Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Je dobré koupit BMW E39 525TDS touring?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od PetacekBE »

tak tak... Je to o tom jaký člověk najde kus. Já to štěstí na moc dobrej kus neměl ale i tak auto jede velice dobře. :wink: :wink:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od gyrous »

No jak myslíš, po zkušenostech bych se rozhlédl po pěkné 525i(kvůli pojistce) nebo 530i a výš a po pár km, to strčit do plynu.
Na co si dát pozor? Auto má brumlat asi jak opotřebený 6V benzíňák, nejlépe auto bez ztráty vody v chladiči, se štítkem výměny oleje. Po zahřátí max.5km (2,3km v tomto období za modrou čarou), normál jízdy rafička vody uprostřed. Starty po zahřátí nečekat a hned točit klíčkem(jinak se něco děje buď s čerpadlem nebo s padáním nafty). Za studena by do 5s měl být v pohodě na start.
Motor suchý bez kapky nafty, či oleje, jinak nebrat nebo razantně cenu dolů. Pokud se jen něco málo zdá na motoru například teplý starty atd. auto není pak předmětem prodeje jako celku(už nepočítat s motorem, sice je na ježdění dočasně, ale to znamená pro někoho nafurt :lol: ), částka by se měla pohybovat na úrovni bouraného vozidla. Ono jeztit se s tím samosebou dá, ale např. na benzínce to auto vypadá jak vrak a lidi se točí jako kdyby to vydávalo zvuky odjíždějícího chcípáka a u známých to taky nebudí dojem, auto šrot co nestartuje, hlavně že si musí vozit prdel v BMW. :lol:
Mě se moc E39 nelíbí, to spíš E34(srdeční záležitost)a mezi BMW model buď už upravenou i majitelem pofacelift s xenonama, nebo E38,E46 v neposlední řadě i pěknou E36 s vychytanými mouchami poslední model, ale to záleží na jednotlivci.
S tím VW jsem trošku ulítl a radit to baworákovi nemám, ale celkem mě 1,9Tdi(96kW) uneslo. Na to že je nafťák to letí jak střela během 500 metrů do velmi silného kopce 160km/h. Až na ten motor traktor a nižší komfort, ale to přeci neva, vevnitř člověk nic neslyší a s jízdou do 20km to stačí. Na dálkové cesty bych ale značce BMW ublížil špatným doporučením. :oops: :lol:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od gyrous »

PetacekBE píše:TDeSko - pokaždý co s ním jedu já tak :
Nastartuji-nechám jej brblat tak 10 vteřin na volnoběh a teprve se jemně rozjíždím - než se rafička odlepí od modrého pole tak opravdu lejce tak do cca 1500 ot. Skrz hlavu a turbo... Turbo zásadně dochlazuji i když motor lechtám - aspon 10 sekund - po rychlejší jízdě aspon 2 minuty. Co se týče údržby tak jednoznačně TDS a ne 5258,530d - seroucí se vstřiky - jeden za cca 15000 kč - jak bylo psáno - seroucí se váhy vzduchu,turba. Nevím,mne TDS přirostlo k srdci i když akcelerace pod 2000 ot je opravdu katastrofa. Když auto zrychluje na zamknutej měnič (mám automat) tak při 90km/h jak se zamkne hydroměnič motor točí 1450 ot a jeho zrychlení je katastrofa (jasně malý otáčky - turbo netlačí atd. ) až cca po 2000 ot. Nad tyto točky motor už zrychluje obstojně. TDS má nadhernej zvuk - já osobně bych už neměnil ale je to věc názoru...


Je to věc názoru, doporučil bych nastartovat a vyjet okamžitě, otáčky držet mezi 2000-4000ot., nehonit pouze držet, dokud auto neztichne, to půjde poznat, třeba i 5 nebo 10km třeba takhle jezdit i celou cestu, záleží na stavu motoru, mě to trvalo při ranních teplotách 50km :lol: . Je to kvůli lepšímu zamazání, olejová pumpa závisí na rychlosti otáčení a olej rychleji řídne a všude se dostane. Hlavně to nenechávej po startu za studena dlouho běžet na neutrál, tím to auto přidíráš i když z 0,01%... :wink:
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov

#24 Příspěvek od VlastikS »

Mám to chvilku, po koupi jsem s tím jel z Prahy a spotřeba šplhala někde kolem 9,5l při 150km/h, tak tak jsem dojel se 40l. Tak jsem na to koukl a tekly tam vstřiky, z toho ten řídící brutálně až zašpinil celý motor. Vytáhnul jsem vyčistil zatěsnil a ten první přestal úplně, a ten řídící už jen bublinkuje, bohužel musí jít vyměnit nechce do otáček jak má, spotřeba spadla kolem 7litrů, Dám za 3stovky a najedu téměř 200km. Občas to vezmu do práce mám to 16km a v pohodce. Nedávno jsem tahal naložený vuzek. Po týdnu dlouhodobá padla na 7,4l podle velkýho BC. Ale chudák, dostal zabrat spojka smrděla jak cip...Teplý starty se vyřešily spínačem, ale i tak se starty to není sranda, někdy jo někdy ne...Nedávno jsem jel do Olmíku a chtěl vyzkoušet co to dá, tak 200Km/h jako nic, pak jsem chtěl dát na prdel Hondě Civic a honil se s ním, při tom jsem dal na prdel jakémusi fungláčí v HDi chudák se snažil. No chvíli se snažil mě Civic zase podráždit, ale cesta rychle utíkala a já nevěděl kudy dál. Nevím co to byl za motor, ale tipuju, že 1,6 nebo tak do táhlých kopců jsem se ho nemoh zbavit, ještě s tím nejsem spřízněn a špatně řadil. Tlaky jsou špatné a prdím na to zatím jezdí...Na foru je to tu napsáno mraky, takže bych se toho nebál. Jo dávat bacha co je na TP za Euro, všichni tu píšou, že TDS má EURO 2, ten co mám já má v TP EURO 1, nevím jak to teda zapisujou při dovozu... :evil:
Věřím, že kdyby byl motor v cajku, tak podle toho TP 5,9 na dálku se dá v pohodě dostat Najeto 300tkm. Touring veme možná o pár deci víc...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#25 Příspěvek od Kail »

PetacekBE píše:BTW - proč nechceš e39 ? I když ta Tvá E34 na těch fotkách vypadá super


E39 se mi vůbec ale vůbec nelíbí,podle mně to už není to pravé BMW jaký mám rád,i když zpracováním a kvalitou ještě pořád na velmi dobré úrovni,už to prostě není ono :? .
Poslední BMW nad kterým bych uvažoval by byla e38 - ale taky už z ní nejsem tak uchvácenej jako z e30,e32,e34...Takže příští auto bude nejspíš zase e34,buď ///M nebo 540i :wink:


Jinak k tý spotřebě - s tds jezdím za cca. 9-10L,převážně město,skoropolňačky po vesnicích a dostává neustále přádnej kouř...Když jedu dálku tak v pohodě pod 7L,s klimou atd...

3.0D jezdí více-méně stejně,ale jede mnohem lépe :wink:
Odpovědět