Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 07.01.2010 18:46
od xSAFA
Alois: neboj já sem klidnej jen sem nechápal proč si ihned měl snahu vyvracet argumenty, které tu někteří napsali jako jejich názor když si je chtěl sám znát, jinak nic neřeším ;)

A vůbec nic se mě nedotklo jestli myslíš, že se nějak snažím bránit e36 protože ji mám :wink: To ne jsem nohama na zemi a vím, že to auto má své doby slávy dávno dávno za sebou :D A to kolik mě stálo jsem jen reagoval na bmwfilla :)

Napsal: čtv 07.01.2010 19:43
od Alois
Nemyslel jsem to špatně..jen od tebe mi to tak předtím přišlo..

Napsal: pát 08.01.2010 00:23
od xSAFA
Taky jsem to nemyslel špatně, asi jsme se jen špatně pochopili... ;)

Napsal: pát 08.01.2010 00:37
od kosh
Alois píše:
Dan td píše:E30 - na svezení pro zábavu nebo na okruhu nemá chybu, je to taková motokára. Nicméně čím víc stárnu tím víc zjišťuju, že v takovém autě jezdit denně už se mi nechce.

E46 - Podle mě se dost blíží universalismu ostatních aut, furt má sice něco z BMW, ale převažuje u mě z toho auta pocit, že už to není úplně ono.

E36 je něco mezitím - ještě pořád slyším motor, cítím každou díru na silnici, ale už se to dá přežít i při denním ježdění, pokud to člověka baví.
Třeba brzy dojdu s E36 do té fáze, ve které jsem skončil s E30, tzn. už se budu na takové " nepohodlí a hluk :-) " cítit starý, ale zatím mě to furt baví.
A ten pocit, když dupnu na plyn - auto zařve, ve vyšších otáčkách je motor hezky slyšet, zatímco E46 prostě jako výtah plynule zrychlí, nemít tachometr, ani mi to nepřijde :-)

Nemyslím, že přechod E36 - E46 je až tak o penězích, já mám v E36 cca tolik, že by za to slušná E46 určitě byla ( a do té bych samozřejmě sypal dál :-) ).
Tak to co píšeš o tom výtahu a zvuku, tak s tebou nesouhlasím.. :wink:
To mě spíš zklamala E36 v M///ku, jak 3.0, tak 3.2, na volnoběch zvuk a kolísání otáček jak letecký motor (hlavně 3.0) a zátah a chování jak lepší 328i, 330i.. Možná se bavíme o jiných, ale u 6-ti válců mi to tak teda nepřipadá.. Zato M3 E46 je někde uplně jinde, při skoro stejném výkonu oproti M3 E36 3.2.. (236kw=>252kw)..
to se musíš svést v nějaké pořádné M3 E36. Asi si jel v nějakém šrotu. Kolísající motor je špatně .... něco bylo v prdeli. A M3 E36 jede rovně lépe než M3 E46, takže si jel asi opravdu v nějakém vraku.

Napsal: pát 08.01.2010 00:49
od Fx
Pro mě osobně E46 nějak není. Pěkně to popsal Dan TD... Přešel jsem z E30 přes pár dalších aut (Feličita, Peugeot 406, Impreza GT) do E36, měl jsem možnost E46 řídit víc než pár kilometrů.

E36 je prostě něco mezi E30 a E46. Třeba interiér, hlavně palubka, si mě úplně nezískal. Ale ten zbytek je pro mě prostě fajn - je to auto, kde mi na většinu věcí stačí nářadí v kastlíku na víku kufru, znám ho sice ne do šroubku, ale docela dobře na to, abych si se spoustou věcí poradil i na parkovišti před supermarketem... Když si do ní sednu, tak mám větší pocit z rychlosti, takže nemusím letět tak rychle, abych si připadal, že opravdu jedu.

E46 je už dost utlumená, pohodlná... nabobtnala na rozměrech, ale uvnitř to moc necítím. Něco jako atlet versus kulturista na steroidech. A asi proto zatím nic moc pro mě. Pokud bych ale měl jít někdy touhle cestou, nevím, jestli bych toužil vůbec po trojce. A ostatně E46 už dneska taky není výkřik techniky, pořád ještě je to sice jakžtakž aktuální auto, ale pět let po ukončení výroby taky z dnešního měřítka žádný šlágr.

Chvílema jsem o E46 uvažoval, ale když si srovnám, v čem bych si tak zázračně pomohl, a abych nešel do hůř vybaveného auta, tak jsem na E46 za 350 tisíc... Většina E46 totiž nemá kdovíjakou výbavu, a mně se auto musí taky líbit (takže by přišel na pořad dne m-paket, sportkůže, u E46 i velká navi...), to všechno nákup omezuje a přijde mi, že těch E36 bylo k mání před těmi 4 lety, kdy jsem ji kupoval, víc než dneska E46, a už vůbec se nebavím o cenových rozdílech. A bude hůř...

Napsal: pát 08.01.2010 01:48
od Becx
co se týče srdce a emocí tak jasně 1) e30, 2) e36, 3) e46... a co se týče všeho ostatního, bohuzel vývoj a pokrok nezastaviš, tak svezeni v e46 je oproti predchozim generacim nekde jinde...

Napsal: pát 08.01.2010 04:39
od matal
Alois: Můj názor je ten, že Ty vlastně žádný vlastní názor nemáš a jen tu plácáš..viz 1.Tvůj přízpěvek..

Měl jsem možnost svést se ať krátkodobě nebo dlouhodobě s téměř všemi modely BMW, z vlastní zkušenosti můžu říci pár postřehů k E36 a E46..
E36 M50, M52, S50-jsou motory se životem, je nádherný cítit jak táhnou a zejména při přektočení 4500 ot/min, všechny tyto motory mají podobnou chrakteristyku,ale trochu jinak nastavený kroutící moment..
E36 je zřejmě poslední model kde se používaly takzvané přípravy k výbavě, to znamená např. natažená kabeláž k dodělání různé výbavy. Tohle postrádají nové modely vrámci šetření ve výrobě..
celkově je elektronika jednodušší než u E46, má míň čidel a trochu chudší výbavu. Řízení E36 je daleko čitelnější, větší předpokládání situace co auto udělá, celkově lepší odezva..
M3 3,0 a 3,2- tvrdit, že mezi oběma motory není rozdíl je dost odvážné, že by rozdíl cca 45PS nebyl poznat..?

E46 motory M52 jsou výkonově stejné, jenom mají nepatrně větší Nm.
M54-1. 2,0 110Kw se nikdy po roce 2000 nevyráběl, dělal se 2,2 125kw-170PS
2.M54 jsou mrtvé motory bez života, mají stejný zátah od 1000 ot po omezovač, chybí tam obsolutně nějaký vzruch-zátah na který jsme zvyklí v rozmezí 4000-5000 ot/min. Tyhle motory jsou vhodné pro běžné ježdění, dobré do města, mají nízko položený kroutící moment a táhnou velmi dobře od 1000 ot. ale na sportovní jízdu nevhodné.. Je obecně známo, že žerou olej cca 0,5-1L na 5000km
Podvozek je dobře naladěn, zejména Mpaket, pro sportovní svezení, ale na můj vkus docela tvrdý, ale někomu to vyhovuje.. řízení je přesné,ale chybí mi zpětná kontrola, lepší kotakt s vozovkou, často do řízení zasahuje DSC
Interiér je samozřejmě o kus dál než u E36, nevypadá lacině a ovládání přístrojů je jednoduché..
Výhodou pro E46 je modernější design a větší důraz na bezpečnost, nevýhodou vyšší hmotnost cca 150kg (např. jedna elekricky ovládaná sedačka v kůži váží 35kg)..

Osobně kdybych si měl vybrat mezi M3 3,0 a E46 328i za stejnou cenu, přičemž M3 za ty peníze supr stav a E46 běžný průměr, tak se rozhodnu pro M3,byť je cca o 5let a jednu designovou generaci starší, protože jde o radost z jízdy..

Mám na běžný provoz E39 3,0i, je to pěkný pohodlný svezení, dá se s tím jet velmi svižně, ale když se chci opravdu projet, tak aby mi auto vyčarovalo potutelný úsměv na tváři, tak přesednu do M6 E24, i když je to již stará babička, tak mi přináší daleko větší řidičké uspokojení..
A votom to je.. :wink:


Obrázek Obrázek

Napsal: pát 08.01.2010 10:39
od Alois
Matal: Tak názor určitě mám, ale asi těžko pochopitelný.

Plácáš i ty, "charakteristyko".. :wink:

Jen namátkou z toho co není pravda, co jsi napsal-

I E46ka má přípravu výbavy, která se dá díky toho bez problémů dodělat..

Vím že máš 530i a M6ku, nemusel jsi dávat hned fotku, všichni jí znají..

A nakonec silně pochybuji, že jde sehnat M3 E36 (ani ta z prvních) v super stavu, za cenu průměrné E46 328i, stačí si projet jakýkoliv inzertní server.. M3 v takovém stavu pořád nejmíň 250.000,-, průměrná E46 328i tak 150.000,- (bohužel, jsou i levnější a né vraky)..

Třeba ta M3 v 3.0 nebyla 100%, ale nenadchla mě ani ta 3.2.. To 3.2 v E46, v spojení s SMG mě opravdu nadchla :D nevím.. Jel jsem v čtyřech M3 E46 a je pravda, že jedna byla fakt mrtvá a se zbytkem se nedala porovnat.

Už se vyjadřovat k tomuto tématu nebudu, nelíbí se mi narážky asi to od začátku bylo špatné téma. Zajímalo mě jen, v čem byla E36 lepší.

Napsal: pát 08.01.2010 10:45
od Deathbox
e46 je na prd - nepočítám CSL 8) Myslím že trojkové řady jsou pro zábavu, pro ostatní využívání jsou vyšší řady...
e36 je top, je s ní více zábavy než e46, ale zase není to uplná motokára jako e30..

Napsal: pát 08.01.2010 10:52
od bmwfil
Zajímalo mě jen, v čem byla E36 lepší.
Však to ses už z více přispěvků mohl dozvědět :wink:

Napsal: pát 08.01.2010 12:37
od patriot
Neměl jsem ani jeden model, nemohu posoudit :oops:

Ale řídit se hlavou koupím e46, srdcem e36 :wink:

Napsal: pát 08.01.2010 17:12
od matal
Alois: Psal jsem, že E36 je "zřejmě" poslení s přípravama, že to má i E46 jsem si nebyl jistý..nejsem vševěd..

Ad Fotka, nejde tak o fotku, ale o potutelný výraz šoféra.. :D

Napsal: pát 08.01.2010 18:44
od Fantucci
Martinéz píše:myslim, ze ti co hlasali neco ve prospech e36 mluvili ze srdce, ne z uzivatelskyho hlediska.. e46 se proste lip ridi, lip se s ni zije. Ale e36 (s tou nemam moc zkusenosti) stejne jako e34 je o srdci a lasce ke znacce stejne jako k dobe, ve ktery vznikla a v ktery vznikaly tyhle mrdky..
tak tak

Napsal: pát 08.01.2010 19:24
od Marek-is
můj osobní názor: už nikdy bych se nechtěl vrátit k e 36, bohužel je v e 46 znát jak jde doba dopředu....jídní vlastnosti,komfort,design a motory. samozřejmě to samé jsem si řikal když jsem z e30 přešel na e 36. na druhou stranu může člověk přejít z dobré e36 na vrak e46...bohužel.

Napsal: sob 09.01.2010 20:39
od ROBi
Přijde mi, že E36ka je prostě víc srdcařská a hlavně jí na silnicích není tolik, jak E46tek a ještě v Mpaketu, to jsem rád, když vůbec nějakou potkám. Jenže zase na druhou stranu je E46ka novější auto = modernější design, modernější technika. Ale i tak... E36ka je E36ka ;)

Napsal: ned 10.01.2010 10:15
od Fantucci
Mně naopak přijde že na silnicích vidím spíše e36 než e46

Napsal: ned 10.01.2010 11:04
od ROBi
Fantucci píše:Mně naopak přijde že na silnicích vidím spíše e36 než e46
Já to možná blbě napsal, myslel jsem takový ty pěkný E36ky např. zde z klubu.

Na silnicích spíš vídám takový ty škaredý, s šedýma nárazníkama, nebo totálně zhnilý, starý a neudržovaný...

A nemůžu si pomoct, ale prostě stříbrných E46tek je požehnaně a není to nic "vyjímečnýho".

Tak jsem to myslel, jestli je to teď lepší ;)

Napsal: ned 10.01.2010 11:32
od patriot
Také potkávám více e46, hodně stříbrné v sedanu. Pěkných e36 je málo. Když e36, tak nějčastějí nějaké 1,6i-1,8i - šroty, nebo rezavé diesely - většinou.

Napsal: ned 10.01.2010 12:30
od ROBi
No právě. Ale přitom stříbrná E46ka v sedanu je tak krásná... jen je škoda, že je jich moc a jsou tak okoukaný. To se o krásný E36ce zase tak říct nedá...