Alois: Můj názor je ten, že Ty vlastně žádný vlastní názor nemáš a jen tu plácáš..viz 1.Tvůj přízpěvek..
Měl jsem možnost svést se ať krátkodobě nebo dlouhodobě s téměř všemi modely BMW, z vlastní zkušenosti můžu říci pár postřehů k E36 a E46..
E36 M50, M52, S50-jsou motory se životem, je nádherný cítit jak táhnou a zejména při přektočení 4500 ot/min, všechny tyto motory mají podobnou chrakteristyku,ale trochu jinak nastavený kroutící moment..
E36 je zřejmě poslední model kde se používaly takzvané přípravy k výbavě, to znamená např. natažená kabeláž k dodělání různé výbavy. Tohle postrádají nové modely vrámci šetření ve výrobě..
celkově je elektronika jednodušší než u E46, má míň čidel a trochu chudší výbavu. Řízení E36 je daleko čitelnější, větší předpokládání situace co auto udělá, celkově lepší odezva..
M3 3,0 a 3,2- tvrdit, že mezi oběma motory není rozdíl je dost odvážné, že by rozdíl cca 45PS nebyl poznat..?
E46 motory M52 jsou výkonově stejné, jenom mají nepatrně větší Nm.
M54-1. 2,0 110Kw se nikdy po roce 2000 nevyráběl, dělal se 2,2 125kw-170PS
2.M54 jsou mrtvé motory bez života, mají stejný zátah od 1000 ot po omezovač, chybí tam obsolutně nějaký vzruch-zátah na který jsme zvyklí v rozmezí 4000-5000 ot/min. Tyhle motory jsou vhodné pro běžné ježdění, dobré do města, mají nízko položený kroutící moment a táhnou velmi dobře od 1000 ot. ale na sportovní jízdu nevhodné.. Je obecně známo, že žerou olej cca 0,5-1L na 5000km
Podvozek je dobře naladěn, zejména Mpaket, pro sportovní svezení, ale na můj vkus docela tvrdý, ale někomu to vyhovuje.. řízení je přesné,ale chybí mi zpětná kontrola, lepší kotakt s vozovkou, často do řízení zasahuje DSC
Interiér je samozřejmě o kus dál než u E36, nevypadá lacině a ovládání přístrojů je jednoduché..
Výhodou pro E46 je modernější design a větší důraz na bezpečnost, nevýhodou vyšší hmotnost cca 150kg (např. jedna elekricky ovládaná sedačka v kůži váží 35kg)..
Osobně kdybych si měl vybrat mezi M3 3,0 a E46 328i za stejnou cenu, přičemž M3 za ty peníze supr stav a E46 běžný průměr, tak se rozhodnu pro M3,byť je cca o 5let a jednu designovou generaci starší, protože jde o radost z jízdy..
Mám na běžný provoz E39 3,0i, je to pěkný pohodlný svezení, dá se s tím jet velmi svižně, ale když se chci opravdu projet, tak aby mi auto vyčarovalo potutelný úsměv na tváři, tak přesednu do M6 E24, i když je to již stará babička, tak mi přináší daleko větší řidičké uspokojení..
A votom to je..
