Stránka 2 z 3

Napsal: sob 15.01.2005 22:27
od Maca
Fakt je akorát to, že je u E39 je to jiný než u E34, žádný semisegmenty, ale svitící bodky něco jako u když ve směnárně zobrazujou kurzy měn. Mě to ze začátku fachalo dobře a asi po roce sem tam nějakej vynechává a je to závislý i na teplotě. Na dotaz co s tím u svého servismana jsem se dozvěděl totéž co říkají ostatní - komplet výměna, přičemž nedoporučuje vyměňovat za již použitou (bazar, vrakoviště, anonce, atd.) protože na 90% to bude dělat taky navíc je tam problém s tím testováním připojených modulů (VIN). Takže jsem se smířil. 8)

Napsal: ned 16.01.2005 11:00
od kadlec
Maca píše:Fakt je akorát to, že je u E39 je to jiný než u E34, žádný semisegmenty, ale svitící bodky něco jako u když ve směnárně zobrazujou kurzy měn. Mě to ze začátku fachalo dobře a asi po roce sem tam nějakej vynechává a je to závislý i na teplotě. Na dotaz co s tím u svého servismana jsem se dozvěděl totéž co říkají ostatní - komplet výměna, přičemž nedoporučuje vyměňovat za již použitou (bazar, vrakoviště, anonce, atd.) protože na 90% to bude dělat taky navíc je tam problém s tím testováním připojených modulů (VIN). Takže jsem se smířil. 8)
jj to máš pravdu že u E39 je to jinak - display je složen z bodů a ne ze segmentů. Problém bude ale stejný. Včera jsem mluvil s kolegou který má tohle na tom Opelu a chcou za opravu 800,- někde v Opavě. Dokonce říkal že když jdou teploty pod 0st. je vše OK. Z toho usuzujii že nejde o výměnu některého z komponentů, ale opravdu jen o "přečištění" kontaktů spojů. Vymontuje přístrojovku a donese ji takže jestli si potom vzpomenu tak vám tady napíšu jak to dopadlo. V servisech se nikdo nebude zabývat rozděláváním modulu s displayem. Tam se pouze MĚNÍ vadný za NOVÝ :wink:

Napsal: ned 16.01.2005 15:08
od Pyrrus
Dám vědět určitě...
Ten chlap ze BMW je na horách a přijede 25.1 takže hned potom napíšu.
V každym případě mi zůstane ta stará takže uvidíme...

Napsal: pon 17.01.2005 09:55
od skautik
kadlec píše:jen pro zajímavost prosim napis jak to dopadlo, protože já osobně se prikláním k tomu že opravdu jde jen o "přechodový odpor" -viz Zave. Stejný problém se velmi často objevuje u Opelu Omega. :wink:


je to tak dokonce jsem nekde na netu videl i navod jak to opravit...

Napsal: pon 17.01.2005 17:18
od Vena
Je to uz davno ale v Annonci jsem videl v sekci kde inzerujou staceni tacho taky mimojine nabidku nejakeho servisu, ktera tyhle problemy resi. Mrknete se tam, treba tam neco bude.

Napsal: čtv 20.01.2005 19:27
od Anonymous
No tak jsem nasel ten navod na vycisteni.....
Prej to staci prostriknout nejakym sprejem na el. kontakty....
A uz jsem to znicil.....
Dostal jsem se az k budikum...
Sundal jsem po pul hodce to sklo z toho celyho modulu a jal se sapat k displeji....
Bohuzel to neslo, protoze byl na pevno krytej takovou zeleznou sponou tak jsem se rozhodl ze sundam rucicky a odendam tu pomalovanou desku s km, otackama a atd....
Jelikoz jsem nekde cetl ze rucicky jsou jen nasazeny a pri opatrny manipulaci je jde stahnout s tycky ktera vede z moturku tak jsem se tak dlouho snazil az jsem to komplet z toho moturku vyrval. I s tou tyckou.
Jelikoz je na ni namotanej nejakej nejspis bimetalovej plech ( rucicka tepl. mot.) nebo jen pruzinka co vraci rucicku tak jsem to kompletne zkurvil......
Takze pro dalsi pokusy doporucuju poradne necim nahrat. Mozna fenem.... nevim. Ty ruicky jsou tam na pevno. Bud je tam davali za tepla,
nebo jsou prilepeny....
ACH jo....

Napsal: čtv 20.01.2005 19:38
od Zave
no teda nevim jak je to u e39 ale u e34 tu palubovku otevras zezadu a tam mas hned ten display... a budiky nechas porad v te pristrojovce... a ja ty budiky uz vytahoval a jen sem odklopil dalsi kdyt co je drzi a no-problemo sem je vsechny krasne vytahl.... :wink: tak uprimnou soustrast :cry:

Napsal: čtv 20.01.2005 20:35
od darmon
muze mi nekdo ukazat udajnej semisegmentovej displej z E34 o kterym tu mluvite ???? ? co ja vim tak E34 ma shodnou palubku s E32 a tam je rozhodne bodovej displej.

Napsal: čtv 20.01.2005 20:48
od kadlec
:oops: chlapi když už tak "sedmisegment" --to jen pro zajímavost předem se omlouvám jestli jsem touto připomínkou někoho urazil :oops: :wink:

Napsal: čtv 20.01.2005 21:20
od Zave
e34 ma na kilometry sedmisegmentovej display a kdyz ma i BC (ne v mojim pripade) tak ma jeste k tomu i bodovej...

Napsal: čtv 20.01.2005 22:06
od Pavel 528
pyrrus4 píše:No tak jsem nasel ten navod na vycisteni.....
Prej to staci prostriknout nejakym sprejem na el. kontakty....
A uz jsem to znicil.....
Dostal jsem se az k budikum...
Sundal jsem po pul hodce to sklo z toho celyho modulu a jal se sapat k displeji....
Bohuzel to neslo, protoze byl na pevno krytej takovou zeleznou sponou tak jsem se rozhodl ze sundam rucicky a odendam tu pomalovanou desku s km, otackama a atd....
Jelikoz jsem nekde cetl ze rucicky jsou jen nasazeny a pri opatrny manipulaci je jde stahnout s tycky ktera vede z moturku tak jsem se tak dlouho snazil az jsem to komplet z toho moturku vyrval. I s tou tyckou.
Jelikoz je na ni namotanej nejakej nejspis bimetalovej plech ( rucicka tepl. mot.) nebo jen pruzinka co vraci rucicku tak jsem to kompletne zkurvil......
Takze pro dalsi pokusy doporucuju poradne necim nahrat. Mozna fenem.... nevim. Ty ruicky jsou tam na pevno. Bud je tam davali za tepla,
nebo jsou prilepeny....
ACH jo....



teda uprimnou soustrast,ja ty budiky taky rozebiral,ale jen ze zvedavosti,kvuli zarovkam atd,co se tyce displeje,tak je samo bodovej a tro samy je,ale tedy hrubsi u E34...zadny 7misegmentovky
co se tyce rozebirani budiku E34,tak totalni brnkacka a jde to skutecne zezadu a v poho se to da rozebrat-ja to delal kvuli vymene kondiku...,ale u E39,super voser a presne ten problem s rucickama a rozhodne jsem to nerisknul je vyndavat a u toho jsem skoncil a zase slozil
hlavne tomu neverte,ze ten displej lehce opravite,je to naparena vrstva vodiciho uhliku na skle a k tomu je naparenej paskovej vodic,kterej vede dal do plosnaku,podle mych zkusenosti to nejde opravit,udajne to nekdo dela,ale ja bych tu praci chtel videt...

Napsal: čtv 20.01.2005 23:10
od darmon
Zave píše:e34 ma na kilometry sedmisegmentovej display a kdyz ma i BC (ne v mojim pripade) tak ma jeste k tomu i bodovej...
a dyt na tom displaji se nepisou jen veci z BC, ale i takovy nesmysly jako ze nemas dovreny dvere a nic v odstrikovaci a ze ti nesviti to ci ono, a pak brzdy a tak..... kam se teda pise todlenc ?

Napsal: pát 21.01.2005 18:32
od Pyrrus
No ta přístrojovka na E39 je taková vanicka a celý je to uzavreny z predu tema rucickama. Ze zadu se k tomu nedostanes protoze je to odlity z jednoho kusu. A vse pekne kryty tou pomalovanou deskou s Km, otackama a atd.
Ma to 5 dir ktery prochazej skrz na skrz a tema vede uchycení toho plexiskla s kulatyma okynkama na pristroje.
Mohu zaslat fotku kdyby nekdo chtel...
Chtel jsem si jeste nechat pomalovat tu desku jinym vzorem ale to bych musel sundat ty rucicky a do toho uz nejdu :?
Ale sehlal jsem aspon stribny krouzky na budiky. Docela pekny a je to zmnena. Kdyby nekdo chtel tak na :
http://www.mzb.cz

Napsal: úte 17.05.2005 01:35
od kral
Tak co už jste někdo rozebral přístrojovku z E39, mám stejný problém (také mi nezobrazují některé body LCD) a podle vdorepair.com to lze opravit, dokonce maji na strankach postup demontaze přistrojovky,ale jak ji následně rozebrat už nepíší jen, že provádí opravu zaslané přístrojovky.

http://www.vdorepair.com/ClusterRR/Inst ... Remove.htm

Napsal: stř 18.05.2005 09:59
od gabo
jak to rozebrat sice nevím ale já jsem si tu přístrojovku nechal opravit v Praze,cena byla tuším 2000.- a maká perfektně.
http://www.1-tuning.cz/tachometry.htm

Napsal: stř 18.05.2005 10:06
od Hanz
kazdopadne staci ty budiky rozdelat a trochu zmacknout ten plisek, co jde pres ty kontakty, je to cca 70% uspesnost

Napsal: stř 18.05.2005 10:10
od gabo
Hanz píše:kazdopadne staci ty budiky rozdelat a trochu zmacknout ten plisek, co jde pres ty kontakty, je to cca 70% uspesnost


úspěšnost dobrá ale jak rozebrat ty budíky? každej zatím skončil na tom, že nejdou sundat ručičky.Jestli víš jak- poraď.

Napsal: stř 18.05.2005 10:13
od Hanz
nevim, nerozdelaval jsem to, jen MID displej, tam to fungovalo :-) jinak na raficky se pouziva plastikova vidlicka nebo opatrne obycejna kovova (obecne)... je fakt, ze jestli je to nejakej opruz, dal bych radsi kacky tem smejdum-opravarum poctu km

Napsal: stř 18.05.2005 12:22
od Hitman
nevim jak u e39 ale u e38 se da vyndat cela palubovka i s budikama, procisti se sprejem na kontakty display ze zadni strany a necha uschnou, uspesnost je velika i bez pajeni.....

Napsal: ned 22.05.2005 00:46
od kral
Tak jsem nevydrzel a vrhnul jsem se na opravu nezobrazujicich bodu u sve E39 a musím se pochvalit dopadlo to na 99.95% úspěšně.
Postup.
1. Vyndat přístrojovku a rozebrat ji až po ručičky to neni větší problém
2. Pokoušet se sundat ručičky = koledovat si o průser a hlavně to není nutné
3. Vyšroubujem všechny šrouby které drží folii s budiky a přední bílý plast (ziskame tim trochu prostoru nad LCD).
4. Dále se soustředíme na plechový rámeček, který kryje bod našeho zájmu a to LCD, nadzdvihneme ho (drzi na dvou "perkach" ze spudu přístrojovky). Meli by jsme videt tělo LCD a pod nim oranžovou transparentní folii, která vlastně dělá červeno oranžovou barvu toho co se na LCD zobrazuje. Zdroj všech problemů je páskový vodič, který od horní hrany LCD vede někam do vnitřku přístrojovky, kde končí v konektoru .
5. Potřebujeme kvalitní čistič na kontakty, který neleptá plasty a neobsahuje olej, ve spreji.
6. Dukladne prostříkáme z obou stran celou plochu paskoveho vodiče tak aby co nejvice čističe po tomto pasku zteklo do konektoru.
7. Počkame cca 20 min než se čistič odpaří
8. Vyzkoušíme a pokud ještě některé body nezobrazuji prostříkáme příslušné místo znovu

V mém případě po prvnim prostříkani nešly asi 3 body uprostřed , po druhem makalo vše na 100%, ale po té co jsem vše zkompletoval jsem si všiml, že mi zbyl jeden sšroub, ten který drží onen bilý plast uvnitř přístrojovky. :)

Potřebné vybavení
- křízový šroubovák
- sroubovak torx 10
- při pulení přistrojovky se šikne plochy šroubovák a špičaté kleště
- kvalitni čistič kontaktu bez oleje
- kvalitní hadr, který nepoušti chlupy na zavěrečné přeleštění LCD