Stránka 2 z 2
Napsal: stř 19.09.2007 21:04
od flexible
Ja jsem si taky nechal menit rozvody a hlava dole nebyla,byl jsem u toho....
Napsal: stř 19.09.2007 22:19
od martin33
hlava dolu nemusí když netrhneš těsnění pod hlavou pak už jo. Když to vyndáš opatrně tak se tomu nic nestane..... Už jsem to dělal mockrát....
Napsal: čtv 20.09.2007 08:03
od tds
gyrous píše:Jak se seřizují rozvody?
Patrně se mi to při tom prasklém klínku na klikové hřídeli pootočilo.
Prosím o radu.
Má být ta drážka na klikové hřídeli při horní úvrati 1 válce natočena na nejvyšším bodě?
podle mě se to nemohlo pootočit, jelikož když se ulomí klínek kvůli řemenici tak tam zůstane ještě druhá půlka klínku která drží rozvodové kolečko,kdyby se ti to pootočilo tak by jsi to nejspíš poznal tím že by se ti to potkalo,popř.by to nejelo vůbec protože be se rozhodil předvstřik čerpadla.
to jestli je drážka navrchu v horní úvrati je jedno záleží jak máš ten rozvod nastavený i když by byla a měl jsi to pootočené tak nic nezjistíš.
jestli si to chceš zkontrolovat bez spec.nářadí tak musíš shodit víko ventilů dát motor 1válec do horní úvrati(zaaretovat na setrváku) a podívat se na vačky 1válce,měli by být stejně natočeny vodorovně obě (sání výfuk).nejlepší je ale kotva na vačku kterou si i změříš vůli řetězu.
Napsal: čtv 20.09.2007 08:44
od gyrous
druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
Napsal: čtv 20.09.2007 12:44
od tds
gyrous píše:druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
ty už to máš rozhozené ty rozvody?
ten klínek si samozřejmě vyměň.!
spodní řetěz nastav podle značek na kolech a na řetězu,pozor jsou tam značky pro 4válcový motor a pro 6vál.tak nepoplést. nasaď kolečko na vačku i s řetězem se zaaretovanou vačkou ve výchozí poloze a dotáhni šroub kolečka,v jaké je poloze kolečko to je jedno.potom až povol napínák řetězu.kotva je dost důležitá snaž si ji vypůjčit.jde to o mnoho lépe a přesněji.radši i za zapůjčení zaplať.potom doporučuji motor jen tak na prázdno protočit přes řemenici a znovu zkontrolovat pomocí kotvy.nafoť to bude to lepší
Napsal: čtv 20.09.2007 21:16
od Doktor1
Da se to udelat bez sundani hlavy.. Ale musi dolu vana a prsa se pak sundavaji dost spatne,musi se to delat opatrne,aby se neposkodilo tesneni hlavy,je v nem takova gumicka.. Ale protoze tesneni hlavy neni zrovna levny,tak se ta drbacka vyplati..
Napsal: čtv 20.09.2007 21:20
od martin33
Doktor1 píše:Da se to udelat bez sundani hlavy.. Ale musi dolu vana a prsa se pak sundavaji dost spatne,musi se to delat opatrne,aby se neposkodilo tesneni hlavy,je v nem takova gumicka.. Ale protoze tesneni hlavy neni zrovna levny,tak se ta drbacka vyplati..
více méně nejde jen o těsnění že?? skoro každá kterou jsem sundal byla popraskaná a pak to leze do peněz.....
Napsal: pát 21.09.2007 20:26
od gyrous
Horní úvrať první válec vačky proti sobě, vstřikovací tryska dolů a zjistění šroubovákem.
Podle kontrolek a rysek, po tom co jsem to očistil. Tečky jsou na vačce, na kolečku pohonu čerpadla, tyhle tečky vedou směrem nahoru. Druhé kolečko u čerpadla poháněné z klikovky a kolečko na klikovce má tečky pro spodní řetěz. Spodní řetěz má dva články jiné barvy. Ty taky sedí. Takže jsem zjistil, že všecko sedí, už jen čekám na nutné díly a hotovo. Rozvody byly v pořádku.
Dík za info...

Napsal: pát 21.09.2007 21:12
od fotobobo
gyrous píše:Horní úvrať první válec vačky proti sobě, vstřikovací tryska dolů a zjistění šroubovákem.
Podle kontrolek a rysek, po tom co jsem to očistil. Tečky jsou na vačce, na kolečku pohonu čerpadla, tyhle tečky vedou směrem nahoru. Druhé kolečko u čerpadla poháněné z klikovky a kolečko na klikovce má tečky pro spodní řetěz. Spodní řetěz má dva články jiné barvy. Ty taky sedí. Takže jsem zjistil, že všecko sedí, už jen čekám na nutné díly a hotovo. Rozvody byly v pořádku.
Dík za info...

Hosi, hosi, smekam pred Vama, ze se do tohodle poustite samy...
Klobouk dolu.
Napsal: sob 22.09.2007 00:12
od Doktor1
tds píše:gyrous píše:druhá půlka klínku tam zůstala díky bohu. Víko je dole.
Vačky 1 válce mám natočené vodorovně od sebe, spodní řetěz je nastaven podle značek. Vrchní řetěz značky nemá.
Ozubené kolečko vačkové hřídele viz. č.13 na obr.
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1454/
není vodorovné zároveň s tím nastavením jak je připravené, vadí to?
Kotvu má jeden známý, ale asi mi ji nezapůjčí, pokusím se optat.
Zatím děkuji za odpověď, nevím jestli bych to měl fotit, je to docela zgychané od oleje, protože někdo se v tom přede mnou hrabal a to těsnění tam je takový jen papírek se silikonem.
ty už to máš rozhozené ty rozvody?
ten klínek si samozřejmě vyměň.!
spodní řetěz nastav podle značek na kolech a na řetězu,pozor jsou tam značky pro 4válcový motor a pro 6vál.tak nepoplést. nasaď kolečko na vačku i s řetězem se zaaretovanou vačkou ve výchozí poloze a dotáhni šroub kolečka,v jaké je poloze kolečko to je jedno.potom až povol napínák řetězu.kotva je dost důležitá snaž si ji vypůjčit.jde to o mnoho lépe a přesněji.radši i za zapůjčení zaplať.potom doporučuji motor jen tak na prázdno protočit přes řemenici a znovu zkontrolovat pomocí kotvy.nafoť to bude to lepší
potom až povol napínák řetězu
Pozor!!! dotáhnout šroub na vačce při povoleným napínáku,napnutým řetězu!!! pokud bys to dotáhl při povoleným řetězu,tak se ti to po napnutí pootočí proti sobě!!!
Napsal: sob 22.09.2007 00:29
od gyrous
Nejsem na to sám...
Je sundaný navíc komplet chladič, altík a povolené servo. Je k tomu krásný přístup.
Potřebovali jsme k tomu kromě "klasického" nářadí, imbus 17 pro kladku na rozvodu klínového řemene, pak nástrčkový klíč na vstřiky speciální TDS a hvězdicové jakoby torxy, ale otvorem naopak na víko ventilu.

Prsa z vrchu mezi hlavou držely dva, nebo tři protáhlé šrouby. Ze spoda to držely čtyři šrouby mezi vanou, velká drbačka je hledání těch šroubků, je jich tam jak máku. Už vím, že když budu dělat někdy rozvody na jiném autě, tak motor první umyju wapkou, ať potom najdem všechny spoje.

Napsal: úte 25.09.2007 10:22
od gyrous
Po koupi nového těsnění jsem zjistil, že musím rozhodit rozvody a to včetně sundání olejového čerpadla.
A to jsem doufal, že vyčistim, dam klinek a vložim nové těsnění na prsa. Pokud není sjetý ten plastík co drží rozvodový řetěz, není třeba nic sundávat a měnit, protože ten se ničí jako první.
Tak jestli to nebude to pravý ořechový, tak můžu zase objednávat nový těsnění.
Nasazené, všecko sedí a autí jezdí.
