Stránka 2 z 2

Napsal: pon 09.03.2009 12:26
od alpineman
Koukám, že dost lidí řeší i značku filtru...
Já dávám a dával do každého mého Báwa filtry (vložky) "FRAM" (jen asi jednou UFI) a vždy pásly naprosto v pohodě. Vždy byly mé filtry při výměně v dobrém stavu - nepomačkané, nepotrhané, nepopraskané...A že by některý filtroval o poznání lépe - to jsem fakt nepozoroval a ani nevím o tom, že by některý z mých známých u BMW zásadně řešil (preferoval) výrobce filtru :?:

Napsal: pon 09.03.2009 19:12
od Rydlas
Hele, já lil vždycky rovnou 10W-40 bez ohledu na to, co tam bylo předemnou, protože pochybuju, že to ten před nim dodržoval... :-D

TAkže kupuju celkem slušnej ELF (cca 200/litr když koupim velký balení a s kámošovou slevou) a filtry nějaký obyč.... moje báwa měly dycky víc jak 200 tis. takže mi to pak už bylo jedno... a nikdy mi nic na motoru neodešlo...

Měnim tak 2x za rok, většinou na jaře.. a na podzim...po cca 10-15 tis.

Napsal: pon 16.03.2009 21:40
od JED55CZ
Tak vymeneno za ten kastól 5W-40...Btw. Jsem zjistil za jsem guma a menil jsem ho zbytecne...no co uz, aspon si pekne spokojene seveli :lol:

Napsal: pon 16.03.2009 21:49
od Francis
Při náloži na letišti nebo při velmi ostré jízdě (na okoruhu) mi s olejem 5W-40 cvakaly hydrozdvihátka na ventilech. Teď jezdím Valvoline 10W-60 a je klid.

Napsal: pon 16.03.2009 21:59
od JED55CZ
Francis píše:Při náloži na letišti nebo při velmi ostré jízdě (na okoruhu) mi s olejem 5W-40 cvakaly hydrozdvihátka na ventilech. Teď jezdím Valvoline 10W-60 a je klid.
Kua, ted mám boruka v hlavě, poslouchal jsem to ohendá a přišlo mi, že tam něco cvaká :D

Napsal: pon 16.03.2009 23:31
od Francis
Zmiňovaný 10W-60 není dobrý na krátké pojížďky po městě, ve větších mrazech při parkování venku cvakají hydrozdvihátka vteřinu-dvě po studeném startu (to i některým motorům s 5W-40) a vinou specifikace 10W hůře udržuje olejový film za studena, je třeba nepovažovat motor za ohřátý při ohřádí chladící kapaliny ale s využitím motoru na plný výkon počkat na ohřátí oleje.

Napsal: úte 17.03.2009 10:33
od JED55CZ
Francis píše:Zmiňovaný 10W-60 není dobrý na krátké pojížďky po městě, ve větších mrazech při parkování venku cvakají hydrozdvihátka vteřinu-dvě po studeném startu (to i některým motorům s 5W-40) a vinou specifikace 10W hůře udržuje olejový film za studena, je třeba nepovažovat motor za ohřátý při ohřádí chladící kapaliny ale s využitím motoru na plný výkon počkat na ohřátí oleje.
Tak to ne, ja to poslouchal pri dolivani ostriku a to uz bylo radne teply...

Napsal: úte 17.03.2009 10:41
od hogi
Také teď zrovna řeším výměnu oleje, mám 520i po faceliftu, tzn. 125kW M54 , najeto 200tis a němec lil jen BMW longlife 0W-40 , můj automechanik mi také říkal ,že v těchto km je to zbytečné.Chtěl bych ,ale zůstat věrný doporučení výrobce , tzn. olej Castrol.Když jsem ale hledal 5W-40 ,tak jsem našel v nabídce jen 5W-40 diesel.Tak nevím ,zdali to můžu nalít do benzínového auta??Nebo mám zůstat u 0W-40 (castrol sport edge,bez dodatku diesel),o peníze mi nejde , přeci motor je to nejdůležitější v autě!Jo ještě jsem zapomněl,jezdím skoro jen po městě(tzn.5km popojedu,zastavím,2km popojedu,zastavím.................párkrát do roka dovča atd.)Díky za rady!!!