Stránka 2 z 3

Napsal: stř 26.08.2009 11:02
od Dencoy
Je pravda,že jsem tak trochu louda a jízdu si užívám i při nízkých rychlostech,teď o víkendu mě čeká dálnice,tak BMW trochu proženu.

Jinak jak jsem psal již dříve,nemám origo koncovku ohnutou dolu jak bývá u nafťáků zvykem,ale klasickou nerez rovnou koncovku s děrovanou přepážkou uvnitř,což si myslím,že ten kouřový boom ještě zvětšuje.

:D

Napsal: stř 26.08.2009 16:37
od Kail
:roll: ,no o tom že by někdo sundaval naprosto zdravý výfuk z auta a nějak ho "čistil zevnitř" či co jsem opravdu neslyšel,gyrous je asi dobrej teoretik :lol: ,ale prakticky tam nic moc nenajdeš,ten výfuk nebude zarostlej jak vodovodní trubka...

No prostě ten výfuk neřeš a neposlouchej ho,maximálně jak tu bylo řečeno na to občas šlápni ať se profouknou saze,toť vše...

Napsal: stř 26.08.2009 21:07
od gyrous
Mimochodem pokud teda moje teorie funguje správně a katalyzátor je načnutý do nenávratna a skoro nefunguje jak má( místo zničení spalin se chová spíše jako filtr, tedy skladiště sazí a následné nárazové profouknutí jej pročistí), to znamená, že tím chipem je upravená směs tak, aby obešla lambda sondu na katalyzátoru, protože obvykle bývá pokud jsou enormní spaliny ve výfuku, lambda dá povel k tomu, aby motor utnul na výkonu. Ještě by bylo zajimavé říct, jestli to dělá jen za studena, nebo i při prohřátém motoru, což za tepla by to už dělat nemělo...
Držím se toho, protože mě nic jiného nenapadá, ale nezdá se mi, že by to bylo normální, u nových aut to neděla. A vono vím, že některé auta, které to dělávají a vypadají jako nové nemusí být, existují i auta staré 2 roky s najetými téměř 200tkm...

Napsal: čtv 27.08.2009 08:03
od Regis
Ktalyzator ani lambda nema se sazema nic spolecnyho.

Napsal: čtv 27.08.2009 09:16
od Dencoy
No tak za studena fakt nevím,vždycky než vyjedu tak nechám motor lehce prohřát na místě(třeba než zavřu a zamknu garáž)a pak jedu na pohodu,nikdy tomu nedávám za studena,já tomu vlastně nedávám ani po zahřátí :oops: :D .

Ale včera jsem se byl tak trochu projet,nasadil jsem trochu svižnější tempo.Při prvním a druhém prudkým sešlápnutí plynu,mimo jiné musím napsat že to fakt jede dooosti slušně,vyletěl oblak sazí,při dalším akcelerování už jsem nepozoroval téměř nic.

Takže jak jsem už psal,přiznávám se že jsem louda,jízdu si užívám i při nižších rychlostech,BMW není pravidelně každý den v provozu,většinou je na týden odstaveno doma v garáži(to když jsem pracovně v zahraničí),po návratu jízda 50%město,50%mimo(vesměs okresky,jízda do 120Km/h,vytáčení motoru minimální).Podle mne se z tohoto důvodu usazují zase ve výfukové soustavě a prostě nemají dost luftu na to aby vyletěli ven.Pak když na to svátečně trochu víc šlápnu tak se uráčí a vyletí.

Samozřejmě že ten chip na to má taky vliv,ale vzhledem k tomu jak ten motor jde od spodu mu odpouštím a snad ho tam i nechám. :D Jelikož nejsem žádnej závodník a svých 200ps mám pod kapotou hlavně kvůli nepředvídatelným situacím a taky kvůli tomu pocitu :oops: ,tak se nebojím toho,že bych motoru nějak zásadně ubližoval.

Jenom bych chtěl poprosit zdější zkušené fanoušky aby poradili nezkušenému kde hledat něco co má s tímto čipem něco společného,někde přece musí být nějaká ''krabička''apod.někde u řídící jednotky nebo já nevím.Nejde mi o to se v tom hrabat,jenom bych se rád ujistil co je to za čip,výrobce,tip,apod.a třeba se o něm i něco více dozvěděl.

Díky.... :wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 17:06
od Kami1
pokud nenajdes tu krabicku o ktery pises, tak cip bude prepajenej integrac(pamet) v r.j. -vymenit r.j.

Napsal: čtv 27.08.2009 17:33
od Kail
Tím že se přidá někam nějaká krabička se čipování nedělá,resp. to dělají podvodníci za pár šupů většinou tím zbůsobem že ta krabička oklame váhu vzduchu a dá pokyn ŘJ aby dala víc nafty - je to naprd,akorát to víc kouří,žere,a výkon spíš ubere než přidá.Možno to koupit na aukru atd.,ale nedoporučí to snad nikdo na světě krom prodejce...

Čipování jako takové se buď provádí přepájením určitýho čipu v ŘJ (dělá se dost málo,ale jestli je to opravdu nějakej origo ///M chip (o kterým jsem nikdy neslyšel) tak bych tipoval že to bude provedeno takto) - pak jedině jiná nečipnutá jednotka...

Nebo to může být provedeno jen přehraným softem v ŘJ,nový soft dá pokyn pro vstřik více nafty resp. trošku větší tlak turba (zjednodušeně řečeno),tento způsob čipování je zdaleka nejčastější,troufnu si říct že snad u 99% čipovaných aut je to provedeno takhle...Záleží dost na kvalitě softwaru jako takového,ale když to provede profík co zaručí zvýšení výkonu a je to v rozumných mezích,myslím že nic špatnýho na tom není.V tomhle případě jde vrátit origo soft,jak už jsem ale řekl,kolik to bude stát je otázka,možná to dokáže nějaká firma co se zabývá čipováním a stálo by to míň jak v BMW,ale fakt nevím... :wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 20:01
od Dencoy
Díky za objasnění a vysvětlení jak se věci mají a nemají.

Jediné co jsem zatím zijstil,od původního majitele,je to,že je to načipováno z německa a to čipem BMW M POWER.Jestli něco existuje či nikoliv se přít nebudu,google vyhledal něco tomu podobného-ale je to právě ta krabička v cenové relaci 6tis.Kč.

Zatím jsem nikde nic nehledal a asi ani hledat nebudu,BMW šlape jako švýcary tak to ponechám jak to je.Akorát se při nejbližší návštěvě servisu pokusím dohodnout se mechanikami ať se na to podívají,popř.přehrají soft a zjistí zda tam opravdu něco je či není.

:wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 20:02
od Dencoy
Dencoy píše:Díky za objasnění a vysvětlení jak se věci mají a nemají.

Jediné co jsem zatím zijstil,od původního majitele,je to,že je to načipováno z německa a to čipem BMW M POWER.Jestli něco existuje či nikoliv se přít nebudu,google vyhledal něco tomu podobného-ale je to právě ta krabička v cenové relaci 6tis.Kč.

Zatím jsem na BMW nikde nic nehledal a asi ani hledat nebudu,BMW šlape jako švýcary tak to ponechám jak to je.Akorát se při nejbližší návštěvě servisu pokusím dohodnout se mechanikami ať se na to podívají,popř.přehrají soft a zjistí zda tam opravdu něco je či není.

:wink:

Napsal: čtv 27.08.2009 23:08
od Kami1
I krabicka muze fungovat, ovsem za 6tkc bude velmi malo muziky.
Na netu jsou tisice firem co delaj cip tuning a desetitsice nazvu "cipu". -takze klidne muzes najit " turbomega em tri na druhou"
Rek bych, ze jeste nemas to auto zas tak dlouho, tak aby jsi pak neceho nelitoval..

To koureni neni nenormalni, zatim bych se tim vubec neznepokojoval,
od ceho by pak byl termin ZÁHUL.

Mmchdm kolik ma motoro nalitano?

Napsal: čtv 27.08.2009 23:15
od sluger
Kamarád měl powerbox nebo jak tomu nadávaji na VW.110 koňovka hrabala i na trojku jakej to mělo krouťák.Akorát za nim nebylo vidět a místo 6 to žralo 10.Kolik by s tim najezdil kilomertů než zůstane stát je taky otázka... .

Napsal: čtv 27.08.2009 23:49
od Dencoy
Kami1 píše:I krabicka muze fungovat, ovsem za 6tkc bude velmi malo muziky.
Na netu jsou tisice firem co delaj cip tuning a desetitsice nazvu "cipu". -takze klidne muzes najit " turbomega em tri na druhou"
Rek bych, ze jeste nemas to auto zas tak dlouho, tak aby jsi pak neceho nelitoval..

To koureni neni nenormalni, zatim bych se tim vubec neznepokojoval,
od ceho by pak byl termin ZÁHUL.

Mmchdm kolik ma motoro nalitano?


177tis.km.,je to se serviskou,servisované pravidelně,předchozí majitel místní klubák,žádný střelec,roční 1960.

Napsal: pát 28.08.2009 07:20
od gyrous
U Turbodiesla s katem je studená jízda, dokud se nenažhaví všecko, to znamená i výfuková soustava a katalyzátor(odcházející obzvláště). Na TDSku jsem měl odzkoušené, že sice po pěti minutách byla rafička vody uprostřed, ale po 20 minutách jízdy, pak skutečně ten motor ztichnul a jel, táhl ve všech otáčkách...
Ty saze jsou spíše výsadou BMW vozidel( ovšem ty jsou buď málo zajeté, nebo fakt v perfektním stavu), protože u BMW se nedívají na spotřebu (saze = nespálená nafta), ale na chod motoru, V BMW kvůli tichosti vozidla vstřikovače nadávkují více nafty, předvstřikem nebo dokonce několika a pak to černé je mnohem víc než u ostatních značek. To, že většina VW hulí je proto, protože VW si lidi nekupují, aby to auto udržovali v bezchybném stavu, ale spíš, aby jezdili a jsou to hlavně šetřílci... 8)
Až bude úplně mrtvý katalyzátor, tak bude klasicky z výfuku čoudit a to nemyslím ty černý saze, ale i při normálním sešlápnutí, takové to šedo, s dobrým katem, má za koncovkou např. kapesník zůstat bílý...
Myslím, že chip je softwárový zásah do vozidla auto musí být v perfektním stavu, při tzv. chipování. Krabička bude nějaká bokovka, oblbnutí řidící jednotky, aby myslela, že motor je připraven všechno snést...
PS: i když ten výfuk je rovný, tak ty saze prostě lehnou, některé mají průměr půl až centimetr. Proto jim některý lidi říkaj brikety, takže jestli ten výfuk máš rovně, může se stát, že to někomu místo na nárazník může spadnout do okna...

Napsal: pát 28.08.2009 07:41
od capri
i když ten výfuk je rovný, tak ty saze prostě lehnou, některé mají průměr půl až centimetr.

tim myslíš jako ty částice těch sazí ? to nemyslíš vážně ne ?

Napsal: pát 28.08.2009 16:18
od Kail
:smich2: ,gyrous opět pobavil,pokud za ním létají centimetrový saze tak to musí být docela rachot při šlápnutí na plyn :lol:


Člověče nech už ty výfuky žít,to je nějaká úchylka?

Napsal: pát 28.08.2009 16:20
od capri
výfuky a silikonovej tmel to je jeho :-D

Napsal: pát 28.08.2009 17:14
od tds
:D :D

Napsal: pát 28.08.2009 17:18
od tds
Gyrous nepleteš si náhodou DPF filtr(filtr pevných částic) s Katalyzátorem?KAT snižuje výfukové spaliny nikoliv saze, na to je právě DPF filtr.

Napsal: pát 28.08.2009 18:09
od capri
hlavně se mi zdá že radí a povídá o věcech o kterých neví nic a nebo hooodně pomálu

Napsal: pát 28.08.2009 18:42
od gyrous
Chiptuning ničí turbo a katalyzátor, to vám řekne i profík, a já se to tady snažím vysvětlit jakým způsobem to odchází. Podstata tam prostě je... :thumbsup:
A ty saze, no co, obor v trošku většich dieslech, obsah 20l nad... :P