Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zkušenosti s odstranění CDV / lock valve/ clutch delay valve
pavproch píše:žebych teda????![]()
..asi bych do toho sel....setrne nenápadne opatrne....
...jeste me napadlo kdyz o tom tak premýšlím...podle vsech artefaktu toto mám i na 530D 2002/1...a sranda je že to má ochránit pohoný trakt...a co tedy ten cinkající kardan..?..(zrejme je poddimenzovan kloub "lobro" na konci kardanu, který zacne mít vuli a je to)...
..stejne uz od zacátku co autu bylo 158tis km..me pripadalo že se stím radí a proste jaksi divne jede hur jak snad s n nejakou skodovkou nebo VW...síla jo..ale divne si nerozumí spojka s razením....
Poldav6 píše:pořád váhám s instalací, přeci jen to tam soudruzi kvůli něčemu dali
Kvůli lidem co neumí řídit. Omezí to šlupky do diffu pokud pustíš spojku jak autoškolák.
Pokud řídit umíš, zhoršuje ti to jenom přesnost a kontrolu nad řízením, ale nijak to nepomáhá, jen to dává na prdel spojce. Naopak si myslim, že když se snažíš řadit přesně, tak naopak dáváš diffu rány, protože to reálně sílu přenese o nějakou tu milisekundu pozdějš než máš už nohu na plynu… To mě točilo nejvíc, proto to na všech 6MT a SMG autech vyhazuju.
BudVlad píše:Na záruku to nemá žádný vliv, nevím jak by poznali jestli je to ventil z M3
Pokud neni fyzicky vyndanej a jen sešroubovaný trubky přes závit (což je u aspoň mých aut prasárna, kterou bych neudělal), tak to opravdu neni jakkoliv poznat.
hadice píše:sranda je že to má ochránit pohoný trakt...a co tedy ten cinkající kardan..?
Njn, to mam taky… Auto zní jak WRC… ;D Hmm, "because race car!" :DD Popravdě pokud se snažíš řadit přesně, tak naopak celýmu pohonu dáváš pokouřit. Nakonec jsem zjistil, že zdaleka nejpřesnější a nejšetrnější na kardan a diff jsem v maximálním sport módu a s CDV od Zeckhausenů — najednou to je všechno hladký jak máslíčko a funguje…
hadice píše:uz od zacátku co autu bylo 158tis km..me pripadalo že se stím radí a proste jaksi divne jede hur jak snad s n nejakou skodovkou
Ano, za to přesně může to CDV, hlavně na starších E6x s vylítanější spojkou nebo kardanem si člověk připadá jako že neumí řídit, pořád nějaký škubání, cinkání a kopance… Tzn. tvůj dojem vůbec neni jenom dojem…
Co ti na tom přijde za prasárnu? Dřív se to tak dělalo normálně origo, dokud nepřišel CDV. Mě zas přijde divné, tam dávat ,,věc" (upravený CDV), která tam je na nic a jen zvyšuje množství šroubových spojů...janbrasna píše:...Pokud neni fyzicky vyndanej a jen sešroubovaný trubky přes závit (což je u aspoň mých aut prasárna, kterou bych neudělal)...
Na 10 let starym autě bych to neřešil. Ale u kupé za 3M+ už je to relativně hustý na muj vkus :) Každýmu co jeho žaludek snese…
(A teď ta delší verze… Jsou modely, kde se musí ohnout potrubí aby to pasovalo. Už jsem viděl prasklý. Pže jsou některý CDV s dost dlouhýma závitama a žebrama, liší se podle modelů a motorizací. Nebo popraskaj trubky v tom bodě, kde se překřižujou ty závity. A u aut co jsou v záruce by nebylo hezký, aby tam něco chybělo, je lepší aby všechno bylo 1:1 a nic se nenamáhalo, a i to od pohledu vypadalo tak, jak to vyjelo z továrny. Toť hlavní důvod.)
(A teď ta delší verze… Jsou modely, kde se musí ohnout potrubí aby to pasovalo. Už jsem viděl prasklý. Pže jsou některý CDV s dost dlouhýma závitama a žebrama, liší se podle modelů a motorizací. Nebo popraskaj trubky v tom bodě, kde se překřižujou ty závity. A u aut co jsou v záruce by nebylo hezký, aby tam něco chybělo, je lepší aby všechno bylo 1:1 a nic se nenamáhalo, a i to od pohledu vypadalo tak, jak to vyjelo z továrny. Toť hlavní důvod.)
janbrasna píše:Na 10 let starym autě bych to neřešil. Ale u kupé za 3M+ už je to relativně hustý na muj vkusKaždýmu co jeho žaludek snese…
(A teď ta delší verze… Jsou modely, kde se musí ohnout potrubí aby to pasovalo. Už jsem viděl prasklý. Pže jsou některý CDV s dost dlouhýma závitama a žebrama, liší se podle modelů a motorizací. Nebo popraskaj trubky v tom bodě, kde se překřižujou ty závity. A u aut co jsou v záruce by nebylo hezký, aby tam něco chybělo, je lepší aby všechno bylo 1:1 a nic se nenamáhalo, a i to od pohledu vypadalo tak, jak to vyjelo z továrny. Toť hlavní důvod.)
E92 M3 vyjíždí z továrny bez CDV, takže je to také hustý.
A on se tady někdo baví o kupé za 3M+janbrasna píše:Na 10 let starym autě bych to neřešil. Ale u kupé za 3M+ už je to relativně hustý na muj vkusKaždýmu co jeho žaludek snese…

Už si to viděl praský, tak to by mi opavdu zajímalojanbrasna píše:(A teď ta delší verze… Jsou modely, kde se musí ohnout potrubí aby to pasovalo. Už jsem viděl prasklý. Pže jsou některý CDV s dost dlouhýma závitama a žebrama, liší se podle modelů a motorizací. Nebo popraskaj trubky v tom bodě, kde se překřižujou ty závity. A u aut co jsou v záruce by nebylo hezký, aby tam něco chybělo, je lepší aby všechno bylo 1:1 a nic se nenamáhalo, a i to od pohledu vypadalo tak, jak to vyjelo z továrny. Toť hlavní důvod.)

Od pohledu vypadalo jako, že to z továrny vyjelo? Dyť jsem už v předchozím postu psal, že starší baworáky to nemaj, tedy mají trubičku přímo do válečku. Takže to vypadá, že to tak vyjelo

Ale jo, určitě je lepší zaplatit 90 USD za věc, co tam je na nic a vozit jí s sebou

Od pohledu vypadalo jako, že to z továrny vyjelo? Dyť jsem už v předchozím postu psal, že starší baworáky to nemaj, tedy mají trubičku přímo do válečku. Takže to vypadá, že to tak vyjelo
Ale jo, určitě je lepší zaplatit 90 USD za věc, co tam je na nic a vozit jí s sebou
...to víš že jo...máš recht..kurnik chlapáýci chytnite trochu svůj technickej rozum do hrsti...kdo už někde u něčeho měnil trubku brzdovou..nebo treba i vstrikovací..tak ví že je treba aby ta trubka trochu držela tvar v patřičném požadovaném směru..pravdou je že pokud je trochu našponovaná jiným směrem tak je možný že možná..ale jen možná praskne..
....zadalší jen tedy uvedu svůj názor že daleko větší prasárny jsou vidět skoro na každým autě..(jen snad ne na tejch co jsou kropený svěcenou vodou..--a těch není
)...v podobě stracenejch cvoků na deklech motoru..různý krytky a šroubečky....repráky....dráty..a všechno možný...a tou už holt nikomu nevadí...l.když jsem koupil tenkrát 740i tak v mtorovým prostoru a celej předek (stěna chladičů) vše jak originál...špuntíčky šroubky všechno.....po bouračce co mi auto scizil vožralej čurák (bývalý kamarád) a naprcal to v 50 do zmrzlý kupy sněhu....následně kolotoč oprav a lítání po všech čertech to bylo k pláči....hnus blejt...po servisáčkách semtam něco ubylo...no prostě noo.coment..tudíž si myslím že jako vymontovat šetrně tento ventil..je proti tomu odbornost sama....
Ale jo, určitě je lepší zaplatit 90 USD za věc, co tam je na nic a vozit jí s sebou
...to víš že jo...máš recht..kurnik chlapáýci chytnite trochu svůj technickej rozum do hrsti...kdo už někde u něčeho měnil trubku brzdovou..nebo treba i vstrikovací..tak ví že je treba aby ta trubka trochu držela tvar v patřičném požadovaném směru..pravdou je že pokud je trochu našponovaná jiným směrem tak je možný že možná..ale jen možná praskne..
....zadalší jen tedy uvedu svůj názor že daleko větší prasárny jsou vidět skoro na každým autě..(jen snad ne na tejch co jsou kropený svěcenou vodou..--a těch není

BudVlad píše:E92 M3 vyjíždí z továrny bez CDV, takže je to také hustý.
Tak to je úplně nejhustčí ;} Jako mě samotnýho překvapuje, proč to třeba na M6 dávali (resp. na SMG verzi to je, 6MT nevim), čekal bych, že žádný Mko to nebude mít, ale poslední úplně bez byla 6MT M5ka z cca 2003? Dokonce i Z4MC co podobný kurvítka normálně nemá tuhle zpropadenou věc má :/
EDIT: Díval jsem se na nákresy a E92 M3 má CDV stejné jako E90 M3 (což je mimochodem stejné jako má 325xi a 328xi (?!?), jen tak pro zajímavost), nevidim ani náznak že by to tam (aspoň v EU modelech) nemělo být. Nebylo to třeba v době Oktoberfestu, že by to tam mechanici zapomněli dát? 0:)
chip píše:A on se tady někdo baví o kupé za 3M+ ?
Třeba já? Však jsem psal o nových v záruce vs. starších modelech.
(To že ty to v tom nechceš vidět a rozjel ses tady jak kdyby sis v pátek šlehnul a do teď neměl nic lepšího na práci, to je asi tvoje starost, k tomu se vyjadřovat nehodlam… Původního tazatele zajímaly zkušenosti s CDV delete, ne nějaký utahaný trollování který jemu ani nikomu jinýmu moc nepomůže.)
chip píše:Už si to viděl praský, tak to by mi opavdu zajímalo
Zažil jsem to tušim na 530i E39, celý potrubí se pak vyndavalo ven. Bylo to hnusně zrezlý + tam byly nějaký postrhávaný závity od toho vyndanýho ventilu. Ne vždycky to jde v pohodě no.
chip píše:Od pohledu vypadalo jako, že to z továrny vyjelo? Dyť jsem už v předchozím postu psal, že starší baworáky to nemaj, tedy mají trubičku přímo do válečku. Takže to vypadá, že to tak vyjelo
Ok, hele co máš? Tu E60ku z profilovky nebo E39ku (co si tak pamatuju fotky)? Protože E39ky z továrny bez toho sráče skutečně vyjížděly! Tam budou jednak pasovat závity do sebe a i to bude na první pohled vypadat OK. Ale ber to tak, že jsou modely, který vznikly rovnou ve všech variantách s timhle, a u mě do sebe třeba ty závity nepasujou (minimálně na jednom autě, ostatní jsem nezkoumal tak podrobně).
EDIT: Teď jsem koukal na 1M a taky mi nepřijde, že by to tam do sebe mohlo pasovat napřímo, i přesto že jedna ta hadice je normálně flexibilní… Nicméně tam se dá jen lehce vyklepnout střed z toho ventilu, tže to je v pohodě…
Pokuds nepostřeh, tak jsem ti tu úpravu v pohodě schválil (na E39 bych to asi udělal stejně), navíc i oceňuju žes sem hodil fotky. Tak nevim co tady předvádíš za héérečku. To že bych to já sám neudělal novýmu autu, to je věc jiná, mě těch v přepočtu asi 990,- CZK fakt netrápí. (A vycházim hlavně z mý poslední zkušenosti z 6er, kde bys prostě musel překřížit závity, aby to šlo… To je podle tebe OK? To už je jako lepit to lepenkou nebo stahovat to žvejkou ;D)
Nechtěl jsem už reagovat, ale musímjanbrasna píše:Třeba já? Však jsem psal o nových v záruce vs. starších modelech.
(To že ty to v tom nechceš vidět a rozjel ses tady jak kdyby sis v pátek šlehnul a do teď neměl nic lepšího na práci, to je asi tvoje starost, k tomu se vyjadřovat nehodlam… Původního tazatele zajímaly zkušenosti s CDV delete, ne nějaký utahaný trollování který jemu ani nikomu jinýmu moc nepomůže.)

Šlehnul jo? To spíš ty, když si psal, že to v Zeckhausenu řežou vodním paprskem, ne

Ano tazatele zajímalo CDV delete, tak jsem to sem postnul. Nebyla řeč o CDV replacement, když už teda začínáš slovíčkařit

Jo a jinak budeš se asi divit, ale opravdu nemám e39, ale e61.
Ke zbytku se vyjadřovat nebudu, technicky vzdělaný jsem, ale perly jako překřížit závit mi bohužel nic neříkají...
Díky za vyčerpávající téma.
Ne, opravdu nemám kupé za 3 mega, mám starou dobrou E36, 323i. Snad již příští týden se vrhnu na odstranění toho bazmeku, společně s výměnou brzdovky.
Ještě takový dotaz, když měním brzdovku, musím také odvzdušňovat ten spojkový ventil (spojka využívá brzdovou kapalinu)? Asi by to bylo vhodné, což? 



chip píše:Co se týče brzdovky, nejen, že to bude vhodný, ale je to dokonce nutný. I při sebedokonalejším rozpojení hydraulického okruhu dojde k částečnému zavdušnění
To samozřejmě chápu, že při vyhození toho ventilu to budu muset odvzdušnit, spíš jsem to myslel tak, zda je nutné i při výměné brzdové kapaliny každé dva roky spolu s odvzdušnením brzd udělat právě i odvzdušnění spojky?



