Stránka 2 z 3

Napsal: sob 22.08.2009 09:31
od libovka
Ne né prasklou hlavu jsem jen označil za možnost, když to bíle kouří. To je zase jiná spojitost, jen chci upozornit, proč nejít do výměny těsnění hlavy. S prasklou hlavou přehřívání nemá z 90% nic společného, největší finta je v tom, že si člověk přesně musí odměřit kolik má nalít, nevím jestli u 2.0l má být odhadem 7.5l tak to tam naliju a vím, že je toho málo a chybí. Některé vozy mají dokonce s topením tři okruhy a pak se může ztrácet voda a odpařovat se jízdou. To se mi stalo několikrát a po výměně těsnění jsem odlil přesnou dávku dle technického popisu motoru a zbytek když nevlezl tak nechal v kufru a řekl majiteli ať pravidelně kontroluje vodu, protože chybí a musí ji dolít, jinak ji bude později dolívat pořád. V létě je to totiž oříšek spustit topení a zjistit zda-li to funguje perfektně. Další věc mě napadá, že do těch hadic pokud je možnost fouknout pod tlakem vodu, např. ze zahradní hadice, třeba bude ucpanej kanálek v některém nedostupném místě.[/quote]


Tak ta voda se ti tam nevejde všechna,protože třeba z topení ti nevyteče.
No ale už vydím kravatáka jak si dolívá vodu do chladiče. :roll: 8O 8O :roll: Jestli to takle děláš tak to ty zákazníky lituju.

Napsal: sob 22.08.2009 10:31
od troutny
Považuji za blábol to,že 90% ruplých hlav nemá nic společného s přehříváním.Zkrátka má,a je to přeci logické.
Prasklá hlava má příznaky i v tom,že teplota příliš rychle reaguje na zvýšené zatížení motoru.

Diagnostika prasklé hlavy či vylítlého těsnění bych já osobně řešil tak,že bych zátkami s hadic. sponami uzavřel vývody do chladiče a topení,a pak celý systém natlakoval cca přes 3 bary tlakovačkou přes přetlakovou zátku expanzky a v momentě klesání tlaku v systému by se pak teprv nechalo jednat o prasklé hlavě(popř. těsnění) či bloku motoru.

Napsal: sob 22.08.2009 11:04
od libovka
Diagnostika prasklé hlavy či vylítlého těsnění bych já osobně řešil tak,že bych zátkami s hadic. sponami uzavřel vývody do chladiče a topení,a pak celý systém natlakoval cca přes 3 bary tlakovačkou přes přetlakovou zátku expanzky a v momentě klesání tlaku v systému by se pak teprv nechalo jednat o prasklé hlavě(popř. těsnění) či bloku motoru.[/quote]

To je sice hezký,ale prasklina v hlavě se může roztáhnout až při určité teplotě a tlaku,takže stejně poznáš prdlačku.Všechno tady jsou jen spekulace.

Prostě já bych kuchal motor až bych věděl že mám chladící systém v poho.A né že vyměním termostat a pak už sundavám hlavu. :roll:

Napsal: sob 22.08.2009 11:22
od troutny
"Poznaš prdlačky"
A ty si myslíš,že při tlakové zkoušce na dílně hlavu ohřívaj? :roll:

Napsal: sob 22.08.2009 11:53
od libovka
No neohřívaj,ale kolikrát taky na hovno přídou. :wink:

Napsal: sob 22.08.2009 11:58
od Mirda328
tak mese hlava taky peojevila az po intenzivnejsi jizde, ta prasklina pracuje, a je bohuzel pravda ze pri otlakovani na nic prijit nemusi, taky vyzkouseno

jinak je jasny ze pokud nepomuze nic, jako termostat,pumpa atd tak jde hlava dolu pak se hleda, ono tech moznosti uz pak neni moc, ja toresim vyndanim svicek, vzdycky cakala voda....... je to docela spolehlivy

Napsal: sob 22.08.2009 12:24
od troutny
libovka píše:No neohřívaj,ale kolikrát taky na hovno přídou. :wink:


No vidiš,a tu metodu tlakovačkou co já psal lze dělat i na teplém motoru a navíc tlakuješ motor celý a né jen hlavu samotnou.Tak proto mi přijde tvoje "poznáš prdlačku" trochu mimo.

Napsal: sob 22.08.2009 17:39
od libovka
troutny píše:
libovka píše:No neohřívaj,ale kolikrát taky na hovno přídou. :wink:


No vidiš,a tu metodu tlakovačkou co já psal lze dělat i na teplém motoru a navíc tlakuješ motor celý a né jen hlavu samotnou.Tak proto mi přijde tvoje "poznáš prdlačku" trochu mimo.


Ty vůbec nevíš o čem mluvíš.Je teplej motor a je fakt teplej motor.
Už jsem to jednou psal,takže pro tebe ještě jednou.Měl jsem tu auto které stálo hodinu nastartované na místě nevařilo a topilo.Ale jak se ujelo 10 km svižnou jízdou začalo vařit.Nechal jsem ho vystydnout a dolil jsem 4 litry vody,odvzdušnil a nastartoval a auto opět vrčelo v poho dokud se pořádně neprojelo.
Takže nějaký zkoužky jsou kolikrát fakt na kulovou prdlačku

Napsal: sob 22.08.2009 19:24
od gyrous
[quote="troutny"]Považuji za blábol to,že 90% ruplých hlav nemá nic společného s přehříváním.Zkrátka má,a je to přeci logické.
Prasklá hlava má příznaky i v tom,že teplota příliš rychle reaguje na zvýšené zatížení motoru.

Tak to teda blábol není, s přehříváním teda společného moc nemá, auto se přehřívat nebude, dokud se zcela úplně neztratí voda a v autě je 10litrů, toho by si všim dřív, že voda v motoru vůbec není a tady nepadla ani trochu zmínka o tom, že voda mizí. To je úplně mimo téma odbočuješ nad příznakem prasklé hlavy. Pokud auto kouří tak voda mizí velice mizivě okem nepostřehnutelně proto jsem se vyjádřil k nedoporučení těsnění
Tady týpek řeší, že se mu ručička tlačí na červené pole a né že se ztrácí voda. Nebo někde mizí to je prostě mimo téma, drž se ručičky přehřívání a pak pochopíš, že s prasklou hlavou a těsněnim to nemá z 90% nic společného pokud tam nezmizí voda do mrtě... :roll:

Napsal: sob 22.08.2009 19:29
od gyrous
libovka píše:Tak ta voda se ti tam nevejde všechna,protože třeba z topení ti nevyteče.
No ale už vydím kravatáka jak si dolívá vodu do chladiče. :roll: 8O 8O :roll: Jestli to takle děláš tak to ty zákazníky lituju.


To je zajímavé, vždycky mi všecka voda vytekla, posundával jsem hadice...
Nejsem automechanik v oboru, občas se přidám a kámošovi pomůžu, odstrojovat a více rukou je rychlejší práce, kravaťákovi co se nesnaží to řešit svý problémy bych to za něj nedělal ani za tisíc na hodinu...
Tak jak to teda bylo s tím 330xi prasklá hlava? těsnění nebo něco jiného?

Napsal: ned 23.08.2009 10:27
od libovka
Je to prasklá hlava.

Napsal: ned 23.08.2009 12:46
od ryan
libovka píše:Je to prasklá hlava.


no uvidime dneska nebo zítra

Napsal: ned 23.08.2009 13:02
od Kami1
To bylo k ty 330xi

Napsal: ned 23.08.2009 13:33
od ryan
Kami1 píše:To bylo k ty 330xi


aha... sry :D

Napsal: ned 23.08.2009 18:20
od gyrous
Jestli do toho fakt deš, tak ono když už to máš sundaný, tak je nejlepší funkční zkoušku a zabroušení hlavy, snad máš známosti... je to fakt makačka a tak bys to měl aspoň v kupě a to auto by pak mělo mnohem lepší jízdní vlastnosti...
2.0l bohužel neznám, ale s těma rozvodama to nebude prdel, tam se asi shazují kromě jiného přední prsa né?, Pak kvůli výfukům a sání, nevím jestli jsi objednával celou sadu těsnění, tak jestli to nemáš, tak doporučuju ten červený silikon na utěsnění co povolíš a kde by mělo jít nové, dává se i mezi hlavu válce to pokud jen měníš těsnění, správně se má i zabrušovat hlava. No bude to makačka asi na jeden den o dvou lidech... :?
Jestli máš program, tak tam je to krásně popsaný...

Napsal: ned 23.08.2009 19:32
od Kami1
tak zacinam mit pocit, ze jsi hodne velkej specialista
doporučuju ten červený silikon na utěsnění co povolíš a kde by mělo jít nové, dává se i mezi hlavu válce to pokud jen měníš těsnění

Napsal: ned 23.08.2009 22:48
od gyrous
Kami1 píše:tak zacinam mit pocit, ze jsi hodne velkej specialista
doporučuju ten červený silikon na utěsnění co povolíš a kde by mělo jít nové, dává se i mezi hlavu válce to pokud jen měníš těsnění


Jakmile sundáváš sání, výfuk, víko ventilů, tak tam je samozřejmostí výměna těsnění. Někdo to řeší vystřihovánkama z tvrdšího papíru...
Červený silikon je nejlepší pro odolnost proti vysokým teplotám, stačí to říct v prodejně, nemá smysl říkat název, stejně si to nepamatuju to číslo. Nanáší se velice jemně na prst a roztírá se jako krém na ruce, jen z jedné strany...
Nevím jestli u 320 lze sundat pouze holá hlava, jako lego, aby se vyměnilo těsnění hlavy ještě jsem se s tím teda nesetkal a bez přebroušení hlavy není dobré to znova nasazovat, staré těsnění bude jak sračka při rozmontování a sebemenší prach či mikropilinka udělá své a v tom právě zabrání zatěsnění silikonu aby neutíkaly tlaky... :roll:

Napsal: ned 23.08.2009 23:46
od Kami1
Mozna jsem paraturbofobik, ale kdybych nekdy musel dat auto s motorem do servisu a zjistil, ze mi tam pod hlavu dali silikon,
tak bych tomu mechosovi strcil tu tubu do prdele, az by mu to strikalo usima a nosem.

To samy s vyfukem, zas v sani a pod vikem ventilu bych to klidne snesl.

Kdyz uz jsem u toho, tak bych se zeptal jakej mate nazor na vymenu sroubu hlavy.
-ja bych novy do svyho auta nedal jedine, kdyz uz bych neresil zivotnost motoru,
ale verim, ze to se staryma muze byt do pristi vymeny v pohode

Napsal: pon 24.08.2009 07:23
od gyrous
Kami1 píše:Mozna jsem paraturbofobik, ale kdybych nekdy musel dat auto s motorem do servisu a zjistil, ze mi tam pod hlavu dali silikon,
tak bych tomu mechosovi strcil tu tubu do prdele, az by mu to strikalo usima a nosem.

To samy s vyfukem, zas v sani a pod vikem ventilu bych to klidne snesl.

Kdyz uz jsem u toho, tak bych se zeptal jakej mate nazor na vymenu sroubu hlavy.
-ja bych novy do svyho auta nedal jedine, kdyz uz bych neresil zivotnost motoru,
ale verim, ze to se staryma muze byt do pristi vymeny v pohode


Co jsem tam asi psal, pokud nebude hlava zabroušena, tak ten silikon je nezbytný, protože by pak byl mokrý motor, a kdo ví jak by na tom byly tlaky... :roll:
Jaký šroub? je jich tam trošku víc....

Napsal: pon 24.08.2009 07:53
od libovka
Co jsem tam asi psal, pokud nebude hlava zabroušena, tak ten silikon je nezbytný, protože by pak byl mokrý motor, a kdo ví jak by na tom byly tlaky... :roll:
Jaký šroub? je jich tam trošku víc....[/quote]

Silikon pod hlavu,jo? :smich: :smich2: Dlouho jsem se takle nepobavil.
A abych nové těsnění vysřihoval z papíru,to snad taky nemyslíš vážně.To jsewm dělal na fichtlovy. :D Jak dlouho myslíš že vydrží pod výfukem papírové těsnění?A hlavně od motorů M50 je víko ventilů,sání,atd na gumovém těsnění.