Stránka 2 z 4
Napsal: stř 01.02.2012 13:09
od pazda
Fx: cena auta je urcite dobry argument

ale asi jen v pripade kdy ma clovek na aute rekneme 120-150tis. 330Ci za podobny penize asi fakt moc nebude. Za tech danych 180tis je uz ale na vyber pomerne dost kousku

Napsal: stř 01.02.2012 13:11
od MattyX
ty voe sem to prehlidl tech 35 kc,taky voe za tolik sem na normalni benzince netankoval ani nepamatuju...kazdopadne resis porad relevantni castku ke ktere se taky ani nemusis dostat a pokud je nekdo takovej kolenovrt a resi 6 bo 7 tycek za rok ktery realne bokem davat nebude tak at si koupi tdi 66kw a usetris za 4 roky 60tis

tady jde o to ze pri dnesnich cenach 330 mas za relativne stejny naklady 60koni navrch (ja vim su mladej a musim setrit

) rozdil pak bude i pri prodeji,pak za nejaky 4 roky budou 323 pod kilo a+330+bude+zase+o+neco+draz+a+lip+prodejna...jako+to+sou+tak+vachrlaty+castky+ktery+se+resi+pri+koupi+noveho+auta+a+ne+po+10ti+a+pak+patnacti+letech...
Napsal: stř 01.02.2012 13:20
od Fx
Otázka zní, jestli za 4 roky nebude benzin za 60 kaček litr, pak by se klidně mohla situace obrátit a 330i by mohlo být velmi levné auto a 323i dražší. To už jsou spekulace a "co by, kdyby".
Ano, pokud auto stálo 180tis, pak je tu možnost, že by za stejné peníze byla 330i. Ovšem znovu říkám, že v tématu o té částce nebylo ani slovo.
Napsal: stř 01.02.2012 13:23
od pazda
Fx: ja vim, tim tato debata zacinala o dva tydny drive v hospode

proto jsem ji radsi napsal

Napsal: stř 01.02.2012 13:32
od Brátn
až dopočítáte ty zbylé náklady co jsem uvedl, tak se s váma dál hodlám bavit, připomínky typu ty peníze neuvidíš a se ztratí (připomínky konektoru za 30000kč, když to ve finále pořád neudělalo to co mělo a fouklý těsnění to neopravilo + neschopnost Lu ňáčka, to nebudem ale řešit), neberu ani vážně, a argumenty typu to si zajdeš jednou za měsíc do meka a máš to stejný, jo a nebo můžu chodit do archy a jsem zase jinde

, chci vědět jak se liší v PROVOZNÍCH nákladech 323 a 330 za předpokládaného provozu 100000km za 4 roky, cenu v rozdíle na palivu dle sprintmonitoru jsem uvedl ta je 36000 při ceně benzínu 37kč, takže dál?
Napsal: stř 01.02.2012 13:47
od MattyX
tvl plácáš tady játro a sám by sis 520/523 nekoupil když víš za kolik jezdí 528

nedej bože 530i

Napsal: stř 01.02.2012 14:28
od pazda
Bratn: do te spotreby se ti motaly E36. po uprave na E46 je vysledek 9,73l/100km.. OK ve spotrebe je to 0,5l/100km

jestli tohle resis jako rozdil, tak jsi vazne smesnej

protoze fakt by ses musel hlidat abys tomu nekde aspon trochu neslapl nebo nedejboze si jit zadriftovat na snih

Napsal: stř 01.02.2012 14:46
od pazda
S takto upravenymi cisly nam to dela nejakych 16tis za 4roky na palivu a sotva par tisic na ostatnich vecech. Za celou dobu bude rozdil rekneme 20tis Kc coz neni malo, ale dulezity je z jake castky. Ta se totiz jen za palivo pohybuje okolo 350tis Kc.
A to se porad pohybujeme v nejake teoreticke rovine, ktere stejne neni mozne dosahnout. Ve vysledku jsou si ty auta podobne jako vejce vejci a muze klidne nastat pripad, kdy se do 4leteho provozu 330i vrazi mene penez nez do 323i. V pripade aut se neda hrat na absolutni cisla, musi tam byt nekolika procentni tolerance nahoru i dolu a do te se naprosto s prehledem vejdeme.
Napsal: stř 01.02.2012 16:19
od PK_530iA
jen k těm gumám - na 530i (E39) mám na zimu 16", tak nevím proč by se neměli vejít na trojku. Tím se ten rozdíl zase trochu smaže

Já když sem vybíral 5er, tak minimum pro mě bylo 525, favorit byla 528, ale nakonec jezdím za (skoro) stejnou spotřebu s 530i

Když k tomu přidáte LPG, tak se rovnou ty rozdíly smažou a nemusí se rešit těch pár korun ročně. Co do výkonu, tak nic pod 530i bych už nechtěl, přijde mi to na to auto tak akorát

Napsal: stř 01.02.2012 16:27
od pazda
Presne tak

proto argument kupuju 323 protoze chci setrit je naprosty nesmysl..
Napsal: stř 01.02.2012 16:53
od Brátn
pazda píše:Bratn: do te spotreby se ti motaly E36. po uprave na E46 je vysledek 9,73l/100km.. OK ve spotrebe je to 0,5l/100km

jestli tohle resis jako rozdil, tak jsi vazne smesnej

protoze fakt by ses musel hlidat abys tomu nekde aspon trochu neslapl nebo nedejboze si jit zadriftovat na snih

ukaž mi je
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 jsou tam dvě nakonci touringy se spotřebou která zvedá průměr

a spotřeba ještě nižší,
nebo tady
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 tam není žádná a spotřeba 9,22 a jsou to jen 323ci
to že jsi tam napsal jen 323ci od roku 2000-2004 aby ti to vyšlo, kterých je tam ve výběru celkem 9 sorry, ale to není statistika, to je devět aut, takže pořád spotřeba litr rozdíl a 36000 na 100 000km za tím si stojím já i sprintmonitor
ve finále tipuju rozdíl mezi 323 a 330 něco okolo 45-50 000 Kč to jste mu měli položit na ten stůl a pak by byl blbej kdyby to nevzal
Napsal: stř 01.02.2012 16:56
od Brátn
MattyX píše:tvl plácáš tady játro a sám by sis 520/523 nekoupil když víš za kolik jezdí 528

nedej bože 530i

jo protože s LPG jezdím furt nejlevněji z vás a nesrala by mě ani 540 se spotřebou 15l plynu a furt bych byl cenou pod váma, ale tady řešíme něco jinýho ne?
Napsal: stř 01.02.2012 17:03
od pazda
Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.
Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?
Navic porad je to jen teoreticky
Napsal: stř 01.02.2012 17:28
od ROBi
Celé jsem to nečetl, ale tak taky trochu přispěju
Nebudeme se tu dohadovat o tom, že pořizovací cena pro hodně jedinců hraje klíčovou roli pro to, jestli si koupí 323Ci a nebo 330Ci. Dají se sehnat 323Ci za 200 000 Kč, nebo 330Ci za 140 000 Kč, ale to jsou prostě auta, který by si nikdo pomalu nekoupil, protože je to buď moc levný a nebo moc drahý.
Druhá věc je, že i kdyby ta 330Ci žrala o litr víc v ideálu, což tu dost popisujete jako zanedbatelné množství, tak při ročním nájezdu 40 000 km+, co mám třeba já, se nastřádá slušná porce peněz. A koruna ke koruně a hned je to znát. Při jednom tankování člověk mávne rukou nad tím, jestli dá za plnou nádrž 2200 Kč, nebo 2220 Kč, ale tankuj plnou nádrž každý týden a ono se to nasčítá. A to beru JEN PHM. Kdybych měl mávnout rukou nad tím, jestli utratím za rok víc třeba o 6000 Kč, co jsem tu někde zahlédl, že někdo psal, tak to já si je radši fakt dám bokem a našetřím si to na něco jinýho. Za šest litrů si člověk koupí třeba nový telefon, když dám blbý příklad.
Pro mě je prostě 323 dobrý kompromis mezi náklady, pořizovací cenou, spotřebou... vybírat si auto jako víkendovou záležitost, asi bych si vybral jinak, ale takhle je to pro mě ideál. Nehledě na to, že peníze neseru, nebo netrhám na stromě, takže každá kačka dobrá. Nejlíp to má Radim, jezdí na LPG, takže skoro zadarmo. Asi budu divnej, ale kdybych bydlel v Brně a měl se cukat jen po Brně, tak bych si snad nekoupil ani tu 323
Na takový to ježdění po ČR mi prostě vyhovuje 323 parádně, podle mě ani moc nežere, takže relativně se dá i "ušetřit". Samozřejmě, pokud na to člověk šlape, nebo popojíždí do práce 2 km sem a zpět, tak to roste, ale to je všude. Tady jen na ukázku přidávám pár mých spotřeb a tankování...

Napsal: stř 01.02.2012 17:31
od ROBi
Napsal: stř 01.02.2012 18:04
od Brátn
pazda píše:Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.
Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?
Navic porad je to jen teoreticky
tak mi ty kompakty v tom ukaž
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 kde jsou mě se asi nezobrazují
teoreticky ano je to teoreticky, oni majitelé tady těch 23 aut si teoreticky vymýšlejí spotřebu

ono teoreticky ti může vyjít cokoliv, ale tohle je praxe 23 aut, které jezdí, když bude mít náš subjek O spotřebu po 5000km 9,2 tak je to taky jen teorie nebo praxe přibližná celkovému průměru z 23 aut na sprintmonitoru se stejnou převodovkou a kastlí?
já se tady celou dobu nehádám o tom, že je 323 správnou či špatnou volbou, já říkám že je to ekonomičtější volba oproti 330 prostě za 4 roky mít a nemít 50000 i když dle tebe jen teoreticky už sakra poznáš
Napsal: stř 01.02.2012 18:07
od pepino5xx
Nebudu psát názory, jen co jsem teda koupil, jako příklad proč zrovna 323Ci.
Cena 180 000kč, najeto 148 951km, rok výroby 01/2000.
Stav: 1A - hodnoceno Pazdou, Hollym, Bratnem, MattyX pořád mlčí?, Horysem po servisu a i mnou.
Na autě je udělaný komplet podvozek, nové tlumiče, pružiny, uložení, řízení, ramena Mayle HD a dál.... Lak i interiér velice zachovalé. K auto serviska, návod blá blá blá, má GSM autoalarm a byli k tomu nový zimáky 15".
První servis za 4500kč a momentálně auto bez chyb.
Ke spotřebě: svižná dálnice 9 (140-180), pak ve městě k 9,3, začal jsem tomu po městě šlapat a 9,7.
Moje volba nového auta nebyla mezi 323 a 330, ale E46 po E34 540. Vzal bych 330, ale stavem, cenou i výbavou během 14dní nebyla.
Napsal: stř 01.02.2012 18:12
od pepino5xx
Bratn píše:pazda píše:Bratn: tys tam michal polovinu kompaktu ktery vazi o 300kg min nez E46, pak se neni cemu divit ze jsi pul litr jinde. A 9 aut je pro takovy ucely naprosto relevatni podklad.
Chapes ze takovy rozdil ve spotrebe ti udela i to jestli se rano dobre vys***s?
Navic porad je to jen teoreticky
... když bude mít náš subjek O spotřebu ...

Napsal: stř 01.02.2012 19:01
od pazda
tvuj prvni odkaz, vidim jich tam docela hodne. Kdyz se podivas kolik lidi jezdi za kolik tak u 323 je nejvic mezi 9-10l a u 330 9,5-10,5l.
v prumeru tady pul litru.. ale uz sakra pochop ze tohle jsou absolutni cisla kterych nikdy nedosahnes protoze nemas dve auta ve stejnym stavu, nekde budes opravovat neco co jinde a naopak. Proto resit pul litru spotrebu je nesmysl ztrati se to v jinych nakladech. I kdybys mel dve 323 tak budou naklady naprosto ruzne.. proto rikam ze v realnym pripade to muze byt uplne jinak.. Nemuzes 100% rict ze usetris, protoze to proste nevis. Navic se cela tvoje teorie rozviji nad fantazirovani nad spritmonitorem, protoze jsi nikdy ani s jednim autem nejezdil. Podle zkusenost Libora, ktery ano to vychazi stejne. Ja mam aspon zkusenost s 330xi a 328i ktery jsou ve spotrebe taky zhruba nastejno.
ROBi: ty najedes zhruba dvakrat tolik nez kolik je uvedeno v tomto prikladu proto pokud jezdis stejnou kombinaci mesto/okresky tak mas rozdil tech cca 20tis uz za dva roky, pokud jezdis vice dalnice tak se zacina opet srovnavat. Opet jen teoreticky, protoze silne pochybuju ze si ty penize odkladas a navic opet nemuzes 100% rict ze na 330i bys jel za vic nebo bys delal nejakou opravu kterou bys delal i na 323i..
pepino5xx: doufam ze chapes, ze cely tohle vzniklo diky tvemu nesmyslnymu argumentu: Chci 323 protoze usetrim! ??

kdybys na zacatku rekl chci tuhle protoze je hezka, ma malo najeto a je mi fuk ze ma o 60k min tak se nad tim nikdo nepozastavi

taktoto obhajuje akorat ROBi jako klasicky zastance svyho auta, a teoreticky pritakavac Radim ktery diky vysokoskolske degeneraci nedokaze pochopit ze realita se od teorie nekdy znacne lisi.
Napsal: stř 01.02.2012 19:44
od pazda
Bratn píše:prostě za 4 roky mít a nemít 50000 i když dle tebe jen teoreticky už sakra poznáš
a ja ti rikam ze to sakra nepoznas, za prve proto ze to neni rozdil 50tis ale sotva poloviny a za druhe protoze nevis ze je budes mit. Ty nevis jestli jezdis levneji nebo ne, kdyz to tak vemes i 540i dokaze jet levneji nez 323i. Jak si muzes byt jistej ze bys s 330 usetril? Papirova hodnota je jedna vec, ale realita druha a proto ze jsou hodnoty obou aut tak na chlup podobny, si dovolim tvrdit ze je to z financniho pohledu uplne jedno. Jediny co opravdu poznas je tech 60 koni navrch.