Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525 d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#21 Příspěvek od abdul »

chlapci musite vsichni uznat ze je to hezky jak se tady vsichni certi:)
nehazejte tady ty srovnani do obecne roviny hnedka, porovnavaji se dve konkretni auta v konkretni "kondici" nebo s konkretnim "handicapem" my jsme se s pytlikem protahli po Frydecke asi kilak, to bylo vsecko... to ze pytlik mel sveho casu hadici od turba v pi.. muzu potvrdit, sam sem ji daval dvakrat dokupy... ja mam bohuzel nejaky pomrveny MAF... nemam tu chybnou serii co konci 002, ale i tak to neni ono... az ho vymenim vcetne softiku tak pak muzem porovnavat...
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#22 Příspěvek od abdul »

no a jinak je prece jasny ze 3,0 tdi je jinde nez 2,5 tds ze...:)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#23 Příspěvek od Martinéz »

Pointa je v tom, ze nachciply TDso neda seriovou 525d.. sice sem v ni nikdy nejel, ale je to nadmiru jasny a logicky...
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od bpytlik »

Martinéz píše:Pointa je v tom, ze nachciply TDso neda seriovou 525d.. sice sem v ni nikdy nejel, ale je to nadmiru jasny a logicky...


Vsadim se s tebou ze kdyz bude ta 525d v automatu, tak da :)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#25 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

bpytlik píše:
Martinéz píše:Pointa je v tom, ze nachciply TDso neda seriovou 525d.. sice sem v ni nikdy nejel, ale je to nadmiru jasny a logicky...


Vsadim se s tebou ze kdyz bude ta 525d v automatu, tak da :)


No jeste aby nedalo...
N54 PWR
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#26 Příspěvek od abdul »

kdyz uz jsme u toho automatu.... on je seriove nastaveny tak jak je nastaveny. jakmile tomu zacnes slapat na krk tak se to hodne projevi, proste automat to auto zpomali a to o dost. ale i ten softik na te pevodovce se da upravit, tak by me zajmalo jestli s tim nekdo nema zkusenosti... vim ze to dela trebas dinan.
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#27 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

abdul píše:kdyz uz jsme u toho automatu.... on je seriove nastaveny tak jak je nastaveny. jakmile tomu zacnes slapat na krk tak se to hodne projevi, proste automat to auto zpomali a to o dost. ale i ten softik na te pevodovce se da upravit, tak by me zajmalo jestli s tim nekdo nema zkusenosti... vim ze to dela trebas dinan.


To zni kua dobre "nechal jsem si nacipovat prevodovku"... :D
N54 PWR
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od RuDoSh »

abdul píše:kdyz uz jsme u toho automatu.... on je seriove nastaveny tak jak je nastaveny. jakmile tomu zacnes slapat na krk tak se to hodne projevi, proste automat to auto zpomali a to o dost. ale i ten softik na te pevodovce se da upravit, tak by me zajmalo jestli s tim nekdo nema zkusenosti... vim ze to dela trebas dinan.


darmon mel "nacipovanou" prevodovku v sedme.... taky by me zajimalo jaky to ma ve finale vliv na zrychleni....
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#29 Příspěvek od abdul »

RuDoSh píše:
abdul píše:kdyz uz jsme u toho automatu.... on je seriove nastaveny tak jak je nastaveny. jakmile tomu zacnes slapat na krk tak se to hodne projevi, proste automat to auto zpomali a to o dost. ale i ten softik na te pevodovce se da upravit, tak by me zajmalo jestli s tim nekdo nema zkusenosti... vim ze to dela trebas dinan.


darmon mel "nacipovanou" prevodovku v sedme.... taky by me zajimalo jaky to ma ve finale vliv na zrychleni....


upravuje se i ta posahana hydrospojka, ta je vlastne tim opravdovym problemem automaticky prevodovky.... tam je hrozny potencial zrychlit auto... bych se nedivil kdyby upravou te hydrospojky kara dosahla stejnych casu jako nacipovanim.... kdyz se bavime o turbodieselech...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od RuDoSh »

abdul píše:
RuDoSh píše:
abdul píše:kdyz uz jsme u toho automatu.... on je seriove nastaveny tak jak je nastaveny. jakmile tomu zacnes slapat na krk tak se to hodne projevi, proste automat to auto zpomali a to o dost. ale i ten softik na te pevodovce se da upravit, tak by me zajmalo jestli s tim nekdo nema zkusenosti... vim ze to dela trebas dinan.


darmon mel "nacipovanou" prevodovku v sedme.... taky by me zajimalo jaky to ma ve finale vliv na zrychleni....


upravuje se i ta posahana hydrospojka, ta je vlastne tim opravdovym problemem automaticky prevodovky.... tam je hrozny potencial zrychlit auto... bych se nedivil kdyby upravou te hydrospojky kara dosahla stejnych casu jako nacipovanim.... kdyz se bavime o turbodieselech...


nevis o tom neco vic? Jen ze zvedavosti ;-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Napriklad Alpina ma automat kteremu rika Switchtronic. Ma to overdrive na VSECH rychlostnich stupnich, menic se odblokovava pouze na okamzik razeni a radi se v tahu. D10 tusim mela se Switchtronicem lepsi zrychleni 0-100 nez s manualem, skoda ze uz nejsou na http://www.alpina.de udaje o dynamice starsich modelu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#32 Příspěvek od abdul »

sem prave cekal ze me nekdo pouci na tohle tema....:) ta hydrospojka pracuje s olejem, predelava se nejakym zpusobem to "cerpadlo".. nevim jestli mu daji ostrejsi lopatky at je to "natlakovany" rychleji a tim se omezi to nestastny "prokluzovani" nebo to delaj nejak jinak... jedna vec je soft v prevodovce a druha ta hydrospojka... soft ti zaridi to, ze kdyz si podradim tak auto nezacne vehementne pocitat co se stany kdyz podradi, ale proste podradi a "nepremejsli" nad tim... ja kdyz jedu do zatacky trochu z ostra a urcitou rychlosti tak se z petky dostanu jenom na ctyrku... trojku uz tam nehodi... proste si spocita ze by mohlo dojit k rizikovemu chovani vozu, jak tomu pani v BMW rikaji a sam ti tam kopne tu zminovanou ctverku... pominu tu mezeru kdy tam vlastne nada nic protoze to pocita... sviti ze tri, ale asi za sekundu uz sup tam ctverku...a fyzicky tam ta trojka ani tu sekundu nebyla ze... takze ten soft ojebe prave tohle, ze mu posune hranici kdy si auto mysli ze by se mohlo po prerazeni dit neco nedobryho... a ten "hardware" zase odstrani to, ze kvanta vykonu a kroutaku zustanou na te hydrospojce a pomalinku se prenaseji na kola... vznikne tak vlastne neco jako "sekvencka"
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#33 Příspěvek od abdul »

Francis píše:, menic se odblokovava pouze na okamzik razeni a radi se v tahu. .

no vidis to je prave ono... efekt toho je pak ten ze kdyz tam mas kvalt a slapnes na plyn, tak nic z vykonu nezustane na te hadrospojce....
to ze se radi v tahu zni jako paradni vec, ale to delaj uz seriovky :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od RuDoSh »

abdul : a dela to u nas nekdo? :-)))))
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

abdul píše:... hydrospojka pracuje s olejem, predelava se nejakym zpusobem to "cerpadlo".. nevim jestli mu daji ostrejsi lopatky at je to "natlakovany" rychleji a tim se omezi to nestastny "prokluzovani" nebo to delaj nejak jinak...

Hydrodynamicky menic jsou tri lopatkova kola v jedne komore. Na vstupnim hrideli od motoru a vystupnim do prevodovky jsou pevne lopatky, mezi nimi rozvadeci kolo - mezikruzi s natacecimi lopatkami. Stacilo by jen zmenit sw a rychleji a do jineho uhlu nastavovat lopatky rozvadeciho kola.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#36 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Francis píše:
abdul píše:... hydrospojka pracuje s olejem, predelava se nejakym zpusobem to "cerpadlo".. nevim jestli mu daji ostrejsi lopatky at je to "natlakovany" rychleji a tim se omezi to nestastny "prokluzovani" nebo to delaj nejak jinak...

Hydrodynamicky menic jsou tri lopatkova kola v jedne komore. Na vstupnim hrideli od motoru a vystupnim do prevodovky jsou pevne lopatky, mezi nimi rozvadeci kolo - mezikruzi s natacecimi lopatkami. Stacilo by jen zmenit sw a rychleji a do jineho uhlu nastavovat lopatky rozvadeciho kola.


to znamena, ze se rychleji opotrebovava a vice namaha ten menic, co?
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#37 Příspěvek od abdul »


to znamena, ze se rychleji opotrebovava a vice namaha ten menic, co?


ale prd, tam se nema co namahat :) sem jeste neslysel ze by to nekdy odeslo :) krome pripadu, ze jak banda cpe prevodovku na motor tak ulomi ty packy k menici a tim je to nefunkcni.... v Mercedesu se jim to povedlo dvakrat po sobe na jednom aute :)
abdul
Registrovaný
Příspěvky: 808
Registrován: ned 06.07.2003 00:00
Bydliště: svetoobcan

#38 Příspěvek od abdul »

RuDoSh píše:abdul : a dela to u nas nekdo? :-)))))


no nevim :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

abdul píše:
skautik píše:to znamena, ze se rychleji opotrebovava a vice namaha ten menic, co?
ale prd, tam se nema co namahat :) sem jeste neslysel ze by to nekdy odeslo :) ...

Nebyl bych si tim tak jisty. U vodnich turbin dochazi k jevu zvanemu kavitace - pri rychlem proudeni se voda odtrhava od lopatky, diky nizkemu tlaku se ve vytvorene dutine voda odpari a dochazi k povrchove korozi, vypada to jako vytrhavani materialu z lopatky. Nevim zda je neco takoveho mozne v pripade proudiciho oleje misto vody. Necte to tu nejaky hydromechanik?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od bpytlik »

abdul píše: v Mercedesu se jim to povedlo dvakrat po sobe na jednom aute :)


Tobe nastesti jenom jednou,ze :)
Odpovědět