Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 24.09.2009 19:21
od Dlugy
michal09 píše:Minulej rok se to tady řešilo, ale mě se to netýká, já mám zimáky nový, takže nemusím řešit podobný věci. :) Osobně bych dal určitě lepší pneu na přední nápravu, důvod je ten, že přední nápravou brzdíš, zatáčíš, řídíš a pokud tě nebudou poslouchat přední kola, daleko nedojedeš. Když budeš mít na zadní nápravě horší gumy, myslím že riziko nezvládnutí vozu je menší, hlavně to můžeš ovlivnit úřední nápravou... Toď můj logický pohled na věc, který samozřejmě nemusí být správný... :D

Inu neni nad to mít v zimně kvalitní obutí, letos budu mí třetí zimu Dunlopy wintersporty M3 a nemůžu si stěžovat... Auto na nich poslouchá velmi dobře... :wink:

:cool2: :cool2: :cool2:
Bez váhania lepšie pneu na prednú nápravu !!!

Napsal: čtv 24.09.2009 22:06
od selkie
lepsi davam na predni napravu

Napsal: čtv 24.09.2009 23:10
od castro
Kami1 píše:
!!!! Malej dotaz pro zastance lepsich gum vzadu:
Co budete delat kdyz chytnete ve stovce aquaplaning a bude vas to otacet?


když dostaneš ve stovce aquplaining tak nezbývá než se modlit, ne? většinou toho už moc neuděláš, nebo myslíš že s kolama ne na vozovce něco uděláš?

Napsal: čtv 24.09.2009 23:39
od janzat
Kami1 píše:
to auto má pak strašně nevypočitatelný chování

ja si davam dozadu zamerne o dost horsi pneu a auto dela presne to, co od nej ocekavam(mam jenom ABS)
odzkouseno v mnoha beznych smykovych situacich a presne tak mi to vyhovuje

!!!! Malej dotaz pro zastance lepsich gum vzadu:
Co budete delat kdyz chytnete ve stovce aquaplaning a bude vas to otacet?


podřadím a dám plný ;-)

Napsal: pát 25.09.2009 08:17
od wEnC
Tady na vysočině je naprosto zbytečný řešit kam dávat lepší pneu. Stejně by měli mít aspoň 4mm jinak přeci nebudu objíždět úseky se zimní výbavou.
I tak tu každej dává lepší vzorek na hnanou nápravu, a je to jen kvůli vyjetí uklouzanejch kopců.
Prostě kdo ví jak se auto chová ve stížených podmínkách tak auqaplaning nedostane protože si 1. nedá nazimu gumy pod 2mm a 2. není přece poleno aby nepoznal že auto začíná být nestabilní při téhle rychlosti a nezvolnil.
Ten kdo neví buď jezdí jak posranej, nebo zůstává doma.

Doufám, že bude fůra sněhu všude zas, aby byla sranda, nějaký hrabání, driftíček :D

Napsal: pát 25.09.2009 08:49
od MattyX
podle me lepci pneu dopredu,pokud se bavime kam zimni/letni tak zimaky dopredu,je dulezitejsi vubec alespon zatocit nez se hrnout po predku ven a lepci vzorek v zadu stejne smetes hnedka :)

Napsal: pát 25.09.2009 15:16
od Kami1
castro píše:
Kami1 píše:
!!!! Malej dotaz pro zastance lepsich gum vzadu:
Co budete delat kdyz chytnete ve stovce aquaplaning a bude vas to otacet?


když dostaneš ve stovce aquplaining tak nezbývá než se modlit, ne? většinou toho už moc neuděláš, nebo myslíš že s kolama ne na vozovce něco uděláš?

ve 150 za deště jsem ho 3x za sebou chyt (jel sem do kopce po dalnici bez koleji, tak jsem to ani moc necekal),
pokazdy se to dalo s citem v pohode zkorigovat volantem (dulezita je vcasna nepremrstena reakce)
v predu nove Bridgestone turanza
v zadu 30-40% Dunlop cosi

takhle se mi s tim jezdi fakt dobre
casto jezdim na hranici smyku a musim rict, ze pretacivej smyk se mi daleko lip ovlada (koriguje) nez nedotacivej (318IS)
(co chces delat s autem kdyz ti cumak nereflektuje na pokyny volantem)
proto pneu takto volim

Napsal: pát 25.09.2009 16:20
od Regis
Tak to nebyl aquaplaning, protoze pri tom auto nereaguje na nic, kola nemaji zadnej kontakt z vozovkou.

Nedotacivej smyk je jasnej: kola rovne a zabrdit, pokud to umis, muzes odbrzdovat a zaroven zatacet (trail braking). Cimz teda nevrdim ze bych dal zimaky dozadu. :wink:

Napsal: pát 25.09.2009 16:21
od OndraZ
Snad nikoho nena*eru :oops: kdyz si dovolim pripomenout jak je na tom E36 s pasivni bezpecnosti a soupnout to sem jako argument pro dobre zimni pneu na obou napravach...

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

Chlapi neblbnete, seci tu mame auta za min 50.000 a tech par usetrenejch litru za to nestoji. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze dobra nova zimni pneu (ja vloni vzal Goodyear ultra grip 7+ celkem za 5k) je na snehu UPLNE jinde nez sjetej "no-name" 4mm zimak z reichu za par kil. O letnich ani nemluvim.

Teda alespon pro bezne jezdeni po CR kde v zime na silnici snih proste nekdy je. Tot pouze muj osobni nazor a zkusenost, nikomu to netlacim...

Howgh

:wink:

Napsal: pát 25.09.2009 16:21
od Regis
Hm, ted mi tak doslo ze kdyz mas ruznej vzorek, tak to mozna reagovat bude, pac ti plave jenom kus auta. Tak poznamku o aquaplaningu prosim ignorovat. (kde je tlacitko edit?)

Napsal: pát 25.09.2009 16:30
od Kami1
trajektorie auta byla rovna, kola byly rovne a auto se zaclo stacet kolem svisle osy
jde o to, ze zadek plaval vic a volantem se dalo "kormidlovat"
nebyla to kaluz, ale voda stekajici z kopce(pekne chcalo)

Napsal: pát 25.09.2009 16:33
od surfis
OndraZ píše:Snad nikoho nena*eru :oops: kdyz si dovolim pripomenout jak je na tom E36 s pasivni bezpecnosti



Už jsem to tu několikrát psal. Porovnej ostatní auta z té doby. Jejich bezpečnost je na tom +- stejně. :wink: Jinak s tebou souhlasím...

Napsal: pát 25.09.2009 19:25
od Spatty
Kami1 píše:
castro píše:
Kami1 píše:
!!!! Malej dotaz pro zastance lepsich gum vzadu:
Co budete delat kdyz chytnete ve stovce aquaplaning a bude vas to otacet?

musim rict, ze pretacivej smyk se mi daleko lip ovlada (koriguje) nez nedotacivej (318IS)

nedotacivej smyk je pekna svine :) chyt sem ho na mokru a jen sem videl jek se hnusne blizim kolem na ten obrubak :/ nastesti po pusteni brzdy se kola chytly a jen tak tak sem se vyhnul :)

Napsal: pát 25.09.2009 21:35
od jurasis
surfis píše:
OndraZ píše:Snad nikoho nena*eru :oops: kdyz si dovolim pripomenout jak je na tom E36 s pasivni bezpecnosti



Už jsem to tu několikrát psal. Porovnej ostatní auta z té doby. Jejich bezpečnost je na tom +- stejně. :wink: Jinak s tebou souhlasím...


A proto jsem rád, že moje auto je na tom o dost líp, z té samé doby... :P

K tématu: Jsem z hor a můžu zodpovědně říct, že lepší zásadně na předek, protože ten brzdí a řídí. A pokud mám na zadku "holotu", tak podle toho jezdím a přetáčivej smyk nemůžu skoro dostat. Mimochodem, i když ho dostanu, tak se daleko líp koriguje než nedotáčivej... A jde lehčeji natrénovat dopředu chování auta.

Hehe, ještě postřeh: od března se snažím dojet na zadu starý zimáky a furt se nedaří, i když teď před koncem vzorku to je na mokru už celkem crazy... A pak že brambora žere gumy...

Napsal: pát 25.09.2009 21:54
od Dlugy
Hehe, ještě postřeh: od března se snažím dojet na zadu starý zimáky a furt se nedaří,

8O samovrah :D

Napsal: sob 26.09.2009 03:39
od matal
Kdo šetří na gumách je dle mě sebevrah, co jinýho nás na té silnici asi drží,že.. určitě bych nekupoval nějaký Noname gumy, ale aspoň nějakou značku a v 15" je jich na výběr opravdu dost..
A když už tak lepší zásadně dopředu..!!

Napsal: sob 26.09.2009 09:45
od frank325i
kdyz nemam love radeji koupim ciny ale nove....
nez abych jezdil na letnich....si uvedom ze oprava bmw te vyjde draz nez dve pneu posilam tady borcum pneu za pusu...jen nove

Napsal: sob 26.09.2009 13:34
od Starosta
castro píše:přesně tahle debata už tady byla. Nakonec nejlogičtěji vyšlo najevo že je lepší mít vždy lepší vzorek na zadní nápravě. A to jak u RWD i FRW.

Co si dobře pamatuju důvod, tak když už by tě jedna z těch náprav kvuli horčímu vzorku nepodržela, je lepší bourat předkem "čelně" s deformační zónou, nežli bokem dveřma s nulovou deformační zónou.

Je to přesně tak.
Můj soukromej pocit je, že (v zimě, kdy je ustřelení zadku docela často na programu schválně) auto jde líp zkorigovat, když Ti ustřelí zadek. Předek se nedá, než brzdit (nejlíp se srovnanejma kolama do roviny) a na poslední chvíli povolit a zkusit, jestli se přední kola nechytnou a nezatočí. Možná je to jen subjektivní, ten pocit častosti.

Každopádně pokud ustojíš overdrive, je to spíš kvůli cviku, zručné práci s volantem a malé rychlosti. Když Tě ale překvapí a zaspíš, jdeš bokem do stromu, sloupu, čehokoli.
Oproti tomu, když neubrzdíš smyk přední nápravy, jdeš rovně ven ze zatáčky - za deformačníma zónama. Možná častěji (co to je, dvakrát, třikrát za život?) skočíš "zbytečně" do obrubníku a odjebeš kolo nebo blatník a nápravu, ale pokud jen jednou v životě skočíš do stromu bokem, může to být poprvé a hned naposled.

Takže já souhlasím s výše řečeným a potvrdil mi to i instruktor na škole smyku - lepší dozadu a šmíry prdelí jen tehdy, kdy chci já (myslet se na to ale musí pořád) 8)

PS. Tentýž instruktor říkal, že nemá cenu snažit se (třeba už stojícímu autu) vyhnout za každou cenu. Než "urvat řízení" (rychlým zatočením ztratit adhezi přední nápravy) a jít do smyku (skočit třeba do škarpy nebo do stromu, příp. jet pořád rovně se zatočenými koly), lepši brzdit do poslední chvíle rovnejma kolama (větší brzdný výkon) a využít deformační zóny.
Naopak ,lepší skočit o metr níž do pole a přijít o zuby, než se nechat zválcovat protijedoucím usnuvším...

Napsal: sob 26.09.2009 16:22
od Kami1
Tvuj soukromej pocit si tak trochu protireci se zbytkem co jsi napsal,
protože ten zbytek je bud peknej blabol nebo ho tu spatne prezentujes
(tim te nechci urazet, jen tim vystihuju, co si o tom myslim)

Uvedeny informace muzou akorat platit, kdyz nekdo vlitne stovkou do zatacky, ktera by se dala projet maximalne padesat(pravdepodobnost zvladnuti smyku nula)
a problem bych pak videl nekde jinde nez v rozmisteni pneu.
Mimochodem hodne velkej duraz ve skole smyku (a podobnych "skolach") se prave klade na to jak jezdit, aby k smyku nikdy nedoslo.

To co tvrdi instruktor, ze kdyz dojde ke smyku, tak radeji se nic nepokouset vyrovnavat (>>bourat predkem),
to at tvrdi nejakym slecnam, ktere by smyk stejne nezvladly.

Mimochodem si taky protireci. "Urvat rizeni" muzes tim spis, cim jsou v predu horsi pneu.
A "vetsi brzdny vykon" bude taky jenom s lepsima pneu v predu.

Podle mne nejvhodnejsi je jezdit smykem casto a schvalne (tam kde to bezpecne jde), aby pak nekde necekanej smyk neprekvapil.
A pneu at si kazdej prozkousi sam jak mu to vyhovuje. (davat horsi na predek povazuju za snizeni bezpecnosti)
Na zaver: Počet nečekaných smyků dobrého řidiče=0

Napsal: sob 26.09.2009 18:46
od Starosta
Ano, protiřečí, blbě jsem se vyjádřil.
Můj pocit je ten, že přetáčivý smyk se dá líp zvládnout, pokud to má člověk v ruce atd. S nedotáčivým nic neuděláš, max. to na poslední chvíli odbrzdíš a doufáš.

Ale v reálu, pokud mi to má někde ujet, pak radši dvakrát nabořím čumák, než jednou bok. A že větší brzdný účinek mají kola na rovno. To byl i smysl celého mého blití :)

A nepsal jsem "nepokoušet se nic vyrovnávat", ale "nesnažit se vyhnout za každou cenu".