Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak funguje 4x4 v E46?
Pokud to co je v tom videu je normální projev, tak to ve mě moc důvěry nepůsobí... Asi to budu muset zkusit někde v praxi.
4kolka je o trakci, je hezké že to má pohon všech kol, ale pokud se ta kola střídají a nejdou najednou, tak docela o ničem.
Nechci tu kluci rozpoutávat nějaký války, ale pokud toto chcete povyšovat nad haldex a stavět na úroveň quattra, tak mám velmi silné pochybnosti jestli jste něco takového někdy řídili.
4kolka je o trakci, je hezké že to má pohon všech kol, ale pokud se ta kola střídají a nejdou najednou, tak docela o ničem.
Nechci tu kluci rozpoutávat nějaký války, ale pokud toto chcete povyšovat nad haldex a stavět na úroveň quattra, tak mám velmi silné pochybnosti jestli jste něco takového někdy řídili.
Je pravda že torsen potřebuje na obou výstupech nějaký odpor, aby byla zajištěna svornost, ale kolikrát v životě pojedeš s autem do 30% stoupání přez válce?
Já běžně jezdím v zimě v 10 i více cm sněhu a tohle by mě prostě nebavilo:
http://www.youtube.com/watch?v=N_RVaFXsu9U
Věřím, že x-drive to má vychytané líp, ale toto je ten samý problém jako u té E46.
Já běžně jezdím v zimě v 10 i více cm sněhu a tohle by mě prostě nebavilo:
http://www.youtube.com/watch?v=N_RVaFXsu9U
Věřím, že x-drive to má vychytané líp, ale toto je ten samý problém jako u té E46.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Dnešní řidiči jsou dobří u hry na Playstaion, ale necítí auto "pod zadkem", spoléhají na elektroniku. Zvolí D na automatu, sešlápnou plyn na podlahu a myslí si, že 4x4 pojede i s ojetýma nízkoprofilovýma letníma ekopneu z tvrdé smesi. To, co je na postovaných videích, by zvládla v pohodě zadokolka obutá do zimních a s řidičem co umí ovládat plyn a spojku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tady v tom odkaze jsou nějaké fotky rozebraného mezinápravového difu z e30 325ix
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76761
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=76761
Na tom videu je zoufalec. Vjet do mokrého a přemrzlého sněhu na letnákách a ještě když to jsou takový salámy může jen magor.To sou takový ty typy co si myslej že maj 4x4 a že ona za ně všechno udělá.Je jasný že když ta guma nemá jak zabrat tak systém pořád dokola zkouší dokud se nějaký kolo nechytne.Osobně jsem E46 4x4 měl a v zimě na zimákách to jen lehce zachroupe a vystřelí to jak raketa.Je to pro normální zimní ježdění uplně dostačující čtyřkola která poslouchá a sedí jak přibitá.Co se týče quattra tak je na tom uplně stejně jak ten bawor.Andre2 píše:Pokud to co je v tom videu je normální projev, tak to ve mě moc důvěry nepůsobí... Asi to budu muset zkusit někde v praxi.
4kolka je o trakci, je hezké že to má pohon všech kol, ale pokud se ta kola střídají a nejdou najednou, tak docela o ničem.
Nechci tu kluci rozpoutávat nějaký války, ale pokud toto chcete povyšovat nad haldex a stavět na úroveň quattra, tak mám velmi silné pochybnosti jestli jste něco takového někdy řídili.
Jinak ještě k tomu testu na válcích: Jsem 100% přesvědčený, že Golf2 syncro s obyč viskozou by to taky přejel (měl jsem jich několik a odjezdil jsem s nimi asi 6 zimních sezón), ale v reálu to quattro funguje o poznání líp. Na to svoje jsem sehnal zadní dif z V8, který má torsen i tam a to auto zvládne neskutečný věci (na břichoplaz).
Tyhle propagační videa nejdou brát samozřejmě vážně - a to platí i o výjezdech skokanských můstků a sjezdovek s quattrem a pod. Tomu může věřit opravdu jen sklaní fanda značky.
Tyhle propagační videa nejdou brát samozřejmě vážně - a to platí i o výjezdech skokanských můstků a sjezdovek s quattrem a pod. Tomu může věřit opravdu jen sklaní fanda značky.
Asi tak no. Každopádně pokud auto budu používat jako člověk a né jako ten vypatlanec s x5, tak si myslím, že je jedno, jestli to bude xdrive nebo quattro, fungovat bude obojí. Další věc je faktor zábavy a tam si myslim, že u tý 46 je to o něco lepší než u jinejch protože je pořád mírně přetáčivá, což prej už pravej xdrive neni, ale to vím jenom z doslechu.
Mám zkušenost s E46 330xi, A3 quattro (1. haldex), Xdrive.
Podle schopností na sněhu ledu je řadím takto: 1. Xdrive, 2. Haldex, 3. E46 x.
Haldex je opravdu o mnoho lepší než E46. U E46 je těžké se rozjet na kluzkém povrchu nějak plynule, v hlubokém sněhu to je ještě horší. Haldex oproti tomu funguje o dost lépe, na jakémkoli kluzkém povrchu. Auto je předvídatelnější (v životě jsem se nedočkal zákeřného chování Haldexu, pravda.. rally nejezdím), přenos točivého momentu bezproblémový. Vyjel jsem s autem věci, na které bych s E46 ani nepomyslel.
E46 X není ale úplně špatná. DSC je většinou naprd. Hodně omezuje výkon motoru až ke chcípnutí (rozjezd na sněhu do kopce....), takže často se musí vypínat. V hlubokém sněhu se zase rozjedete jen tak, že pořádně přidáte plyn, auto sebou háže ze strany na stranu (62% na zadní nápravě...).. ale většinou se vyhrabe. Když necháte DSC on, ani si neškrtnete. Xdrive a haldex je v takovém případně výrazně klidnější.
S trochou snahy vyjedete skoro vše co vyjede quattro / Xdrive. Ale opravdu je potřeba se snažit, není to tak samozřejmé. O to větší zábava je potom na prázdné uklizené silnici, kdy auto radostně rozhazuje prdelkou, ale pořád má i trakci
Pro rejpaly, A3 jezdím 11let, E46 330xi asi 6 let, Xdrivy cca 4 roky. Do hor pravidelně..
EDIT: úplně bezkonkurenční pro rozjezdy je Xdrive + automat. To se rozjedete v podstatě bez prokluzu kol i do prudkého zledovatělého kopce. S manuálem téměř nemožné..
Osobně výraznější rozdíl při běžném použití mezi Haldexem a Xdrive moc nevidím. Xdrive je trošku přetáčivější a asi bude lépe reagovat na rozdílnou adhezi jednotlivých kol, auta mají "tlačítko" pro kontrolované sjíždění svahů.. fakt dobrá věc.
Minulou zimní sezónu jsem na A3 1.8T quattro obul nové užší Nokiany. Od té doby říkam autu v zimě "kamzík". Musíte se opravdu snažit, aby se auto na sněhu utrhlo, trakce je velká. Ve sprintu 0-70 na sněhu-ledu jsem dal kamarádův X-trail o několik délek.
TAKŽE: při normálním použití, kdy je potřeba zaparkovat do zasněženého místa, vyjet kopec, projet hlubším sněhem... Fungují všechny systémy. Nedostatky ale budete pociťovat jen u E46 X. Jenže ona vám to vrátí zase jinde...
Podle schopností na sněhu ledu je řadím takto: 1. Xdrive, 2. Haldex, 3. E46 x.
Haldex je opravdu o mnoho lepší než E46. U E46 je těžké se rozjet na kluzkém povrchu nějak plynule, v hlubokém sněhu to je ještě horší. Haldex oproti tomu funguje o dost lépe, na jakémkoli kluzkém povrchu. Auto je předvídatelnější (v životě jsem se nedočkal zákeřného chování Haldexu, pravda.. rally nejezdím), přenos točivého momentu bezproblémový. Vyjel jsem s autem věci, na které bych s E46 ani nepomyslel.
E46 X není ale úplně špatná. DSC je většinou naprd. Hodně omezuje výkon motoru až ke chcípnutí (rozjezd na sněhu do kopce....), takže často se musí vypínat. V hlubokém sněhu se zase rozjedete jen tak, že pořádně přidáte plyn, auto sebou háže ze strany na stranu (62% na zadní nápravě...).. ale většinou se vyhrabe. Když necháte DSC on, ani si neškrtnete. Xdrive a haldex je v takovém případně výrazně klidnější.
S trochou snahy vyjedete skoro vše co vyjede quattro / Xdrive. Ale opravdu je potřeba se snažit, není to tak samozřejmé. O to větší zábava je potom na prázdné uklizené silnici, kdy auto radostně rozhazuje prdelkou, ale pořád má i trakci

Pro rejpaly, A3 jezdím 11let, E46 330xi asi 6 let, Xdrivy cca 4 roky. Do hor pravidelně..
EDIT: úplně bezkonkurenční pro rozjezdy je Xdrive + automat. To se rozjedete v podstatě bez prokluzu kol i do prudkého zledovatělého kopce. S manuálem téměř nemožné..
Osobně výraznější rozdíl při běžném použití mezi Haldexem a Xdrive moc nevidím. Xdrive je trošku přetáčivější a asi bude lépe reagovat na rozdílnou adhezi jednotlivých kol, auta mají "tlačítko" pro kontrolované sjíždění svahů.. fakt dobrá věc.
Minulou zimní sezónu jsem na A3 1.8T quattro obul nové užší Nokiany. Od té doby říkam autu v zimě "kamzík". Musíte se opravdu snažit, aby se auto na sněhu utrhlo, trakce je velká. Ve sprintu 0-70 na sněhu-ledu jsem dal kamarádův X-trail o několik délek.
TAKŽE: při normálním použití, kdy je potřeba zaparkovat do zasněženého místa, vyjet kopec, projet hlubším sněhem... Fungují všechny systémy. Nedostatky ale budete pociťovat jen u E46 X. Jenže ona vám to vrátí zase jinde...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
pragdejf píše:... jakej je rozdil mezi tema drivejsima a pozdnima E34 iX? ...
Starší, do modelu 93, měly vzadu elektrohydraulicky řízený lamelový, pak, od modelu 94 běžný nesvorný diff (edit: a místo řízeného samosvoru ASC+T).libovka píše:Co si pamatuju tak starší modely měli špéru v zadním diferáku ovládanou hydraulicky a novější už měli klasickej samosvor.
Mezinápravový jsem rozebraný neměl, ale měl by tam být planetový diff s elektromagnetickou dvoustavovou spojkou = otevřeno nebo zavřeno bez prokluzu, elektronikou řízená "uzávěrka".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
ten konec patri k zadnimu, ne?
mezinapravovy zadne zavirani si myslim nemel. uzavera byla jen vzadu.
proto je i v manualu psano, ze na vyhrabani staci nouzove retezy na jedno zadni kolo
rozebrane to mel vsecko kupca ...
uz si ale nepamatuju, co vsecko k tomu psal ... kazdopadne jsem nikdy v okoli nenasel v servise nikoho, kdo by tomu rozumnel ... dycky jsem vedel (nastudovany od francise a kupci) vice nez servisaci ...
kazdopadne mi uzavera vzadu vyhovovala vic nez dsc ... aspon na rozjezd, vyjezd kopce, vyhrabani se nekam ... nebo odnekud apod ...
ja bych to za sebe seradil jako
nejlepsi - ixo (e34)
potom subaru (legacy bez elektroniky na pohon - 2006), na tohl efajne, ale slabe (121kW bylo malo)
pak X5 (trvalych 4x4 - bez x-drive)
(wrx jsem v zime jeste nejezdil ... )
mezinapravovy zadne zavirani si myslim nemel. uzavera byla jen vzadu.
proto je i v manualu psano, ze na vyhrabani staci nouzove retezy na jedno zadni kolo

rozebrane to mel vsecko kupca ...
uz si ale nepamatuju, co vsecko k tomu psal ... kazdopadne jsem nikdy v okoli nenasel v servise nikoho, kdo by tomu rozumnel ... dycky jsem vedel (nastudovany od francise a kupci) vice nez servisaci ...

kazdopadne mi uzavera vzadu vyhovovala vic nez dsc ... aspon na rozjezd, vyjezd kopce, vyhrabani se nekam ... nebo odnekud apod ...
ja bych to za sebe seradil jako
nejlepsi - ixo (e34)
potom subaru (legacy bez elektroniky na pohon - 2006), na tohl efajne, ale slabe (121kW bylo malo)
pak X5 (trvalych 4x4 - bez x-drive)
(wrx jsem v zime jeste nejezdil ... )
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Uzávěra byla myšlena k mezinápravovému.
Ještě lepší průchodnost sněhem než E34 má E30, která má vprostřed i vzadu viskozní spojku.
Ještě lepší průchodnost sněhem než E34 má E30, která má vprostřed i vzadu viskozní spojku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition