d a 320d Touring a není moc velký rozdíl zda jde o sedan či touring. Pětka je o něco těší než trojka, ale pětkou se spíš hodí jezdit stylem "piánko". A na normální ježdění ten motor stačí. Dobrá sotřeba. Jinak já mám 525d Touring a to je pěkný. A myslím, že těch 20kW navíc bych ani nemusel mít. Spíše jde o běh motoru, protože 6 válců je 6 válců. Tichoučko jak v lese. Jinak mám E39 525d Touring 2002 a klidně ti ji prodám - levně :-)
Odpovědět