No jak myslíš, po zkušenostech bych se rozhlédl po pěkné 525i(kvůli pojistce) nebo 530i a výš a po pár km, to strčit do plynu.
Na co si dát pozor? Auto má brumlat asi jak opotřebený 6V benzíňák, nejlépe auto bez ztráty vody v chladiči, se štítkem výměny oleje. Po zahřátí max.5km (2,3km v tomto období za modrou čarou), normál jízdy rafička vody uprostřed. Starty po zahřátí nečekat a hned točit klíčkem(jinak se něco děje buď s čerpadlem nebo s padáním nafty). Za studena by do 5s měl být v pohodě na start.
Motor suchý bez kapky nafty, či oleje, jinak nebrat nebo razantně cenu dolů. Pokud se jen něco málo zdá na motoru například teplý starty atd. auto není pak předmětem prodeje jako celku(už nepočítat s motorem, sice je na ježdění dočasně, ale to znamená pro někoho nafurt

), částka by se měla pohybovat na úrovni bouraného vozidla. Ono jeztit se s tím samosebou dá, ale např. na benzínce to auto vypadá jak vrak a lidi se točí jako kdyby to vydávalo zvuky odjíždějícího chcípáka a u známých to taky nebudí dojem, auto šrot co nestartuje, hlavně že si musí vozit prdel v BMW.
Mě se moc E39 nelíbí, to spíš E34(srdeční záležitost)a mezi BMW model buď už upravenou i majitelem pofacelift s xenonama, nebo E38,E46 v neposlední řadě i pěknou E36 s vychytanými mouchami poslední model, ale to záleží na jednotlivci.
S tím VW jsem trošku ulítl a radit to baworákovi nemám, ale celkem mě 1,9Tdi(96kW) uneslo. Na to že je nafťák to letí jak střela během 500 metrů do velmi silného kopce 160km/h. Až na ten motor traktor a nižší komfort, ale to přeci neva, vevnitř člověk nic neslyší a s jízdou do 20km to stačí. Na dálkové cesty bych ale značce BMW ublížil špatným doporučením.
